Kamp: Leeds Utd v Plymouth Argyle @ Elland Road 11.11.2023 kl 16 på LUTV

Started by Killa, November 09, 2023, 14:42:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

GaryMac

Slutt.
Seier og tre poeng.
Åtte opp til både Ipswich og Leicester nå.

Bjosse77

Quote from: palle on November 11, 2023, 17:59:56
Quote from: Bjosse77 on November 11, 2023, 17:22:25
Rutter 15 kamper, 3 mål, 5 assist
Piroe 15 kamper, 6 mål, 1 assist.

Hadde dette vært Bamford hadde alle hatet ham og bedt oss hente bedre spisser. Just sayin'

Hvis man kun ser på statistikk (som jo du - og jeg for den del - er glad i), har du et poeng. Mener jo de har andre kvaliteter enn dette, da...
Det har Bamford også. Poenget står.

Sent fra min SM-S918B via Tapatalk

Forever Whites

Herlig med seier.  Men denne skulle vi avgjort tidligere og ikke laget spenning mot slutten.
Medlem 94237

Fantasyland

Quote from: Forever Whites on November 11, 2023, 18:02:13
Herlig med seier.  Men denne skulle vi avgjort tidligere og ikke laget spenning mot slutten.

Jupp, definitivt, men vi følger opp knallkampen mot Leicester med 3 nye på tavla. Forøvrig har vi tatt inn 6 poeng på Leicester også siste 2 kampene så mye kan skje fremover

peacock

Helt utrolig at dette ble spennende. Burde ha vært minst 6-0 før Plymouth scoret. Ja, ja, 3 poeng i boks!

Lucas the Kop Cat

Quote from: Bjosse77 on November 11, 2023, 17:47:48
Vi leder, hvorfor må vi tulle til på denne måten.

Vi bytter oss dårlig på 78 min ved å ta ut Summervile og James og sette inn Anthony og Gnonto. Skulle tro det skulle gi mer energi men etter det ser det ut som Plymouth tar helt over og scorer. Stemmer det?

Sent fra min LE2113 via Tapatalk

Bjosse77

Quote from: Lucas the Kop Cat on November 11, 2023, 18:07:52

Vi bytter oss dårlig på 78 min ved å ta ut Summervile og James og sette inn Anthony og Gnonto. Skulle tro det skulle gi mer energi men etter det ser det ut som Plymouth tar helt over og scorer. Stemmer det?

De er i hvert fall gode derfra og inn, så det er en sterk observasjon om ikke annet. Før det ser alt pause ut.

GeirO

Byttene betydde ikke noe. Det som betydde noe var at alle spillerne trodde de hadde vunnet kampen og jobbet 3% mindre. Det er nok til at lille Ply kom tilbake.
MOT

Sterland

Quote from: GeirO on November 11, 2023, 18:14:57

De kom tilbake fordi Firpo var på bærtur, men skapte ingenting hverken før eller etter goalen..
Byttene betydde ikke noe. Det som betydde noe var at alle spillerne trodde de hadde vunnet kampen og jobbet 3% mindre. Det er nok til at lille Ply kom tilbake.

Asbjørn

Quote from: Sterland on November 11, 2023, 18:21:06

De kom tilbake fordi Firpo var på bærtur, men skapte ingenting hverken før eller etter goalen..

Som forventet at han var rusten.
Heldigvis kostet det oss ikke tre poeng.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

Presseren.
Schumacher først

Schumacher's here - only in the second half good?
No, good for 20 in the first. Had the first shot on target. Only disappointing thing was giving the ball away around our own box twice. Got punished and paid the ultimate price.

Second half better when we changed shape. Got nothing to lose with 20 to go and got after it. Confidence came back. Competed against a top team.

