Skrevet av Emne: Kamp: Leicester vs Leeds United @King Power St fredag 3.11 kl 21 på ViaSport2  (Lest 6070 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28909
  • Total likes: 2641
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Presseren nettopp gjennomført

https://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/football/leeds-united/leicester-city-vs-leeds-united-daniel-farke-press-conference-and-fitness-update-ahead-of-table-topping-clash-4393111

Firpo har allerede trent med laget i 10 dager, Spence i løpet av 7-14 dager. Joffy ute med skade i hånden, i alle fall noen uker, mer om han må operere...

Vi møter altså lederlaget, 13 seire på de 14 spilte kampene. De hadde en 'arbeidsulykke' hjemme mot Hull (0-1) i femte runde. Vi spilte 0-0 mot de to runder senere...
Leicester har scoret 29 mål mot våre 24. De har sluppet inn 8 mål mot våre 15.
Og viktigst, de er 14 poeng foran før kamp. Ddt kan øke til 17, minke til 11, eller fortsette på 14...

Eg tipper Archie kommer inn på høyreback som eneste forandring.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

ibster

Fra Popey på Twitter.

Farke confirmed centre-back Joe Rodon (hamstring), right-back Sam Byram (hamstring) and forward Crysencio Summerville (muscle) are all available to face the Foxes after joining full team training on Wednesday. #lufc

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28909
  • Total likes: 2641
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Fra Popey på Twitter.

Farke confirmed centre-back Joe Rodon (hamstring), right-back Sam Byram (hamstring) and forward Crysencio Summerville (muscle) are all available to face the Foxes after joining full team training on Wednesday. #lufc
Joe Rodon, Sam Byram and Cree Summerville, yes I substituted all three of them. We took care of them and they were able to train today. If there's no reaction they're all available.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Bjosse77

Ingen grunn til at vi ikke skal kjempe om 3p her. Leicester kan ikke fortsette å overprestere som de har gjort hittil og er sjansemessig, spillemessig osv et svakere lag enn Ipswich og Southampton og slettes ikke bedre enn oss. Unngår vi stang ut er 3p innen rekkevidde.

Sent fra min SM-S918B via Tapatalk


Fantasyland

Ingen grunn til at vi ikke skal kjempe om 3p her. Leicester kan ikke fortsette å overprestere som de har gjort hittil og er sjansemessig, spillemessig osv et svakere lag enn Ipswich og Southampton og slettes ikke bedre enn oss. Unngår vi stang ut er 3p innen rekkevidde.

Sent fra min SM-S918B via Tapatalk

Enig alt her, men vi MÅ ta vare på mulighetene. Ser ikke for meg sjanse-bonanza

Dennis

Leicester har starta helt utrolig og skal gå på flere landminer om det ikke blir opprykk i god tid.

Men... husk at de - som oss - har sin tøffeste kamp så langt på fredag.

Som (nesten) alltid har jeg trua på forhånd 8)
Marching on together!

raggen

må ut av startblokkene tidlig og være på fra start ellers blir det en ny southampton kamp er jeg redd
Forever Leeds United!!!!!!!!

Cherry

må ut av startblokkene tidlig og være på fra start ellers blir det en ny southampton kamp er jeg redd

Enig!  Rett i strupen med høyt press fra start..sette oss i respekt uten å tømme midten.
Her skulle det vært moro om våre flanker kom oppover i banen mye-  syns Byram mestrer det - men høyre siden med Ayling/Gray/Shackleton stort sett
blir værende bakover på banen, ergo kommer våre fleste angrep fra venstre side.

Rutter/Summerville må funke`og Piroe bør være påskrudd ....samt at James er like PÅ som sist.
Kamara med meget bra kamp sist, han og Ampadu er skråsikre, ligeså Strujic/Rodon..Byram spiller - mens HB kan diskuteres.
Fremover på banen er vi goe`.... seier 2-1.
 

Dennis

må ut av startblokkene tidlig og være på fra start ellers blir det en ny southampton kamp er jeg redd

Enig!  Rett i strupen med høyt press fra start..sette oss i respekt uten å tømme midten.
Her skulle det vært moro om våre flanker kom oppover i banen mye-  syns Byram mestrer det - men høyre siden med Ayling/Gray/Shackleton stort sett
blir værende bakover på banen, ergo kommer våre fleste angrep fra venstre side.

