Skrevet av Emne: Kamp: Leeds Utd v Middlesbrough @ Elland Road 2.12.2023 kl 16:00 på LUTV  (Lest 5558 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Lucas the Kop Cat

Snart gult på alle gjestene.

Sent fra min LE2113 via Tapatalk


viking

Ja,de kan spille kort på bussturen hjem
 

auren

Dobbelsjanse til 4-2, men i dag er vi nok en fang for unøyaktige. Klarer vi å ri inn 3-2 seieren?

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

baste

Blackburn taper.. skilles topp 5 ut nå ?

Holder Leeds ut de siste minuttene ?

Lucas the Kop Cat

Mye tillegg?

Sent fra min LE2113 via Tapatalk


GaryMac

En god James går ut for Gnonto og Blondie erstatter løskrutt-Rutter.

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk
LøskRutter?

Hallgeir *

Spiller vi bedre 11 mot 10 enn 11-11? Usikker.
Super Leeds since 1968

GeirO

Blackburn taper.. skilles topp 5 ut nå ?

Holder Leeds ut de siste minuttene ?
Mer topp 4 som skiller seg ut.

baste

Ser litt dårlig på mobilen her.. så lenge Leeds holder stand, så er jeg fornøyd.

auren

YES! Ferdig. 3-2. Fullt, fullt fortjent seier, men vi gjør det jammen spennende for oss selv. Uansett, sier som Farke: Du kan ikke få mer enn 3 poeng!

Grattis folkens!
¨
auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Lucas the Kop Cat

Puh! Holdt inn. Lite og sene bytter, har ikke Farke stor nok tro på benken?

Sent fra min LE2113 via Tapatalk


GaryMac

Slutt.
Ny trepoenger.
Må er vi på to poeng i snitt. Bruker å holde til opprykk.

Kato

Meslier 7 - Slipper inn 2, men redder en viktig.
Gray 8 - Blir bare bedre og bedre. Mye med fremover. Scorer snart også.
Rodon 8 - Vanvittig blokk da det trengtes som mest, men vi hadde trøbbel.
Struijk 5 - Slet med press, slet med ball. I ferd med å bli en posisjon vi sliter litt med.
Byram 7 - Bunnsolid, fullstendig eierskap på venstrebacken.
Amapdu 5 - Slet voldsomt, seint opp i press og slet med pasningskvaliteten.
Kamara 7 - Langt bedre enn makkeren, men lite end-product.
Rutter 6 - Elendige avslutninger, og enormt mye rart.
Piroe 6,5 - Rolig med ball, ser litt tung og treg ut. Ikke voldsom i presspillet.
James 8 - MOM. Best hos oss, i perioder eneste trussel offensivt.
Summerville 8 - Fikk mye oppmerksomhet hos Boro, men er glimrende.
Bamford - Holdt på å score på hodet.
Gnonto - Lite tid til å gjøre mye ut av seg.
Gruev - Med å få tida til å gå
Anthony - Se Gruev

Farke 6 - Fremdeles endel rufs i presspillet. Syns han bytter for seint, hadde trengt litt ny energi tidligere. Dødballene våre er elendige fra alle kanter, her må det gjøres noe.

Sterland

Utrolig deilig med seier. Etter den defensivt fryktelig 1. omgangen, fryktet jeg vi skulle gå på en smell i 2. omgang. Men vi haddde ok kontroll bortsett fra ved kjempesjansen til Boro. Rutter gjør utrolig mye bra, men han er en svak avslutter. Skulle veldig gjerne sett Piroe var forsøkt som midtspiss. James får mye skryt, men sitter igjen med følelsen av at han knapt traff en medspiller i 2. omgang. Summerville nok en gang bra, men ikke på sitt aller ypperste. I min bok var det Gray, Byram, Rodon, Kamara og Summerville som leverte til meget bra. Skuffende fra Struijk, Ampadu og Piroe.

Men totalt sett 3 strålende poeng, i en ok match mot en god motstander.

leedslife

Slutt.
Ny trepoenger.
Må er vi på to poeng i snitt. Bruker å holde til opprykk.
Riktig. Vi går rett opp. Direkte.

