Skrevet av Emne: Kamp: Leeds vs Bristol City @ Ashton Gate Stadium 2/2-2024 kl 21:00 på Vsport2  (Lest 5425 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28908
  • Total likes: 2639
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Bare å nyte presseren og en fornøyd Farke

https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/daniel-farke-press-conference-live-28563010

Farke's here - that performance?
Result could have been more obvious with more goals. Thank you for the congratulations. Nearly a perfect away performance. So many things I liked. our pressing, counter-pressing. Fighting spirit in the duels. So dominant today. Created with creativity.

One criticism is our efficiency in front of goal. an ongoing topic. If you want to celebrate and cheer next May, you need to score the goals and out the chances away. Need to put games to bed. Playing against very good opponents. Even today, a situation out fo nothing and if Meslier is not there with a big save it's 1-1 and we are left explaining a draw.

Massive three points. Many things to like.

Manning sier det som det er :)

Manning
Leeds are probably the best side we have faced this season. Tonight was the first time I felt we weren't at the level required.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Myhre10


Farke 6 - Venter i 83 minutter før han gjør noe. Flere jager etter pusten, men Farke er handlingslammet. Kan være glad han har så gode spillere, gjør oss ikke bedre fra benk underveis. Neppe noe mot de store gutta i Premier League. Det har han vel definitivt bevisst tidligere. Langt fra fornøyd med kampledelse.

Er slett ikke uenig i at Farke kan ha noe å gå på i kampledelse underveis. Slett ikke alltid han treffer.

Men DENNE skal Farke ha, man managment skills dèr er han god!
People can have whatever opinion they want about Gnonto.

Why are so few talking about the absolute masterclass in man-management from Farke, though? He's got a player who wanted to leave 5 months ago interested, working hard, and contributing tonight. Farke is class #lufc

https://x.com/HeikoMo/status/1753543328811909218?s=20

Prata til Sky Sports etter kampen om tett kampprogram. Og så venter han i 83 min før han hviler spillere. Gnonto, Bamford og Summerville burde vært hvilt etter 65-70 min. Gjort en god jobb, sannsynligvis god med spillerne, men ikke imponerende fra benk.

Man hviler jo ikke spillere når man leder 1-0 i en viktig kamp, men en manager gjør taktiske bytter eller når man har spillere på benken som kan heve laget på bekostning av de som er på banen.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28908
  • Total likes: 2639
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
« Siste redigering: Februar 03, 2024, 00:08:15 av Asbjørn »
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Russel_Doig

Det er en skam å kritisere farke,,hjernedøtt

Farke skrives med stor F, og hjernedødt med dt-ending.

Kato

Det er en skam å kritisere farke,,hjernedøtt

Farke skrives med stor F, og hjernedødt med dt-ending.

Tastatursperre på kveldskamper? Ihvertfall helgekamper.
 

ingve1960

Hvorfor skulle denne kampen ende1-1total dominans


Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28908
  • Total likes: 2639
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Hvorfor skulle denne kampen ende1-1total dominans
Eg sier det med YEP og Farke selv:
 "Even today out of nothing they had one big chance and if Illan Meslier wasn't there with a big save you probably speak in the dressing room about a 1-1 result," said Farke.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Cherry

 

ingve1960

Vis vi skal snakke om små marginer må dette gjelde begge veier, veldig små marginer fra 4-1seier.

MOT

viking

Fantastisk å se feiringen av/og med Willy!!
Håper dette kan være veien tilbake.....trenger hans uforutsigbarhet,

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28908
  • Total likes: 2639
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Vis vi skal snakke om små marginer må dette gjelde begge veier, veldig små marginer fra 4-1seier.

MOT

Det er hèlt riktig. :)
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Kato

1,36 i XG må jo være en total vits
 

Gordon McUseless

Gray var god i går, men jeg håper ikke talentet hans blir skuslet bort ned på backen stort lengre. Kunne se prov på hva som bor i han når han vandret litt opp på midten ved et par anledninger.

