Skrevet av Emne: Kamp vs Leicester @Elland Road 23.2.24 kl. 21 på ViaSport1  (Lest 6826 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

stian

Sv: Kamp vs Leicester @Elland Road 23.2.24 kl. 21 på ViaSport1
« Svar #210 på: Februar 23, 2024, 23:23:50 »
Feilaktig annulering, og noen voldsomme sjanser i starten av andre omgang. Vi er heldig som vinner til slutt. Men det kalles vel flyt. Nå har vi knekt Ipswich og Leicester i 4 kamper.

Og tre mål som er ganske heldige, samtidige som Leicester brenner noen feite sjanser. Men sesongen sett over ett, så fortjente vi litt stang inn for en gangs skyls

Dylan

Sv: Kamp vs Leicester @Elland Road 23.2.24 kl. 21 på ViaSport1
« Svar #211 på: Februar 23, 2024, 23:26:22 »
Dette er det beste laget vi har møtt, og de har gjort hjemmeleksa. Presser oss til tider helt ut av stilen, synes ikke vi gjør en spesielt dårlig kamp. Og på slutten overkjører vi Leicester fullstendig.

GeirO

Sv: Kamp vs Leicester @Elland Road 23.2.24 kl. 21 på ViaSport1
« Svar #212 på: Februar 23, 2024, 23:29:02 »
Heilt vilt; for ein herlig seier!! Og når Leeds-lykken har snudd med klasselaget til Farke på sånne dager og…, da kan vi virkelig drømme om kor lenge the winning streak i 2024 skal vare!

OM Leeds skulle vinne igjen i dag.., så er Leeds storfavoritt i de 4 neste ligakampene, og for så vidt alle kampene resten av sesongen i dagens form.
Leeds&Farke kan virkelig knuse alle rekorder av seiere på rad kalenderåret!
#jinxefare
Er det dumt å spå at vi vinner alle kampene i kalenderåret 2024?   :o :o 8)

Kato

Sv: Kamp vs Leicester @Elland Road 23.2.24 kl. 21 på ViaSport1
« Svar #213 på: Februar 23, 2024, 23:30:08 »
Dette er det beste laget vi har møtt, og de har gjort hjemmeleksa. Presser oss til tider helt ut av stilen, synes ikke vi gjør en spesielt dårlig kamp. Og på slutten overkjører vi Leicester fullstendig.

Leicester roter ikke bort opprykket, selv om de har tapt de to siste.
 

Bjosse77

Sv: Kamp vs Leicester @Elland Road 23.2.24 kl. 21 på ViaSport1
« Svar #214 på: Februar 23, 2024, 23:30:25 »
Å påstå ran er bare sprøyt. Vi vinner en jevn kamp og jeg ser at ballen oftest er hos Leeds og den er mye på Leicester tredel. Når dette pågår over tid er det ofte et spørsmål om NÅR det kommer en feil.

Bamford kommer inn, presser konstant, jager alt og løper seg fri hele tiden. Det blir bedre plass til alle andre med han på banen. Jeg fikk stadig inn kommentarer fra nøytrale kompiser om hvor god Georginio er. Banens SOLEKLART beste spiller. Ja han mister ballen en del, men høyt i banen. Man skaper ikke så mange sjanser og skaffer så mange frispark om man ikke prøver litt. Evig sutring om bakoverpasninger, men likevel sutring når Georginio prøver....

Utur på målet i mot. Tur, kanskje, på 0-2 offsiden. Eller ikke. Sett den 50 ganger nå, ene vinkelen sier korrekt, andre kkke. Samma det. Scoring 1 kommer fordi Leicester slitne, og fordi ballen er i 16m deres så mye som den faktisk er. Vi sliter med et kompakt forsvar. Når vi først scorer er de ferdig. De tar mye juling derfra og ut.

Nå blir det moro og snart er pulsen min under 100 igjen.

Meslier god i dag. Gray god i dag.

Myhre10

Sv: Kamp vs Leicester @Elland Road 23.2.24 kl. 21 på ViaSport1
« Svar #215 på: Februar 23, 2024, 23:34:12 »
Heilt vilt; for ein herlig seier!! Og når Leeds-lykken har snudd med klasselaget til Farke på sånne dager og…, da kan vi virkelig drømme om kor lenge the winning streak i 2024 skal vare!

