Skrevet av Emne: Kamp: Leeds United vs Huddersfield @Elland Road lørdag 28.10 kl 13:30 på LUTV  (Lest 4774 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

peacock

Jøss! Kan faktisk se en 2. omgang med Leeds med lave skuldre og null bekymring.

auren

Sinnsykt av Rutter og magisk av Summerville.

Rutter har lite mål, og trenger flere. Likevel strør han rundt seg og spiller opp alle rundt seg. Fantastisk.

Tenkte på 4-0 målet at han måtte bare gå på og avslutte selv for en gangs skyld, men nei da. Han gjør alltid de riktige valgene virker det som. Den meste uselviske spissen jeg har sett.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

stian

For en omgang! Motstanden er elendig, men den rytmen i angrepsspillet kommer ikke av seg selv. Og Huddersfield har gule kort i fleng, et par av dem oransje så det holder også. Blir overrasket hvis de fullfører med 11 mann. Skal faktisk sette noen kroner på det

Neo

Dette er jo fantastisk!

Her kommer jeg inn nettopp og ser det er kun to sider med kommentarer om kampen.
Med andre ord typisk kjedelig 0-0-stilling til pause.

Velger likevel å beholde "spenning" og starter på side 1...
Og sannelig er det ikke 4 scoringer totalt.
Allerede.
Herlig!

Men dette må da være verdensmesterskap i behersket entusiasme: - skarve 2 sider på en historisk 4-0 ledelse til pause!

Jaja,,..,
Vi Leeds-fans er noe eget....  ;D ;D

Dennis

Byram og Kamara kommer til å være litt unsung heroes i dag. Dynamikken med Kamara på banen er viktig. Byram strålende.

Summerville i egen klasse, Rutter med fire herlige forarbeid hvor to går i mål, ett burde gått i mål og en siste som han burde spilt i stedet for å skyte. Herlig omgang! James er påskrudd også og har to goaler.

Syns også det i dag vises hva Farke vil med Piroe. Han ligger "statisk" i CAM-rollen som et bindeledd. Tydelig at han skal vandre lite vekk derfra.

Se på triangelet Kamara  Ampadu og Piroe. Det er som en trekant på midten med strikk rundt. Holder formasjonen og stabiliteten i laget, så kan de tre andre på topp pluss backene angripe friere.

Blir litt uryddig når det er så overlegent og i stedet for å søke de korte veggene som det ble litt for mye etter hvert  burde Piroe spille ballen ut på kant eller teste skudda. Balltap er derimot i helt ufarlig posisjon og i dag må han for skryt for innvolveringer!
« Siste redigering: Oktober 28, 2023, 14:43:42 av Dennis »
Marching on together!

Dennis

Summerville burde av tidlig, om det stemmer at han sliter med en skade. Leicester borte fredag.

Bamford kunne fått litt selvtillit i dag... vil gjerne se Anthony og Gnonto og.
Marching on together!

stian

Summerville burde av tidlig, om det stemmer at han sliter med en skade. Leicester borte fredag.

Bamford kunne fått litt selvtillit i dag... vil gjerne se Anthony og Gnonto og.

Summerville spiller neppe lengre enn 60 min, nei. Men tipper ingen har lyst til å gå av i en sånn kamp. Uansett en åpenbar mulighet til å rullere. Både Gnonto, Anthony og Bamford trenger å revansjere forrige kamp og det bør de få sjansen til.

Cannavaro

Utrolig deilig med 4 Leeds mål i en 1.omgang.....aner ikke når det var sist, men sikkert mange, mange år siden.
Huddersfield er svært dårlig motstand, og i 2.omgang vil det være snakk om å holde fokus og ha nok vilje til å score mer. Jeg håper virkelig at Rutter får sin scoring, som han virkelig fortjener, hadde vært gøy å se Ampadu nette også...kanskje Rodon også. Håper at vi klarer å holde nullen, det syns jeg kunne vært et viktig delmål for 2.omgang.  Kan jo også hende at Hudds ender med en utvisning også i denne kampen.....men alt i alt ; en fantasi dag med Leeds United i Championship....roll on boyz....
MFLU - Miracles For Leeds United

Fantasyland

Kamara….jeg har blitt stor fan. Stabilisator på midten, gode pasninger med trykk i, god med ball. Smart smart spiller. Undervurdert signering. Vi ser så mye bedre ut med han og Ampadu på midten.

auren

2. omgang blir nok en transportetappe. Forventer en del bytter fra begge lag og få scoringer. Ender fort 4-0, 5-0 eller 5-1 tipper jeg.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Kato

Sjelden man klarer å holde det gående i andre etter en sånn omgang. Kanskje heller fokusere på å la flere spille.
 

Hallgeir *

For en omgang! Motstanden er elendig, men den rytmen i angrepsspillet kommer ikke av seg selv. Og Huddersfield har gule kort i fleng, et par av dem oransje så det holder også. Blir overrasket hvis de fullfører med 11 mann. Skal faktisk sette noen kroner på det

Moore er jo nødt til å ta av de som står i faresonen. Noe annet vil være risikabelt.
Super Leeds since 1968

Bjosse77

Hva tror vi Farke gjør med elleveren denne gangen? Vi må vel få en retur for våre to beste vinger p.t.? Så kan vi ikke drive rovdrift på Archie Gray over tid. Han virker robust som få, men det får være måte på - 90-minuttere to ganger i uka over lang tid er MYE for en unggutt som ikke har så mange års trening i banken. Ayling får ta denne.

