Skrevet av Emne: Kamp vs Huddersfield @John Smith Arena 2.3.24 kl. 13:30 på ViaSport2  (Lest 3924 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28908
  • Total likes: 2639
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Det går i ett med kamper for tiden - bare to døgn til neste avspark nå.

Vi skal på en meget kort bortetur til naboene Huddersfield - på 19.plass på Championshiptabellen men 3-0-2 på siste fem. Tapene kom mot Southampton, som de klarte å score tre mål mot, og formlaget Hull. De har slått Watford og Sunderland, og knust Sheffield Wednesday 4-0. Så det er ikke noe dårlig lag vi møter -  i tillegg har vi den lille klubben fra den lille byen som ønsker å slå den store klubben i den store nabobyen...

Og hvem kan vi nå still med på lørdag?  Jeg lar Leeds-Live oppsummere etter gårsdagen:
With four matches across 10 days, the last thing this team needed was an extra 30 minutes. Stuart Dallas, Pascal Struijk, Georginio Rutter, Karl Darlow, Joe Gelhardt and Ilia Gruev were already missing through injury, while Jamie Shackleton and Sam Byram were barely fit enough to play any part from the bench in London.

Then you had the walking wounded in Bamford and Summerville, who Farke did not want to push further than he had to. Medical staff were already wincing at the prospect of the Dutch winger going beyond the 30 minutes they had recommended if extra time went ahead.

Coming away from the capital with those risks limited will be a sweet consolation as Huddersfield await at 12.30pm on Saturday.

Jeg tenker at Cooper/Firpo strengt tatt spilte seg ut av laget igjen i går om ikke 'needs must' osv...
Shackleton skulle jo egentlig starte for Firpo i utgangspunktet men så ble han forkjølet...

Jeg tror ikke det blir en lett kamp for oss lørdag selv om vi skal være et langt bedre lag. De er uthvilte, vi har en Londonreise samt en 90-minutter i leggene, mange spillere med issues og vi møter nok et massivt forsvar.

I det minste vet nå alle at Joseph er et reellt alternativ på topp, at Gray kan spille både på backene og på midten og at Ampadu kan brukes der Leeds United trenger ham som mest til enhver tid.

Meslier - Roberts, Rodon, Ampadu, Byram - Kamara (Gruev if fit), Gray - James, Joseph, Gnonto - Bamford

Her tenker eg at Summerville ikke holder en hel kamp, at Gnonto regjerte på venstrekanten i Marsch' tid, eg er forsiktig med bruken av Rutter om han ikke er helt i slag osv...
« Siste redigering: Februar 29, 2024, 10:20:49 av Asbjørn »
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28908
  • Total likes: 2639
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Pre game presser bare noen timer etter forrige presser :D

Anyways, det ser lovende ut mht de fleste som var ute i går:

Farke's here - team news
Good news, training session today and Georgi trained, looked good. Availabnle for the game if his body does not react after this session. Same with Summerville and Bamford. Did not train on Monday, but full session today and everything worked. If they do the same tomorrow they are fully available.

Gruev individual training today. See how he is. Needs to train tomorrow with the team to make it. Still a chance he can be involved.

Shackleton feels unwell. Headache. Out of the game on Saturday. Improvement with Gelhardt, but not capable of training today. Back pain has eased up.

Han liiiker ikke tidlige kick offs:
Big difference between 12.30m and 3pm?
Yes because first hours are crucial for recovery. Travel away to Chelsea, back in the early hours of its morning. Tricky with the hryhtm and sleep. Tongiht proper sleep, but have to travel to the hotel and get up early. Have to wake up at least five or six hours before kick-off to be ready.

Quick turnaround makes a difference. Tricky because you talk two or three hours, but these could be decisive because it affects the sleeping rhythm. Situation is like it is, but after having such a difficult away game on Wednesday without proper sleep it's not great.

Some players don't like early kick-offs?
I don't like them. Some fans won't like them. Early team meetings. They have to eat at a strange time. Their carbs, noodles at 8am. Not natural. We are used to it. Early kick-off is strange. Once you are there and you press the button it's fine.

Earlier kick-off allows you to get back to the sofa sooner.

Han vet at det vil bli intenst på lørdag:

Derbies - what can your counterpart expect?
Local game. Andre is expereienced. Managed derbies in Germany. Schalke vs Dortmund. You can only use post codes and not their actual names.