OM Leeds skulle vinne igjen i dag.., så er Leeds storfavoritt i de 4 neste ligakampene, og for så vidt alle kampene resten av sesongen i dagens form.
Leeds&Farke kan virkelig knuse alle rekorder av seiere på rad kalenderåret!
#jinxefare
Er det dumt å spå at vi vinner alle kampene i kalenderåret 2024?   :o :o 8)

Tja, tror nok vi sliter med å vinne 20 kamper på rad i PL 2024😉

ar9

Sv: Kamp vs Leicester @Elland Road 23.2.24 kl. 21 på ViaSport1
« Svar #216 på: Februar 23, 2024, 23:39:13 »
For en gjeng Farke har skapt. Alli vil.
Roberts og James som kommer inn spruter over av overtenning og vinner vilje.
Som igjen smitter over på slitne medspillere på slutten. Opp i kroppen, ville taklinger og full innsats hvorpå publikum responderer umiddelbartbart.
Er jo dette vi digger. At de gir alt de har.
For en kontrast til det vi så i spesielt siste halvdel av forrige sesong hvor knapt noen brydde seg.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Lucas the Kop Cat

Sv: Kamp vs Leicester @Elland Road 23.2.24 kl. 21 på ViaSport1
« Svar #217 på: Februar 23, 2024, 23:39:29 »
Statistikken viser 60% possession, ganske like tall på xG, skudd totalt og skudd på mål. Virker som en jevnspilt (!) kamp og ikke akkurat ranssifre.

Sent fra min LE2113 via Tapatalk
« Siste redigering: Februar 23, 2024, 23:43:43 av Lucas the Kop Cat »

Kato

Sv: Kamp vs Leicester @Elland Road 23.2.24 kl. 21 på ViaSport1
« Svar #218 på: Februar 23, 2024, 23:48:47 »
Statistikken viser 60% possession, ganske like tall på xG, skudd totalt og skudd på mål. Virker som en jevnspilt (!) kamp og ikke akkurat ranssifre.

Sent fra min LE2113 via Tapatalk

Vi er heldige, må ikke være noen tvil om det. Alle våre mål kommer via en eller to. Feilaktig annulering, Leicester styrer alt første del av andre omgang og skaper masse. Statistikken kan si hva den vil, Leicester fortjente ikke å tape denne kampen. Daka sover svært dårlig i natt.
« Siste redigering: Februar 23, 2024, 23:51:09 av Kato »
 

Kato

Sv: Kamp vs Leicester @Elland Road 23.2.24 kl. 21 på ViaSport1
« Svar #219 på: Februar 23, 2024, 23:50:09 »
Maresca sa før kampen: «Just one more game».

Leeds sin X-konto sa etter kampen: «Just one more win».

PetterH

Sv: Kamp vs Leicester @Elland Road 23.2.24 kl. 21 på ViaSport1
« Svar #220 på: Februar 23, 2024, 23:58:26 »
Heilt vilt; for ein herlig seier!! Og når Leeds-lykken har snudd med klasselaget til Farke på sånne dager og…, da kan vi virkelig drømme om kor lenge the winning streak i 2024 skal vare!

OM Leeds skulle vinne igjen i dag.., så er Leeds storfavoritt i de 4 neste ligakampene, og for så vidt alle kampene resten av sesongen i dagens form.
Leeds&Farke kan virkelig knuse alle rekorder av seiere på rad kalenderåret!
#jinxefare
Er det dumt å spå at vi vinner alle kampene i kalenderåret 2024?   :o :o 8)

Tja , rykker vi opp , så tror jeg det blir tøft ? 😊
 

Reaney

Sv: Kamp vs Leicester @Elland Road 23.2.24 kl. 21 på ViaSport1
« Svar #221 på: Februar 24, 2024, 00:06:45 »
Helt sjokkskada her. Hadde aldri trodd vi skulle snu denne kampen. Bare helt sinnsykt deilig. Løfta fram av verdens beste supportere ⚽👍. MOT 🥰⚽

Myhre10

Sv: Kamp vs Leicester @Elland Road 23.2.24 kl. 21 på ViaSport1
« Svar #222 på: Februar 24, 2024, 00:21:28 »
Helt sjokkskada her. Hadde aldri trodd vi skulle snu denne kampen. Bare helt sinnsykt deilig. Løfta fram av verdens beste supportere ⚽👍. MOT 🥰⚽

👌👍🏻

viking

Sv: Kamp vs Leicester @Elland Road 23.2.24 kl. 21 på ViaSport1
« Svar #223 på: Februar 24, 2024, 00:25:19 »
Må Rodon sone etter dagens gule ?
 