Rutter/Summerville må funke`og Piroe bør være påskrudd ....samt at James er like PÅ som sist.
Kamara med meget bra kamp sist, han og Ampadu er skråsikre, ligeså Strujic/Rodon..Byram spiller - mens HB kan diskuteres.
Fremover på banen er vi goe`.... seier 2-1.

Veldig enig her. Tror absolutt det er snakk om å ha balanse mellom å ha mot nok til og ta tak i kampen, samtidig som man ikke åpner for Leicesters skumle angrepsspill. Vardy er en luring, Iheanacho er også bra, mens nøkkelduellene nok blir på midtbanen med Dewsbury-Hall og Winks mot våre to - Ampadu og (sannsynligvis) Kamara. Førstnevnte er poengkonge hos Revene.

Også spennende hvem som blir satt til å stoppe Mavidi på venstrekanten. Selv om måten Gray ble spart på sist, inkludert innbytternes nedtrapping i etterkant, så ligger det litt i lufta at han vil starte. Etter at han tidsvis slet defensivt mot Vidigal mot Stoke, tipper jeg likevel valget faller på Shackleton.

Ellers syns jeg oppfattelsen om en ganske rigid trekant på midtbanen kom veldig til syne mot Huddersfield. Med andre ord; 10er-posisjonen (Piroe) skal ikke bevege seg for mye vekk fra "spissen på trekanten". Er det slik hver gang, er det få poeng i å ha Rutter der. Altså, bytte Rutter og Piroe som vi har snakket om. Franskmannen skal spille i en fri rolle og søke rom og herje der det faller seg naturlig. Fra start, vil det sannsynligvis begrense han altfor mye å starte der. Vi spiller i praksis uten (ren) spiss for tida og som regel fungerer det godt. Man ofrer noe ved at Rutter vandrer, men Farke tolker det at man vinner mer enn man taper ved at man ikke opererer med en tradisjonell 9er som strekker forsvaret til mostander.

Av en grunn føler jeg Bamford kan være en joker i denne kampen. Er ganske sikker på at Farke starter uendret fra sist, med en liten mulighet for Gray for Shackleton. Dersom James skulle gå seg fast, håper jeg Bamford kommer inn og Rutter får en enda friere rolle til venstre (eller høyre) i banen. Bamford strekker på Coady/Vestergaard/Faes og Rutter søker rom ut mot kantene og mellom midtbane og forsvar - som vanlig. Da tror jeg Winks skal få sin fulle hyre med å stoppe Leeds-angrepet.

Bamford har over brukbar fart, jobber godt og tar gode løp. Leicester-stopperne er ikke voldsomt raske, men jeg antar at de står høyt i de aller fleste kamper. Backene er derimot hurtige og jeg er usikker på om James' begrensede teknikk og valg kommer like godt til sin rett som mot Huddersfield.

Uansett er det som dere påpeker det viktigste av alt at Leeds er påskrudd fra start, uavhengig om vi går ut i høyt press eller avbalansert. Er det som mot Southampton eller Stoke, kommer Leicester til å straffe oss stygt. Det er derimot mulig å slå de. Nå er det en stund sida, men jeg så Coventry (med Hamer) i første seriekamp og der var Leicester mer enn heldig som vant kampen på hjemmebane - på tross av hva statistikken viser. De brukte også over 20 minutter på å score det andre målet mot QPR som hadde ti mann sist. Rent statistisk så var det også jevnt i siste hjemmekamp (1-0) mot Sunderland. Skal dog sies at jeg ikke så den kampen og kun leser ut fra ballinnehav, skudd, pasningstreffsikkerhet osv.

Uansett står poenget seg; det er også Leicester vanskeligste kamp så langt.
Marching on together!

Cherry

må ut av startblokkene tidlig og være på fra start ellers blir det en ny southampton kamp er jeg redd

Enig!  Rett i strupen med høyt press fra start..sette oss i respekt uten å tømme midten.
Her skulle det vært moro om våre flanker kom oppover i banen mye-  syns Byram mestrer det - men høyre siden med Ayling/Gray/Shackleton stort sett
blir værende bakover på banen, ergo kommer våre fleste angrep fra venstre side.

Rutter/Summerville må funke`og Piroe bør være påskrudd ....samt at James er like PÅ som sist.
Kamara med meget bra kamp sist, han og Ampadu er skråsikre, ligeså Strujic/Rodon..Byram spiller - mens HB kan diskuteres.
Fremover på banen er vi goe`.... seier 2-1.

