Skrevet av Emne: Kamp vs Blackburn Rovers @ Elland Road 13.4.24 kl 1330 på VSport 2  (Lest 4986 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

rd1

Sv: Kamp vs Blackburn Rovers @ Elland Road 13.4.24 kl 1330 på VSport 2
« Svar #180 på: April 13, 2024, 18:33:58 »
Om noen orker å se kampen igjen. De siste 10 minuttene før Georgino ble byttet ut, begynner han å herje ute på høyrekanten og komme mere inn i det??

Mulig jeg har feil, men syne Georgino får alt for mye tyn.

Siden vi tapte, bommet Farke med byttene. Vi får aldri vite hva som hadde skjedd om han hadde tatt ut Summerville, satt inn Bamford, flyttet Gnonto på venstre og Georgino på høyre.
"Who needs Cantona??"

Kato

Sv: Kamp vs Blackburn Rovers @ Elland Road 13.4.24 kl 1330 på VSport 2
« Svar #181 på: April 13, 2024, 18:37:58 »
Om noen orker å se kampen igjen. De siste 10 minuttene før Georgino ble byttet ut, begynner han å herje ute på høyrekanten og komme mere inn i det??

Mulig jeg har feil, men syne Georgino får alt for mye tyn.

Siden vi tapte, bommet Farke med byttene. Vi får aldri vite hva som hadde skjedd om han hadde tatt ut Summerville, satt inn Bamford, flyttet Gnonto på venstre og Georgino på høyre.

Det finnes ikke en fotballspiller i Europa med flere balltap enn Georginio de siste tre kampene.

rd1

Sv: Kamp vs Blackburn Rovers @ Elland Road 13.4.24 kl 1330 på VSport 2
« Svar #182 på: April 13, 2024, 18:46:35 »
Om noen orker å se kampen igjen. De siste 10 minuttene før Georgino ble byttet ut, begynner han å herje ute på høyrekanten og komme mere inn i det??

Mulig jeg har feil, men syne Georgino får alt for mye tyn.

Siden vi tapte, bommet Farke med byttene. Vi får aldri vite hva som hadde skjedd om han hadde tatt ut Summerville, satt inn Bamford, flyttet Gnonto på venstre og Georgino på høyre.

Det finnes ikke en fotballspiller i Europa med flere balltap enn Georginio de siste tre kampene.

La oss være enige om at vi er uenige.
"Who needs Cantona??"

Kato

Sv: Kamp vs Blackburn Rovers @ Elland Road 13.4.24 kl 1330 på VSport 2
« Svar #183 på: April 13, 2024, 18:48:15 »
Om noen orker å se kampen igjen. De siste 10 minuttene før Georgino ble byttet ut, begynner han å herje ute på høyrekanten og komme mere inn i det??

Mulig jeg har feil, men syne Georgino får alt for mye tyn.

Siden vi tapte, bommet Farke med byttene. Vi får aldri vite hva som hadde skjedd om han hadde tatt ut Summerville, satt inn Bamford, flyttet Gnonto på venstre og Georgino på høyre.

Det finnes ikke en fotballspiller i Europa med flere balltap enn Georginio de siste tre kampene.

La oss være enige om at vi er uenige.

Han har vært fullstendig hjelpeløs etter operasjonen. Totalt ute av det.
 

Hallgeir *

Sv: Kamp vs Blackburn Rovers @ Elland Road 13.4.24 kl 1330 på VSport 2
« Svar #184 på: April 13, 2024, 18:52:46 »
Like så sikkert som at alle lag har sine dårlige perioder, må vi også forvente at enkeltspillere har det samme. Når vi har sett hva f.eks. Georginio er i stand til på sitt beste, så sitter vi der med en forventning om at han skal gjøre de samme kunststykkene i kamp etter kamp. Når han (og flere med han) ikke lykkes, og i tillegg ofte mister ballen, er det klart at man blir skuffet og lett peker fingeren mot han.