Lucas the Kop Cat

Sv: Kamp vs Leicester @Elland Road 23.2.24 kl. 21 på ViaSport1
« Svar #224 på: Februar 24, 2024, 00:30:25 »
Må Rodon sone etter dagens gule ?
Friling sa vel ikke noe om det, men hadde tydeligvis god kontroll på at Vestergaard nå må sone 2 kamper. I så fall til vår fordel.

Sent fra min LE2113 via Tapatalk
« Siste redigering: Februar 24, 2024, 01:08:55 av Lucas the Kop Cat »

GeirO

Sv: Kamp vs Leicester @Elland Road 23.2.24 kl. 21 på ViaSport1
« Svar #225 på: Februar 24, 2024, 00:46:20 »
Heilt vilt; for ein herlig seier!! Og når Leeds-lykken har snudd med klasselaget til Farke på sånne dager og…, da kan vi virkelig drømme om kor lenge the winning streak i 2024 skal vare!

OM Leeds skulle vinne igjen i dag.., så er Leeds storfavoritt i de 4 neste ligakampene, og for så vidt alle kampene resten av sesongen i dagens form.
Leeds&Farke kan virkelig knuse alle rekorder av seiere på rad kalenderåret!
#jinxefare
Er det dumt å spå at vi vinner alle kampene i kalenderåret 2024?   :o :o 8)

Tja, tror nok vi sliter med å vinne 20 kamper på rad i PL 2024😉
I dag tror vi alle på julenissen...vi vinner alt til han dukker opp

Milou

Sv: Kamp vs Leicester @Elland Road 23.2.24 kl. 21 på ViaSport1
« Svar #226 på: Februar 24, 2024, 07:30:48 »
Jo, dette var så absolutt eit ran av Leeds. Greitt nok at statistikken viser ganske jamne tal til slutt, men vi ble i regelrett utspelt i første halvdel av 2. omgang. Annuleringa av målet til Leicester er klart feil og i tillegg har dei to (såkalte) 100% sjansar som dei på uforklarleg vis klare å sette utanfor.

Eg har store tvil om at vi hadde komme tilbake frå 2-0 under. Men Farke sa vel tidlegare i sesongen at marginane stort sett hadde gått mot oss i starten av sesongen og at det kom til å jamne seg ut etterkvart. I dag fekk vi bevis på dette og både ball og dommaravgjerdsler var i vår favør.

Eg trur (som andre) at Bamford var viktig i å snu dette. Han er ikkje veldig mykje involvert, men utan å ha studert det så nøye virkar det som bevegelsene hans er med på å skape usikkerheit i forsvaret til Leicester.

Elles så er eg litt forundra over å sjå at Meslier er i ferd med å bli ein hakkekylling i kamptrådene og klarar ikkje heilt å forstå kva han har gjort for å fortene det (bortsett frå å ha ein relativt dårleg sesong i fjor). I dag hadde han ein viktig redning i andre omgang og han hadde elles ein ok kamp, utan at det var blant hans beste. Det at han ofte held lenge på ballen meiner eg er ein bevisst taktikk for å lokke motstandarane fram for å skape rom til å spele seg ut. Langpasningane er ikkje alltid presise, men eg kan ikkje sjå at han gjer det mykje dårlegare enn andre keeperar.

Til slutt ein liten kuriositet: det virka for meg som at nesten alt spelet i denne kampen (spesielt i første omgang) foregjekk på vår høgreside og Leicester si venstreside. Om dette var ein bevisst taktikk (fordi managerane antok at det var på den sida forsvaret var svakast) er eg usikker på. Imidlertid meiner eg at det er grunnen til at Firpo og Summerville var lite involvert. Summerville bytta side ein periode etter pause og kom meir inn i kampen, og etter byttene blei det meir spel på vår venstreside også.

Sent from my SM-S906U using Tapatalk


Dylan

Sv: Kamp vs Leicester @Elland Road 23.2.24 kl. 21 på ViaSport1
« Svar #227 på: Februar 24, 2024, 07:44:43 »
Gode poenger du har her. Surrealistisk følelse etter det siste kvarteret av kampen i går, lå våken til langt på natt og tenkte på kampen, jubelscener, Farke som gikk rundt banen osv. Følte meg som en guttunge kvelden før julaften, og det begynner å bli noen år siden! Jeg er veldig kritisk til Messlier sin balldistribuering, men mulig det er instruks fra Farke som du skriver å holde så lenge på ballen. Og i går var ikke det verste jeg har sett av han, hadde også to gode redninger. Ellers gjør det en forskjell å ha folk på benken som kan komme inn og snu en kamp, jfr Bamford og James i går. Nei, denne kampen lever jeg lenge på, mer som om selveste Bob hadde levert en helakustistisk konsert på grendahuset her i bygda, og avsluttet med Every grain of sand!

