Skrevet av Emne: Kamp vs Blackburn Rovers @ Elland Road 13.4.24 kl 1330 på VSport 2  (Lest 4944 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Johnnyj

Sv: Kamp vs Blackburn Rovers @ Elland Road 13.4.24 kl 1330 på VSport 2
« Svar #150 på: April 13, 2024, 15:27:43 »
Da har jeg avlyst alle planene mine for kvelden.
Skjønner ikke at jeg gidder å en gang få forhåpninger for denna klubben, da blir det nok championship neste sesong og kvitte oss med halve stallen igjen

Dennis

Sv: Kamp vs Blackburn Rovers @ Elland Road 13.4.24 kl 1330 på VSport 2
« Svar #151 på: April 13, 2024, 15:28:08 »
Ni dager før det kan rettes opp i. Sikkert en bra ting, men som alltid frustrerende med Leeds. Aldri enkelt.

Syns det er helt tydelig i dag at det er i hodet og ikke kroppen det sitter for spillerne. Mer løp og innsats og farligheter enn de siste. Et lag i flyt hadde scoret mer enn ett i dag.

Jeg tar opptelling til sommeren og en pause fra negativitet. Lykke til med resten av sesongen alle sammen! Husk i all frustrasjonen at det ikke er over enda! :)

MoT
« Siste redigering: April 13, 2024, 15:32:17 av Dennis »
Marching on together!

lojosang

Sv: Kamp vs Blackburn Rovers @ Elland Road 13.4.24 kl 1330 på VSport 2
« Svar #152 på: April 13, 2024, 15:28:51 »
Joseph må ha engelsk fotballs hardeste mottak.

Sent from my Pixel 7 using Tapatalk

- Leif Olav

GeirO

Sv: Kamp vs Blackburn Rovers @ Elland Road 13.4.24 kl 1330 på VSport 2
« Svar #153 på: April 13, 2024, 15:29:14 »
Det er noe eget med Leeds United. Uansett managere eller spillere. Vet ikke helt hva det er, men vi har i alle fall ikke noen vinnerschkaller.
MOT

Hallgeir *

Sv: Kamp vs Blackburn Rovers @ Elland Road 13.4.24 kl 1330 på VSport 2
« Svar #154 på: April 13, 2024, 15:29:42 »
Laget minner mye om Bielsas første år. Slitasjen tok oss da, slitasjen har tatt oss nå. Daniel Farke har kjørt gutta ned i kjelleren, dessverre. Dette laget rykker som sagt ikke opp. 1 poeng hjemme mot Sunderland og Blackburn minner lite om Premier League.

Eller man tåler ikke presset på slutten av sesongen? Leicester har det jo på samme måten.
Super Leeds since 1968

Fantasyland

Sv: Kamp vs Blackburn Rovers @ Elland Road 13.4.24 kl 1330 på VSport 2
« Svar #155 på: April 13, 2024, 15:30:21 »
Dett var dett. Noe annet enn playoff nå vil være en gigantisk overraskelse

auren

Sv: Kamp vs Blackburn Rovers @ Elland Road 13.4.24 kl 1330 på VSport 2
« Svar #156 på: April 13, 2024, 15:30:28 »
Slutt. Tap, 0-1. Fortjent nok. Blackburn kjempet som helter og skapte også de største sjansene. Hadde lenge en dårlig følelse i dag. Det var en slik type kamp, stanget og stanget og ikke klarte å spille oss til de store sjansene, da kommer bortelaget som regel på noen kontra.
Direkte opprykk sannsynligvis i fløyten, men som sagt forundrer det meg ikke om Ipswich også bukker under for presset.

auren, som stort sett har vært sur og frustrert hele kampen...
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

leedslife

Sv: Kamp vs Blackburn Rovers @ Elland Road 13.4.24 kl 1330 på VSport 2
« Svar #157 på: April 13, 2024, 15:31:09 »
Man kan vel si det var litt typisk Leeds.