Spillere som ikke har spesielle evner som han, og ofte presterer på den jevne i de fleste kampene, skiller seg ikke så lett ut , får rett og slett ikke like mye oppmerksomhet. Det er heldigvis ikke roboter vi har med å gjøre her.
Super Leeds since 1968

Eriksen55

Sv: Kamp vs Blackburn Rovers @ Elland Road 13.4.24 kl 1330 på VSport 2
« Svar #185 på: April 13, 2024, 18:53:13 »
For oss som har vært med på dette i 40 år, så kjenner man seg godt igjen. Dette har vi sett før. Leeds er nesten-laget. Vi svikter alltid når det gjelder som mest. Også i dag. Vi tåler ikke det ytterste presset. inn i play-off totalt ute av form er bare å glemme. Nå slår vi ikke bunnlagene heller.

Før neste sesong i championship har jeg noen klare ønsker:

1. Hent inn en playmaker sentralt i banen. Når det drar seg til så er ikke Gruev-Kamara-Gray godt nok. Null scoringer fra midtbanespillere er for dårlig.

2. Hent inn en spiller med dødballfot, total mangelvare.

3. Selg bomkjøpet Piroe, og hent en ny spiss type Smodics. Som vet hvor målet står, og i tillegg kan gjøre masse på egenhånd.

Så må nok dessverre spillere som Rodon, Summerville og Gnonto erstattes.

Enig i dette.

Bortsett fra ditt "dessverre" ift Summerville.

Greit at han scoret og assistert denne sesongen, men de siste ukene/matchene har han så åpenbart vist ved sin attityde at han åpenbart prøver "høste" av dette, og nå spiller mer for seg selv enn for laget.
Egoet er dessverre blitt for stort.
Har ergret meg kraftig den siste tiden over denne adferden.
Bare å selge ham.

Gnonto kan vi beholde som erstatter.
Rodon håper jeg virkelig vi klarer beholde, og vi ser ham vokse enda mer sammen med Ampadu.
Men mulig han blir plukket opp av et middelmådig PL-lag i sommer.

Apropos holdninger....
Rutter henger jeg på her.
Har virket både uinteressert og slapp siste tiden. Holder altfor mye på ballen.
Forventer både bedre kroppsspråk og spilleforståelse når man spiller for denne klubben og kjemper om opprykk.

I sum; - mener vi har fått noen klare indikasjoner siste tiden på hvem som bør bli med videre.
Så håper jeg man tar en kraftig evaluering i styre og management etter sesongen, og sikrer oss de spillerne som kreves for å komme ut av denne ligaen.

Jeg tror dessverre vi ikke klarer det i år.

Der var lite "Side before self" da han røvet straffesparket fra Piroe.

Nå kom det vel frem at det var Piroe som prøvde å røve til seg det sparket da…

Kato

Sv: Kamp vs Blackburn Rovers @ Elland Road 13.4.24 kl 1330 på VSport 2
« Svar #186 på: April 13, 2024, 18:56:36 »
For oss som har vært med på dette i 40 år, så kjenner man seg godt igjen. Dette har vi sett før. Leeds er nesten-laget. Vi svikter alltid når det gjelder som mest. Også i dag. Vi tåler ikke det ytterste presset. inn i play-off totalt ute av form er bare å glemme. Nå slår vi ikke bunnlagene heller.

Før neste sesong i championship har jeg noen klare ønsker:

1. Hent inn en playmaker sentralt i banen. Når det drar seg til så er ikke Gruev-Kamara-Gray godt nok. Null scoringer fra midtbanespillere er for dårlig.

2. Hent inn en spiller med dødballfot, total mangelvare.

3. Selg bomkjøpet Piroe, og hent en ny spiss type Smodics. Som vet hvor målet står, og i tillegg kan gjøre masse på egenhånd.

Så må nok dessverre spillere som Rodon, Summerville og Gnonto erstattes.

Enig i dette.