Kato

Ampadu - Rodon er jo et helt annet nivå enn når Struijk/Cooper kommer inn. Må ikke røres selv om Struijk blir skadefri.
 

viking

Enig!!
Mye større trygghet nå. se bare på antallet clean sheets.
 

Kato

Her er mitt forslag til toppet mannskap:

Meslier
Roberts Rodon Ampadu Firpo
Gruev Gray
James Rutter Summerville
Bamford

Darlow, Byram, Piroe, Anthony, Gnonto, Kamara, Cooper, Struijk, Joseph.

Ikke plass til Shackleton, Cresswell og Gelhardt.

Usikkerhetsmomentet er fysikken til Gruev og Gray sentralt. Gray er i stor utvikling, og tar mer og mer for seg. Gi han 50 kamper sentralt på midtbanen, og med den utviklingen han har nå så er han nære den engelske landslagstroppen.
« Siste redigering: Februar 03, 2024, 10:31:17 av Kato »
 

peacock

Her er mitt forslag til toppet mannskap:

Meslier
Roberts Rodon Ampadu Firpo
Gruev Gray
James Rutter Summerville
Bamford

Darlow, Byram, Piroe, Anthony, Gnonto, Kamara, Cooper, Struijk, Joseph.

Ikke plass til Shackleton, Cresswell og Gelhardt.

Usikkerhetsmomentet er fysikken til Gruev og Gray sentralt. Gray er i stor utvikling, og tar mer og mer for seg. Gi han 50 kamper sentralt på midtbanen, og med den utviklingen han har nå så er han nære den engelske landslagstroppen.

Byram skal selvsagt inn for Firpo. Han kan kun brukes når vi ikke trues defensivt. Altså, mot svært svake motstandere.

stian

1,36 i XG må jo være en total vits

Utrolig. Jeg begynner å lure på om de rater sjansene ut fra situasjonen akkurat når skuddet går, helt uavhengig av spillet i forkant.

Ta sjansen til Kamara for eksempel - når er den sjansen størst? Vi vinner ballen i livsfarlig posisjon og stormer fram med tre spillere. Når Summerville har ballen med ett alternativ på hver side er det flere alternativer som kan gi scoring. Når Summerville spiller på seg press og slipper ballen perfekt til Kamara er sjansen fortsatt stor. Når Kamara får et dårlig touch og derfor får keeper og forsvarer tettere på seg, er sjansen egentlig spolert. Det er i alle fall tre viktige tidspunkter hvor man kunne analysert sannsynligheten for scoring, og det er i alle fall ikke på avslutningstidspunktet den er høyest.

Det er heldigvis fortsatt stor forskjell på å se dynamikken i en kamp og det å «lese av måler’n» i statistikken :)

Kato

Her er mitt forslag til toppet mannskap:

Meslier
Roberts Rodon Ampadu Firpo
Gruev Gray
James Rutter Summerville
Bamford

Darlow, Byram, Piroe, Anthony, Gnonto, Kamara, Cooper, Struijk, Joseph.

Ikke plass til Shackleton, Cresswell og Gelhardt.

Usikkerhetsmomentet er fysikken til Gruev og Gray sentralt. Gray er i stor utvikling, og tar mer og mer for seg. Gi han 50 kamper sentralt på midtbanen, og med den utviklingen han har nå så er han nære den engelske landslagstroppen.

Byram skal selvsagt inn for Firpo. Han kan kun brukes når vi ikke trues defensivt. Altså, mot svært svake motstandere.

Ikke enig, men det er lov. Vi er så mye bedre enn de fleste lagene i denne divisjonen at Firpos offensive egenskaper er viktigere enn Byrams defensive. I tillegg blir det en langt bedre dynamikk med venstrefot på venstreback. Firpo har gode relasjoner med våre offensive spillere. Så i de fleste kamper velger jeg Firpo.
 

leedslife

Her er mitt forslag til toppet mannskap:

Meslier
Roberts Rodon Ampadu Firpo
Gruev Gray
James Rutter Summerville
Bamford

Darlow, Byram, Piroe, Anthony, Gnonto, Kamara, Cooper, Struijk, Joseph.