He will be ready for this. Lots of positivity since he overtook Huddersfield. Lots of intensity and energy in such a local game. We are fully aware of the situation. We try to play with lots of intensity. Same for every team against us. Need to find the right answers.

https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/daniel-farke-press-conference-live-28727974
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28908
  • Total likes: 2639
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Ska sei, Huddersfieldmanageren Breitenreiter (50) og Farke (47) har kjent hverandre i årevis. Forrige sesong hadde de hver sin klubb i Bundesliga. Så de kan 'alt' om hverandre og hverandres spillestil.

Verre er det at Breitenreiter kan det meste om et par av våre spillere også. For hvem var sjef i Zürich når Leeds kjøpte Gnonto derfra, og sjef i Hoffenheim når Leeds hentet Rutter... Joda, Breitenreiter i begge tilfeller :o

https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/gnonto-rutter-secrets-huddersfield-camp-28731166
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Sydhagen

Mulig denne kampen blir litt jevnere enn ønsket. Håper kvaliteten på Leeds spillerne er god nok til å dra denne i land.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

viking

Frykter denne kampen.Men jeg har tatt feil før(ofte)..... ;D
 

Killa

Blir spennende med lokaloppgjør mot et lag som er i framgang, og på bakgrunn av en fin prestasjon mot milliard-gjengen i Chelski.

Satser på følgende lag - forutsatt ingen skadeoverraskelser og at Gruev og Bamford starter på benken:

Meslier - Roberts, Rodon, Ampadu, Firpo - Gray, Kamara - Gnonto, Rutter, Summerville - Joseph

James er også aktuell for start hvis han er frisk og kan gå inn i stedet for Summerville, likeså er Piroe aktuell men satser på at cuphelten Joseph beholder spissplassen. Det har han jo i grunnen fortjent...
Da får Bamford og Piroe (+ enten James eller Summerville) komme inn etter 65 min og avgjøre for oss hvis det trengs.. ;-)
« Siste redigering: Mars 01, 2024, 10:47:36 av Killa »

Forever Whites

Blir spennende med lokaloppgjør mot et lag som er i framgang, og på bakgrunn av en fin prestasjon mot milliard-gjengen i Chelski.

Satser på følgende lag - forutsatt ingen skadeoverraskelser og at Gruev og Bamford starter på benken:

Meslier - Roberts, Rodon, Ampadu, Firpo - Gray, Kamara - Gnonto, Rutter, Summerville - Joseph

James er også aktuell for start hvis han er frisk og kan gå inn i stedet for Summerville, likeså er Piroe aktuell men satser på at cuphelten Joseph beholder spissplassen. Det har han jo i grunnen fortjent...
Da får Bamford og Piroe (+ enten James eller Summerville) komme inn etter 65 min og avgjøre for oss hvis det trengs.. ;-)

Spennende oppsett dette.  Men kan også hende vi havner tilbake med Gray på høyreback og Gruev på midten.  I tillegg Bamford eller Piroe på spissplass i stedet for Joseph.  Jeg også håper at Joseph kan få tillit fra start i noen kamper fremover.  Var egentlig som å plutselig ha fått en ny spiss i cup campen mot Chelsea.

Vi begynner uansett å få en del spillere å velge mellom når de fleste er skadefri.  Det er en god følelse.  Blir spennende om vi kan fortsette seiersrekken i serien mot Hødd i dag.  De vi kniver mot om de 2 øverste plassene skal også få kjempe om poeng i dag etter at vår kamp er over.  Vil være deilig å innkassere 3 poeng før de oppgjørene starter.
« Siste redigering: Mars 02, 2024, 08:26:39 av Forever Whites »
Medlem 94237

stian

Blir spennende med lokaloppgjør mot et lag som er i framgang, og på bakgrunn av en fin prestasjon mot milliard-gjengen i Chelski.

Satser på følgende lag - forutsatt ingen skadeoverraskelser og at Gruev og Bamford starter på benken:

Meslier - Roberts, Rodon, Ampadu, Firpo - Gray, Kamara - Gnonto, Rutter, Summerville - Joseph

James er også aktuell for start hvis han er frisk og kan gå inn i stedet for Summerville, likeså er Piroe aktuell men satser på at cuphelten Joseph beholder spissplassen. Det har han jo i grunnen fortjent...
Da får Bamford og Piroe (+ enten James eller Summerville) komme inn etter 65 min og avgjøre for oss hvis det trengs.. ;-)

Spennende oppsett dette.  Men kan også hende vi havner tilbake med Gray på høyreback og Gruev på midten.  I tillegg Bamford eller Piroe på spissplass i stedet for Joseph.  Jeg også håper at Joseph kan få tillit fra start i noen kamper fremover.  Var egentlig som å plutselig ha fått en ny spiss i cup campen mot Chelsea.

Vi begynner uansett å få en del spillere å velge mellom når de fleste er skadefri.  Det er en god følelse.  Blir spennende om vi kan fortsette seiersrekken i serien mot Hødd i dag.  De vi kniver mot om de 2 øverste plassene skal også få kjempe om poeng i dag etter at vår kamp er over.  Vil være deilig å innkassere 3 poeng før de oppgjørene starter.

Angående laget - er ikke Gray på midten mer aktuelt på bekostning av Kamara enn Gruev? Gruev har hatt den klassiske 4-errollen, mens Kamara ligner mer på en 8-er. Selv om Kamara har vært god er jeg veldig nysgjerrig på å se komboen Gruev/Gray som kanskje er en litt mer offensiv løsning med dype løp fra Gray. På spissplass så har Joseph lagt inn en svinaktig sterk søknad om å være et alternativ til å starte. Han virker å ha plukket opp litt av Rutters bevegelser med å vandre fritt, og Bamfords spissbevegelsernog førsteforsvar. Han er faktisk aktuell til å starte.

Ad poengfangsten: Jeg er litt bekymret for denne kampen. Lokaloppgjør som lever sitt eget liv, opprykksjag mot nedrykksdesperasjon… Typisk championship at det kommer skreller i sånne kamper. Men jaggu skal de andre lagene få jobbe for sine poeng også. Jeg tror minst en av opprykksrivalene taper poeng i dag. Særlig Birmingham har vært gode hjemme og blir en håndfull for Southampton.

GaryMac



Angående laget - er ikke Gray på midten mer aktuelt på bekostning av Kamara enn Gruev? Gruev har hatt den klassiske 4-errollen, mens Kamara ligner mer på en 8-er. Selv om Kamara har vært god er jeg veldig nysgjerrig på å se komboen Gruev/Gray som kanskje er en litt mer offensiv løsning med dype løp fra Gray.
Gruev er vel muligens skadet - vært noen rykter om det.
Hvis han ikke er skadet, tipper jeg at Gruev/Kamara danner midtbaneduoen, med Gray på Høyre Back.

Killa

Blir spennende med lokaloppgjør mot et lag som er i framgang, og på bakgrunn av en fin prestasjon mot milliard-gjengen i Chelski.

Satser på følgende lag - forutsatt ingen skadeoverraskelser og at Gruev og Bamford starter på benken:

Meslier - Roberts, Rodon, Ampadu, Firpo - Gray, Kamara - Gnonto, Rutter, Summerville - Joseph

James er også aktuell for start hvis han er frisk og kan gå inn i stedet for Summerville, likeså er Piroe aktuell men satser på at cuphelten Joseph beholder spissplassen. Det har han jo i grunnen fortjent...
Da får Bamford og Piroe (+ enten James eller Summerville) komme inn etter 65 min og avgjøre for oss hvis det trengs.. ;-)

Spennende oppsett dette.  Men kan også hende vi havner tilbake med Gray på høyreback og Gruev på midten.  I tillegg Bamford eller Piroe på spissplass i stedet for Joseph.  Jeg også håper at Joseph kan få tillit fra start i noen kamper fremover.  Var egentlig som å plutselig ha fått en ny spiss i cup campen mot Chelsea.

Vi begynner uansett å få en del spillere å velge mellom når de fleste er skadefri.  Det er en god følelse.  Blir spennende om vi kan fortsette seiersrekken i serien mot Hødd i dag.  De vi kniver mot om de 2 øverste plassene skal også få kjempe om poeng i dag etter at vår kamp er over.  Vil være deilig å innkassere 3 poeng før de oppgjørene starter.

Angående laget - er ikke Gray på midten mer aktuelt på bekostning av Kamara enn Gruev? Gruev har hatt den klassiske 4-errollen, mens Kamara ligner mer på en 8-er. Selv om Kamara har vært god er jeg veldig nysgjerrig på å se komboen Gruev/Gray som kanskje er en litt mer offensiv løsning med dype løp fra Gray. På spissplass så har Joseph lagt inn en svinaktig sterk søknad om å være et alternativ til å starte. Han virker å ha plukket opp litt av Rutters bevegelser med å vandre fritt, og Bamfords spissbevegelsernog førsteforsvar. Han er faktisk aktuell til å starte.

Ad poengfangsten: Jeg er litt bekymret for denne kampen. Lokaloppgjør som lever sitt eget liv, opprykksjag mot nedrykksdesperasjon… Typisk championship at det kommer skreller i sånne kamper. Men jaggu skal de andre lagene få jobbe for sine poeng også. Jeg tror minst en av opprykksrivalene taper poeng i dag. Særlig Birmingham har vært gode hjemme og blir en håndfull for Southampton.

Jeg vil også ha Gray inn på midten. Så nettopp gjennom highlights fra Chelsea kampen, og måten han dominerer milliardgjengen deres på er helt ubegripelig... Gjenvinning, pasninger, overblikk, offensivt driv... Say no more. Etter min mening er han aller best på midten, i en slik rolle han hadde der sist.Det er nesten sånn at vi ikke har råd til å bruke han på backplass! Bør heller bruke Roberts der, så får Kamara og Gruev konkurrere om den andre plassen på midten. Kan ikke huske sist vi hadde et slikt talent i klubben!
Gleder meg vilt til kampen i dag!

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28908
  • Total likes: 2639
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Dette kan trygt kalles vår vanlige oppstilling of late..

Måtte det gå bra!

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Hallgeir *

Eirik Aase:

Huddersfield Town – Leeds United
Kampstart: 13.30

Andre Breitenreiter kunne ikke drømt om en bedre start som Huddersfield Town-sjef enn hva han fikk forrige helg. The Terriers tok turen til Vicarage Road for å møte et desperat Watford-lag, og det viste tidlig at de hadde klare ambisjoner om å få med seg mer enn ett poeng hjem fra den kampen. Det var likevel Watford som tok ledelsen ti minutter etter pause, men på imponerende vis snudde Danny Ward kampen for gjestene med to sene scoringer. Huddersfield tok dermed sin tredje seier på de fem siste kampene, og nå ser ting plutselig mye lysere ut med tanke på å holde seg. Foran helgens runde ligger de på en 19. plass med 37 poeng, men det er bare to poeng ned til nedrykksplass. De har derfor fortsatt en lang jobb foran seg, men nå er i hvert fall selvtillit og optimisme tilbake hos The Terriers. Hjemme på eget gress har de 5-6-6 denne sesongen. Leeds United var involvert i en svært dramatisk og spennende kamp hjemme mot Leicester City forrige helg. Leeds var fulle av selvtillit foran møtet med Leicester etter åtte strake seiere i ligaen, men likevel var det Leicester som så ut som det beste laget i drøyt en times spill på Elland Road. Leeds hadde strengt tatt tidvis problemer mot et sterkt Leicester-lag, og havnet også under tidlig. Senere i kampen trodde Leicester at de hadde doblet ledelsen, men Patson Dakas scoring ble feilaktig annullert. Leeds kjempet hardt for å holde seg i kampen, og i siste akt av kampen fikk de betalt for strevet. En enorm snuoperasjon førte til elleville scener etter kampslutt. Leeds vant 3-1 mot serielederen og på tribunen sang fansen med på Kaiser Chiefs-sangen “I predict a riot”. Jeg tror ikke du finner bedre stemning i engelsk fotball enn det man får se på Elland Road på slike kvelder. Seieren gjør at Leeds nå står med ni(!) strake seiere i serien, og nå er Leicester bare seks poeng foran. Leeds okkuperer den andre direkte opprykksplassen, men bare målforskjell skiller hvittrøyene fra Ipswich Town. I midtuken tapte Leeds 2-3 borte mot Premier League-klubben Chelsea, hvor seiersmålet kom på overtid. Det var en prestasjon som Leeds-fansen likevel kan være stolte av, og nå er alt fokus rettet mot serien. På bortebane har Leeds 9-2-6 denne sesongen, hvor samtlige fire siste har endt med seier.

Huddersfields siste kamper:
Watford – Huddersfield 1-2 (Ward x2)
Huddersfield – Hull 1-2 (Rudoni)
Huddersfield – Sunderland 1-0 (Pearson)
Southampton – Huddersfield 5-3 (Matos, Kasumu, Thomas)
Huddersfield – Sheff Wed 4-0 (Koroma x2, Pearson, Thomas)

Leeds siste kamper:
Chelsea – Leeds 3-2 (Joseph x2)
Leeds – Leicester 3-1 (Roberts, Gray, Bamford)
Plymouth – Leeds 0-2 (Gnonto, Rutter)
Swansea – Leeds 0-4 (Gnonto x2, Summerville, Piroe)
Leeds – Rotherham 3-0 (Summerville x2, Bamford)

Vurdering: Huddersfield Town med fin form, samtidig som de vant sin første kamp under sin nye hovedtrener forrige runde. Det er derfor litt vanskelig å vite hva man kan forvente fra dette Huddersfield-laget foran dette Yorkshire-derbyet. Jeg kan fint se for meg Huddersfield gi Leeds United utfordringer her, men samtidig er Leeds i enorm form for øyeblikket. Ni strake seiere i serien. De slo serielederen forrige helg. De ga Chelsea trøbbel i midtuken. Det er vanskelig å ikke gi Leeds tipset i denne kampen.

Tips: Borteseier

https://championshipnorge.com/2024/03/02/for-runden-35-serierunde-7/
Super Leeds since 1968

Forever Whites

Dette kan trygt kalles vår vanlige oppstilling of late..

Måtte det gå bra!

Farke bestemmer ja.  Brukbar benk vi stiller med nå.  Samtidig vet man at man kan legge om spillet hvis det blir nødvendig.  Har troen på nok en seier i dag.  Vi vinner 3-2.  Gnonto, Summerville og James står for målene.
Medlem 94237

GaryMac

Vinner 2-1
Havner under på tampen av første omgang, men stabler innpå James og Joseph på slutten og kjører 3 - 1 -6 siste 10 minutter.
Joseph og Summerville scorer våre to.

GeirO

Jeg er en av veldig få som gladelig hadde valgt seier over Chelsea foran seier i dag. Tror cupeventyret kunne blitt veldig vakkert, både for fansen og kassereren. En grei kvartfinale og god trekning videre hadde ført oss til Wembley. Hadde vært fantastisk!

Og det er lov å tenke både pose og sekk. Et poengtap mot Hudd ville ikke betydd at vi ikke hadde rykket opp. Tror jeg.

Men nå gjelder det å slå Hudd.
MOT

viking

Lykke til !!!
MOT
 

Hallgeir *

Utrolig mulighet! Burde absolutt scoret.
Super Leeds since 1968

Dylan

Støtter GeirO 100%. Ingen lag vil tape kamper, uansett om det betyr flere kamper, mindre hvile etc. Men nå er det serien som gjelder, og heldigvis vil ikke exit mot Chelsea definere denne sesongen.

Forever Whites

Trodde virkelig Summerville skulle skåret der, i det minste fått litt mer ut av det.  Men det kommer nok  etter hvert.
Medlem 94237

Fantasyland

Utrolig mulighet! Burde absolutt scoret.

Burde stått 0-1 allerede ja

GeirO

Utrolig mulighet! Burde absolutt scoret.
Og for et angrep!
MOT

Lucas the Kop Cat

Overgang der keeper står på midtbanen. Der må Summerville løfte blikket og sende i vei et langskudd.

Sent fra min LE2113 via Tapatalk


auren

Huff. Summerville trolig skadet her. Stygg takling av Hogg…

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

auren

Ser ut til at han løper det av seg heldigvis

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

GeirO

17 minutter tillegg?
MOT

Lucas the Kop Cat

17 minutter tillegg?
Hvis Hødd-spillerne fortsetter å legge seg ned i samme omfang må det bli minst det.

Sent fra min LE2113 via Tapatalk


Lucas the Kop Cat

17 minutter tillegg?
Hvis Hødd-spillerne fortsetter å legge seg ned i samme omfang må det bli minst det.

Sent fra min LE2113 via Tapatalk
Men vi hjelper visst til vi også. Gnonto nede for telling nå.

Sent fra min LE2113 via Tapatalk


Hallgeir *

17 minutter tillegg?
Hvis Hødd-spillerne fortsetter å legge seg ned i samme omfang må det bli minst det.

Sent fra min LE2113 via Tapatalk

Lite severdig i det siste. Og nå er Gnonto nede.
Super Leeds since 1968

Dylan

Friske taklinger, får vi berger føtter og ribb-bein i 90+ min.....

Myhre10

17 minutter tillegg?
Hvis Hødd-spillerne fortsetter å legge seg ned i samme omfang må det bli minst det.

Sent fra min LE2113 via Tapatalk
Ikke så langt unna vi heller 😉