Skrevet av Emne: Kamp vs Sunderland @ Elland Road 09.04.2024 kl 21.00 Viasport1  (Lest 4034 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

auren

To døgn til ny kamp og da må kamptråd på plass. Her må vi tilbake på vinnersporet og sette press på Ipswich som møter Watford hjemme først på onsdag. Regner med at Farke klarer å fyre opp gutta til å endelig levere en skikkelig førsteomgang igjen. Det er en stund siden føler jeg.
Håper inderlig Bamford nå får seg en pause. Grunn 1 er at han ikke har levert siste kamper. Grunn 2 er kampprogrammet og historikken hans med skader. Joseph eller Piroe (gjerne begge) bør få sjansen fra start. Rutter trenger også hvile, har vært svak siste kamper. Ser gjerne dette laget:

Meslier - Roberts, Rodon, Ampadu, Firpo - Gruev, Gray - James, Piroe, Summerville - Joseph

Benk: Darlow, Byram, Cresswell, Cooper, Kamara, Rutter, Bamford, Anthony, Gnonto

Tidlig tips: 2-0 (Joseph og James).

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

raggen

Sv: Kamp vs Sunderland @ Elland Road 09.04.2024 kl 21.00 Viasport1
« Svar #1 på: April 08, 2024, 08:50:29 »
HER MÅ D BLI 3 POENG!

og nå må farke viser at han bør ta de siste kampers nedadgående trender seriøst og rullere litt på laget(selv om jeg tviler han gjør for mye) men kamara,rutter bør ihvertfall få en liten pause
Forever Leeds United!!!!!!!!

Blank_File

Sv: Kamp vs Sunderland @ Elland Road 09.04.2024 kl 21.00 Viasport1
« Svar #2 på: April 08, 2024, 09:34:30 »
Gruer meg forferdelig til denne. Clarke tilbake for Sunderland er vel en meget typisk Leeds dödar.

Kato

Sv: Kamp vs Sunderland @ Elland Road 09.04.2024 kl 21.00 Viasport1
« Svar #3 på: April 08, 2024, 10:36:16 »
Her blir det sikkert tut og kjør med samme laget:

Meslier
Gray Rodon Ampadu Firpo
Gruev Kamara
James Rutter Summerville
Bamford
 

Cherry

Sv: Kamp vs Sunderland @ Elland Road 09.04.2024 kl 21.00 Viasport1
« Svar #4 på: April 08, 2024, 12:46:00 »
Her blir det sikkert tut og kjør med samme laget:

Meslier
Gray Rodon Ampadu Firpo
Gruev Kamara
James Rutter Summerville
Bamford

Du er nok spot on, selv om mange av oss ønsker rullering nå.

Farke har jo benyttet endel spillere, men de som kommer innpå får jo ikke mange minuttene som regel.
Nå har jo resultatene vært mildt sagt gode etter nyttår, og Farke kvier seg nok veldig ift å forandre noe som fungerer og har gitt disse resultatene over tid.
Lykkes dette nå heeeelt ut sesongen, så blir han geni erklært - men feiler vi nå helt på slutten så vil dette garantert bli tema - nettopp det at det har blitt for stor belastning på de som stort sett har spilt fra start alle kamper.
Ikke lett for Farke heller , og han ser gutta`på trening hver dag.  Lagoppstilling konkluderer seg der.

auren

Sv: Kamp vs Sunderland @ Elland Road 09.04.2024 kl 21.00 Viasport1
« Svar #5 på: April 08, 2024, 16:58:31 »
De viktigste aspekter i forhold til det som ble sagt på dagens presser:

1) Ampadu usikker. Trente ikke i går. Visstnok syk. Kan det være det samme som Kamara tro? Er han ikke med på en tidlig session i morgen formiddag må han stå over. Trolig kommer Cooper inn (min tanke).
2) Roberts og Gnonto er klare til kamptroppen, men usikkert om de kan starte kampen.
3) Farke var veldig på å forsvare Bamford og den viktige jobben han gjør i laget. En av dem som løp mest frem til han ble byttet ut blant annet. Jeg tolker det slik at han derfor starter.

Blir fort samme lag som sist, ref kato sin antakelse. Kan fort slå begge veier. Svaret får vi i morgen kveld klokken 20:00.

auren
« Siste redigering: April 08, 2024, 17:05:37 av auren »
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Reaney

Sv: Kamp vs Sunderland @ Elland Road 09.04.2024 kl 21.00 Viasport1
« Svar #6 på: April 08, 2024, 19:50:07 »
Ser kun en hardt pressa Farke med et hav av usikkerhetsmomenter hengende over seg. Vi var top of the league før landslagspausa. Nå er vi utenfor top two og det kan virke som om ingen vet hvor vi står hen.

Blank_File

Sv: Kamp vs Sunderland @ Elland Road 09.04.2024 kl 21.00 Viasport1
« Svar #7 på: April 08, 2024, 20:55:23 »
Ser kun en hardt pressa Farke med et hav av usikkerhetsmomenter hengende over seg. Vi var top of the league før landslagspausa. Nå er vi utenfor top two og det kan virke som om ingen vet hvor vi står hen.
Som vanlig kort mellom topp og bunn. Syns ikke akkurat han virka så veldig pressa.

Hallgeir *

Sv: Kamp vs Sunderland @ Elland Road 09.04.2024 kl 21.00 Viasport1
« Svar #8 på: April 09, 2024, 13:58:21 »
Leo Hjelde er tilbake på Elland Road i kveld, og da blir det spill mot gamle kjente. Nettavisen har en grei artikkel med litt forhåndsstoff om kampen.

https://www.nettavisen.no/sportspill/leeds-legger-press-pa-opprykksrivalene/s/5-95-1747100
Super Leeds since 1968

Hallgeir *

Sv: Kamp vs Sunderland @ Elland Road 09.04.2024 kl 21.00 Viasport1
« Svar #9 på: April 09, 2024, 14:06:50 »
Eirik Aase sin vurdering av kampen:

Leeds United – Sunderland
Kampstart: 21.00

Leeds United hadde fantastiske 13-2-0 på sine 15 kamper i Championship siden nyttår før møtet med Coventry City lørdag. Foran et rekordstort publikum på CBS Arena ble det dog et sjelden nederlag for Leeds-maskineriet til Daniel Farke. Et nederlag som førte Leeds ned til den fæle tredjeplassen som ikke gir direkte opprykk ved sesongslutt. Det er ganske spesielt at Leeds ikke er på direkte opprykk etter sin fantastiske vårsesong, men det sier egentlig alt om hvor tøff konkurransen er i toppen av tabellen denne sesongen. Leeds er nødt til å slå tilbake på første forsøk for å henge med i kappløpet, og da passer det nok bra å møte et formsvakt Sunderland-lag. De svarte kattene til Mike Dodds er ferdig for sesongen etter elendig form i vår. De røde og hvite hadde ambisjoner om å klare playoff, men ender nå med en plass midt på tabellen. De skapte mye i helgens 0-0 kamp mot Bristol City, men klarte likevel ikke vinne. Det betyr at Sunderland bare har vunnet én av sine ti siste kamper i serien, og for to runder siden tapte de hele 1-5 hjemme mot Blackburn Rovers. Stjernespiller Jack Clarke har vært ute i de fleste av de siste kampene, og han var virkelig på hugget i 0-0 kampen mot Bristol City sist. Kanskje kan Clarkes comeback fra skade være med på å gi Sunderland et nødvendig løft i slutten av sesongen? Sunderland ligger nå på en 13. plass med 52 poeng, mens Leeds ligger på 3. plass med 86 poeng. Leeds har to poeng til tabelltopp og ett poeng til Ipswich Town. På bortebane har Sunderland 5-5-10 denne sesongen, mens Leeds ikke har tapt på Elland Road denne sesongen. De har utrolige 16-4-0 på sine 20 hjemmekamper, og har vunnet samtlige av sine ni siste hjemme.

Leeds siste kamper:
Coventry – Leeds 2-1 (Piroe)
Leeds – Hull 3-1 (James, Summerville, Byram)
Watford – Leeds 2-2 (Summerville, Joseph)
Leeds – Millwall 2-0 (Gnonto, James)
Sheff Wed – Leeds 0-2 (Gnonto, Bamford)

Sunderlands siste kamper:
Sunderland – Bristol City 0-0
Sunderland – Blackburn 1-5 (Rigg)
Cardiff – Sunderland 0-2 (Bellingham, Aouchiche)
Sunderland – QPR 0-0
Southampton – Sunderland 4-2 (Mundle, Bellingham)

Vurdering: Leeds United med tap sist, men dog i en vanskelig kamp. Hjemme på Elland Road er de fantastiske, og her møter de et formsvakt Sunderland-lag som virker å være ferdig for sesongen. Det er vanskelig å se for seg noe annet enn hjemmeseier.

Tips: Hjemmeseier

https://championshipnorge.com/2024/04/09/for-runden-tirsdag-9-april-2/

Her er tipset han har mht. Leicester og Southampton.

Vurdering: Millwall hadde noen gode resultater like etter at Neil Harris tok over i vår, men de to siste tapene har vært vonde for løvene. Nå er de på full fart mot bunnplassene, og selvtilliten har fått seg et knekk. Her møter Millwall et Leicester City-lag som har trøblet i det siste, men som kommer til denne kampen med to strake seiere. Leicester virker å være litt tilbake der de var i høst, hvor de gjerne vant kamper på knepent vis uten å imponere noe særlig. Jeg ser for meg at det samme kommer til å skje her også. Jeg prøver borteseier. Skal vi si 2-1?

Tips: Borteseier

Vurdering: Southampton fremstår ikke som like imponerende som tidligere i sesongen. Det har også gått utover resultatene den siste tiden. Håpet om direkte opprykk ser ut til å bli knust, og her møter de et Coventry City-lag som er fulle av selvtillit. Coventry kjemper om playoff og har vist meget bra form i det siste. De har imponert stort mot flere topplag denne sesongen, og har samtidig angrepsspillere som scorer på bestilling for tiden. Southampton er store favoritter hos bookmakerne, men her tror jeg gjestene kan varte opp med rundens sjokk. Jeg tror borteseier til over fire ganger pengene kan være et veldig bra spill. Jeg prøver borteseier.

Tips: Borteseier



Super Leeds since 1968

peacock

Sv: Kamp vs Sunderland @ Elland Road 09.04.2024 kl 21.00 Viasport1
« Svar #10 på: April 09, 2024, 16:48:00 »
Ampadu spiller garantert.
Ellers tror jeg neppe Farke bytter noen. Ikke dermed sagt jeg er 100% enig.... ;)

Ellers tipper jeg at Sunderland spiller Jack Clarke på Firpo sin side. Det betyr trøbbel!
« Siste redigering: April 09, 2024, 16:50:12 av peacock »

auren

Sv: Kamp vs Sunderland @ Elland Road 09.04.2024 kl 21.00 Viasport1
« Svar #11 på: April 09, 2024, 20:02:00 »
Samme lag som vanlig ja. Ingen bytter. Hmmm. Kan slå begge veier ut! Håper de er revansjelystne og viser vinnervilje fra første minutt!



auren


Sent from my iPhone using Tapatalk
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Hallgeir *

Sv: Kamp vs Sunderland @ Elland Road 09.04.2024 kl 21.00 Viasport1
« Svar #12 på: April 09, 2024, 20:02:05 »
Ser ut til å være samme startellever som sist.

Starting XI: Meslier (GK), Firpo, Ampadu (C), Kamara, Bamford, Summerville, Rodon, James, Gray, Rutter, Gruev.

Substitutes: Darlow (GK), Cresswell, Cooper, Piroe, Anthony, Byram, Gnonto, Roberts, Joseph.
« Siste redigering: April 09, 2024, 20:10:53 av Hallgeir * »
Super Leeds since 1968

Kato

Sv: Kamp vs Sunderland @ Elland Road 09.04.2024 kl 21.00 Viasport1
« Svar #13 på: April 09, 2024, 20:06:53 »
Da skal samme gjenget kjøres enda lenger ned i kjelleren. Seier eller tap, gode eller dårlige prestasjoner, ingen bytter. Må være inspirerende å sitte på den benken en halv sesong og få sine faste 7 minutter. Anthony har vel ikke mye mer enn en hel kamp tilsammen i 2024.

Latterlig at Connor Roberts enda ikke er blitt førstevalg. Og Bamford og Kamara hadde virkelig fortjent å se på fra start i dag. Men neida.
« Siste redigering: April 09, 2024, 20:10:06 av Kato »
 

Sterland

Sv: Kamp vs Sunderland @ Elland Road 09.04.2024 kl 21.00 Viasport1
« Svar #14 på: April 09, 2024, 20:08:26 »
Merkelig at ikke Roberts får starte. Har vist seg som kvalitet hver gang han har fått sjansen. Etter min mening langt bedre en Gray på backen, både offensiv og defensiv. Skulle også gjerne sett Bamford og Kamara hadde fått en pause. Da håper jeg å bli jinxet..

Joe Jordan

Sv: Kamp vs Sunderland @ Elland Road 09.04.2024 kl 21.00 Viasport1
« Svar #15 på: April 09, 2024, 20:14:03 »
Hadde gjerne sett Roberts i stedet for Gray på backen, syns han generelt er bedre.


Sent from my iPhone using Tapatalk
'If they hadn't scored, we would've won.' - Howard Wilkinson

raggen

Sv: Kamp vs Sunderland @ Elland Road 09.04.2024 kl 21.00 Viasport1
« Svar #16 på: April 09, 2024, 20:16:08 »
å hoi.... uendret lagoppstilling. overraskende(egentlig ikke) men klippekortene fungerer enda. håpe de reiser kjerringa i en must win kamp
Forever Leeds United!!!!!!!!

Hallgeir *

Sv: Kamp vs Sunderland @ Elland Road 09.04.2024 kl 21.00 Viasport1
« Svar #17 på: April 09, 2024, 20:23:38 »
Man kan jo bare forestille seg hvordan det kommer til å smelle på sosiale medier, dersom det ikke blir tre poeng, særlig dersom innsatsen ikke er tilfredsstillende. Spesielt Bamford kommer til å få pes, tenker jeg. Og hva med Farke?
Super Leeds since 1968

Myhre10

Sv: Kamp vs Sunderland @ Elland Road 09.04.2024 kl 21.00 Viasport1
« Svar #18 på: April 09, 2024, 20:24:54 »
Da skal samme gjenget kjøres enda lenger ned i kjelleren. Seier eller tap, gode eller dårlige prestasjoner, ingen bytter. Må være inspirerende å sitte på den benken en halv sesong og få sine faste 7 minutter. Anthony har vel ikke mye mer enn en hel kamp tilsammen i 2024.

Latterlig at Connor Roberts enda ikke er blitt førstevalg. Og Bamford og Kamara hadde virkelig fortjent å se på fra start i dag. Men neida.

Farke uttalte i går at Roberts fikk en reaksjon etter innhoppet sist og at han må matches forsiktig etter at han og Gnonto var tideligere tilbake enn forventet

Myhre10

Sv: Kamp vs Sunderland @ Elland Road 09.04.2024 kl 21.00 Viasport1
« Svar #19 på: April 09, 2024, 20:25:50 »
Man kan jo bare forestille seg hvordan det kommer til å smelle på sosiale medier, dersom det ikke blir tre poeng, særlig dersom innsatsen ikke er tilfredsstillende. Spesielt Bamford kommer til å få pes, tenker jeg. Og hva med Farke?

Det smeller alltid på sosiale medier etter et Leeds tap

Ankerjon15

Sv: Kamp vs Sunderland @ Elland Road 09.04.2024 kl 21.00 Viasport1
« Svar #20 på: April 09, 2024, 20:27:47 »
Tror og håper på seier i dag. 3-0 seier ;D ;D ;D

Hallgeir *

Sv: Kamp vs Sunderland @ Elland Road 09.04.2024 kl 21.00 Viasport1
« Svar #21 på: April 09, 2024, 20:31:29 »
Man kan jo bare forestille seg hvordan det kommer til å smelle på sosiale medier, dersom det ikke blir tre poeng, særlig dersom innsatsen ikke er tilfredsstillende. Spesielt Bamford kommer til å få pes, tenker jeg. Og hva med Farke?

Det smeller alltid på sosiale medier etter et Leeds tap

Jo da, men nå nærmer det seg sesongslutt, og opprykkstoget kan fort forsvinne ut i et sidespor ved uavgjort eller tap. Med poengfangsten til Leicester og Ipswich, tåler vi neppe tap i alle fall. Fansen vil neppe vise mye nåde.
Super Leeds since 1968

GeirO

Sv: Kamp vs Sunderland @ Elland Road 09.04.2024 kl 21.00 Viasport1
« Svar #22 på: April 09, 2024, 20:41:29 »
Synes også Farke bør se at førsteomgangene til Rutter er dårlige. Ballmist 8 av 10 ganger , særlig fordi det er så tett. I andreomganger løser det seg ofte opp og Rutters styrker kommer mye bedre til sin rett. Ville byttet han inn i det 50. minutt. Piroe med et bra innhopp sist, burde startet.

Joseph burde startet i stedet for Bamford.

Når det gjelder James og Summerville vil jeg si at de fortjener plassen, så får Gnonto og Anthony vente litt i køen.

Dodd og Sunderland har slått oss tidligere denne sesongen. Og nå har de fordelen med at de som et lag i dårlig form møter Leeds United. Da vinner ofte laget i dårlig form.

Men har vi en normal dag, vinner vi.

Så får Erling og Martin spille på en mindre skjerm i bakgrunnen mens heltene våre spiller.....
MOT

Kato

Sv: Kamp vs Sunderland @ Elland Road 09.04.2024 kl 21.00 Viasport1
« Svar #23 på: April 09, 2024, 20:44:37 »
Synes også Farke bør se at førsteomgangene til Rutter er dårlige. Ballmist 8 av 10 ganger , særlig fordi det er så tett. I andreomganger løser det seg ofte opp og Rutters styrker kommer mye bedre til sin rett. Ville byttet han inn i det 50. minutt. Piroe med et bra innhopp sist, burde startet.

Joseph burde startet i stedet for Bamford.

Når det gjelder James og Summerville vil jeg si at de fortjener plassen, så får Gnonto og Anthony vente litt i køen.

Dodd og Sunderland har slått oss tidligere denne sesongen. Og nå har de fordelen med at de som et lag i dårlig form møter Leeds United. Da vinner ofte laget i dårlig form.

Men har vi en normal dag, vinner vi.

Så får Erling og Martin spille på en mindre skjerm i bakgrunnen mens heltene våre spiller.....


Det er enkel matematikk. Kan man stable førsteelleveren på beina, så starter de. Uansett.
 

HåvardK

Sv: Kamp vs Sunderland @ Elland Road 09.04.2024 kl 21.00 Viasport1
« Svar #24 på: April 09, 2024, 20:49:01 »
Man kan jo bare forestille seg hvordan det kommer til å smelle på sosiale medier, dersom det ikke blir tre poeng, særlig dersom innsatsen ikke er tilfredsstillende. Spesielt Bamford kommer til å få pes, tenker jeg. Og hva med Farke?
Ja, og ikke helt ubegrunnet heller, vel?

Killa

Sv: Kamp vs Sunderland @ Elland Road 09.04.2024 kl 21.00 Viasport1
« Svar #25 på: April 09, 2024, 20:59:31 »
Hvor ble det av Arnstein Friling? Har vi mobba han bort..? :o

Smudge

Sv: Kamp vs Sunderland @ Elland Road 09.04.2024 kl 21.00 Viasport1
« Svar #26 på: April 09, 2024, 20:59:49 »
Farke skuffer igjen.. >:(

Hallgeir *

Sv: Kamp vs Sunderland @ Elland Road 09.04.2024 kl 21.00 Viasport1
« Svar #27 på: April 09, 2024, 21:01:42 »
Hvor ble det av Arnstein Friling? Har vi mobba han bort..? :o

 :-X
Super Leeds since 1968

GeirO

Sv: Kamp vs Sunderland @ Elland Road 09.04.2024 kl 21.00 Viasport1
« Svar #28 på: April 09, 2024, 21:06:13 »
Farke skuffer igjen.. >:(
Han er ikke på sitt beste for tiden.
MOT

Hallgeir *

Sv: Kamp vs Sunderland @ Elland Road 09.04.2024 kl 21.00 Viasport1
« Svar #29 på: April 09, 2024, 21:06:54 »
Ampadu spiller garantert.
Ellers tror jeg neppe Farke bytter noen. Ikke dermed sagt jeg er 100% enig.... ;)

Ellers tipper jeg at Sunderland spiller Jack Clarke på Firpo sin side. Det betyr trøbbel!

Tror det er Gray som må slite med Clarke.
Super Leeds since 1968