Sølvreven

Sv: Kamp vs Leicester @Elland Road 23.2.24 kl. 21 på ViaSport1
« Svar #228 på: Februar 24, 2024, 08:07:12 »
Skjønner heller ikke kritikken av Meslier. Der er ikke kun forsvaret som gjør at vi har få baklengs. Over til Rutter. Har mange ganger ønsket han ut i kamper med mye balltap, men så gjør han plutselig det geniale et par ganger som gir oss en seier. Tror faktisk han er viktigere en jeg har skjønt. Og Bamford,,,, har ikke ord hvor mye bedre han er for Leeds enn Piroe. Farke har virkelig hentet det beste ut av de fleste spillerene på Leeds.. MOT🤍🤍🤍
***************

Leedsoholic. Oppfinneren av "pretting".

Bjosse77

Sv: Kamp vs Leicester @Elland Road 23.2.24 kl. 21 på ViaSport1
« Svar #229 på: Februar 24, 2024, 08:16:33 »
100% sjanser? Den største sjansen i 1. omgang dundrer Gnonto inn i egen spiller og Piroe er på fuglejakt. Leicester er best som flere skriver i et KVARTER. Leeds har mest ball resten av kampen og spillet foregår rundt muren til Leicester. Det eneste de gjør er kontringer. Å ha spill rundt egen 16 fører til slutt til at slitne bein gjør feil. Når vibscorte første var det inge plan hos Leicester annet en  å berge ett poeng. En kamp er 90+. Tur med annuleringen, kanskje, samtidig er det en helt klar bevegelse hos Leicester som får ballenndit den går og ingen protester på offside..

Vi vinner en jevn kamp, Når man er i dytten så kan man vinne selv om det tar lang tid å lykkes.

samadhi

Sv: Kamp vs Leicester @Elland Road 23.2.24 kl. 21 på ViaSport1
« Svar #230 på: Februar 24, 2024, 08:23:33 »
To gode lag som møttes i går og liten tvil om at Leicester har større kvalitet enn de fleste lag vi møter på dette nivået.
Begge lag er solide bakover og gode på overganger så det første målet var viktig å få. Leicester får kampen i sitt spor. Ligger kompakte bak og er farlige på overganger anført av en strålende Dewsbury-Hall og hurtige angripere. Ville fått ett motsatt kampbilde om Piroe hadde tatt bedre vare på sjansen i åpningsminuttet.

I 2.omgang blir vi tatt på senga av Leicester som går ut i hundre og vi er heldige som kommer oss igjennom denne perioden. Målet til Roberts kommer ut av det blå, og vi får en avslutning på kampen vi knapt har sett makan til.

Magisk fotballkveld!
marching on together,
derudaf forever...

leedslife

Sv: Kamp vs Leicester @Elland Road 23.2.24 kl. 21 på ViaSport1
« Svar #231 på: Februar 24, 2024, 08:38:20 »
100% sjanser? Den største sjansen i 1. omgang dundrer Gnonto inn i egen spiller og Piroe er på fuglejakt. Leicester er best som flere skriver i et KVARTER. Leeds har mest ball resten av kampen og spillet foregår rundt muren til Leicester. Det eneste de gjør er kontringer. Å ha spill rundt egen 16 fører til slutt til at slitne bein gjør feil. Når vibscorte første var det inge plan hos Leicester annet en  å berge ett poeng. En kamp er 90+. Tur med annuleringen, kanskje, samtidig er det en helt klar bevegelse hos Leicester som får ballenndit den går og ingen protester på offside..

