Skrevet av Emne: Kamp: Norwich City - Leeds United @ Carrow Road lørdag 21/10 kl 16 på Viasport 2  (Lest 5976 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Killa

Bare et drøyt døgn til det braker løs igjen i CC - kamptråd må til!

Spent på hvordan vi har utnyttet landslagspausen - blir godt å få rullet i gang serien igjen nå - liker ikke disse pausene egentlig...
Får vi se dette laget kanskje?

Meslier, Gray, Rodon, Struijk, Byram, Ampadu, Kamara, Anthony, Summerville, Piroe, Rutter

Gray var jo knallgod bak på høyresiden mot Bristol C - håper å få se han der igjen og med Kamara sammen med Ampadu på midten.
De som evt kan være aktuell for en start er jo James og kanskje Bamford, men regner med både Ayling og Cooper fortsetter på benken hvis det ikke er nye skader.
Gnonto meldes klar igjen, Spence og Firpo er vel i nærheten også men litt lenger unna enn Gnonto meldes det på Leeds Live.
Schackleton hadde jeg nesten glemt - men han er vel også klar og i nærheten av laget. Han kan dog være en bra impact-sub!

Har ikke fått med meg pressern, men det har sikkert du Asbjørn?

Optimist som alltid - satser på en 2-1 seier med mål av Rutter og Anthony!
« Siste redigering: Oktober 20, 2023, 11:54:49 av Killa »

SupALeedS

Gnonto er vel spille klar ,av spillerne som har vært ute med skader. Mulig også Shack.

En tøff borte kamp dette, fornøyd med et poeng.

Alex

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28908
  • Total likes: 2639
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post


Har ikke fått med meg pressern, men det har sikkert du Asbjørn?


Åja :)

https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/daniel-farke-leeds-united-norwich-27942501

Spent på Gray, som altså har 5 kamper på 13 dager - snakk om råkjør på en 17-åring. Han fikk helt fri fra torsdagens trening, bare for å spare ham.
Spørs om han starter rett etter at Farke har hatt en slik utblåsning.
Derfor tipper eg Ayling på backen.

Les mer om Archies workload her
https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/leeds-united-england-archie-gray-27944943
« Siste redigering: Oktober 20, 2023, 15:49:18 av Asbjørn »
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Andersen

Gray blir vel sansynligvis spart i denne kampen har jeg lest på flere Leeds sider på facebook . (innbytter ?) Gnonto sies også å være klar til Norwich kampen (innbytter ?) Hyggelig at Farke har fått et slikt luksusproblem  ang spillere som kommer fra skader . Lenge siden klubben har vært i en slik situasjon . MOT.

TK20

Spent på om Kamara starter også. 2 katastrofale 90-minuttere for Finland nylig.

Hallgeir *

Eirik Aase har talt ....

Norwich City – Leeds United
Kampstart: 16.00

Rundens kanskje største godbit finner sted i Norfolk. Leeds United tar turen til Carrow Road for å møte et Norwich City-lag som har hatt en litt rar sesong så langt. Forventningene var lave før sesongstart hos Norwich, men de første rundene var fantastiske for gultrøyene. Akkurat da opprykkssnakket begynte å komme tilbake hos Norwich-fansen, stupte derimot formpilen feil veil. Ikke bare har resultatene den siste tiden blitt svakere, men prestasjonene har også vært mer ujevne og svake. Foran helgens runde ligger Norwich på en syvendeplass med 17 poeng, men bare én av de fem siste kampene i serien har endt med seier. Blant disse fem kampene finner vi blant annet det skuffende 2-6 tapet mot Plymouth Argyle. Lørdagens motstander fra Yorkshire startet sesongen svakere enn Norwich, men utover høsten minner de mest om en god lagringsvin. De blir nemlig bare bedre for hver runde som går. Spillerne ser ut til å fungere bedre sammen, mens enkeltspillere flere steder på banen begynner å vise igjen som svært gode Championship-spillere. En sentral midtbane bestående av Glen Kamara og Ethan Ampadu ser veldig bra ut, mens angrepet består av en hel rekke kvalitetsspillere som ikke får plass på banen samtidig. Mot Bristol City var det samtidig spennende å se Archie Gray fungere fint i en slags rolle på høyrebacken. Like før landslagspausen ble nevnte Bristol City slått hjemme på Elland Road, og nå er Leeds oppe på en femteplass med 19 poeng. Tre av de fire siste har endt med seier, mens de har 2-1-2 på sine fem bortekamper i høst. Norwich har på sine side 4-0-1 på sine fem hjemmekamper denne sesongen.