...og selvfølgelig mente han at de skulle hatt straffe

https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/daniel-farke-press-conference-live-28088747
Tell me  Tell me

Dylan

Cherry

3 poeng det som gjelder.
Vi må score mer mål ift sjansene våre, i dag burde vi enkelt ha hatt 4-5.
Fornøyd.
Rotherham neste, bring them on! ;D

Sterland

Herlig å se at Farke har klart å konstruere et meget slagkraftig lag. Rodon er helt sheriff for oss denne sesongen, lenge siden vi har hatt en stopper av det kaliberet. Synd vi ikke har opsjon på kjøp, for han spiller seg virkelig opp i verdi. Ellers er det fantastisk å se Rutter herje, men utrolig frustrerende å se han svi sjanse på sjanse. Synes også Piroe blåser mye.. Summerville er helt utrolig i år. Nå herjer han som han gjorde på u21 for noen år side. Skal bli spennende å se om vi har baller og muskler nok til å holde på han i januar. Her kan vi bli tilbudt mye penger. Synes Archie Gray har trøblet defensivt i backrollen, men i dag var han meget bra. Herlig å se han også bidra offensivt. Spent på hva en tenker med han når Spence er tilbake.

Fantastisk å endelig ha en bredde i troppen. Det er det lenge siden vi har hatt

Asbjørn

Quote from: Asbjørn on November 11, 2023, 18:27:45
Presseren.
Schumacher først

Schumacher's here - only in the second half good?
No, good for 20 in the first. Had the first shot on target. Only disappointing thing was giving the ball away around our own box twice. Got punished and paid the ultimate price.

Second half better when we changed shape. Got nothing to lose with 20 to go and got after it. Confidence came back. Competed against a top team.

...og selvfølgelig mente han at de skulle hatt straffe

https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/daniel-farke-press-conference-live-28088747

Farke var først og fremst lettet I DAG :)

Farke's here - two halves?
I take this all day long. If you offered me a 2-1 win before the game I would have signed it. I was really concerned today, after a spotlight win, lots of praise, the training week was really good. My gut feeling was it was too easy. Normally you get a sucker punch. Pleaed with these priceless three points.

Perfect result. Once you are so dominant like we were, you speak about the chances in the second, you would have wished to score six to seven goals. Then we don't have to fight until the last second. In many ways, excellent after the break.

Piroe and Rutter had chances. Gnonto has a one vs one. Anthony had a big chance. Normally score in the second half three or four goals. Good and brave opponent playing with freedom and confidence. Our defending was excellent. We allowed them one chance in the second half when we defended the channel a little late. They were clinical and effective with one chance.

Brought a tight lead over the line. Did not allow them another chance. We made our life more complicated than it should have been after so many chances. Compliments for the performance and priceless points.
Tell me  Tell me

Dylan

Kato

Meslier 6 - To rutineredninger, ellers ingenting. Slipper inn den ene som kommer.
Gray 8 - Best hos oss, feilfri defensivt og god fremover.
Rodon 8 - Glimrende, akkurat det du trenger i denne divisjonen.
Cooper 7 - Tør mer etter pause, men er borte fra sonen sin da de scorer.
Byram 7 - Solid, offensivt god. Er jo en glimrende free-transfer signering.
Ampadu 6 - Litt på nedtur for tiden. Dekker ikke like mye rom.
Kamara 7 - Litt bedre enn makkeren, mer offensivt involvert.
Summerville 7,5 - En spiller vi er ganske avhengig av, glimrende en mot en. Lykkes ikke med alt.
Rutter 7 - Supersterk, men burde hatt 5 assist med bedre overblikk. Skuddtrening neste.
Piroe 7,5 - Veldig spillbar, vanskelig å spille mot. Rolig foran kassa, kunne scoret mer.
James 7,5 - Veldig god før pause, nydelig scoring. Forsvant helt i andre.
Anthony - Bidro, så skarpere ut.
Firpo 6 - Mye med fremover, men målet kom fra den siden.
Gnonto - Burde scoret.
Bamford - Inn og løpte litt.
Gruev - Strammet det til sentralt.

Farke - Synes han burde tatt av presspillerne tidligere. De var slitne. James forsvant i andre, burde vært av 15 min før.