Vi vinner en jevn kamp, Når man er i dytten så kan man vinne selv om det tar lang tid å lykkes.
Jeg er enig i at kampen over 90 min er jevn og sånn sett helt greit at Leeds tar alle 3.
Måten Leicester mister hodet på fra 80 og inn står jo til fullstendig stryk.
Men du skal være sterkt rustet mentalt og ha godt med erfaring både på lagbenk og ute på banen hvis du skal stå i mot det vanvittige trøkket fra tribunen og spille et slikt skifte av karakter i kamp helt ut.
Det momentumet eller girskifte der er sjeldent jeg har sett.
Men, vi sliter bigtime med Leicester i 15-20 i andre omgang. Vi er fullstendig ute å sykler. Kanskje det svakeste in game managmentet av Farke så langt. Vi henger ikke med overhodet. Leicester med Winks  har fullstendig kontroll i kjernen av banen. Vi er sjanseløse på Dewsbury Hall, han driver oss ut av posisjoner og setter opp Leicester spillere i 1 mot 1 med Meslier. Når vi først har possession så virker vi usikre. Synes det er merkbar stor kvalitetsforskjell på lagene i posession. I samme periode gjør vi to store brølere med Firpo og Gruev. Der blir vi straffet 7 dager i uka mot bedre kvalitet. Det viste seg gjennom hele PL eventyret.
Eneste jeg synes som står opp for oss her er Kamara (og Meslier) og føler han er en nøkkel til at vi kommer inn i kampen igjen.
Ellers er jeg enig med deg i at Rutter er Leeds store og etterhvert kampens store. Er han som gjør dette mulig for Leeds når vi får satt han opp litt høyere i banen etter James og Bamfords inntog.
Det flere slaktet han for tidligere i kampen gav endelig telling og situasjonen før tredje målet viser jo alt. Det er kraft, eleganse og rett og slett 2-3 hakk for mye for et Leicester forsvar som så ut som små guttunger.

Også må man faktisk gi cred til Leicester. For jeg er enig med Maresca. De viste karakter og personlighet. De møter ligaens klart beste lag i 2024 på bortebane med alt som ligger i det. De har Leeds til tider på gaffelen.
Gjennomføringen til 80 var voldsomt imponerende.
Igjen, som i høst - en fantastisk reklame for ligaen med de to beste lagene.
« Siste redigering: Februar 24, 2024, 08:47:26 av leedslife »

leedslife

Sv: Kamp vs Leicester @Elland Road 23.2.24 kl. 21 på ViaSport1
« Svar #232 på: Februar 24, 2024, 08:59:05 »
Å ha Rutter på dette nivået er som å ha med seg en av dragene i game of thrones i kamp.

Hvis dette nå utvikles videre og han blir mer effektiv i valg og foran kassa.
Kan jo ikke være i tvil om at dette er Ralph/kalvin kategorien. 🔝

Kato

Sv: Kamp vs Leicester @Elland Road 23.2.24 kl. 21 på ViaSport1
« Svar #233 på: Februar 24, 2024, 09:10:41 »
Gray er god, men ikke nødvendigvis som back. Jeg vil ha Connor Roberts inn på høyresida der bak. Ellers må vi ikke røre Ampadu/Rodon resten av sesongen, uansett hvor skadefri Struijk blir. Farke viser seg strålende å bygge lag, sannsynligvis også i garderoben. Kampledelse er jeg mer kritisk til. Vi bytter for seint, også i går. Kun tilfeldigheter at kampen ikke er kjørt etter 63 min når han gjør noe. Da har vi vært rundspilt i 20 min. Innbytterne snur kampen, men vurderer ikke det som genialt av Farke. Samtlige av oss sofatrenere hadde sendt på Bamford og James.
« Siste redigering: Februar 24, 2024, 09:20:08 av Kato »
 

stian

Sv: Kamp vs Leicester @Elland Road 23.2.24 kl. 21 på ViaSport1
« Svar #234 på: Februar 24, 2024, 09:31:55 »
100% sjanser? Den største sjansen i 1. omgang dundrer Gnonto inn i egen spiller og Piroe er på fuglejakt. Leicester er best som flere skriver i et KVARTER. Leeds har mest ball resten av kampen og spillet foregår rundt muren til Leicester. Det eneste de gjør er kontringer. Å ha spill rundt egen 16 fører til slutt til at slitne bein gjør feil. Når vibscorte første var det inge plan hos Leicester annet en  å berge ett poeng. En kamp er 90+. Tur med annuleringen, kanskje, samtidig er det en helt klar bevegelse hos Leicester som får ballenndit den går og ingen protester på offside..