Bortsett fra ditt "dessverre" ift Summerville.

Greit at han scoret og assistert denne sesongen, men de siste ukene/matchene har han så åpenbart vist ved sin attityde at han åpenbart prøver "høste" av dette, og nå spiller mer for seg selv enn for laget.
Egoet er dessverre blitt for stort.
Har ergret meg kraftig den siste tiden over denne adferden.
Bare å selge ham.

Gnonto kan vi beholde som erstatter.
Rodon håper jeg virkelig vi klarer beholde, og vi ser ham vokse enda mer sammen med Ampadu.
Men mulig han blir plukket opp av et middelmådig PL-lag i sommer.

Apropos holdninger....
Rutter henger jeg på her.
Har virket både uinteressert og slapp siste tiden. Holder altfor mye på ballen.
Forventer både bedre kroppsspråk og spilleforståelse når man spiller for denne klubben og kjemper om opprykk.

I sum; - mener vi har fått noen klare indikasjoner siste tiden på hvem som bør bli med videre.
Så håper jeg man tar en kraftig evaluering i styre og management etter sesongen, og sikrer oss de spillerne som kreves for å komme ut av denne ligaen.

Jeg tror dessverre vi ikke klarer det i år.

Der var lite "Side before self" da han røvet straffesparket fra Piroe.

Nå kom det vel frem at det var Piroe som prøvde å røve til seg det sparket da…

Så ikke slik ut. Hva Farke babla om etterpå, for å forsvare at det ikke er anarki, kan vel diskuteres.
 

Eriksen55

Sv: Kamp vs Blackburn Rovers @ Elland Road 13.4.24 kl 1330 på VSport 2
« Svar #187 på: April 13, 2024, 19:15:32 »
For oss som har vært med på dette i 40 år, så kjenner man seg godt igjen. Dette har vi sett før. Leeds er nesten-laget. Vi svikter alltid når det gjelder som mest. Også i dag. Vi tåler ikke det ytterste presset. inn i play-off totalt ute av form er bare å glemme. Nå slår vi ikke bunnlagene heller.

Før neste sesong i championship har jeg noen klare ønsker:

1. Hent inn en playmaker sentralt i banen. Når det drar seg til så er ikke Gruev-Kamara-Gray godt nok. Null scoringer fra midtbanespillere er for dårlig.

2. Hent inn en spiller med dødballfot, total mangelvare.

3. Selg bomkjøpet Piroe, og hent en ny spiss type Smodics. Som vet hvor målet står, og i tillegg kan gjøre masse på egenhånd.

Så må nok dessverre spillere som Rodon, Summerville og Gnonto erstattes.

Enig i dette.

Bortsett fra ditt "dessverre" ift Summerville.

Greit at han scoret og assistert denne sesongen, men de siste ukene/matchene har han så åpenbart vist ved sin attityde at han åpenbart prøver "høste" av dette, og nå spiller mer for seg selv enn for laget.
Egoet er dessverre blitt for stort.
Har ergret meg kraftig den siste tiden over denne adferden.
Bare å selge ham.

Gnonto kan vi beholde som erstatter.
Rodon håper jeg virkelig vi klarer beholde, og vi ser ham vokse enda mer sammen med Ampadu.
Men mulig han blir plukket opp av et middelmådig PL-lag i sommer.

Apropos holdninger....
Rutter henger jeg på her.
Har virket både uinteressert og slapp siste tiden. Holder altfor mye på ballen.
Forventer både bedre kroppsspråk og spilleforståelse når man spiller for denne klubben og kjemper om opprykk.

I sum; - mener vi har fått noen klare indikasjoner siste tiden på hvem som bør bli med videre.
Så håper jeg man tar en kraftig evaluering i styre og management etter sesongen, og sikrer oss de spillerne som kreves for å komme ut av denne ligaen.

Jeg tror dessverre vi ikke klarer det i år.

Der var lite "Side before self" da han røvet straffesparket fra Piroe.