Kato

Vi nærmer oss juleprogrammet med mye selvtillit og en vanvittig god og dyp stall.

Bjosse77

7 på Meslier i denne kampen er utrolig, lurer på hvor du gir 3 av de? Den første baklengs er helt krise, mens redningen er jo det eneste han er god på. Møte ut riktig og gjøre seg stor.
Personlig er jeg drittlei denne mannen, dette er en middels C'chip spiller evt. rock bottom PL spiller. Vi kan ikke spille PL neste sesong med Meslier som førstevalg.

Ellers fortjent seier, burde vært 3-1, iaf 2-måls seier. Meslier Leeds klart svakeste spiller, men synes også Struijk har vært litt ned siden skaden. Ellers ganske bra, Rutter svakere enn sist, men ok, James imponerer meg igjen og får trolig noen poeng på min MoM.

3p viktigst, da ingen av de andre dropper heller. Vi har flest sjanser, størst sjanser, mer ball, flere skudd rett og slett klasseforskjell på  alt utenom scoreline. Vi unngikk bommerten heldigvis. Syns laget kommer seg og det er et solid lag på mange måter. Likevel slipper vi inn for mye mål, hjelper visst ikke at Ayling er på tribunen og Cooper og Bamford på benken heller......

Flest og størst sjanser, likevel gjør vi kampen spennende

Bjosse77

Meslier 7 - Slipper inn 2, men redder en viktig.

Amapdu 5 - Slet voldsomt, seint opp i press og slet med pasningskvaliteten.

Enig i mye av det du skriver, men jeg tror du må se kampen på nytt angående disse to. Ampadu har vel knapt en eneste feilpasning og er vel i tillegg den som oftest får ball inn i angrepssonen, noe som er høyere risiko i pasningene?

Med forbehold, men så vidt jeg kan se så er han vel den som oftest flytter ball fremover av de 6 (/ med keeper) bakerste spillerne?


Reaney

Hvilke andre lag har lagkapteiner som framstår som lagets svakeste ledd? Enten det er Cooper, Ayling eller nå Struijk? Hvor lenge skal vi ha det slik egentlig? Er så i motsetning til Billy Bremner og Gordon Strachan som det går an.

Kato

Meslier 7 - Slipper inn 2, men redder en viktig.

Amapdu 5 - Slet voldsomt, seint opp i press og slet med pasningskvaliteten.

Enig i mye av det du skriver, men jeg tror du må se kampen på nytt angående disse to. Ampadu har vel knapt en eneste feilpasning og er vel i tillegg den som oftest får ball inn i angrepssonen, noe som er høyere risiko i pasningene?

Med forbehold, men så vidt jeg kan se så er han vel den som oftest flytter ball fremover av de 6 (/ med keeper) bakerste spillerne?

Jeg mener redninga en mot en er avgjørende. Meget sterkt. Ellers irriterer jeg meg også grønn over Meslier, men i dag mener jeg han er mer grønn enn rød. Ampadu er klart inne i en formdupp. Noen fæle feilpasninger, og langt fra noen skjerm. Vi ble altfor mye spilt gjennom sentralt. I tillegg sviktet han oftest i presspillet hvor hans mann fikk vende med ballen. Mulig 6, men aldri noe mer enn det.
 

Bjosse77

Meslier 7 - Slipper inn 2, men redder en viktig.

Amapdu 5 - Slet voldsomt, seint opp i press og slet med pasningskvaliteten.

Enig i mye av det du skriver, men jeg tror du må se kampen på nytt angående disse to. Ampadu har vel knapt en eneste feilpasning og er vel i tillegg den som oftest får ball inn i angrepssonen, noe som er høyere risiko i pasningene?

Med forbehold, men så vidt jeg kan se så er han vel den som oftest flytter ball fremover av de 6 (/ med keeper) bakerste spillerne?

Jeg mener redninga en mot en er avgjørende. Meget sterkt. Ellers irriterer jeg meg også grønn over Meslier, men i dag mener jeg han er mer grønn enn rød. Ampadu er klart inne i en formdupp. Noen fæle feilpasninger, og langt fra noen skjerm. Vi ble altfor mye spilt gjennom sentralt. I tillegg sviktet han oftest i presspillet hvor hans mann fikk vende med ballen. Mulig 6, men aldri noe mer enn det.