Norwichs siste kamper:
Coventry – Norwich 1-1 (Rowe)
Swansea – Norwich 2-1 (Sara)
Norwich – Birmingham 2-0 (Rowe, Sara)
Fulham – Norwich 2-1 (Sainz)
Plymouth – Norwich 6-2 (Idah x2)

Leeds siste kamper:
Leeds – Bristol City 2-1 (James, Piroe)
Leeds – QPR 1-0 (Summerville)
Southampton – Leeds 3-1 (Struijk)
Leeds – Watford 3-0 (Anthony, Byram, Piroe)
Hull – Leeds 0-0

Vurdering: Norwich City har vært meget sterke på hjemmebane denne sesongen, men jeg synes jeg har sett en urovekkende trend i gultrøyenes prestasjoner de siste rundene. Det føles ikke som om laget er i ferd med å ta nye steg, men kanskje kan det snu i denne viktige kampen? Leeds ser derimot ut til å være på riktig vei, og vil kunne gi vertene store utfordringer her. Leeds har allerede tatt én meget sterk seier i East Anglia denne sesongen, og jeg blir ikke overrasket dersom de klarer ta en ny sterk trepoenger her. Derfor prøver jeg borteseier.

Tips: Borteseier

https://championshipnorge.com/2023/10/19/for-runden-12-serierunde-10/
Super Leeds since 1968

auren

Så var det det med første kamp etter en landslagspause… pleier vi ikke som regel å tape disse? Reaney?

Satser på 2-1 seier. Rutter og Byram (!)

MOT!

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Lundewhites

Noen som vet hvor en kan se kampen på pub i Trømsø nå som ikke O'Learys fins der lengre?
For the sake of Leeds United he would break himself in two

Reaney

Rotherham-Ipswich utsatt i går. Det betyr at med seier i dag legger vi press på Ipswich. Typisk Leeds å utnytte denne muligheten, eller typisk Leeds å misbruke sjansen til å tette gapet?

GeirO

Rotherham-Ipswich utsatt i går. Det betyr at med seier i dag legger vi press på Ipswich. Typisk Leeds å utnytte denne muligheten, eller typisk Leeds å misbruke sjansen til å tette gapet?
Svaret står skrevet i stjernene.....stjerneklart.
MOT

baste

Varmer opp med første omgangen med B/G på tv, så blir det Leeds.
Poeng i denne kampen er utrolig viktig, for å holde trykket oppe mot lagene foran oss på tabellen.


MOT

auren

Samme lag som sist! Gray på høyreback! Herlig! Sterk benk også! God tro på seier

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

auren

Sterkt lag og benk!



auren


Sent from my iPhone using Tapatalk
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

stian

Mange formspillere som begynner å ha fått noen kamper sammen, det har vi ikke vært bortskjemt med. Det er litt overraskende at Gray starter igjen. Uvant å matche en så ung spiller med enorm kampbelastning, håper de vet hva de gjør her. Gleder meg til å se om James gjenskaper prestasjonen fra landskampen og om Rutter er like het som han var før pausen.

Norwich er vanskelig å vurdere for tiden, men jeg tror det blir en tøff kamp. De vaklet litt før landslagspausen og er garantert ivrige på å snu skuta med denne kampen. Tror egentlig vi tar det, men er fornøyd med U.

GeirO

Ni brukbare spillere på benken, vi fyller i alle fall opp alle plassene.
MOT

karaba

Helt greit med engelske kommentatorer


Sent from my iPhone using Tapatalk

Hallgeir *

Her møter vi en gammel kjenning i Adam Forshaw. Starter på benken for Norwich.
Super Leeds since 1968

Lucas the Kop Cat

Shit start

Sent fra min LE2113 via Tapatalk


Hallgeir *

Shit start

Sent fra min LE2113 via Tapatalk

Duffy uten mål på nesten fem år, men det løsner mot.....Leeds.  :(
Super Leeds since 1968

GeirO

Visste ikke at spillerne våre hadde julebordet sitt sent i går kveld...
MOT

Neo

Et forferdelig unødvendig mål å slippe inn.

4-5 Leedsspillere BAK Duffy. Ingen markering på ham.
Kan bare ikke tillate sånt.

Dette blir slitekamp.

Reaney

Er jo alltid sånn. Har du aldri scoret for laget ditt eller gått målløs i årevis så sitter den i kassa mot Leeds. Bare å se sist vi slapp inn mål også. Første scoring for Bristol City. Skjer gang på gang, år etter år. We are unfortunately a bunch of losers.

Lucas the Kop Cat

Norwich litt for skumle på overganger etter min smak.

Sent fra min LE2113 via Tapatalk


Lucas the Kop Cat

Kamara like utenfor.

Sent fra min LE2113 via Tapatalk


Hallgeir *

Burde vel satt den, Kamara.
Super Leeds since 1968

Lucas the Kop Cat

Piroe spilles gjennom og  ... utenfor.

Sent fra min LE2113 via Tapatalk


Lucas the Kop Cat

Rutter .... utenfor.

Sent fra min LE2113 via Tapatalk


Hallgeir *

Rutter .... utenfor.

Sent fra min LE2113 via Tapatalk

Gutta har glemt å stille inn siktet.

Det skapes bra med sjanser, så uttellingen kommer nok.  :)
« Siste redigering: Oktober 21, 2023, 16:29:59 av Hallgeir * »
Super Leeds since 1968

Borge

En sånn dag..
Borge

Lucas the Kop Cat

Nå må vi gjøre noe med Duffy i feltet.

Sent fra min LE2113 via Tapatalk