Nå kom det vel frem at det var Piroe som prøvde å røve til seg det sparket da…

Så ikke slik ut. Hva Farke babla om etterpå, for å forsvare at det ikke er anarki, kan vel diskuteres.

Ja, best å tilpasse så det passer det man ønsker 👍

Eriksen55

Sv: Kamp vs Blackburn Rovers @ Elland Road 13.4.24 kl 1330 på VSport 2
« Svar #188 på: April 13, 2024, 19:20:25 »
Syntes at de 3 som ble byttet ut sammen med Gnonto var de beste…

Ser Rutter får kritikk. Han dominerer ikke like mye som tidligere i sesongen. Skulle bare mangle. Likevel er han bak det aller meste som skapes.

Mener det var en feil av Farke å ta ut både Rutter og Gnonto.

At Piroe også får 90+ er spesielt.

Bare å gnu på nå. Ipswich og Leicester ser like preget ut som Leeds. Fortsatt helt åpent!

Milou

Sv: Kamp vs Blackburn Rovers @ Elland Road 13.4.24 kl 1330 på VSport 2
« Svar #189 på: April 13, 2024, 19:29:16 »
Det er mange faktorer som spiller inn og fører til at vi taper kampen. Imidlertid er Farke's taktikk med å ta ut alle forsvarsspillerne og sette inn offensive spillere temmelig begredelig. Det hadde vært bedre med 1 poeng enn å tape kampen.
At eit poeng er betre enn 0 kan jo ingen vere ueinig i, men det var det ikkje mange som sa etter Sunderland-kampen. Anten føler Farke seg pressa av opinionen, som i aukande grad har vore misnøgd med få og seine bytter, eller meiner han at kampen måtte vinnast for å fortsatt kjempe om direkte opprykk, og han veljer å gamble for 3 poeng.

Med fasit i hand var dette ein feil avgjersle, men eg hadde full forståing av tankegangen i det han gjorde det under kampen. Imidlertid syns eg at byttene han gjorde var merkelege. Tre av dei som blei bytta ut, Gnonto, Roberts og Gruev, var etter mi meining dei beste hjå oss i tillegg til Ampadu. Felles for desse er imidlertid at dei nyleg har vore skada, så kanskje han ville spare dei til innspurten.

Etter at Ipswich ikkje klarte å vinne sin kamp ser det ikkje heilsvart ut. Vi må nok vinne dei tre siste kampane, men i så fall rykker vi opp om Ipswich avgjer poeng i ein av sine 3 gjenverande kampar eller Leicester avgjer poeng i 2 av sine 4 kampar. Alt I alt vurderer eg vår sjanse til opprykk å vere ca 40% (20% sjanse for direkte opprykk og 20% til for opprykk via playoff), som jo ikkje er så aller verst, men ikkje så lovande som det såg ut for ein månad sidan, då eg hadde Leeds som størst favoritt til å rykke opp.

Sent from my SM-S906U using Tapatalk

Reaney

Sv: Kamp vs Blackburn Rovers @ Elland Road 13.4.24 kl 1330 på VSport 2
« Svar #190 på: April 13, 2024, 21:29:34 »
Etter 5 poeng av 15 de siste 5 kampene, hvorav en heldig seier og med et lag fullstendig ute av form og en manager som ikke lykkes med noe som helst. Hvordan kan noen få seg til å tro at vi skal vinne de tre siste kampene? Vinne borte over formlaget Middlesbrough eller slå QPR som kjemper (akkurat som Blackburn i dag) for å unngå nedrykk? Leeds United med svart belte i å svikte fansen kommer mest sannsynlig å ikke ha noe å spille for i siste hjemmekamp mot Soton (som antakeligvis har direkte opprykk å spille for, og som mest sannsynlig blir det eneste laget som tar full pott mot oss, nå som den ene statistikken etter den andre i positivt favør ryker). Lukter 4. plass lang vei etter massiv kollaps for laget som meget sjelden er best når det gjelder. Også i år dessverre.
« Siste redigering: April 13, 2024, 21:31:17 av Reaney »