Mester

Sv: Kamp vs Blackburn Rovers @ Elland Road 13.4.24 kl 1330 på VSport 2
« Svar #158 på: April 13, 2024, 15:31:14 »
Blackburn som tapte 0-5 for Bristol City for 3 dager siden..??? Er det mulig ..??

auren

Sv: Kamp vs Blackburn Rovers @ Elland Road 13.4.24 kl 1330 på VSport 2
« Svar #159 på: April 13, 2024, 15:31:36 »
Laget minner mye om Bielsas første år. Slitasjen tok oss da, slitasjen har tatt oss nå. Daniel Farke har kjørt gutta ned i kjelleren, dessverre. Dette laget rykker som sagt ikke opp. 1 poeng hjemme mot Sunderland og Blackburn minner ingenting om Premier League.

Synes ikke vi virker fysisk kjørte. Dette er kun mentalt. Bare å se på Leicester og Ipswich. Ingen tåler presset.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

GeirO

Sv: Kamp vs Blackburn Rovers @ Elland Road 13.4.24 kl 1330 på VSport 2
« Svar #160 på: April 13, 2024, 15:32:18 »
Joseph må ha engelsk fotballs hardeste mottak.

Sent from my Pixel 7 using Tapatalk
Hakket verre enn Harrison, ja.
MOT

Kato

Sv: Kamp vs Blackburn Rovers @ Elland Road 13.4.24 kl 1330 på VSport 2
« Svar #161 på: April 13, 2024, 15:33:44 »
Laget minner mye om Bielsas første år. Slitasjen tok oss da, slitasjen har tatt oss nå. Daniel Farke har kjørt gutta ned i kjelleren, dessverre. Dette laget rykker som sagt ikke opp. 1 poeng hjemme mot Sunderland og Blackburn minner ingenting om Premier League.

Synes ikke vi virker fysisk kjørte. Dette er kun mentalt. Bare å se på Leicester og Ipswich. Ingen tåler presset.

auren

Spillestilen. Det går sakte, det er fantasiløst. Se hva vi har skapt de to siste kampene. Georginio Rutter har vært superviktig denne sesongen. Siste kampene har han vært helt elendig. At vi skaper så lite med de spillerne vi har er jo bare trist. Vi kunne spilt hele uka uten å score mål. Å snakke om direkte opprykk er bare tull. Vi presterer som et bunnlag. I dag kan vi ikke skylde på Farke heller. Han bytta før start, og bytta underveis.
« Siste redigering: April 13, 2024, 15:36:16 av Kato »
 

auren

Sv: Kamp vs Blackburn Rovers @ Elland Road 13.4.24 kl 1330 på VSport 2
« Svar #162 på: April 13, 2024, 15:34:06 »
Blackburn som tapte 0-5 for Bristol City for 3 dager siden..??? Er det mulig ..??

Ja, bare spør Drillo! Ikke optimalt å møte et lag som har tapt stort.

0 scorede mål på hjemmebane mot lag som har sluppet inn ekstremt mye. Vitner om at presset har tatt oss helt dessverre...

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Myhre10

Sv: Kamp vs Blackburn Rovers @ Elland Road 13.4.24 kl 1330 på VSport 2
« Svar #163 på: April 13, 2024, 15:36:17 »
Blackburn som tapte 0-5 for Bristol City for 3 dager siden..??? Er det mulig ..??

Men som slo Sunderland 5-1 borte og uavgjort mot Southampton i kampene før det

auren

Sv: Kamp vs Blackburn Rovers @ Elland Road 13.4.24 kl 1330 på VSport 2
« Svar #164 på: April 13, 2024, 15:36:18 »
Laget minner mye om Bielsas første år. Slitasjen tok oss da, slitasjen har tatt oss nå. Daniel Farke har kjørt gutta ned i kjelleren, dessverre. Dette laget rykker som sagt ikke opp. 1 poeng hjemme mot Sunderland og Blackburn minner ingenting om Premier League.

Synes ikke vi virker fysisk kjørte. Dette er kun mentalt. Bare å se på Leicester og Ipswich. Ingen tåler presset.

auren

Spillestilen. Det går sakte, det er fantasiløst. Se hva vi har skapt de to siste kampene. Georginio Rutter har vært superviktig denne sesongen. Siste kampene har han vært helt elendig. At vi skaper så lite med de spillerne vi har er jo bare trist.

Rutter har vært dårlig i mange kamper nå også før landslagspausen. Vanlig med formdupper. Hva det skyldes aner jeg ikke, men mye som ikke fungerer nå og det mentale tror jeg spiller mer inn enn det fysiske for tiden.

Vi byttet jo tre spillere før denne kampen. Hjalp ikke akkurat!

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Kato

Sv: Kamp vs Blackburn Rovers @ Elland Road 13.4.24 kl 1330 på VSport 2
« Svar #165 på: April 13, 2024, 15:37:41 »
Laget minner mye om Bielsas første år. Slitasjen tok oss da, slitasjen har tatt oss nå. Daniel Farke har kjørt gutta ned i kjelleren, dessverre. Dette laget rykker som sagt ikke opp. 1 poeng hjemme mot Sunderland og Blackburn minner ingenting om Premier League.

Synes ikke vi virker fysisk kjørte. Dette er kun mentalt. Bare å se på Leicester og Ipswich. Ingen tåler presset.

auren

Spillestilen. Det går sakte, det er fantasiløst. Se hva vi har skapt de to siste kampene. Georginio Rutter har vært superviktig denne sesongen. Siste kampene har han vært helt elendig. At vi skaper så lite med de spillerne vi har er jo bare trist.

Rutter har vært dårlig i mange kamper nå også før landslagspausen. Vanlig med formdupper. Hva det skyldes aner jeg ikke, men mye som ikke fungerer nå og det mentale tror jeg spiller mer inn enn det fysiske for tiden.

Vi byttet jo tre spillere før denne kampen. Hjalp ikke akkurat!

auren

Jeg tror det er belastningen gjennom sesongen som gjør at spruten hos spillere som Rutter er borte. Vanskelig å snu, og egentlig forståelig. Vi må hvile oss litt i form til play-off nå på slutten tror jeg.
« Siste redigering: April 13, 2024, 15:39:36 av Kato »
 

rd1

Sv: Kamp vs Blackburn Rovers @ Elland Road 13.4.24 kl 1330 på VSport 2
« Svar #166 på: April 13, 2024, 15:38:36 »
Bare blytungt dette og åpenbart en mental greie..

Så er det ekstra tungt å vite at om vi ikke rykker opp forsvinner Gnonto, Summerville og Rutter..
"Who needs Cantona??"

auren

Sv: Kamp vs Blackburn Rovers @ Elland Road 13.4.24 kl 1330 på VSport 2
« Svar #167 på: April 13, 2024, 15:40:29 »
Twisten nå er vel at Soton kommer inn i direkte opprykkskampen som bare det. De vinner vel og Ipswich taper. Hadde vært så typisk for denne rare sesongen!

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Milou

Sv: Kamp vs Blackburn Rovers @ Elland Road 13.4.24 kl 1330 på VSport 2
« Svar #168 på: April 13, 2024, 15:41:03 »
De siste to kampene har Joseph hatt hardere mottak enn skudd. Forstår ikke helt denne nesegruse beundringem forumet har her, men jeg så jo ikke Chelsea-kampen.

Sent from my Pixel 7 using Tapatalk
Dette er ikkje så vanskeleg å forstå. Joseph er ein ung og lovande spelar, som vi ikkje har sett nok av til å forstå at han ikkje er noko betre enn dei som startar. Tidlegare var det Gelhardt som det blei ropt på når laget ikkje fungerte optimalt. Farke ser Joseph på trening kvar dag, og det er ein grunn til at han ikkje spelar meir enn det han gjer.

Dette er ikkje for å disse Joseph. Han kan fortsatt slå gjennom og bli den spelaren vi ser potensialet til, men nokon mirakelmann er han ikkje.

Sent from my SM-S906U using Tapatalk


auren

Sv: Kamp vs Blackburn Rovers @ Elland Road 13.4.24 kl 1330 på VSport 2
« Svar #169 på: April 13, 2024, 15:41:40 »
Bare blytungt dette og åpenbart en mental greie..

Så er det ekstra tungt å vite at om vi ikke rykker opp forsvinner Gnonto, Summerville og Rutter..

Tviler på at Rutter forsvinner. For dårlig avslutteregenskaper til å gå til en habil PL-klubb tror jeg. Har godt av et år til i Championship. Ikke god nok for PL enda.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Milou

Sv: Kamp vs Blackburn Rovers @ Elland Road 13.4.24 kl 1330 på VSport 2
« Svar #170 på: April 13, 2024, 15:54:17 »
Laget minner mye om Bielsas første år. Slitasjen tok oss da, slitasjen har tatt oss nå. Daniel Farke har kjørt gutta ned i kjelleren, dessverre. Dette laget rykker som sagt ikke opp. 1 poeng hjemme mot Sunderland og Blackburn minner ingenting om Premier League.

Synes ikke vi virker fysisk kjørte. Dette er kun mentalt. Bare å se på Leicester og Ipswich. Ingen tåler presset.

auren
Du har nok mykje rett i dette, auren. Tidlegare i sesongen hadde vi nok vunne, eller i verste fall spelt uavgjort. Der vi Farke tidlegare har vore tålmodig og fokusert på kontroll, gamblar han i dag mot slutten av kampen, og det er vanskeleg å seie om dette var feil eller ikkje, i ein kamp vi kanskje måtte vinne for å vere med i kampen om direkte opprykk.

Samstundes spelar vi mot ein motstandar som har ingenting å tape, og som kjempar med nebb og klør for å sikre plassen sin, av og til med ulovlege midlar. Eg veit det er mange som ikkje liker VAR, men veljer å påstå at vi hadde rykka op om vi hadde hatt VAR i denne divisjonen også.

Sent from my SM-S906U using Tapatalk


lojosang

Sv: Kamp vs Blackburn Rovers @ Elland Road 13.4.24 kl 1330 på VSport 2
« Svar #171 på: April 13, 2024, 16:01:44 »
De siste to kampene har Joseph hatt hardere mottak enn skudd. Forstår ikke helt denne nesegruse beundringem forumet har her, men jeg så jo ikke Chelsea-kampen.

Sent from my Pixel 7 using Tapatalk
Dette er ikkje så vanskeleg å forstå. Joseph er ein ung og lovande spelar, som vi ikkje har sett nok av til å forstå at han ikkje er noko betre enn dei som startar. Tidlegare var det Gelhardt som det blei ropt på når laget ikkje fungerte optimalt. Farke ser Joseph på trening kvar dag, og det er ein grunn til at han ikkje spelar meir enn det han gjer.

Dette er ikkje for å disse Joseph. Han kan fortsatt slå gjennom og bli den spelaren vi ser potensialet til, men nokon mirakelmann er han ikkje.

Sent from my SM-S906U using Tapatalk
Ingen tvil om det. Rutter var jo også på sitt beste NESTEN middelmådig på sitt beste den første sesongen. Nå taper vi kamper fordi han har en ørliten formdupp.

Sent from my Pixel 7 using Tapatalk

- Leif Olav

Fantasyland

Sv: Kamp vs Blackburn Rovers @ Elland Road 13.4.24 kl 1330 på VSport 2
« Svar #172 på: April 13, 2024, 16:04:14 »
Bare jobbe mot å finne playoff-formen. Da møter vi hverfall lag som ikke lowblocker. Er bare så jævlig skuffa nå at jeg har lyst til å drikke meg sørpe dritings

leedslife

Sv: Kamp vs Blackburn Rovers @ Elland Road 13.4.24 kl 1330 på VSport 2
« Svar #173 på: April 13, 2024, 16:21:35 »
Et virkelig tøft program igjen Leicester.
Tenk blir det siste kampen vår hjemme mot Soton som avgjør om vi går direkte opp.

Jeg tror dette går helt inn.
Klart man er ekstremt skuffa nå. Men dette sitter mellom ørene.
Samme man ser når absolutt verdensklasse spillere hos City finner scenen for stor og mister rytme og ide i eget grunnspill når det har dratt seg til i CL siste tiåret.

I de neste to kommer lagene noe høyere og vi kan gjøre det vi virkelig kan best. Kontre.
Tålmodighet på en lavtliggende og kynisk motstander er en tricky oppgave for oss hjemme på ER.

Kato

Sv: Kamp vs Blackburn Rovers @ Elland Road 13.4.24 kl 1330 på VSport 2
« Svar #174 på: April 13, 2024, 16:32:45 »
For oss som har vært med på dette i 40 år, så kjenner man seg godt igjen. Dette har vi sett før. Leeds er nesten-laget. Vi svikter alltid når det gjelder som mest. Også i dag. Vi tåler ikke det ytterste presset. Inn i play-off totalt ute av form er bare å glemme. Nå slår vi ikke bunnlagene heller.

Før neste sesong i championship har jeg noen klare ønsker:

1. Hent inn en playmaker sentralt i banen. Når det drar seg til så er ikke Gruev-Kamara-Gray godt nok. Null scoringer fra midtbanespillere er for dårlig.

2. Hent inn en spiller med dødballfot, total mangelvare.

3. Selg bomkjøpet Piroe, og hent en ny spiss type Smodics. Som vet hvor målet står, og i tillegg kan gjøre masse på egenhånd.

Så må nok dessverre spillere som Rodon, Summerville og Gnonto erstattes.

Det er blitt såpass enkelt at hvis man klare å holde Summerville rolig, så har Leeds ingenting.
« Siste redigering: April 13, 2024, 16:56:15 av Kato »
 

GaryMac

Sv: Kamp vs Blackburn Rovers @ Elland Road 13.4.24 kl 1330 på VSport 2
« Svar #175 på: April 13, 2024, 16:33:27 »
1-0 til Boro over Ipswich. Målgivende:  Luke Ale Inn

Neo

Sv: Kamp vs Blackburn Rovers @ Elland Road 13.4.24 kl 1330 på VSport 2
« Svar #176 på: April 13, 2024, 16:48:50 »
For oss som har vært med på dette i 40 år, så kjenner man seg godt igjen. Dette har vi sett før. Leeds er nesten-laget. Vi svikter alltid når det gjelder som mest. Også i dag. Vi tåler ikke det ytterste presset. inn i play-off totalt ute av form er bare å glemme. Nå slår vi ikke bunnlagene heller.

Før neste sesong i championship har jeg noen klare ønsker:

1. Hent inn en playmaker sentralt i banen. Når det drar seg til så er ikke Gruev-Kamara-Gray godt nok. Null scoringer fra midtbanespillere er for dårlig.

2. Hent inn en spiller med dødballfot, total mangelvare.

3. Selg bomkjøpet Piroe, og hent en ny spiss type Smodics. Som vet hvor målet står, og i tillegg kan gjøre masse på egenhånd.

Så må nok dessverre spillere som Rodon, Summerville og Gnonto erstattes.

Enig i dette.

Bortsett fra ditt "dessverre" ift Summerville.

Greit at han scoret og assistert denne sesongen, men de siste ukene/matchene har han så åpenbart vist ved sin attityde at han åpenbart prøver "høste" av dette, og nå spiller mer for seg selv enn for laget.
Egoet er dessverre blitt for stort.
Har ergret meg kraftig den siste tiden over denne adferden.
Bare å selge ham.

Gnonto kan vi beholde som erstatter.
Rodon håper jeg virkelig vi klarer beholde, og vi ser ham vokse enda mer sammen med Ampadu.
Men mulig han blir plukket opp av et middelmådig PL-lag i sommer.

