Skrevet av Emne: Kamp: Leeds vs Bristol City @ Ashton Gate Stadium 2/2-2024 kl 21:00 på Vsport2  (Lest 5420 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

auren

Tre døgn til neste ligakamp. Her har vi muligheten til å ta over 2. plassen med seier og sette ytterligere press på Ipswich og Southampton, selv om vi etter kampen vil ha to kamper mer spilt. Bristol City spiller i kveld borte mot Coventry og ligger under 1-0 like før pause. I serien i januar har de to tap og en uavgjort. Ikke i toppform altså. Her har vi altså en gyllen mulighet til nok en seier! Regner med at både Gray og James ikke spiller, så tipper følgende ellever:

Meslier - Byram, Rodon Ampadu, Firpo - Gruev, Kamara - Anthony, Rutter, Summerville - Bamford

Tidlig tips: 1-3 (Bamford, Piroe og Summerville)

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Andersen

Her bør vi håpe på en 3 poenger borte mot Bristol City. Bristol C spilte uavgjort mot Coventry på tirsdag og ligger på en 13 plass på tabellen. Har vi en fordel av å ha hatt spillefri noen flere dager en Bristol C ? Håper vi kan stille med nærmest vårt sterkeste lag . MOT.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28908
  • Total likes: 2639
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Presseren:
Injury latest
Some good news, Summerville is back in training. Also good news is Archie Gray is back available. We have had good prpgress with Daniel James

Struijk injury
He is back doing individual running outside. He's two weeks off team training so we will be without him for the next two weeks, after that he can return. He is a crucial player for us. Everyone was expecting the healing to be quicker but the re-scan is good and he's working on his fitness level. I hop eit is just a question of weeks.


https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/daniel-farke-leeds-united-live-28544132
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Eriksen55

Meslier

Byram
Rodon
Ampadu
Firpo

Gruev
Kamara

Rutter
Summerville
Gnonto

Bamford

stian

Meslier

Byram
Rodon
Ampadu
Firpo

Gruev
Kamara

Rutter
Summerville
Gnonto

Bamford

Tror du er nære på startoppstillingen her. Det måtte eneste være om Gray vurderes på høyreback, men han bør ikke starte rett etter skade med alle de kampene han har i sin unge kropp. Så har Anthony vært tidvis frisk og kan kanskje utfordre Gnonto om en startplass.

Hallgeir *

Meslier

Byram
Rodon
Ampadu
Firpo

Gruev
Kamara

Rutter
Summerville
Gnonto

Bamford

Tror du er nære på startoppstillingen her. Det måtte eneste være om Gray vurderes på høyreback, men han bør ikke starte rett etter skade med alle de kampene han har i sin unge kropp. Så har Anthony vært tidvis frisk og kan kanskje utfordre Gnonto om en startplass.

Ser at YEP tror på Gray og Anthony på bekostning av Byram og Gnonto, ellers de samme.
Super Leeds since 1968

Cherry

Laget blir å se mye på sørkysten nå neste ukene, får håpe de flyr så belastningen blir minst mulig.
Leste at det var ca 5 timers kjøring hver vei til Bristol, og nok en time til Plymouth for fans`som busser nedover...
Er vel kanskje greit å bli værende i området for omkampen på tirsdag etter fredagens kamp i Bristol - kanskje laget velger det også?

Ikke nok med det, , det blir kamper 13/2 mot Swansea og 17/2 mot Plymouth igjen også.....mange mil!!

Tror vi tar The Robins i morgen, med den flyten vi er i.  Bamford scorer igjen...
 

Hallgeir *

Eirik Aase har talt....

FREDAG:

Bristol City – Leeds United
Kampstart: 21.00

Bristol City var svært nær ved å bli bare det andre laget denne sesongen til å ta med seg poeng hjem fra en tøff bortekamp mot Coventry City. The Robins skapte trøbbel for et Coventry-lag som er i kjempeform, og viste dermed at de også har mye å gå på. Liam Manning har hatt varierende resultater siden han tok over som Bristol City-sjef, men totalt sett synes jeg The Robins virker å være på riktig vei under Mannings ledelse. Jeg er optimistisk på deres vegne, men denne sesongen kan nok fort ebbe ut i ingenting. Foran fredagens kveldskamp ligger rødtrøyene på en 13. plass med 38 poeng, og de har nå seks poeng opp til playoff. Ingen enorm luke, men samtidig er det svært mange lag med i kampen om de to siste playoff-plassene. I januar har klubben fått inn Scott Twine på lån fra Burnley, men han pådro seg en skade i debuten og er ute et par uker. Nå står Bristol City med fem kamper på rad uten seier, og hjemme på eget gress har de 6-3-5 denne sesongen. Leeds United-fansen fikk oppleve et følelsesladd øyeblikket da Jaidon Anthony scoret i 1-1 kampen mot Plymouth Argyle forrige helg, for og så dedikere scoringen til sin mor som nylig gikk bort. Scoringen var likevel ikke nok til å unngå omkamp i FA Cupen mot The Pilgrims, og det passer nok dårlig for Daniel Farke & Co. I serien har det dog virkelig kommet seg de siste ukene for Farke og Leeds-gjengen. Etter en viktig 1-0 seier mot Norwich City i forrige serierunde, står Leeds nå med fire strake seiere i serien. En fantastisk måte å slå tilbake på etter to strake tap rundt juletider. Den gode formen gjør at Leeds nå ligger på 4. plass med 57 poeng, og opp til direkte opprykksplass skiller det to poeng. Leeds vil derfor ha mulighet til å klatre opp på direkte opprykksplass igjen med seier fredag kveld, men det må legges til at Leeds allerede har én kamp mer spilt enn Ipswich Town og Southampton på plassene over på tabellen. På bortebane har Leeds 6-2-6 denne sesongen, hvor tre av de fire siste bortekampene har endt med tap.

Bristol Citys siste kamper:
Coventry – Bristol City 2-2 (Wells, Dickie)
Bristol City – Nottingham Forest 0-0
Bristol City – Watford 1-1 (Twine)
Bristol City – West Ham 1-0 (Conway)
Preston – Bristol City 2-0

Leeds siste kamper:
Leeds – Plymouth 1-1 (Anthony)
Leeds – Norwich 1-0 (Bamford)
Leeds – Preston 2-1 (Piroe, James)
Cardiff – Leeds 0-3 (Rutter, James, Bamford)
Peterborough – Leeds 0-3 (Ampadu x2, Bamford)

Vurdering: Vidåpen duell dette. Leeds United med fire strake seiere, men rent spillemessig har jeg ikke blitt blåst av banen de siste ukene. Jeg tror derfor at Bristol City fort kan skape litt trøbbel for Leeds i denne kampen, ettersom Bristol City er i en litt omvendt situasjon. Deres prestasjoner har nemlig ikke vært så verst, men resultatene har derimot vært skuffende den siste tiden. Med tanke på Leeds fire strake seiere, samt det faktum at de er et sterkere lag enn Bristol City, velger jeg å gå for borteseier. Jeg blir dog ikke overrasket dersom vertene imponerer her, og ville derfor ikke satt spill på dette oppgjøret.

Tips: Borteseier

https://championshipnorge.com/2024/02/01/for-kamp-bristol-city-leeds-united-2/?fbclid=IwAR06US0YrKWBW_tOtfVAlmZe_r0BhB3dCtPj
Super Leeds since 1968

GeirO

Meslier

Byram
Rodon
Ampadu
Firpo

Gruev
Kamara

Rutter
Summerville
Gnonto

Bamford

Tror du er nære på startoppstillingen her. Det måtte eneste være om Gray vurderes på høyreback, men han bør ikke starte rett etter skade med alle de kampene han har i sin unge kropp. Så har Anthony vært tidvis frisk og kan kanskje utfordre Gnonto om en startplass.

Ser at YEP tror på Gray og Anthony på bekostning av Byram og Gnonto, ellers de samme.
Mens jeg tror på Byram+Anthony.
MOT

Sydhagen

Denne blir beintøff. Tipper U.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Eriksen55

Fra sikre kilder  :o

Meslier - Byram, Rodon, Ampadu, Firpo - Gruev, Kamara, Anthony, Summerville, Rutter - Bamford

Klaesson, Cooper,Shack, Gray, Snowdon, Gnonto, Gelhardt, Joseph og Piroe

Dette blir en morsom kveld - 1-4 - Rutter x2, Roberts og Gelhardt
« Siste redigering: Februar 02, 2024, 14:53:04 av Eriksen55 »