Veldig enig her. Tror absolutt det er snakk om å ha balanse mellom å ha mot nok til og ta tak i kampen, samtidig som man ikke åpner for Leicesters skumle angrepsspill. Vardy er en luring, Iheanacho er også bra, mens nøkkelduellene nok blir på midtbanen med Dewsbury-Hall og Winks mot våre to - Ampadu og (sannsynligvis) Kamara. Førstnevnte er poengkonge hos Revene.

Også spennende hvem som blir satt til å stoppe Mavidi på venstrekanten. Selv om måten Gray ble spart på sist, inkludert innbytternes nedtrapping i etterkant, så ligger det litt i lufta at han vil starte. Etter at han tidsvis slet defensivt mot Vidigal mot Stoke, tipper jeg likevel valget faller på Shackleton.

Ellers syns jeg oppfattelsen om en ganske rigid trekant på midtbanen kom veldig til syne mot Huddersfield. Med andre ord; 10er-posisjonen (Piroe) skal ikke bevege seg for mye vekk fra "spissen på trekanten". Er det slik hver gang, er det få poeng i å ha Rutter der. Altså, bytte Rutter og Piroe som vi har snakket om. Franskmannen skal spille i en fri rolle og søke rom og herje der det faller seg naturlig. Fra start, vil det sannsynligvis begrense han altfor mye å starte der. Vi spiller i praksis uten (ren) spiss for tida og som regel fungerer det godt. Man ofrer noe ved at Rutter vandrer, men Farke tolker det at man vinner mer enn man taper ved at man ikke opererer med en tradisjonell 9er som strekker forsvaret til mostander.

Av en grunn føler jeg Bamford kan være en joker i denne kampen. Er ganske sikker på at Farke starter uendret fra sist, med en liten mulighet for Gray for Shackleton. Dersom James skulle gå seg fast, håper jeg Bamford kommer inn og Rutter får en enda friere rolle til venstre (eller høyre) i banen. Bamford strekker på Coady/Vestergaard/Faes og Rutter søker rom ut mot kantene og mellom midtbane og forsvar - som vanlig. Da tror jeg Winks skal få sin fulle hyre med å stoppe Leeds-angrepet.

Bamford har over brukbar fart, jobber godt og tar gode løp. Leicester-stopperne er ikke voldsomt raske, men jeg antar at de står høyt i de aller fleste kamper. Backene er derimot hurtige og jeg er usikker på om James' begrensede teknikk og valg kommer like godt til sin rett som mot Huddersfield.

Uansett er det som dere påpeker det viktigste av alt at Leeds er påskrudd fra start, uavhengig om vi går ut i høyt press eller avbalansert. Er det som mot Southampton eller Stoke, kommer Leicester til å straffe oss stygt. Det er derimot mulig å slå de. Nå er det en stund sida, men jeg så Coventry (med Hamer) i første seriekamp og der var Leicester mer enn heldig som vant kampen på hjemmebane - på tross av hva statistikken viser. De brukte også over 20 minutter på å score det andre målet mot QPR som hadde ti mann sist. Rent statistisk så var det også jevnt i siste hjemmekamp (1-0) mot Sunderland. Skal dog sies at jeg ikke så den kampen og kun leser ut fra ballinnehav, skudd, pasningstreffsikkerhet osv.

Uansett står poenget seg; det er også Leicester vanskeligste kamp så langt.

Godt innlegg!
Summasumarum fremover så må vi får MERE ut av Piroe /Rutter, altså flere mål.......også enig i det du skriver om Patrick- han trives på denne banen og mot Leicester - kjør ham inn når det butter`....eller hvis Piroe ikke får vært nok kreativ. Kankje tom Gnonto kan komme innpå og utgjøre en forskjell!
Georgino har jeg trua `på nå om dagen uansett ;)
« Siste redigering: November 02, 2023, 11:38:44 av Cherry »
 

Dennis

Georgino har jeg trua `på nå om dagen uansett ;)

Ikke sikkert han blir en 25+ mål i sesongen-spiller noen gang, men du verden for en skapende spiller. Må være et rent mareritt å spille mot, både i det at han er et fysisk monster, teknisk og ikke oppfører seg "som forventet". Han blir bedre foran mål med tida også.