Press spillet kan jeg være enig i, men du kritiserte pasningspillet. Det tror jeg du tar veldig feil i, selv syntes jeg han var vår beste pasningsspiller. Utrolig hvor forskjellig man kan oppfatte ting. Meslier får 7er for EN god inngripen, det syns jeg også er svakt. Mål 2 kan han neppe lastes for, men han skal aldri, aldri slippe inn 2 mål i denne kampen her. Meslier er vel den enkeltspilleren som har kostet oss desidert mest poeng de siste 3 sesongene og MÅ adresseres. Jeg klarer ikke å forstå at han fortsatt ikke er benket for godt.

Dennis

Meslier er altså årets skapgeit. En må vi vel ha, antar jeg. I fjor var han direkte svak, i år er det tøys å henge han ut til tørk så til de grader. Forbedringspotensiale er det der, men der er det hos de fleste.

Svakt på første baklengs, men da må man veie opp med viktig blokk. Archie Gray, som har en ny god kamp, har forresten også svak inngripen på første mål.
Marching on together!

Bromancer

Meslier er altså årets skapgeit. En må vi vel ha, antar jeg. I fjor var han direkte svak, i år er det tøys å henge han ut til tørk så til de grader. Forbedringspotensiale er det der, men der er det hos de fleste.

Svakt på første baklengs, men da må man veie opp med viktig blokk. Archie Gray, som har en ny god kamp, har forresten også svak inngripen på første mål.

Av de 28 keeperne som har spilt i Championship denne sesongen ligger Meslier på 25. plass i redningsprosent. 25.

Tallene snakker, og så får folk tolke dette som de vil. (https://fbref.com/en/comps/10/keepers/Championship-Stats)

Dylan

Sett fra tribunen i dag:
Ampadu med et skikkelig balltap, ellers helt grei.
Kamara synes jeg var veldig god, så ut til å være litt overalt, beste jeg har sett av han så langt.
Summerville er klasse.
James med fantastisk heading til 1-1, stadig trussel med fart og rykk.
Messlier synes jeg drøyer litt vel lenge når han skal sette i gang, en mer pågående spiss vil straffe han for det i løpet av sesongen.
Gray var herlig på backen, tidvis også veldig god offensivt.
Rodon full kontroll, Struijk virka litt utafor og usikker, Byram god.
Piroe og Rutter har hatt bedre dager, men Rutter viste seg tidvis fram.
Vanskelig å se hva Bamford skal tilføre laget når de som spilte i dag er skadefrie.
Publikum var bra!!

Milou

Trass i ein til tider kaotisk kamp, veljer eg å kalle dette ein rutinemessig seier. Leeds var klart det beste laget, og kontrollerer store deler av kampen. Det var ein fortent seier, sjøl om Middlesbrough hadde sine sjanser, og med litt uflaks kunne dei fått med seg eit poeng.

Eg syns Swansea på onsdag var det laget som har skapt mest på Elland Road denne sesongen, men dei blei overgått av Middlesbrough i dag, og Middlesbrough har også betre kvalitet i stallen enn Swansea. Alt i alt, har Middlesbrough ein spelestil som ikkje er så ulik Leeds, men dei har ikkje fullt så gode spelarar som Leeds, spesielt ikkje framover, og det blei avgjerande i dag.

Elles så registrerer eg også at jakten på syndebukkar fortset, og er ikkje einig i den verste kritikken mot nokre av spelarane, sjøl om eg syns vi jamnt over var litt meir upresise enn normalt. Gullgutten Gray må etter mi meining ta det meste av skulda på det første målet, og var også ute og køyre ein eller to gonger til, men er forøvrig einig i at han hadde ein god kamp i dag.

Sent from my SM-S906U using Tapatalk


Dennis

Meslier er altså årets skapgeit. En må vi vel ha, antar jeg. I fjor var han direkte svak, i år er det tøys å henge han ut til tørk så til de grader. Forbedringspotensiale er det der, men der er det hos de fleste.

Svakt på første baklengs, men da må man veie opp med viktig blokk. Archie Gray, som har en ny god kamp, har forresten også svak inngripen på første mål.

Av de 28 keeperne som har spilt i Championship denne sesongen ligger Meslier på 25. plass i redningsprosent. 25.

Tallene snakker, og så får folk tolke dette som de vil. (https://fbref.com/en/comps/10/keepers/Championship-Stats)

Likevel har han kun sluppet inn ett mål mer enn han "skal". De tallene er fra forventede redninger ut fra skudd på mål.

Meslier er langt fra noen europeisk toppkeeper. Men det er stort spekter mellom det og bånn i bøtta. Tør lett påstå at han har redda flere poeng enn han har kosta i år, ut fra timing på gode redninger vs tabber/svake opptredener.

Bør han ta dagens første? Det er klart.
Marching on together!

Pettersen97

Meslier er altså årets skapgeit. En må vi vel ha, antar jeg. I fjor var han direkte svak, i år er det tøys å henge han ut til tørk så til de grader. Forbedringspotensiale er det der, men der er det hos de fleste.

Svakt på første baklengs, men da må man veie opp med viktig blokk. Archie Gray, som har en ny god kamp, har forresten også svak inngripen på første mål.

Av de 28 keeperne som har spilt i Championship denne sesongen ligger Meslier på 25. plass i redningsprosent. 25.

Tallene snakker, og så får folk tolke dette som de vil. (https://fbref.com/en/comps/10/keepers/Championship-Stats)

Likevel har han kun sluppet inn ett mål mer enn han "skal". De tallene er fra forventede redninger ut fra skudd på mål.

Meslier er langt fra noen europeisk toppkeeper. Men det er stort spekter mellom det og bånn i bøtta. Tør lett påstå at han har redda flere poeng enn han har kosta i år, ut fra timing på gode redninger vs tabber/svake opptredener.

Bør han ta dagens første? Det er klart.

Jeg mener på første målet så blir Meslier forstyrret av en Boro spiller som krysser og hopper foran ballbanen i en offside posisjon. Hadde dette vert i PL og med VAR så er det sansynlig at den hadde blitt annulert for offside. Skuddet kommer og på en plass som keepere 9 av 10 ganger blir overasket over. Utifra bildene så ser det ut som Meslier gjør seg klar til å kaste seg mot lengste hjørne men blir ovverasket over at skuddet smeller inn rett over hodet hans.

Men men, gutter og jenter det ble tre poeng og det er det som teller.
#MOT
The Mighty Whites

Bjosse77

Meslier er altså årets skapgeit. En må vi vel ha, antar jeg. I fjor var han direkte svak, i år er det tøys å henge han ut til tørk så til de grader. Forbedringspotensiale er det der, men der er det hos de fleste.

Svakt på første baklengs, men da må man veie opp med viktig blokk. Archie Gray, som har en ny god kamp, har forresten også svak inngripen på første mål.

Av de 28 keeperne som har spilt i Championship denne sesongen ligger Meslier på 25. plass i redningsprosent. 25.


Tallene snakker, og så får folk tolke dette som de vil. (https://fbref.com/en/comps/10/keepers/Championship-Stats)

Likevel har han kun sluppet inn ett mål mer enn han "skal". De tallene er fra forventede redninger ut fra skudd på mål.

Meslier er langt fra noen europeisk toppkeeper. Men det er stort spekter mellom det og bånn i bøtta. Tør lett påstå at han har redda flere poeng enn han har kosta i år, ut fra timing på gode redninger vs tabber/svake opptredener.

Bør han ta dagens første? Det er klart.

Meslier er nå 4,5 mål bak "skjema" og er igjen synkende. Dette problemet må adresseres, men pga. alderen hans så tenker alle at han er en toppkeeper. Hadde han vært 29+ med slike prestasjoner over tid, hadde alle hatet han. Meslier var blant de 3 dårligste keeperne i PL på nesten alle målbare parametre 2 sesonger på rad og er godt på vei til å bli det samme i C'chip. Jeg håper noen kjøper ham, men hvem pokker vil ha han? Med all spilletiden og tilliten han har fått burde utviklingen vært hekt annerledes, men han blir jo ikke bedre på noe som helst. Det eneste han er god på er utrusninger og 1-v-1 situasjoner, fordi han kommer i fart, timer bra og blir veldig stor.

