Skrevet av Emne: Kamp: Leeds vs Norwich City @ Elland Road 24/1-2024 kl 20:45 på LUTV  (Lest 4327 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

auren

Ny kamp i morgen kveld alt! Denne kampen er fremskyndet på grunn av FA-cupen til helga. Vi får vel vite nytt om skader/spillere tilgjengelige snart på pressekonferansen. Bør Farke rotere litt på laget tro? Ny kamp igjen til lørdag, men da i FA-cupen. Trolig endrer han heller en del da.

Hvis skadefritt mannskap tipper jeg vi ser samme startellever. Kunne dog tenke meg at Kamara gikk ut og at Gray erstattet ham. Byram høyreback.

Tidlig tips: 1-1 (Rutter).

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Cherry

Tøff kamp, mot Canaries`som er i form!
Kommer fra 3 strake seire , og spilte meget bra borte mot Hull da jeg sist så de.........DOG , vi er også i form-
og vi spiller på fortet`vårt Elland Road!. 

Seier 3-1  Bamford, Summerville og James.
 

Hallgeir *

Har ikke helt godfølelsen for denne kampen. Jeg vet også at et tap hjemme kommer nærmere for hver kamp som spilles. Nå møter vi et godt lag som vi så vidt slo på deres bane, og kun etter en meget god opphenting etter 0-2 ved pause.

Håper i alle fall at vi unngår tap på onsdag.
Super Leeds since 1968

Reaney

Kan ikke bli mer enig, Hallgeir. Frykter morgendagens kamp noe helt sinnsykt. Veldig typisk at vi lander på trynet etter en hinsides glede for bare noen dager siden. Er så mange faktorer som kan bidra til å spolere denne onsdagskvelden. Norwich er ett av fire lag som jeg frykter kan påføre oss hjemmetap. De tre øvrige er Leicester, Hull og Southampton. Måtte det for Guds skyld ikke skje.

stian

Kan ikke bli mer enig, Hallgeir. Frykter morgendagens kamp noe helt sinnsykt. Veldig typisk at vi lander på trynet etter en hinsides glede for bare noen dager siden. Er så mange faktorer som kan bidra til å spolere denne onsdagskvelden. Norwich er ett av fire lag som jeg frykter kan påføre oss hjemmetap. De tre øvrige er Leicester, Hull og Southampton. Måtte det for Guds skyld ikke skje.

Det ville vært mer typisk Leeds å gå på et bananskall hjemme mot en småklubb. Jeg frykter også Norwich, men krysser fingre for at vi får rundjuling av Plymouth på lørdag 😊

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28908
  • Total likes: 2639
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Kan ikke bli mer enig, Hallgeir. Frykter morgendagens kamp noe helt sinnsykt. Veldig typisk at vi lander på trynet etter en hinsides glede for bare noen dager siden. Er så mange faktorer som kan bidra til å spolere denne onsdagskvelden. Norwich er ett av fire lag som jeg frykter kan påføre oss hjemmetap. De tre øvrige er Leicester, Hull og Southampton. Måtte det for Guds skyld ikke skje.

Det du skisserer her er så vanvittig typisk Leeds.
Men jeg husker starten på DOL-perioden*. Plutselig vant vi kamp etter kamp. Det var så uvanlig, jeg husker jeg kommenterte til en kollega (Leedsfan) kor uvanlig det var.

Som årets utgave var det dengang et veldig ungt lag.

* jeg rakk egentlig ikke Revie-æraen (var 8 da han trakk seg)
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Hallgeir *

Kan ikke bli mer enig, Hallgeir. Frykter morgendagens kamp noe helt sinnsykt. Veldig typisk at vi lander på trynet etter en hinsides glede for bare noen dager siden. Er så mange faktorer som kan bidra til å spolere denne onsdagskvelden. Norwich er ett av fire lag som jeg frykter kan påføre oss hjemmetap. De tre øvrige er Leicester, Hull og Southampton. Måtte det for Guds skyld ikke skje.

Det ville vært mer typisk Leeds å gå på et bananskall hjemme mot en småklubb. Jeg frykter også Norwich, men krysser fingre for at vi får rundjuling av Plymouth på lørdag 😊

Der kan det muligens bli et gjensyn med Adam Forshaw. Gyabi, som kun er på lån, kan vel ikke spille.

Nå som vi endelig har fått hjemmekamp, synes jeg den sjansen bør benyttes til å gå videre. Men, det er noen dager fram i tid.
Super Leeds since 1968

J-R

Får vi sett denne på skjermen??