Ikke plass til Shackleton, Cresswell og Gelhardt.

Usikkerhetsmomentet er fysikken til Gruev og Gray sentralt. Gray er i stor utvikling, og tar mer og mer for seg. Gi han 50 kamper sentralt på midtbanen, og med den utviklingen han har nå så er han nære den engelske landslagstroppen.
Spillerforståelse og taktisk forståelse jeg aldri har sett hos en så ung spiller i Leeds.
Holde seg skadefri og tar gode valg så blir jeg ikke overrasket om han er der i beg av 20 årene.
Skal ikke sammenligne med Bellingham da vi spilte han under Bielsa. Annen fysikk , dimensjon og annen kapasitet, men modenheten og den taktiske forståelsen er veldig lik i ung alder.

Sydhagen


Farke 6 - Venter i 83 minutter før han gjør noe. Flere jager etter pusten, men Farke er handlingslammet. Kan være glad han har så gode spillere, gjør oss ikke bedre fra benk underveis. Neppe noe mot de store gutta i Premier League. Det har han vel definitivt bevisst tidligere. Langt fra fornøyd med kampledelse.

Er slett ikke uenig i at Farke kan ha noe å gå på i kampledelse underveis. Slett ikke alltid han treffer.

Men DENNE skal Farke ha, man managment skills dèr er han god!
People can have whatever opinion they want about Gnonto.

Why are so few talking about the absolute masterclass in man-management from Farke, though? He's got a player who wanted to leave 5 months ago interested, working hard, and contributing tonight. Farke is class #lufc

https://x.com/HeikoMo/status/1753543328811909218?s=20
Farke er en knallgod manager. Punktum.
Vi spiller bortimot en prikkfri bortekamp der vi burde vunnet med 4-5 mål. Men effektiviteten stod ikke i stil med sjansene som ble skapt.
Pep, kanskje verdens beste manager, sier at han kan hjelpe laget frem til siste 1/3. Deretter må spillerne klare seg selv og stoler på de kreative ferdighetene deres.
Vi har altså 60 poeng allerede. En latterlig god poengfangst.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

GeirO

1,36 i XG må jo være en total vits
Enig. Mener at det meste av fotballstatistikk er bare tull og tøys. Kanskje for mange feilkilder? Jeg stoler mer på det jeg ser selv.
Kan legge til at Fotmob har 1,06 på xG for Leeds. Forstå det den som kan...
« Siste redigering: Februar 03, 2024, 13:50:58 av GeirO »
MOT

GeirO

Her er mitt forslag til toppet mannskap:

Meslier
Roberts Rodon Ampadu Firpo
Gruev Gray
James Rutter Summerville
Bamford

Darlow, Byram, Piroe, Anthony, Gnonto, Kamara, Cooper, Struijk, Joseph.

Ikke plass til Shackleton, Cresswell og Gelhardt.

Usikkerhetsmomentet er fysikken til Gruev og Gray sentralt. Gray er i stor utvikling, og tar mer og mer for seg. Gi han 50 kamper sentralt på midtbanen, og med den utviklingen han har nå så er han nære den engelske landslagstroppen.
Enig i dette laget. Ville byttet Darlow med Klaesson ut fra et utviklinsperspektiv. Og når Bamford har sine dårlige perioder, kan Piroe komme inn.
MOT

Dylan

Angående lite/sene bytter; kan vi forvente et noe annet lag i returkampen neste uke?

Andersen

Og ut i fra sjanser skulle vi ha vunnet kampen 5 - 1 hvis Leeds hadde satt sine sjanser i kampen og Bristol City hadde scoret på sin eneste store sjanse i 2 omgang . Vi hadde full kontroll på kampen , selv om vi vant bare 1 - 0. MOT,

TK20

Her er mitt forslag til toppet mannskap:

Meslier
Roberts Rodon Ampadu Firpo
Gruev Gray
James Rutter Summerville
Bamford

Darlow, Byram, Piroe, Anthony, Gnonto, Kamara, Cooper, Struijk, Joseph.