Hadde aldri trodd det i våres eller i sommer, men for en spiller. 8)



Marching on together!

GeirO

Fotball er enkelt; scorer vi på våre sjanser, vinner vi. Gjør vi ikke det, taper vi. Umulig å vite på forhånd....

Cherry

Fotball er enkelt; scorer vi på våre sjanser, vinner vi. Gjør vi ikke det, taper vi. Umulig å vite på forhånd....

Djerv 1919.......Uavgjort  ;D

stian

Dette kan kanskje bli en kamp hvor brudd og kontringer blir et viktig våpen for oss? Jeg ser for meg at en jagende midtbane med Ampadu og Kamara blir enormt viktig for at vi skal kunne utnytte våre styrker: raske overganger med Summerville, Rutter og James mot ryggende og noe temposvake stoppere hos Leicester. Jeg har i alle fall tro på at vi scorer mål!

Hallgeir *

Lykke til i kveld, folkens!  8)

Sitter på et fly under kampen.
Super Leeds since 1968

Hallgeir *

Eirik Aase tror det blir tøft i kveld.

FREDAG:

Leicester City – Leeds United
Kampstart: 21.00

Selv når det lugger, klarer likevel Leicester City finne en måte å vinne kamper på. Det har vært en kjenningsmelodi for dette Leicester-laget hele sesongen, samtidig som de stadig blir bedre. I forrige serierunde fikk de det overraskende tøft i deler av kampen borte mot et svakt Queens Park Rangers-lag, men Harry Winks fikset til slutt seieren med en drømmescoring. Samtidig må det legges til at QPR fikk en spiller utvist på idiotisk vis. Leicester har nå vunnet hele ni(!) kamper på rad. Det skyldes ikke flaks, men snarere en kruttsterk tropp og et system som virkelig har begynt å fungere. Den fantastiske formen har ført Leicester til topps på tabellen med svimlende 13-0-1 på de 14 første kampene, hvor deres eneste tap kom hjemme mot Hull City. Hjemme på eget gress har Leicester 6-0-1 og 11-3 i målforskjell. Leeds United valset over lokalrival Huddersfield Town forrige serierunde. Crysencio Summerville spilte hovedrollen i 4-1 seieren med to scoringer og målgivende pasninger. Han har virkelig tatt fyr denne sesongen, og ser også ut til å bli spilleklar til fredagens kamp etter litt trøbbel den siste uken. Det samme gjelder Joe Rodon og Sam Byram. Leeds har i likhet med Leicester blitt bedre og bedre utover i sesongen, men har ikke klart å nå helt det samme nivået som Leicester enda. Enkelte kamper har vippet feil vei, som for eksempel 0-1 tapet mot Stoke City hvor Patrick Bamford misset straffespark mot slutten av kampen på stillingen 0-0. Ser man bort fra tapet mot Stoke, har Leeds nå vunnet fire av sine fem siste kamper. Hadde det ikke vært for Leicester og Ipswich Towns fantastisk form, ville det ikke vært noe tvil vedrørende Leeds som soleklar opprykksfavoritt. På bortebane har hvittrøyene 3-1-3 denne sesongen, hvor to av de tre siste kampene har endt med tap.

Leicesters siste kamper:
QPR – Leicester 1-2 (Winks, Mavididi)
Leicester – Sunderland 1-0 (Justin)
Swansea – Leicester 1-3 (Fatawy, Vestergaard, Iheanacho)
Leicester – Stoke 2-0 (Iheanacho, Vardy)
Leicester – Preston 3-0 (Dewsbury-Hall x2, Iheanacho)

Leeds siste kamper:
Leeds – Huddersfield 4-1 (Summerville x2, James x2)
Stoke – Leeds 1-0
Norwich – Leeds 2-3 (Summerville x2, Selvmål)
Leeds – Bristol City 2-1 (James, Piroe)
Leeds – QPR 1-0 (Summerville)

Vurdering: Sesongens vanskeligste hjemmekamp for Leicester City, men likevel vanskelig å ikke markere for hjemmeseier. Leeds United er veldig gode, men på bortebane har resultatene vært varierende. Leicester har på sin side vunnet 13 av sine 14 kamper, samtidig som de har ni strake seiere. Det føles som om de klarer gire opp et par hakk dersom motstanderen også gjør det, og derfor tror jeg Leeds kan få det tøft her. Jeg prøver hjemmeseier, og tror samtidig at dette kan bli en morsom fotballkamp.