Bjosse77

Quote from: Cherry on November 11, 2023, 18:29:20
3 poeng det som gjelder.
Vi må score mer mål ift sjansene våre, i dag burde vi enkelt ha hatt 4-5.
Fornøyd.
Rotherham neste, bring them on! ;D
Det er et litt urealistisk syn på hvor store og mange sjansene våre er. 2 er ganske riktig betalt totalt sett. Dog er vi nære noen avslutninger til i god posisjon. Plymouth skaper lite, men målet er en større sjanse enn straffe. De har i tillegg en brukbar sjanse like etterpå fra 5m som går over.

2-1 alt i alt ganske rettferdig. Kanskje ikke ut fra spill, men ut fra sjanser.

Reaney

Lettet og fornøyd med seier og 3 poeng. Det som er urovekkende er at vi for andre hjemmekamp på rad taper 2. omgang 1-0. 90 min med second half fotball på Elland Road uten å score. Uproblematisk for fjorten dager siden, men kunne ha kostet oss poengene i dag.

Milou

Quote from: Asbjørn on November 11, 2023, 18:22:29

Typisk å velje Firpo som hakkekylling med ein gang han er tilbake. Firpo var der han skulle vere han. Det er slik sidebackane speler i Farke sitt system. Gray og Byram ville begge vore i samme posisjon og var det mange gonger før i kampen.

Det var Ampadu som hadde som oppgåve å dekke rommet bak Firpo og han som Cooper og Rodon var ein meter på etterskot. Som det blir sagt i ein anna post hadde dei nok begynt å bli trygg på seier og senka konsentrasjonsnivået med eit par prosent.

Firpo gjorde eit OK innhopp, men var langt frå å påverke spelet på samme måte som Byram, som var blant våre beste mens han var på bana.

Sent from my SM-S906U using Tapatalk

stian

Quote from: Milou on November 11, 2023, 19:31:33

Typisk å velje Firpo som hakkekylling med ein gang han er tilbake. Firpo var der han skulle vere han. Det er slik sidebackane speler i Farke sitt system. Gray og Byram ville begge vore i samme posisjon og var det mange gonger før i kampen.

Det var Ampadu som hadde som oppgåve å dekke rommet bak Firpo og han som Cooper og Rodon var ein meter på etterskot. Som det blir sagt i ein anna post hadde dei nok begynt å bli trygg på seier og senka konsentrasjonsnivået med eit par prosent.

Firpo gjorde eit OK innhopp, men var langt frå å påverke spelet på samme måte som Byram, som var blant våre beste mens han var på bana.

Bra sett, dette tror jeg er helt riktig. I de første 7-8 minuttene i første omgang lurte jeg på om Kamara spilte venstreback fordi han trakk inn dit mens Byram sto skyhøyt. Tror det er akkurat det samme som skjer på målet. Firpo skyver opp for å overbefolke siden, og en blodsliten Ampadu oppdager for sent at det kommer et skudd av en pasning ned langs siden. Det er en kalkulert risiko i systemet til Farke.

Ellers opplever jeg at vi har et solid grunnspill - meget bra! Men vi «dør» litt utover i kampen, som flere over påpeker. Kanskje er det noe i at byttene kan komme litt tidligere. En ting jeg tenkte på i løpet sv kampen i dag: er det tegn til at Meslier har blitt litt tryggere med ballen i beina? Synes han er kvikkere i valgene - han har kanskje fått litt tydeligere arbeidsoppgaver?

Asbjørn

Quote from: stian on November 11, 2023, 19:50:37

Bra sett, dette tror jeg er helt riktig. I de første 7-8 minuttene i første omgang lurte jeg på om Kamara spilte venstreback fordi han trakk inn dit mens Byram sto skyhøyt. Tror det er akkurat det samme som skjer på målet. Firpo skyver opp for å overbefolke siden, og en blodsliten Ampadu oppdager for sent at det kommer et skudd av en pasning ned langs siden. Det er en kalkulert risiko i systemet til Farke.

Ellers opplever jeg at vi har et solid grunnspill - meget bra! Men vi «dør» litt utover i kampen, som flere over påpeker. Kanskje er det noe i at byttene kan komme litt tidligere. En ting jeg tenkte på i løpet sv kampen i dag: er det tegn til at Meslier har blitt litt tryggere med ballen i beina? Synes han er kvikkere i valgene - han har kanskje fått litt tydeligere arbeidsoppgaver?