Vi vinner en jevn kamp, Når man er i dytten så kan man vinne selv om det tar lang tid å lykkes.
Jeg er enig i at kampen over 90 min er jevn og sånn sett helt greit at Leeds tar alle 3.
Måten Leicester mister hodet på fra 80 og inn står jo til fullstendig stryk.
Men du skal være sterkt rustet mentalt og ha godt med erfaring både på lagbenk og ute på banen hvis du skal stå i mot det vanvittige trøkket fra tribunen og spille et slikt skifte av karakter i kamp helt ut.
Det momentumet eller girskifte der er sjeldent jeg har sett.
Men, vi sliter bigtime med Leicester i 15-20 i andre omgang. Vi er fullstendig ute å sykler. Kanskje det svakeste in game managmentet av Farke så langt. Vi henger ikke med overhodet. Leicester med Winks  har fullstendig kontroll i kjernen av banen. Vi er sjanseløse på Dewsbury Hall, han driver oss ut av posisjoner og setter opp Leicester spillere i 1 mot 1 med Meslier. Når vi først har possession så virker vi usikre. Synes det er merkbar stor kvalitetsforskjell på lagene i posession. I samme periode gjør vi to store brølere med Firpo og Gruev. Der blir vi straffet 7 dager i uka mot bedre kvalitet. Det viste seg gjennom hele PL eventyret.
Eneste jeg synes som står opp for oss her er Kamara (og Meslier) og føler han er en nøkkel til at vi kommer inn i kampen igjen.
Ellers er jeg enig med deg i at Rutter er Leeds store og etterhvert kampens store. Er han som gjør dette mulig for Leeds når vi får satt han opp litt høyere i banen etter James og Bamfords inntog.
Det flere slaktet han for tidligere i kampen gav endelig telling og situasjonen før tredje målet viser jo alt. Det er kraft, eleganse og rett og slett 2-3 hakk for mye for et Leicester forsvar som så ut som små guttunger.

Også må man faktisk gi cred til Leicester. For jeg er enig med Maresca. De viste karakter og personlighet. De møter ligaens klart beste lag i 2024 på bortebane med alt som ligger i det. De har Leeds til tider på gaffelen.
Gjennomføringen til 80 var voldsomt imponerende.
Igjen, som i høst - en fantastisk reklame for ligaen med de to beste lagene.

Leicester treffer 100% på kamplanen med unntak av de fem første og de siste ti minuttene. De gjør det sykt trangt for angrepsspillet vårt og stresser oss til pasningsfeil. Offensivt har de gode bevegelser og mye fart og utnytter de bruddene de SKAPER - det er ikke «bare kontringer» det er situasjoner de skaper selv. Selv om vi har noen sjanser bør de faktisk lede 3-0 før det har gått 80 min. Den feilaktige offsiden kommer etter en fantastisk heading i metallet. Det er altså først en gigasjanse og så en dommertabbe. Daka kommer gjennom alene midt foran mål, her scorer han ni av ti ganger.

I tillegg vinner de alt av dueller i 2. omgang fram til 80, og har en helt annen kvalitet med ball enn Leeds som triller mye frem og tilbake. Det som snur kampen er grunnen til at det å lede bare 1-0 er så skummelt: klabb og babb (og en enkeltmannsprestasjon fra Rutter) og 1-1-scoringen snur momentet fullstendig. Elland Road koker, Leeds-spillerne responderer, og Leicester mister grepet på kampen. Så kommer det to via-via-scoringer på skudd som er på vei utenfor.

Endelig har vi litt flaks, og det er jo lov, men Leicester er med stor margin det beste laget vi har møtt i divisjonen. Glem statistikken og bruk fotballforståelsen for å lese denne kampen. Det som gjør at marginene faller vår vei denne gangen er for meg:
1) Farke gjør byttene tidlig. Vi har friske bein som får nok tid til å komme inn i kampen
2) Vi har Rutter på banen. Han er et monster, utrolig at han holder den intensiteten i 90 min
3) Elland Road. Fortet består like mye av de 30.000 på tribunen som de 11 på banen.

leedslife

Sv: Kamp vs Leicester @Elland Road 23.2.24 kl. 21 på ViaSport1
« Svar #235 på: Februar 24, 2024, 09:45:25 »
100% sjanser? Den største sjansen i 1. omgang dundrer Gnonto inn i egen spiller og Piroe er på fuglejakt. Leicester er best som flere skriver i et KVARTER. Leeds har mest ball resten av kampen og spillet foregår rundt muren til Leicester. Det eneste de gjør er kontringer. Å ha spill rundt egen 16 fører til slutt til at slitne bein gjør feil. Når vibscorte første var det inge plan hos Leicester annet en  å berge ett poeng. En kamp er 90+. Tur med annuleringen, kanskje, samtidig er det en helt klar bevegelse hos Leicester som får ballenndit den går og ingen protester på offside..