Tips: Hjemmeseier
Super Leeds since 1968

Kontakinte

Lykke til i kveld, folkens!  8)

Sitter på et fly under kampen.
Lykke til, sitter på en stol under kampen. ;)

GaryMac

Lykke til i kveld, folkens!  8)

Sitter på et fly under kampen.
Lykke til, sitter på en stol under kampen. ;)
Og noen vandrer hvileløst rundt... :-)

Killa

Lykke til i kveld, folkens!  8)

Sitter på et fly under kampen.
Lykke til, sitter på en stol under kampen. ;)
Og noen vandrer hvileløst rundt... :-)

Jeg for min del sitter og hopper fremmerst på sofaen, og med 125 i puls iflg Garmin..... :o

auren

Lykke til i kveld, folkens!  8)

Sitter på et fly under kampen.
Lykke til, sitter på en stol under kampen. ;)
Og noen vandrer hvileløst rundt... :-)

Jeg for min del sitter og hopper fremmerst på sofaen, og med 125 i puls iflg Garmin..... :o
Og jeg er på Gåte-konsert! Håper på en knallkonsert og 3 poeng til Leeds.

Men i kveld tipper jeg 2-1 til hjemmelaget. Piroe med eneste scoring.

MOT!

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

TK20

Lykke til i kveld, folkens!  8)

Sitter på et fly under kampen.
Lykke til, sitter på en stol under kampen. ;)
Og noen vandrer hvileløst rundt... :-)

Jeg for min del sitter og hopper fremmerst på sofaen, og med 125 i puls iflg Garmin..... :o
Og jeg er på Gåte-konsert! Håper på en knallkonsert og 3 poeng til Leeds.

Men i kveld tipper jeg 2-1 til hjemmelaget. Piroe med eneste scoring.

MOT!

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk

Holder de fremdeles koken?

Robert

Håper på poeng, men blir tøft. Mentalt innstilt på play-off i år. Håpe vi ikke slipper inn mål de første 5 minuttene ihvertfall.. tippe litt optimistisk, 2-2?
Ved problemer med forumet, ta kontakt via PM

Myhre10

Ingen overraskelser i startoppstillingen

lojosang

Lykke til i kveld, folkens!  8)

Sitter på et fly under kampen.
Lykke til, sitter på en stol under kampen. ;)
Og noen vandrer hvileløst rundt... :-)

Jeg for min del sitter og hopper fremmerst på sofaen, og med 125 i puls iflg Garmin..... :o
Og jeg er på Gåte-konsert! Håper på en knallkonsert og 3 poeng til Leeds.

Men i kveld tipper jeg 2-1 til hjemmelaget. Piroe med eneste scoring.

MOT!

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk
Jeg var på konsert forrige helg og tør garantere innfridd håp der.

Sent from my Pixel 7 using Tapatalk

- Leif Olav

GaryMac

Lykke til i kveld, folkens!  8)

Sitter på et fly under kampen.
Lykke til, sitter på en stol under kampen. ;)
Og noen vandrer hvileløst rundt... :-)

Jeg for min del sitter og hopper fremmerst på sofaen, og med 125 i puls iflg Garmin..... :o
Og jeg er på Gåte-konsert! Håper på en knallkonsert og 3 poeng til Leeds.

Men i kveld tipper jeg 2-1 til hjemmelaget. Piroe med eneste scoring.

MOT!

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk
Gåte-konsert - it's a mystery to me....
Men jeg satser på at det ikke blir Gråte-konsert i Leeds i kveld.

pedro

Om Pink Floyd hadde spilt i byen hadde eg ikkje ofra kampen ::) ikkje om dei hadde spelt på kaien min ein gong ;) MOT I kveld skal me visa kim som er best i divisjonen 8)
Leedsomaniac

GaryMac

To tidlige muligheter.
Da sitter den vel snart tenker jeg. Men ikke nødvendigvis vår vei

Gordon McUseless

Lovende start. Måtte det vedvare.

GeirO

Det er meg en Gåte at vi ikke har scoret ennå...

Fantasyland

To tidlige muligheter.
Da sitter den vel snart tenker jeg. Men ikke nødvendigvis vår vei

Må sette disse 😅