Ikke plass til Shackleton, Cresswell og Gelhardt.

Usikkerhetsmomentet er fysikken til Gruev og Gray sentralt. Gray er i stor utvikling, og tar mer og mer for seg. Gi han 50 kamper sentralt på midtbanen, og med den utviklingen han har nå så er han nære den engelske landslagstroppen.

Roberts foran Kamara/Byram? Basert på hva?

Russel_Doig

Her er mitt forslag til toppet mannskap:

Meslier
Roberts Rodon Ampadu Firpo
Gruev Gray
James Rutter Summerville
Bamford

Darlow, Byram, Piroe, Anthony, Gnonto, Kamara, Cooper, Struijk, Joseph.

Ikke plass til Shackleton, Cresswell og Gelhardt.

Usikkerhetsmomentet er fysikken til Gruev og Gray sentralt. Gray er i stor utvikling, og tar mer og mer for seg. Gi han 50 kamper sentralt på midtbanen, og med den utviklingen han har nå så er han nære den engelske landslagstroppen.

Roberts foran Kamara/Byram? Basert på hva?

Mest sannsynlig basert på at han er en kanongod høyreback, og beste høyrebacken i Championship i forrige sesong!

Eriksen55

Her er mitt forslag til toppet mannskap:

Meslier
Roberts Rodon Ampadu Firpo
Gruev Gray
James Rutter Summerville
Bamford

Darlow, Byram, Piroe, Anthony, Gnonto, Kamara, Cooper, Struijk, Joseph.

Ikke plass til Shackleton, Cresswell og Gelhardt.

Usikkerhetsmomentet er fysikken til Gruev og Gray sentralt. Gray er i stor utvikling, og tar mer og mer for seg. Gi han 50 kamper sentralt på midtbanen, og med den utviklingen han har nå så er han nære den engelske landslagstroppen.

Roberts foran Kamara/Byram? Basert på hva?

Jeg er helt enig med Kato og jeg baserer det på at han i utgangspunktet er en mye bedre hb enn både Byram og Gray. Så får vi se etterhvert om han slår til.

Jeg liker Rodon/Amoadu bak og jeg tror Gruev/Gray på midten kan bli bra. Men ingen selvfølge at Gray blir valgt foran Kamara.

TK20

Her er mitt forslag til toppet mannskap:

Meslier
Roberts Rodon Ampadu Firpo
Gruev Gray
James Rutter Summerville
Bamford

Darlow, Byram, Piroe, Anthony, Gnonto, Kamara, Cooper, Struijk, Joseph.

Ikke plass til Shackleton, Cresswell og Gelhardt.

Usikkerhetsmomentet er fysikken til Gruev og Gray sentralt. Gray er i stor utvikling, og tar mer og mer for seg. Gi han 50 kamper sentralt på midtbanen, og med den utviklingen han har nå så er han nære den engelske landslagstroppen.

Roberts foran Kamara/Byram? Basert på hva?

Jeg er helt enig med Kato og jeg baserer det på at han i utgangspunktet er en mye bedre hb enn både Byram og Gray. Så får vi se etterhvert om han slår til.

Jeg liker Rodon/Amoadu bak og jeg tror Gruev/Gray på midten kan bli bra. Men ingen selvfølge at Gray blir valgt foran Kamara.

Mistenker at de fleste hadde hatt Piroe på topp før sesongen. For ikke å snakke om Spence.

GaryMac

Og ut i fra sjanser skulle vi ha vunnet kampen 5 - 1 hvis Leeds hadde satt sine sjanser i kampen og Bristol City hadde scoret på sin eneste store sjanse i 2 omgang . Vi hadde full kontroll på kampen , selv om vi vant bare 1 - 0. MOT,
Vi hadde kanskje full kontroll på kampen,  men ikke på de tre poengene. Så lenge det er bare ett måls ledelse kan en utlikning komme ut av ingenting og på langt mindre sjanser enn den Bristol City hadde i går.