Vi vinner en jevn kamp, Når man er i dytten så kan man vinne selv om det tar lang tid å lykkes.
Jeg er enig i at kampen over 90 min er jevn og sånn sett helt greit at Leeds tar alle 3.
Måten Leicester mister hodet på fra 80 og inn står jo til fullstendig stryk.
Men du skal være sterkt rustet mentalt og ha godt med erfaring både på lagbenk og ute på banen hvis du skal stå i mot det vanvittige trøkket fra tribunen og spille et slikt skifte av karakter i kamp helt ut.
Det momentumet eller girskifte der er sjeldent jeg har sett.
Men, vi sliter bigtime med Leicester i 15-20 i andre omgang. Vi er fullstendig ute å sykler. Kanskje det svakeste in game managmentet av Farke så langt. Vi henger ikke med overhodet. Leicester med Winks  har fullstendig kontroll i kjernen av banen. Vi er sjanseløse på Dewsbury Hall, han driver oss ut av posisjoner og setter opp Leicester spillere i 1 mot 1 med Meslier. Når vi først har possession så virker vi usikre. Synes det er merkbar stor kvalitetsforskjell på lagene i posession. I samme periode gjør vi to store brølere med Firpo og Gruev. Der blir vi straffet 7 dager i uka mot bedre kvalitet. Det viste seg gjennom hele PL eventyret.
Eneste jeg synes som står opp for oss her er Kamara (og Meslier) og føler han er en nøkkel til at vi kommer inn i kampen igjen.
Ellers er jeg enig med deg i at Rutter er Leeds store og etterhvert kampens store. Er han som gjør dette mulig for Leeds når vi får satt han opp litt høyere i banen etter James og Bamfords inntog.
Det flere slaktet han for tidligere i kampen gav endelig telling og situasjonen før tredje målet viser jo alt. Det er kraft, eleganse og rett og slett 2-3 hakk for mye for et Leicester forsvar som så ut som små guttunger.

Også må man faktisk gi cred til Leicester. For jeg er enig med Maresca. De viste karakter og personlighet. De møter ligaens klart beste lag i 2024 på bortebane med alt som ligger i det. De har Leeds til tider på gaffelen.
Gjennomføringen til 80 var voldsomt imponerende.
Igjen, som i høst - en fantastisk reklame for ligaen med de to beste lagene.

Leicester treffer 100% på kamplanen med unntak av de fem første og de siste ti minuttene. De gjør det sykt trangt for angrepsspillet vårt og stresser oss til pasningsfeil. Offensivt har de gode bevegelser og mye fart og utnytter de bruddene de SKAPER - det er ikke «bare kontringer» det er situasjoner de skaper selv. Selv om vi har noen sjanser bør de faktisk lede 3-0 før det har gått 80 min. Den feilaktige offsiden kommer etter en fantastisk heading i metallet. Det er altså først en gigasjanse og så en dommertabbe. Daka kommer gjennom alene midt foran mål, her scorer han ni av ti ganger.

I tillegg vinner de alt av dueller i 2. omgang fram til 80, og har en helt annen kvalitet med ball enn Leeds som triller mye frem og tilbake. Det som snur kampen er grunnen til at det å lede bare 1-0 er så skummelt: klabb og babb (og en enkeltmannsprestasjon fra Rutter) og 1-1-scoringen snur momentet fullstendig. Elland Road koker, Leeds-spillerne responderer, og Leicester mister grepet på kampen. Så kommer det to via-via-scoringer på skudd som er på vei utenfor.

Endelig har vi litt flaks, og det er jo lov, men Leicester er med stor margin det beste laget vi har møtt i divisjonen. Glem statistikken og bruk fotballforståelsen for å lese denne kampen. Det som gjør at marginene faller vår vei denne gangen er for meg:
1) Farke gjør byttene tidlig. Vi har friske bein som får nok tid til å komme inn i kampen
2) Vi har Rutter på banen. Han er et monster, utrolig at han holder den intensiteten i 90 min
3) Elland Road. Fortet består like mye av de 30.000 på tribunen som de 11 på banen.
Gode poeng. Må legge til at jeg synes presspillet til Leicester var imponerende helt opp til første målet. Etter det legger de seg naturlignok noe lavere.
Meslier, Rodon, Ampadu og Gruev sliter til tider veldig i frispillingsfasen synes jeg.