Reaney

La oss håpe at det uvanlige vedvarer Asbjørn.

leedslife

To formlag kan man trygt si. Vunnet 2 av de siste 5 bortekampene, samt en U mot Ipswich inni der.
Overrasket over at det ble såpass åpent sist i første omgang mot Preston. Sjeldent lagene ønsker det i særlig stor grad mot Leeds.
Blir spennende på midten i morgen. Skal kanskje opp mot ligaens beste i Sara. Han har jo det meste du ønsker av egenskaper sentralt i banen. Rowe er uredd og har litt xfactor over seg. Kan potensielt skade venstresiden vår, men hvor mye tørr de? Du skal ligge disiplinert og smart når du møter ligaens beste venstreside i Firpo og Summerville.
Ellers mye rutine i Norwich mot et rel ungt Leeds lag, men bør vise seg forskjell i ferdigheter og kvalitet.
Tipper 3-1 selv om det er en ekkel kamp.
Summerville og James sier seg selv. Så hadde det vært kjekt med en scoring fra Rodon fra dødball så han virkelig kan melde seg på. Jernhesten McLean for Norwich.
MOT

Cherry

Får vi sett denne på skjermen??

LUTV ja, går ikke på Viasport.
 

Andersen

Forshaw spiller vel ikke mot Leeds i dag . Mener å ha lest at han er leid ut/kjøpt av en annen klubb i dette januar vinduet.

auren

Forshaw spiller vel ikke mot Leeds i dag . Mener å ha lest at han er leid ut/kjøpt av en annen klubb i dette januar vinduet.

Han spiller mot oss på lørdag kanskje? Både han og Gyabi (utlånt) spiller nå i Plymouth.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

viking

Spiller i Plymouth.
 

Hallgeir *

Eirik Aase tror på ny hjemmeseier.

ONSDAG:

Leeds United – Norwich City
Kampstart: 20.45

Det er duket for en flyttet kamp i Championship onsdag kveld. Leeds United og Norwich City skulle egentlig barket sammen senere denne uken, men grunnet avansement i FA Cupen ble klubbene enig om å spille kampen allerede i dag. Leeds kommer til kampen fulle av selvtillit etter fire strake seiere i alle turneringer. Søndag fikk de det overraskende tøft hjemme mot Preston North End. Det så lenge ut til å ebbe ut med poengdeling etter en ganske så kynisk prestasjon fra gjestene fra Lancashire, men et straffespark på overtid sikret tre poeng for Daniel Farkes menn. Nå ligger Leeds på en 4. plass med 54 poeng, og opp til direkte opprykk skiller det fem poeng. Selv med brukbar form er det enkelt å falle av i den tøffe kampen om direkte opprykk, og derfor må kamper som denne vinnes for å holde liv i håpet om opprykk for Leeds. Hjemme på Elland Road har det klart seg veldig bra denne sesongen. De er det eneste laget som ikke har tapt hjemme, og står med 10-4-0 totalt på eget gress. Norwich City fortsetter å imponere rent resultatmessig for tiden. Lørdag ble West Bromwich Albion slått 2-0 hjemme på Carrow Road, mens de tok en råsterk 2-1 seier borte mot Hull City i den foregående serierunden. Til tross for stor misnøye med trener David Wagner, ligger The Canaries på en eller annen måte bare to poeng bak playoff på sin 8. plass. De ser ut som en sterk utfordrer i kampen om playoff, og det blir interessant å følge fortsettelsen på Norwichs reise under Wagner. Det var nemlig en reise jeg på mange måter begravde tilbake i november. Nå skal Norwich bryne seg på gamlesjef Farke og hans gjen, og det kan bli en stor utfordring. Norwich har 4-3-7 på sine bortekamper denne sesongen.

Leeds siste kamper:
Leeds – Preston 2-1 (Piroe, James)
Cardiff – Leeds 0-3 (Rutter, James, Bamford)
Peterborough – Leeds 0-3 (Ampadu x2, Bamford)
Leeds – Birmingham 3-0 (James, Bamford, Summerville)
West Brom – Leeds 1-0

Norwichs siste kamper:
Norwich – West Brom 2-0 (Rowe, Sargent)
Bristol Rovers – Norwich 1-3 (Idah, Sara, McLean)
Hull – Norwich 1-2 (Rowe, Fassnacht)
Norwich – Bristol Rovers 1-1 (Barnes)
Norwich – Southampton 1-1 (Sargent)

Vurdering: Leeds United er ubeseiret på hjemmebane og har vist bra form i det siste. Norwich Citys resultater har ikke vært så verst den siste tiden, selv om spillet ikke alltid har vært like bra. Preston North End viste søndag at det er mulig å skape trøbbel for Leeds på Elland Road, men jeg tror ikke Norwich klarer gjøre det samme. Dette vinner vertene.