Baklengsen i Farkes øyne:
We allowed them one chance in the second half when we defended the channel a little late.
Tell me  Tell me

Dylan

Bjosse77

2 sjanser. De har en heading fra 4-5m på corner. Treffen er dårlig, men likevel en brukbar sjanse.

Asbjørn

Bare så det er sagt med en gang. Farke  ser klare faresignaler mht neste kamp (Rotherham):
Anxious about injuries?

No, not anxious. Great honour to represent your country. Football comes with injuries, but so does training. Complicated when you have a lot of travel and intense games, but I am unhappy with playing on the Friday evening. With all respect to Rotherham, but they do not have many lads away. Fair play would have been served if Friday had a game with teams having same players away.

I know some players will have to play without one training session. Come back properly on the Wednesday/Thursday if they play on Tuesday. Not possible for them to then train if they play on the Friday.

It will be a hard fight and every game is a hard fight in this league. Even more happy with this perfect finish before the break.
Tell me  Tell me

Dylan

Milou

Quote from: Asbjørn on November 11, 2023, 19:55:52

We allowed them one chance in the second half when we defended the channel a little late.

Akkurat. Det var det Stian og eg også sa. Det var Ampadu som var "late" og ikkje Firpo. Men du har lov å vere ueinig i det.

TK20

Sterk seier i dag. Liker at Farke er så tydelig på hvor bananskall sånne kamper er etter oppvisningen mot Leicester. Alt som gjelder er 3 poeng, og 3 poeng ble det.

Bittelitt bekymra for manglende form på innbytterne våre. Tett kampprogram i desember, vi må kunne stole på at noen av Bamford, Gnonto, Firpo, Gruev, Ayling, Anthony kan spille 90 minutter og levere på toppnivå når de trengs.

leedslife

Quote from: Milou on November 11, 2023, 20:36:59

Quote from: Asbjørn on November 11, 2023, 19:55:52

Akkurat. Det var det Stian og eg også sa. Det var Ampadu som var "late" og ikkje Firpo. Men du har lov å vere ueinig i det.

Kunne ikke vært mer enig. Firpo må opp på vingen til Plymouth som trekker ned og ut.
Ampadu sover fullstendig. Det gjør trioen Ampadu, Cooper og Rodon.
Blir straffet av et så svakt lag.  Litt bekymringsfullt, men vi har ligaens klart beste offensive spillere og i tillegg underpresterer vi/de. Fortsatt mye å gå vedr relasjon/bevegelser- individuelt samt kollektivt. Men potensielt kanskje det beste offensive registeret jeg har sett i CC.  Bør være soleklart innafor topp 2 innen våren. På tredje gir er vi 1 hakk for mye å deale med for majoriteten av CC lag.

Kato

Vi slipper jo inn altfor mye mål med tanke på hvor lite sjanser vi slipper til.

Reaney

Enig. Og som vanlig scorer en fyr (Waine) sitt første mål for klubben sin. Som så mange andre før han har gjort når Leeds er motstander.

Lucas the Kop Cat

Quote from: Kato on November 11, 2023, 21:24:23
Vi slipper jo inn altfor mye mål med tanke på hvor lite sjanser vi slipper til.
Burde jo ikke være noen grunn til at motstander skal være mer effektive foran mål enn vi selv, nei.

Dennis

Ueffektiv kamp, men mange flotte angrep. Rutter og Piroe noe mer kliniske og kampen er avgjort til pause.

Ellers er det vel greit å minne om at vi slipper inn nest færrest i ligaen.
Marching on together!

Bjosse77

Quote from: Dennis on November 11, 2023, 23:55:06
Ueffektiv kamp, men mange flotte angrep. Rutter og Piroe noe mer kliniske og kampen er avgjort til pause.

Ellers er det vel greit å minne om at vi slipper inn nest færrest i ligaen.
Slipper inn omtrent som vi fortjener, bare Leicester som slipper inn en del færre en de fortjener. Jevner seg ofte ut etterhvert. 14p har blitt 8p på 2 runder.