I forhold til vårt eget presspill synes jeg som mange andre at det ble langt bedre etter at Bamford og James inn.
Det interessante er at  presspillet vårt borte mot Leicester var langt bedre. Det var spot on til tider, men da var Piroe 10er og Rutter 9.
Piroe som fremste mann blir rett og slett et for enkelt bytte for et så godt posessionlag som Leicester.


Dylan

Sv: Kamp vs Leicester @Elland Road 23.2.24 kl. 21 på ViaSport1
« Svar #236 på: Februar 24, 2024, 10:16:09 »
Enig i at byttene kom tidsnok denne kampen, blir litt meningsløst å bytte før kvarteret av andre omgang. Farke hadde kontroll på denne, og selvfølgelig ser det mye bedre ut når det ender som gjør, og vi etterpåklokskapere kan analysere når kampen er ferdig.

GaryMac

Sv: Kamp vs Leicester @Elland Road 23.2.24 kl. 21 på ViaSport1
« Svar #237 på: Februar 24, 2024, 10:19:29 »
Skjønner heller ikke kritikken av Meslier. Der er ikke kun forsvaret som gjør at vi har få baklengs. Over til Rutter. Har mange ganger ønsket han ut i kamper med mye balltap, men så gjør han plutselig det geniale et par ganger som gir oss en seier. Tror faktisk han er viktigere en jeg har skjønt. Og Bamford,,,, har ikke ord hvor mye bedre han er for Leeds enn Piroe. Farke har virkelig hentet det beste ut av de fleste spillerene på Leeds.. MOT🤍🤍🤍
Meslier slapp faktisk inn like mange mål i denne kampen som det vi har gjort de ÅTTE foregående ligakampene tilsammen.
Det er selvsagt under enhver kritikk!! Vi må ha ny mann inn mellom stengene UMIDDELBART: -(

auren

Sv: Kamp vs Leicester @Elland Road 23.2.24 kl. 21 på ViaSport1
« Svar #238 på: Februar 24, 2024, 10:42:47 »
All good things must come to an end… Stopper seiersrekka på 8 strake? Kommer det første tapet på Elland Road? Eller skal vi fortsette vår sinnsyke rekke med seire på rad til 9? Lukter uavgjort lang vei i et tett oppgjør med lite sjanser og mål. Tipper uavgjort, frykter tap, drømmer om seier.

Vi stiller nok uforandret. James klør nok i beina til å starte, men Farke kan ikke sette ut Gnonto som står med 5 mål på 5 kamper. Hadde vært kjekt om Bamford hadde blitt klar, vi vil savne hans bevegelser og utrettelige arbeidskapasitet. Men Piroes avslutninger kan også komme in handy.

Vil Firpos defansive fibre bli satt skikkelig på prøve? Vil vi dumpe ned til 4. plass og få besøk av bmoen for første gang i år?
Vil Gray avgjøre matchen på overtid med sitt første Leedsmål?

Stay tuned!

Tidlig tips: 1-1 (Summerville)

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk

Artig å lese gjennom mine tanker før kamp. Bommer på noen, men treffer også på andre, og spesielt på den siste, selv om Gray sin scoring sannsynligvis ikke blir kreditert ham og ikke var på overtid.
Tror jeg må se siste kvarteret på nytt når de legger ut kampen på LUTV senere i dag. Folk på Waccoe har knapt kjent på en bedre stemning siste kvarteret og etter kampen som i går kveld. Nå lukter det direkte opprykk av oss! Ingen kan si noe annet!

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28908
  • Total likes: 2639
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Kamp vs Leicester @Elland Road 23.2.24 kl. 21 på ViaSport1
« Svar #239 på: Februar 24, 2024, 10:50:11 »


Artig å lese gjennom mine tanker før kamp. Bommer på noen, men treffer også på andre, og spesielt på den siste, selv om Gray sin scoring sannsynligvis ikke blir kreditert ham og ikke var på overtid.
Tror jeg må se siste kvarteret på nytt når de legger ut kampen på LUTV senere i dag. Folk på Waccoe har knapt kjent på en bedre stemning siste kvarteret og etter kampen som i går kveld. Nå lukter det direkte opprykk av oss! Ingen kan si noe annet!

auren

Eg har ikkje landet ennå :o
David Watkins (en av YEP-panelet) sammenligner med League One-opprykket (det var jo ingen på tribunen ved Champ-opprykket sist):
What an incredible game of football! What incredible scenes of jubilation at Elland Road, probably the most manic scenes I’ve witnessed there since that Bristol Rovers game that took us into the Championship all those years ago!

https://www.davidwatkinslufc.com/leicester-home-feb-2024
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan