Skrevet av Emne: Kamp vs Millwall @Elland Road 17.3.24 kl. 16 på Viasport 2  (Lest 6029 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28908
  • Total likes: 2639
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
I det siste har kamptråder dukket opp et par dager før kamp evt senere :o

Slik kan vi ikke ha det. :)

Leeds får nå ni dager mellom kampene. Slikt er sjelden kost i denne divisjonen. Riktignok gjelder det alle lag - jeg registrerer ingen midtukekamper satt opp kommende uke...

Leeds har hatt en smashing helg der vi har gått forbi Ipswich og hentet to nye poeng på Leicester.
Men om vi ikke følger opp med tre nye poeng i neste kamp har vi faren for at det har vært 'forgjeves' - at andre lag får initiativet igjen. Det er tøffe tak.

Ingen tvil om at enkelte av våre spillere trengte denne pausen. Spørsmålet er om vi er 'ready to go again' når pausen er over. Når vi spiller vet vi hvordan Ipswich klarte seg hjemme mot Sheffield Wednesday. Southampton og Leicester skulle ha møttes denne helgen, men kampen er utsatt til midtuken før nest siste serierunde pga Leicesters cupkamp.

Millwall er i denne smørja med lag rett over nedrykksstreken. Seieren i går gir de fem poeng ned til streken pr nå. De har 3-1-1 siste fem og taper sjelden stort (0-4 for Ipswich et unntak). Vi er altså fortsatt på 4-1-0 i serien. I et større bilde har vi 11-1-0 siden nyttår, mens Millwall da står med 4-2-6, 34 poeng kontra 14.

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Kato

Sv: Kamp vs Millwall @Elland Road 17.3.24 kl. 16 på Viasport 2
« Svar #1 på: Mars 10, 2024, 10:24:25 »
Hjemme: Millwall, Hull, Sunderland, Blackburn, Southampton.

Borte: Watford, Coventry, Middlesbrough, QPR.

Vi kan vinne alle 9.

auren

Sv: Kamp vs Millwall @Elland Road 17.3.24 kl. 16 på Viasport 2
« Svar #2 på: Mars 10, 2024, 10:38:00 »
Her blir det fort samme ellever som mot Wednesday, så lenge ingen nye skader oppstår. Tøff kamp mot et fysisk Millwall som har hatt en drømmestart under Neil Harris sin ledelse. Ingen enkel kamp. Forventer samme taktikk som mot Huddersfield. Drøying av tid, utnytte alle dødballer innen 40-50 meter fra mål, tøffe dueller og en del gule kort. Et tidlig ledermål til oss vil få kampen inn i vårt spor igjen, men så lenge det er 0-0 vil Millwall gjøre livet surt for oss frykter jeg.

Tidlig tips: 1-0 (Joseph!)

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28908
  • Total likes: 2639
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Kamp vs Millwall @Elland Road 17.3.24 kl. 16 på Viasport 2
« Svar #3 på: Mars 10, 2024, 10:43:51 »
Her blir det fort samme ellever som mot Wednesday, så lenge ingen nye skader oppstår.

Det som kommer meg i hu her er Farkes kommentarer om hvorfor han ikke startet med James sist. Nå skulle det ikke være noen issues med James så da tipper eg han starter. :)

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

GaryMac

Sv: Kamp vs Millwall @Elland Road 17.3.24 kl. 16 på Viasport 2
« Svar #4 på: Mars 10, 2024, 11:15:47 »
Hjemme: Millwall, Hull, Sunderland, Blackburn, Southampton.

Borte: Watford, Coventry, Middlesbrough, QPR.

Vi kan vinne alle 9.
Vil si at vi i snitt har 80-90% sannsynlighet for seier i hver av hjemmekampene, og kanskje 60-70% i hver av bortekampene.
hvis vi for enkelhets skyld sier hhv 85% og 65% sannsynlighet, så havner vi på ca 8% sannsynlighet for at vi vinner ALLE.

Men det KAN gå :-)

Hallgeir *

Sv: Kamp vs Millwall @Elland Road 17.3.24 kl. 16 på Viasport 2
« Svar #5 på: Mars 10, 2024, 11:22:16 »
Hjemme: Millwall, Hull, Sunderland, Blackburn, Southampton.

Borte: Watford, Coventry, Middlesbrough, QPR.

Vi kan vinne alle 9.
Vil si at vi i snitt har 80-90% sannsynlighet for seier i hver av hjemmekampene, og kanskje 60-70% i hver av bortekampene.
hvis vi for enkelhets skyld sier hhv 85% og 65% sannsynlighet, så havner vi på ca 8% sannsynlighet for at vi vinner ALLE.

Men det KAN gå :-)

Coventry er et godt lag med en klok manager i Robins. Den kampen blir ikke lett å få full pott i.
Super Leeds since 1968

Johnnyj

Sv: Kamp vs Millwall @Elland Road 17.3.24 kl. 16 på Viasport 2
« Svar #6 på: Mars 10, 2024, 15:47:30 »
Hjemme: Millwall, Hull, Sunderland, Blackburn, Southampton.

Borte: Watford, Coventry, Middlesbrough, QPR.

Vi kan vinne alle 9.
Vil si at vi i snitt har 80-90% sannsynlighet for seier i hver av hjemmekampene, og kanskje 60-70% i hver av bortekampene.
hvis vi for enkelhets skyld sier hhv 85% og 65% sannsynlighet, så havner vi på ca 8% sannsynlighet for at vi vinner ALLE.

Men det KAN gå :-)

Coventry er et godt lag med en klok manager i Robins. Den kampen blir ikke lett å få full pott i.
Frykter at vi går på poengtap mot Hull også, de ser veldig sterke ut. Ikke bare er det et lokalderby, men synes også at de er det laget som har spilt best mot oss (På KC Arena), og de har bare blitt bedre utover sesongen.

 Vanskelig å forsvare seg mot dem, da de har såpass mange farlige angrepsspillere. I tillegg har de god struktur defensivt. Ser på de som en outsider til å rykke opp via playoff.

Utenom Southampton og Coventry (som du nevner), så kan kampen på Loftus Road også bli tøff hvis de kjemper mot nedrykk. Er jo litt typisk Leeds å gå på en smell i London mot et antatt svakere lag. 
Altså føler jeg meg trygg på at vi vinner minst 5 av de 9 siste, men de andre lagene har ingen enklere innspurt heller så det blir nok en del poengtap blant alle som kjemper om automatisk opprykk.

Andersen

Sv: Kamp vs Millwall @Elland Road 17.3.24 kl. 16 på Viasport 2
« Svar #7 på: Mars 11, 2024, 15:08:34 »
9 kamper igjen å spille av sesongen . At vi vinner samtlige kamper som gjenstår kan jeg vel ærlig skrive at det tror jeg ikke vi gjør. Og så må vi rett og slett håpe på at både Leicester og Ipswich taper noen poeng i sine kamper også . Southampton ? De har jeg faktisk lagt litt lenger bak i hjernebarken foreløpig. håper at sesongens siste hjemmekamp mot nettopp the Saints er avklart med direkte opprykktil oss, en kamp jeg forøvrig skal se på ER og min første hjemmekamp noen sinne på ER ! Millwall kampen tar jeg til takke med en 1 - 0 seier . MOT.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28908
  • Total likes: 2639
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Kamp vs Millwall @Elland Road 17.3.24 kl. 16 på Viasport 2
« Svar #8 på: Mars 11, 2024, 15:26:51 »
9 kamper igjen å spille av sesongen . At vi vinner samtlige kamper som gjenstår kan jeg vel ærlig skrive at det tror jeg ikke vi gjør. Og så må vi rett og slett håpe på at både Leicester og Ipswich taper noen poeng i sine kamper også . Southampton ? De har jeg faktisk lagt litt lenger bak i hjernebarken foreløpig. håper at sesongens siste hjemmekamp mot nettopp the Saints er avklart med direkte opprykktil oss, en kamp jeg forøvrig skal se på ER og min første hjemmekamp noen sinne på ER ! Millwall kampen tar jeg til takke med en 1 - 0 seier . MOT.

Inntil videre har jeg også lagt Southampton litt til siden...

MEN, de KAN vinne sine utsatte kamper og komme på skuddhold igjen.

Noe annet er at de kan spille en nøkkelrolle i innspurten. De skal møte de andre topplagene, på bortebane. Tøft program og det spørs om de klarer seg gjennom dette som Topp To-kandidat - men samtidig HÅPER jeg at de kan lage trøbbel for Ipswich/Leicester når de møter de. På papiret er dette av Leicester/Ipswich sine tøffeste gjenstående kamper, og jeg håper de ikke bare braser gjennom kampene mot Southampton...

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28908
  • Total likes: 2639
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Kamp vs Millwall @Elland Road 17.3.24 kl. 16 på Viasport 2
« Svar #9 på: Mars 12, 2024, 16:50:38 »
YEP med en god artikkel om hva som venter mot Millwall - set pieces!

Millwall are, just as they were in 2019/20, one of the league's most dangerous teams from set-pieces. Then they scored 20 from dead balls and now they're sitting on 14. They don't score many from open play - just 21 so far this season - but only Cardiff City have scored more from set-pieces. What's more, since Harris returned, only one of the five goals they've scored in a four-game unbeaten run has come from open play.

...men Farke har altså vært oppe mot Harris før.
Og cluet er altså å unngå cornere/frispark:
Farke's comments from his time as Norwich boss show that he will come into this week knowing exactly what to prepare for. “Neil Harris was always known as a coach who pays a lot of attention to set-pieces, as did Cardiff,” Farke said three years ago. “No other team has scored more goals from set-pieces, so one topic is to control possession and keep them as far away from our goal as possible, but then you have to be focused to defend them. Man City were always one of the teams who conceded the fewest set-piece goals, but it's not like they have tall players, they just don't concede corners or free-kicks.”


Men vi har altså forsvart oss bra mot dødballer etter hvert denne sesongen:
The Lions win about 50 per cent of their challenges in the air, Leeds win about 52 per cent of theirs. And Leeds have, just like their next visitors, conceded just seven times from set-pieces - a joint second best tally in the division thus far.

OG, vi kan fort fåen straffe eller to i kampen mot de:
They've been pinged by referees for 105 more fouls than Leeds this season. Millwall have the fourth worst disciplinary record in terms of yellows and reds, with 85 and one respectively. And though Harris' first three games in charge saw Millwall conceding fewer fouls than their seasonal per-game average, they gave away 17 of them last time out against Birmingham. But, again, this will be nothing new for Leeds, the fourth most-fouled team in the league. And keeping a lid on it in the face of aggression should not be a big ask for the owners of the Championship's best disciplinary record.

Dette var et utdrag - hele artikkelen:
https://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/football/leeds-united/leeds-united-boss-daniel-farke-returns-from-weekend-off-to-find-fresh-headache-and-mourinho-mindset-4552360
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

stian

Sv: Kamp vs Millwall @Elland Road 17.3.24 kl. 16 på Viasport 2
« Svar #10 på: Mars 12, 2024, 17:07:51 »
Millwall har sine styrker og har fått et løft med Harris’ gjeninntreden. Men løftet av å bytte manager har en tendens til å være midlertidig, og vi skal være langt bedre hvis vi ellers evner å være smarte.

Denne helgen kan fort bli tidspunktet i sesongen hvor vi enten får luke til 3. plassen eller inntar førsteplassen. Det er så tett i divisjonen at det for første gang i historien (?) kan være to eller flere lag som runder 100 poeng i samme sesong. Det er heller ikke heeelt utenkelig at 100 poeng ikke engang er nok til å rykke opp.


Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28908
  • Total likes: 2639
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Kamp vs Millwall @Elland Road 17.3.24 kl. 16 på Viasport 2
« Svar #11 på: Mars 12, 2024, 22:04:25 »
Made me chuckle, må innrømme det 😅

Daniel Farke gave #LUFC players a long weekend off after win v Sheff Wed. Joe Rodon went home to see family; Connor Roberts spent time w/his other half. Georginio Rutter? Disneyland. Leeds have won 80% of their games in 23/24 after a rest. Millwall next.

https://x.com/joedonnohue/status/1767567474277629953?s=61
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

GaryMac

Sv: Kamp vs Millwall @Elland Road 17.3.24 kl. 16 på Viasport 2
« Svar #12 på: Mars 13, 2024, 12:48:55 »
Leeds-junkien i meg begynner å få abstinenser nå... Lenge siden det var kamp, og enda lenge til neste....
Hardt når man er vant til kamper med bare to fridager mellom.
Men sikkert litt godt for gutta :-)

GeirO

Sv: Kamp vs Millwall @Elland Road 17.3.24 kl. 16 på Viasport 2
« Svar #13 på: Mars 13, 2024, 23:08:01 »
Leeds-junkien i meg begynner å få abstinenser nå... Lenge siden det var kamp, og enda lenge til neste....
Hardt når man er vant til kamper med bare to fridager mellom.
Men sikkert litt godt for gutta :-)
Men etter Millwall er det en grusom landslagspause. Hvem er det som har funnet opp disse pausene?
MOT

Lucas the Kop Cat

Sv: Kamp vs Millwall @Elland Road 17.3.24 kl. 16 på Viasport 2
« Svar #14 på: Mars 14, 2024, 09:33:09 »


Leeds-junkien i meg begynner å få abstinenser nå... Lenge siden det var kamp, og enda lenge til neste....
Hardt når man er vant til kamper med bare to fridager mellom.
Men sikkert litt godt for gutta :-)
Men etter Millwall er det en grusom landslagspause. Hvem er det som har funnet opp disse pausene?

En hel uke eller mer mellom kampene er jo uutholdelig for oss Leeds-junkies. Ender opp med å se alle gamle highlights på YouTube for å få tiden til å gå. Ikke alltid det er bra for humøret heller, flotte resultater ødelagt av hoftebevegelsene til en viss amerikansk treners feiring.

Sent fra min LE2113 via Tapatalk


GaryMac

Sv: Kamp vs Millwall @Elland Road 17.3.24 kl. 16 på Viasport 2
« Svar #15 på: Mars 14, 2024, 18:49:48 »
Sliter såpass med abstinens at jeg var inne og så overtidsminuttene i første omgang av Sheffield Weds-kampen om igjen.
Det var jo noen klager på at dommeren ikke blåste på 49:00, men lot Leeds gjøre ferdig angrepet der vi hadde kontroll på ballen rundt 16-meteren hele tiden. Måtte fram med notatblokka også, og Weds-keeperen brukte 54 sekunder på ett utspill fra mål. I tillegg hadde Leeds en corner som tok 26 sekunder, og et innkast som to 4 sekunder.
De 54 sekundene på utspillet var vel verdt et halvt minutt tillegg alene, så det var ingenting å klage på :-)

Ellers er jeg spent på hvordan litt lengre pauser mellom kampene slår ut. Ikke bare vi som har kjent på et tøft program, men lagene med tynnere stall har kanskje merket det enda bedre. Vil de heve seg mer enn oss når det blir litt hvile mellom kampene? I tillegg har vi kanskje flere spillere enn de andre lagene ute i landskamper de neste to ukene før vi går inn i påsken.

Reaney

Sv: Kamp vs Millwall @Elland Road 17.3.24 kl. 16 på Viasport 2
« Svar #16 på: Mars 14, 2024, 21:05:04 »
Bra innlegg Gary Mac. Jeg tror det største hinderet for Leeds nettopp ligger i landslagspausa. En av grunnene er det du nevner at de fleste andre lag er tjent med hvile og vil slå sterkere tilbake etter pausa. Et annet moment er faren på skader for våre landslagsspillere. Var vel Gnonto som ble skadet på landslaget i høst. Skulle så vår midtstopperduo, vår midtbanekonge Kamara eller vår frontmann og målscorer James bli skadet denne gangen er vi svekket i innspurten. Vi har bevist at vi er i flyt når kampene kommer tett. Selv denne unntaksvise lange pausen med 9 dager før helgas kamp gjør meg usikker. La oss  håpe det gjør oss enda sterkere og bedre.
« Siste redigering: Mars 14, 2024, 21:06:58 av Reaney »

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28908
  • Total likes: 2639
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Kamp vs Millwall @Elland Road 17.3.24 kl. 16 på Viasport 2
« Svar #17 på: Mars 15, 2024, 14:38:07 »
Presseren:

Team news
Anthony and Shackleton are back. Bad news with Struijk, who is not yet back in team training. The next 10 days will be decisive with him. Cartilage issue in his adductor, may need surgery, but we have to see the next 10 days.

https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/daniel-farke-press-conference-live-28826191

https://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/football/leeds-united/leeds-united-vs-millwall-daniel-farke-reveals-early-team-news-and-injury-latest-in-pre-match-press-conference-4556547

Farke on team news
Some good news with Jamie and Jaidon Anthony, back available for this game at the weekend. With Pascal Struijk, some bad news, progress to come back into team training was not possible. It's a bit complicated situation with him - he's got a cartilage injury and there are always two ways to treat this injury. Either you go for surgery, if we do this he's out for the season, or the conservative route and go for injection therapy. The doctors hoped this would be beneficial for him. We had to go this route, the cartilage needs some healing, it has progressed but the next 10 days will be decisive.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28908
  • Total likes: 2639
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Kamp vs Millwall @Elland Road 17.3.24 kl. 16 på Viasport 2
« Svar #18 på: Mars 15, 2024, 14:45:39 »
Presseren:

Team news
Anthony and Shackleton are back. Bad news with Struijk, who is not yet back in team training. The next 10 days will be decisive with him. Cartilage issue in his adductor, may need surgery, but we have to see the next 10 days.

https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/daniel-farke-press-conference-live-28826191

https://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/football/leeds-united/leeds-united-vs-millwall-daniel-farke-reveals-early-team-news-and-injury-latest-in-pre-match-press-conference-4556547

Farke on team news
Some good news with Jamie and Jaidon Anthony, back available for this game at the weekend. With Pascal Struijk, some bad news, progress to come back into team training was not possible. It's a bit complicated situation with him - he's got a cartilage injury and there are always two ways to treat this injury. Either you go for surgery, if we do this he's out for the season, or the conservative route and go for injection therapy. The doctors hoped this would be beneficial for him. We had to go this route, the cartilage needs some healing, it has progressed but the next 10 days will be decisive.

...plutselig kan flere 'friske' spillere plutselig være bortefra kamptroppen :o

Several players’ partners are expecting babies this/next week. Hopefully everyone is available!
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Cannavaro

Sv: Kamp vs Millwall @Elland Road 17.3.24 kl. 16 på Viasport 2
« Svar #19 på: Mars 15, 2024, 18:24:04 »
Several players’ partners are expecting babies this/next week. Hopefully everyone is available!

Noen som vet hvem de er ??  Kan jo ryke ut av en kamptropp på kort varsel da.....
MFLU - Miracles For Leeds United

stian

Sv: Kamp vs Millwall @Elland Road 17.3.24 kl. 16 på Viasport 2
« Svar #20 på: Mars 16, 2024, 08:41:13 »
Several players’ partners are expecting babies this/next week. Hopefully everyone is available!

Noen som vet hvem de er ??  Kan jo ryke ut av en kamptropp på kort varsel da.....

James er i alle fall en av dem.

TK20

Sv: Kamp vs Millwall @Elland Road 17.3.24 kl. 16 på Viasport 2
« Svar #21 på: Mars 16, 2024, 10:20:51 »
Several players’ partners are expecting babies this/next week. Hopefully everyone is available!

Noen som vet hvem de er ??  Kan jo ryke ut av en kamptropp på kort varsel da.....

James er i alle fall en av dem.

Archie kan det vel ikke være hvertfall.

Lucas the Kop Cat

Sv: Kamp vs Millwall @Elland Road 17.3.24 kl. 16 på Viasport 2
« Svar #22 på: Mars 16, 2024, 10:22:00 »
Several players’ partners are expecting babies this/next week. Hopefully everyone is available!

Noen som vet hvem de er ??  Kan jo ryke ut av en kamptropp på kort varsel da.....
Her bør klubben ta grep slik at fødsler planlegges i landslagspause eller ferie.

Sent fra min LE2113 via Tapatalk


Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28908
  • Total likes: 2639
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Kamp vs Millwall @Elland Road 17.3.24 kl. 16 på Viasport 2
« Svar #23 på: Mars 16, 2024, 11:13:27 »
Eirik mener vi skal klare dette:

(...men før vi går dit, han mener også at Ipswich tar Sheffield Wednesday):
Vurdering: To lag i fantastisk form, men som begge gikk på tap forrige runde. Selv om gjestene har vunnet fire av de fem siste, er det liten tvil om at vertene er store favoritter her. Ipswich er fantastiske, og spesielt på hjemmebane er de kruttsterke. Jeg har vansker med å gå for annet enn hjemmeseier her.


Leeds United – Millwall
Kampstart: 16.00

Leeds United har vært helt overlegne i 2024. De har spilt tolv kamper i serien siden årsskiftet, og på disse tolv kampene har det blitt elleve seiere og én uavgjort. Det er rett og slett spinnville tall, og ikke overraskende har hvittrøyene tatt turen opp på direkte opprykksplass foran helgens runde. I løpet av 2024 har Leeds tatt 34 poeng, hvor det nest beste laget i samme periode står med 24 poeng. Forrige runde vant Leeds 2-0 borte mot formsterke Sheffield Wednesday, og nok en gang holdt Leeds buret rent bakover på banen. Dette velsmurte maskineriet har rettet kursen mot Premier League, og det blir vanskelig for de andre topplagene å holde følge. Samtidig som Leeds plukker seier etter seier, har det begynt å lugge for serieleder Leicester City. Dette gjør at Leeds starter helgens runde med bare tre poeng opp til tabelltopp. Dersom Leeds vinner søndagens kamp med mer enn ett mål, kommer de til å avslutte helgen som serieleder i Championship. Det er ganske sprøtt å tenke på med tanke på hvor langt bak Leeds var for bare noen uker siden. Millwall har fått seg et løft etter at Neil Harris tok over som sjef da Joe Edwards ble sparket. Løvene har spilt fire kamper under Harris ledelse, og det har resultert i tre seiere og én uavgjort. De har vunnet og holdt nullen i begge sine hjemmekamper, samt slått opprykksjagende Southampton på St Marys. En mer direkte spillestil fungerer bedre for dette Millwall-laget, men samtidig har de også hatt en del tur. Med ti poeng av tolv mulige på de fire siste kampene har Millwall kommet seg opp på 43 poeng, og foran helgens runde er det derfor fem poeng til nedrykksplass. En overraskende seier søndag vil sende løvene et langt steg nærmere fornyet Championship-kontrakt. På bortebane har Millwall 5-6-7, mens Leeds fortsatt ikke har tapt på hjemmebane. De har 14-4-0 på sine hjemmekamper denne sesongen, hvor samtlige syv siste kamper på eget gress har endt med seier.

Leeds siste kamper:
Sheff Wed – Leeds 0-2 (Gnonto, Bamford)
Leeds – Stoke 1-0 (James)
Huddersfield – Leeds 1-1 (Bamford)
Chelsea – Leeds 3-2 (Joseph x2)
Leeds – Leicester 3-1 (Roberts, Gray, Bamford)

Millwalls siste kamper:
Millwall – Birmingham 1-0 (Tanganga)
Blackburn – Millwall 1-1 (Obafemi)
Millwall – Watford 1-0 (Flemming)
Southampton – Millwall 1-2 (Tanganga, Flemming)
Millwall – Sheff Wed 0-2

Vurdering: Leeds United er i enorm form. De har ikke tapt hjemme, og står med 11-1-0 på sine tolv siste i serien totalt. Her møter de et Millwall-lag som har vist kjempebra form siden Neil Harris tok over, men som jeg ikke tror har noe å stille opp med her. Dette vinner vertene.

Tips: Hjemmeseier

https://championshipnorge.com/2024/03/16/for-runden-38-serierunde-7/
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Forever Whites

Sv: Kamp vs Millwall @Elland Road 17.3.24 kl. 16 på Viasport 2
« Svar #24 på: Mars 17, 2024, 09:30:53 »
Endelig kampdag.  Denne må vi vinne for å fortsatt være i førersetet.  Har også stor tillit til laget i dag.  Tipper vi vinner 3-1.  Skåringer av Summerville, Rutter og Ampadu.
Medlem 94237

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28908
  • Total likes: 2639
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Kamp vs Millwall @Elland Road 17.3.24 kl. 16 på Viasport 2
« Svar #25 på: Mars 17, 2024, 09:38:44 »
Endelig kampdag.  Denne må vi vinne for å fortsatt være i førersetet.  Har også stor tillit til laget i dag.  Tipper vi vinner 3-1.  Skåringer av Summerville, Rutter og Ampadu.

Vi må ha ballen, unngå at Millwall får dødballer de kan utnytte.

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Cannavaro

Sv: Kamp vs Millwall @Elland Road 17.3.24 kl. 16 på Viasport 2
« Svar #26 på: Mars 17, 2024, 13:33:58 »
Ja da slår som vanlig kampdags-nervene inn igjen. 9 dager siden sist. Håper våre håpefulle har brukt denne pausen godt. Noen ganger er det faktisk bra å ha tett med kamper, da er man "on-a-roll" med kampmodus og det er lett å omstille seg til kamp. Med lenger fri så kan det være en liten "issue" for noen. Får håpe Farke danner et riktig scenario i hodene på vår kamptropp. Utrolig viktig å være påskrudd i denne kampen. Som flere nevner her så har det skjedd en endring med Neil Harris tilbake som manager i Millwall, og de har 5 kamper nå uten tap.  De har stor nok tro på at de skal få med seg poeng fra Yorkshire idag.
Nettopp dødballer blir en greie ; Millwall har scoret 14 på dødballer denne sesongen, 21/22 mål fra åpent spill.  Det vi kan potensielt kan slite med er om de legger inn et høyt aggressivt press, samt at de lager mye frispark for å stykke opp kampen. Sånn kan de få Leeds ut av rytmen.  Vi ønsker å dirigere tempo i kampen og ha ballinnehav.  Nettopp mot sånne type motstandere savner jeg en rask og teknisk spiss som går på bakromsløp når vi kan spille opp langt bakfra.  Rutter kanskje en ide`for denne varianten ?

Vi har jo en makaløs statistikk i 2024, og håper ikke den blir ødelagt idag, vi må ha et heltent lag med friske bein, som har fullt fokus for å vinne dueller og ha god pasningskvalitet og bevegelse i laget.  Samt at våre i front har en god dag og utviser god samhandling. Utrolig god presisjon i pasningsspillet bak og lite personlige feil - sånn at vi får kontroll på spillet vårt.  Dersom det skjer så har vi absolutt mulighet for seier igjen.  Vi er formlaget fremfor noen og da må vi være sterke i trua !

Skal absolutt ikke undervurdere Millwall - de vil gi oss en tøff kamp - men basert på sesongen som helhet så bør vi stå igjen med 3 poeng her - tipper en hardtjobbet 2-1 seier, Rutter og Summerville som våre målscorere.
MFLU - Miracles For Leeds United

Cannavaro

Sv: Kamp vs Millwall @Elland Road 17.3.24 kl. 16 på Viasport 2
« Svar #27 på: Mars 17, 2024, 15:08:59 »
Ingen forandringer fra Sheff Wed, kampen :

Meslier - Gray, Rodon, Ampadu, Firpo
Gruev - Kamara
Gnonto-Rutter-Summerville
Bamford
MFLU - Miracles For Leeds United

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28908
  • Total likes: 2639
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Kamp vs Millwall @Elland Road 17.3.24 kl. 16 på Viasport 2
« Svar #28 på: Mars 17, 2024, 15:31:53 »
Endeliig får han returnert for å få den anerkjennelsen han fortjener.

Luke Ayling's getting the ale in at The Luke Ale Inn. No bill.

https://x.com/DoctorT1992/status/1769370383008891047?s=20
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Forever Whites

Sv: Kamp vs Millwall @Elland Road 17.3.24 kl. 16 på Viasport 2
« Svar #29 på: Mars 17, 2024, 15:57:00 »
Endeliig får han returnert for å få den anerkjennelsen han fortjener.

Luke Ayling's getting the ale in at The Luke Ale Inn. No bill.

https://x.com/DoctorT1992/status/1769370383008891047?s=20

Litt mer om Luke som er på stadion i dag som tilskuer:

[urlhttps://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/football/leeds-united/leeds-united-promotion-favourite-makes-elland-road-return-ahead-of-millwall-fixture-4558459?fbclid=IwAR3CaR1zTalPAyagaVhz6iUjqGZ-JCykLO6hWTXP6BHJE7uc-ZnAppXw2R4][/url]
Medlem 94237