Ellers... vi scorer såpass grunnet nivået at hittil har det vært ok. Men denne meningen folk har at så lenge en keeper ikke gjør tabber så er hver redning et pluss og alle mål han slipper inn helt greit. Men det er faktisk forventninger om at keepere skal bidra med redninger, og klarer man ikke det så er man ikke god nok. Spiller vi PL neste år, så får vi trøbbel om vi ikke får orden på keeperplass. Vi kan ikke fortsette å ha den svakeste keeperen i PL og tro at vi skal unngå nedrykk. Fakta er at forsvaret ikke har vært så dårlig som alle fansen vår mener, ikke vårt sterkeste forsvar i hvert fall. Det har vært omtrent middels PL nivå, eller litt under. Men keeperen koster oss MYE!
« Siste redigering: Desember 05, 2023, 01:54:53 av Bjosse77 »

Dennis

".. men pga alderen hans mener alle han er en toppkeeper".

Stemmer dette? Har i grunn ikke sett en eneste påstå han er en toppkeeper, eller i nærheten av det. Mulig jeg tar feil i det, men mitt innlegg var i alle fall ment som tilsvar på gjentakende påstander om at han er så vanvittig dårlig.

Ment som en nyansering, langt fra noen påstand om at han er noen toppkeeper om det ble tolket slik. Skrev til og med at (jeg syns) han ikke er det.

I fjor var han elendig, men jeg syns ikke det er grunnlag for å begrunne årets sesong. I så fall ligger Georginio veldig tynt an. (Neida, jeg påstår ikke at deres prestasjoner i år skal sammenlignes med hverandre.)
« Siste redigering: Desember 04, 2023, 15:38:57 av Dennis »
Marching on together!

Bjosse77

".. men pga alderen hans mener alle han er en toppkeeper".

Stemmer dette? Har i grunn ikke sett en eneste påstå han er en toppkeeper, eller i nærheten av det. Mulig jeg tar feil i det, men mitt innlegg var i alle fall ment som tilsvar på gjentakende påstander om at han er så vanvittig dårlig.

Ment som en nyansering, langt fra noen påstand om at han er noen toppkeeper om det ble tolket slik. Skrev til og med at (jeg syns) han ikke er det.

I fjor var han elendig, men jeg syns ikke det er grunnlag for å begrunne årets sesong. I så fall ligger Georginio veldig tynt an. (Neida, jeg påstår ikke at deres prestasjoner i år skal sammenlignes med hverandre.)

Sitter og hører Phil Hay nå, og de har bare bestemt seg for at Meslier er knall. Selvfølgelig har han noen refleksredninger, men de fleste avsluttes isf 10+ m fra Meslier. Meslier har aldri skylda, mens foravaret alltid har det. Man kan ha så bra forsvar man vil, det blir avslutninger mot.

Men ja, vi har andre problemer, ellers hadde vi ikke vært der vi er. Midtspiss med 4 mål på 18, selv om han har 7 assist. Dette er langt bak Bamford f.eks. Jeg mener fremdeles at Farke må slutte å være så forbanna sta på Piroe/Rutter. Hva er det med denne staheten hos trenerne? Bielsa nektet å justere laget ut fra skader samt spille Dan James som spiss, Marsch eøsket å svekke laget ved å spille spillere ute av posisjon. Idioeten flytta DCM ned til HB, HB til MStopper og stopperen til DCM Og nå Farke med den greia der. Håper han har rett, men basert på spillernes ferdigheter og bidrag mener jeg han bør prøve å endre for å se. Evig jag etter venstreback, Rodon er vel den første stopperen som er bedre enn Cooper så selvfølgelig er det sammensatt. Vi er heldigvis et ganske godt lag, selv med noen åpenbare svakheter. Angrepsrekka tilsammen veier opp for manglende mål hos spissen, forsvaret ser endelig noe roligere ut og Farke har bedre match management enn forgjengerne. Endrer tempo, risiko og presshøyder ut fra situasjonen osv. Personlig synes jeg få lag funker bedre med 2 defensive midtbanespillere og skulle ønske Kamara litt høyere i banen, men kanskje det er en del tryggere som det er nå.