Apropos holdninger....
Rutter henger jeg på her.
Har virket både uinteressert og slapp siste tiden. Holder altfor mye på ballen.
Forventer både bedre kroppsspråk og spilleforståelse når man spiller for denne klubben og kjemper om opprykk.

I sum; - mener vi har fått noen klare indikasjoner siste tiden på hvem som bør bli med videre.
Så håper jeg man tar en kraftig evaluering i styre og management etter sesongen, og sikrer oss de spillerne som kreves for å komme ut av denne ligaen.

Jeg tror dessverre vi ikke klarer det i år.

Carl Fisker

Sv: Kamp vs Blackburn Rovers @ Elland Road 13.4.24 kl 1330 på VSport 2
« Svar #177 på: April 13, 2024, 16:55:36 »
Det er mange faktorer som spiller inn og fører til at vi taper kampen. Imidlertid er Farke's taktikk med å ta ut alle forsvarsspillerne og sette inn offensive spillere temmelig begredelig. Det hadde vært bedre med 1 poeng enn å tape kampen.

Kato

Sv: Kamp vs Blackburn Rovers @ Elland Road 13.4.24 kl 1330 på VSport 2
« Svar #178 på: April 13, 2024, 16:57:18 »
For oss som har vært med på dette i 40 år, så kjenner man seg godt igjen. Dette har vi sett før. Leeds er nesten-laget. Vi svikter alltid når det gjelder som mest. Også i dag. Vi tåler ikke det ytterste presset. inn i play-off totalt ute av form er bare å glemme. Nå slår vi ikke bunnlagene heller.

Før neste sesong i championship har jeg noen klare ønsker:

1. Hent inn en playmaker sentralt i banen. Når det drar seg til så er ikke Gruev-Kamara-Gray godt nok. Null scoringer fra midtbanespillere er for dårlig.

2. Hent inn en spiller med dødballfot, total mangelvare.

3. Selg bomkjøpet Piroe, og hent en ny spiss type Smodics. Som vet hvor målet står, og i tillegg kan gjøre masse på egenhånd.

Så må nok dessverre spillere som Rodon, Summerville og Gnonto erstattes.

Enig i dette.

Bortsett fra ditt "dessverre" ift Summerville.

Greit at han scoret og assistert denne sesongen, men de siste ukene/matchene har han så åpenbart vist ved sin attityde at han åpenbart prøver "høste" av dette, og nå spiller mer for seg selv enn for laget.
Egoet er dessverre blitt for stort.
Har ergret meg kraftig den siste tiden over denne adferden.
Bare å selge ham.

Gnonto kan vi beholde som erstatter.
Rodon håper jeg virkelig vi klarer beholde, og vi ser ham vokse enda mer sammen med Ampadu.
Men mulig han blir plukket opp av et middelmådig PL-lag i sommer.

Apropos holdninger....
Rutter henger jeg på her.
Har virket både uinteressert og slapp siste tiden. Holder altfor mye på ballen.
Forventer både bedre kroppsspråk og spilleforståelse når man spiller for denne klubben og kjemper om opprykk.

I sum; - mener vi har fått noen klare indikasjoner siste tiden på hvem som bør bli med videre.
Så håper jeg man tar en kraftig evaluering i styre og management etter sesongen, og sikrer oss de spillerne som kreves for å komme ut av denne ligaen.

Jeg tror dessverre vi ikke klarer det i år.

Der var lite "Side before self" da han røvet straffesparket fra Piroe.
 

GeirO

Sv: Kamp vs Blackburn Rovers @ Elland Road 13.4.24 kl 1330 på VSport 2
« Svar #179 på: April 13, 2024, 18:19:59 »
Vi får håpe vi slipper å spille mot bussen de tre siste kampene. To bortekamper og hjemme mot Soton blir nok spilt uten buss. Kanskje vi kan score da. 200 minutter uten scoring er nok.
MOT