Killa

Fra sikre kilder  :o

Meslier - Byram, Rodon, Ampadu, Firpo - Gruev, Kamara, Anthony, Summerville, Rutter - Bamford

Klaesson, Cooper, Cresswell, Shack, Gray, Gnonto, Gelhardt, Joseph og Piroe

Dette blir en morsom kveld - 1-4 - Rutter x2, Roberts og Gelhardt

Usikker på hvilken Roberts du tenkte på her...? Vår nye mann er vel ikke klar i kveld, og Tyler dro jo som kjent... :o
Men håper uansett du tipper riktig resultat!! :D

Eriksen55

Fra sikre kilder  :o

Meslier - Byram, Rodon, Ampadu, Firpo - Gruev, Kamara, Anthony, Summerville, Rutter - Bamford

Klaesson, Cooper, Cresswell, Shack, Gray, Gnonto, Gelhardt, Joseph og Piroe

Dette blir en morsom kveld - 1-4 - Rutter x2, Roberts og Gelhardt

Usikker på hvilken Roberts du tenkte på her...? Vår nye mann er vel ikke klar i kveld, og Tyler dro jo som kjent... :o
Men håper uansett du tipper riktig resultat!! :D

Du rakk å svare før jeg fikk redigert ja..  ;)

Fant ut at Roberts måtte vente litt :)

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28908
  • Total likes: 2639
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Vårt håp i denne kampen er at Bristol spilte borte tirsdag (to-timers tur til Coventry ifølge google).
Vi vet av erfaring at det kan være krevende å spille mot et lag som har hatt en uke pause når vi selv har spilt i midtuken.
Forhåpentligvis er det denne gangen til vår fordel.

Laget blir vel omtrent det samme som det har vært i det siste. Gray er tilbake så jeg tror Gray/Byram er foran Shackleton i køen og at Summerville starter på bekostning av Anthony.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

RoarG

Får vi poeng fra denne er jeg fornøyd. 1-1. Bamford.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28908
  • Total likes: 2639
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Ankomsten
https://x.com/LUFC/status/1753491044442812703?s=20
(ser ut som Gnonto nettopp hadde fått vite at han ikke skulle starte) :D

Fra ukens trening
https://x.com/LUFC/status/1753463348601958660?s=20
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

auren




auren


Sent from my iPhone using Tapatalk
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

GeirO

Merkelig valg av Gnonto foran Anthony. Sistnevnte er jo mye bedre enn Gnonto for tiden. Scorer mål og greier...
MOT

Hallgeir *

Merkelig valg av Gnonto foran Anthony. Sistnevnte er jo mye bedre enn Gnonto for tiden. Scorer mål og greier...

Bør benytte muligheten han får nå snart, Gnonto. Har en del å bevise.
Super Leeds since 1968

Lucas the Kop Cat

Summerville og Bamford med store sjanser. Slike må settes.

Sent fra min LE2113 via Tapatalk


Cherry

Satt støvla’ på feil bein i dag Crycensio?  ::)
 

Reaney

Summerville helt ute av scoringsform etter straffemissen mot Cardiff. Trenger virkelig et mål snart.

GeirO

Veldig rart. Leeds er veldig gode og veldig dårlige på en gang. Snittet blir medium og 0-0.
MOT

Lucas the Kop Cat

Mye broderier rundt 16m. Hva med å avslutte litt fra distanse?

Sent fra min LE2113 via Tapatalk


Neo

Vi møter et svakt Bristol City i kveld.
Nå må vi geare opp et knepp i presisjon og innsats, så har vi både 3-0 seier og 3 poeng med oss hjem.

Lucas the Kop Cat

Summerville helt ute av scoringsform etter straffemissen mot Cardiff. Trenger virkelig et mål snart.
Enig, snubler inn i 16 m.

Sent fra min LE2113 via Tapatalk


Lucas the Kop Cat

MOTM så.oangt er O'Leary

Sent fra min LE2113 via Tapatalk

stian

Vi er klart, klart best de første 30. Tålmodig offensivt og maler fram gode muligheter. Og Meslier har vært god med beina! Bare marginer og et lite overfall fra keeperen som hindrer at han får en assist også.

Her sitter målet før pause!

GaryMac

Er det DEN kampen igjen i dag, der motstanderkeeperen spiller sitt livs kamp?

Hallgeir *

Snytt for straffe?
Super Leeds since 1968