Tips: Hjemmeseier

https://championshipnorge.com/2024/01/23/for-kamp-leeds-united-norwich-city/
Super Leeds since 1968

auren

Vi er nok en del som frykter poengtap i kveld. Og snart må også det første hjemmetapet komme. Jeg er spent på om Farke gjør noen taktiske disponeringer i forhold til lagoppstilling eller om han durer på med samme mannskap som har vunnet de siste kampene. Jeg tror nok vi ser et uendret Leedslag, men kunne også likt denne oppstillingen:

Meslier - Byram, Rodon, Cooper, Firpo - Ampadu, Gruev - James, Rutter, Summerville - Bamford

Kamara har vært litt variabel i det siste, og selv om det kanskje ser litt defansivt ut med Ampadu og Gruev der, tror jeg det kan være smart å ha denne duoen for å demme opp for Norwich sin midtbane med Sara i spissen. Med Cooper inn får vi mer duellkraft på defansive dødballer, og Byram er både bedre offansivt og defansivt sammenlignet med Gray. Unggutten kan også ha godt av en liten pause, han har jo tilnærmet spilt alle kampene så langt.

Kjenner jeg blir litt imponert hvis vi klarer seier i kveld. Har en sterk følelse av poengtap. Vel tre timer til kick off! Lykke til alle sammen!

MOT!

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Allanclarke

Håper på samme 11 som sist. Så kan vi heller mange bytter til lørdag. Det virker mest logisk i mitt hode.

ar9

Vi vant vel forrige møte knepent så dette kan bli en lei nøtt. Men kanskje de som var litt under pari forrige match som Rutter og Bamford får det til skikkelig idag?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Hallgeir *

Håper på samme 11 som sist. Så kan vi heller mange bytter til lørdag. Det virker mest logisk i mitt hode.

Her må vi stille med det beste vi har. Ingenting å spare på dersom vi har ambisjoner om å (etterhvert) avansere på tabellen.
Super Leeds since 1968

auren

Andre som sliter med å betale for matchday pass? Bare spinner etter at jeg har fylt inn kode på Mastercard og "betalt". Står "you already have an active subscription ..." Prøvd to ganger nå med samme feilmelding. Ingenting er trukket fra Mastercardet...

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Barry

Samme 20 i troppen som sist kamp, fremkommer av bildene når spillerne ankommer ER.
 

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28908
  • Total likes: 2639
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Samme 20 i troppen som sist kamp, fremkommer av bildene når spillerne ankommer ER.

…og samme start-ellever
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

auren

Funket å bytte til Edge (!) i stedet for Chrome gitt. Så nå har jeg kjøpt pass.

Laget samme som sist kamp. Shocker!

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Hallgeir *

Andre som sliter med å betale for matchday pass? Bare spinner etter at jeg har fylt inn kode på Mastercard og "betalt". Står "you already have an active subscription ..." Prøvd to ganger nå med samme feilmelding. Ingenting er trukket fra Mastercardet...

auren

Kjøpte i formiddag uten problemer, men forrige LUTV-kamp prøvde jeg 5-6 ganger uten å lykkes. Måtte bruke paypal, og det gikk som smurt. Så dersom du har den muligheten ..?
Super Leeds since 1968

auren

Andre som sliter med å betale for matchday pass? Bare spinner etter at jeg har fylt inn kode på Mastercard og "betalt". Står "you already have an active subscription ..." Prøvd to ganger nå med samme feilmelding. Ingenting er trukket fra Mastercardet...

auren

Kjøpte i formiddag uten problemer, men forrige LUTV-kamp prøvde jeg 5-6 ganger uten å lykkes. Måtte bruke paypal, og det gikk som smurt. Så dersom du har den muligheten ..?
Funket å bytte nettleser fra Chrome til Edge! Pleier jo å være omvendt…

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28908
  • Total likes: 2639
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Ifølge statistikk-Cooper (twitter) utligner i kveld Rutter Leedslegenden Ian Rush med 42 starter. 😅
Lurer egentlig på kem av de som har færrest mål for oss….
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

auren

Straks kick off. Veldig spent på hvordan lagene fremstår de første minuttene. Regner med at Norwich vil være aggressive og ligge dypt og satse på overganger. De kommer jo til å komme. Krysser fingrene for at vi ikke slipper inn første 10 min, noe vi har gjort flere ganger på hjemmebane denne sesongen. Satser heller på en tidlig 1-0 ledelse.

Forventer en jevn kamp med en del sjanser til begge lag. Håper at Norwich ikke er like effektive som de lagene vi har møtt i det siste, men en uttelling på minst 50 % av sjansene.

Sara Må vi stoppe!!

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28908
  • Total likes: 2639
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Ifølge statistikk-Cooper (twitter) utligner i kveld Rutter Leedslegenden Ian Rush med 42 starter. 😅
Lurer egentlig på kem av de som har færrest mål for oss….
Googling completed.
Rush stoppet på tre. Rutter har fem så langt denne sesongen.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

auren

Lyden foran bildene igjen?

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

auren

10 min passeres. Jevnt, med et lite overtak til gjestene. Hatt kampens første farlighet. Litt skuffende start av Leeds. Håper det bedrer seg.

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.