Så var det Bamford, da. Piroe har ikke imponert i det siste og Bamford trenger kanskje å starte for å bli kvitt spøkelset fra onsdag og samtidig finne formen vi trenger ham i? Jeg er skeptisk - han har ikke sett veldig skarp ut - men Farke virker å være på jakt etter å få flere spillere i gang. Kanskje får han en skikkelig sjans til å prege en kamp.

Kampen vinner vi. Hjemmekamp i lokalderby + en svak kamp å revansjere = nedsabling
Ja, som sagt.....

Sent fra min SM-S918B via Tapatalk


Bjosse77

Full dominanse på banen igjen. Det er gledelig.
Men som vanlig så er marginene i mot foran mål.

Uten å ha sett på tallene så kan det vel ikke være noen lag i ligaen som har høyere Expected goals enn oss?
Ipswich og Southampton er de klart beste lagene i didvisjon etter xpoints. Med Leeds 3.

Sent fra min SM-S918B via Tapatalk


Bjosse77

Dere som ser kampen; et det så bra som det ser ut av på resultatet?
Nei. Nesten ikke en kamp i verden der man fortjener 3, for ikke å si 4, scoringer på en omgang. Men fullt fortjent å lede 2 i hvert fall.

Sent fra min SM-S918B via Tapatalk


GeirO

Jøss! Kan faktisk se en 2. omgang med Leeds med lave skuldre og null bekymring.
For lave skuldre og mindre interessert i å angripe. Riktig å bytte nå.
MOT

Bjosse77

Syns kampbildet hadde passet Bamford bra nå. Stresse de tidlig og true bakrom. Selvtilliten foran mål er borte, men bortsett fra det er han fremdeles en god spiller.

Sent fra min SM-S918B via Tapatalk


auren

Et langt gjesp første 20 min av andre omgang. Hudds spiller med 5 bak og vil nok være fornøyd å ikke slippe inn noe mer.

Synd med skaden til Rodon, lysken? Satser på at han er klar til Leicester.

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Dennis

Jøss! Kan faktisk se en 2. omgang med Leeds med lave skuldre og null bekymring.
For lave skuldre og mindre interessert i å angripe. Riktig å bytte nå.

Typisk etter en så dominant og fortjent ledelse. Huddersfield hadde null og niks.

Da er faren at Leeds kontrollerer og Huddersfield prøver å spille for en uavgjort andre omgang.
Marching on together!

Dennis

For en tabbe Meslier
Marching on together!

auren

4-1 Tullemål. Den bør du ta Meslier!

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Kato

Det er tid for Karl Darlow bakerst.
 

Dennis

Ayling ser ut til å være pinnestiv når han spiller for tida. Den kroppen ser ut til å være totalt brukt opp.
Marching on together!

GeirO

Darlow burde vært byttet inn i pausen....for å få spilletid.
MOT

Forever Whites

Er blitt litt av et antiklimaks nå i andre.  Håper det blir med det ene målet imot.
Medlem 94237

Cherry

Legg merke til hvor lite kreativ kraft vi har når Summerville ble bytta ut, bekymrende.
Vi står nesten stille fremover.
Glimrende første omgang, men kampen må gjennomføres.
Tipper Farke nå koker …
Ayling er bare ikke god nok lenger, slik er d.

raggen

null fremdrift... hvorfor ikke spille på oss mere selvtillit
Forever Leeds United!!!!!!!!

Bjosse77

Som jeg har sagt i 2 og en halv sesong nå,.og fått veldig mye motstand for i forumet og ellers, Meslier er blant de svakeste keeperne i PL. Nå max middels C'chip. Hvordan klarer manager etter manager og unngå å se dette? Greit nok, med Robles som sterkeste konkurrent, men hvis vi igjen har skaffet konkurrent som er svakere enn Meslier så kaster vi bare penger i dass.

Forsvaret har vært vår store svakhet i PL, men som jeg hsr forsøkt å banke gjennom har det vært ganske middels. Omtrent som Villa og Wolves når vi var i PL. Keeperen er problemet.

Sent fra min SM-S918B via Tapatalk


Bjosse77

Legg merke til hvor lite kreativ kraft vi har når Summerville ble bytta ut, bekymrende.
Vi står nesten stille fremover.
Glimrende første omgang, men kampen må gjennomføres.
Tipper Farke nå koker …
Ayling er bare ikke god nok lenger, slik er d.
Vi presser de til å skyte rett på keeper fra 20m, hva snakker du om?

Men ja, Ayling virker å være i sin siste fase av karrieren.

Sent fra min SM-S918B via Tapatalk


GeirO

Er blitt litt av et antiklimaks nå i andre.  Håper det blir med det ene målet imot.
Direkte uprofesjonelt. Fornemmer 4-2.
MOT