Kato

Sv: Kamp vs Blackburn Rovers @ Elland Road 13.4.24 kl 1330 på VSport 2
« Svar #191 på: April 13, 2024, 21:45:09 »
Etter 5 poeng av 15 de siste 5 kampene, hvorav en heldig seier og med et lag fullstendig ute av form og en manager som ikke lykkes med noe som helst. Hvordan kan noen få seg til å tro at vi skal vinne de tre siste kampene? Vinne borte over formlaget Middlesbrough eller slå QPR som kjemper (akkurat som Blackburn i dag) for å unngå nedrykk? Leeds United med svart belte i å svikte fansen kommer mest sannsynlig å ikke ha noe å spille for i siste hjemmekamp mot Soton (som antakeligvis har direkte opprykk å spille for, og som mest sannsynlig blir det eneste laget som tar full pott mot oss, nå som den ene statistikken etter den andre i positivt favør ryker). Lukter 4. plass lang vei etter massiv kollaps for laget som meget sjelden er best når det gjelder. Også i år dessverre.

Fasiten er utbrent etter vel 35 kamper. Da går det i sirup, det her gjenget er ikke oppe og går før etter ferien. Spiller fotball i sirup. Etter 12 seire på rad må det være en av de største kollapser vi har sett i championship. De er stabla på beina og sendt på banen med feber, halvskadet og nyoperert. Mens gode spillere sitter og knapt har spilt. Prisen betaler vi nå.
 

auren

Sv: Kamp vs Blackburn Rovers @ Elland Road 13.4.24 kl 1330 på VSport 2
« Svar #192 på: April 13, 2024, 22:01:46 »
Skal nødvendigvis ikke være så uenige med siste talere. Men dere snakker jo akkurat som fansen til både Ipswich og Leicester her. Er det noe som tilsier at de skal vinne mange flere kamper i den formen de er i? Leicester med 6 tap siste 10.

De tre topplaga hadde alle overkommelig motstand denne uka. Til sammen står de med 0 seire, 3 uavgjorte og 3 tap. 1-4 i målforskjell. Det er jo til å klype seg i armen av. Har dette virkelig skjedd?

Kanskje holder det å få 4 poeng for Leeds for å rykke direkte opp. Kanskje må de ha 9, eller 7, eller….

Klin kokos avslutning på Championship er vel det eneste som er sikkert!

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Hallgeir *

Sv: Kamp vs Blackburn Rovers @ Elland Road 13.4.24 kl 1330 på VSport 2
« Svar #193 på: April 13, 2024, 22:10:24 »
Etter 5 poeng av 15 de siste 5 kampene, hvorav en heldig seier og med et lag fullstendig ute av form og en manager som ikke lykkes med noe som helst. Hvordan kan noen få seg til å tro at vi skal vinne de tre siste kampene? Vinne borte over formlaget Middlesbrough eller slå QPR som kjemper (akkurat som Blackburn i dag) for å unngå nedrykk? Leeds United med svart belte i å svikte fansen kommer mest sannsynlig å ikke ha noe å spille for i siste hjemmekamp mot Soton (som antakeligvis har direkte opprykk å spille for, og som mest sannsynlig blir det eneste laget som tar full pott mot oss, nå som den ene statistikken etter den andre i positivt favør ryker). Lukter 4. plass lang vei etter massiv kollaps for laget som meget sjelden er best når det gjelder. Også i år dessverre.

Fasiten er utbrent etter vel 35 kamper. Da går det i sirup, det her gjenget er ikke oppe og går før etter ferien. Spiller fotball i sirup. Etter 12 seire på rad må det være en av de største kollapser vi har sett i championship. De er stabla på beina og sendt på banen med feber, halvskadet og nyoperert. Mens gode spillere sitter og knapt har spilt. Prisen betaler vi nå.

Den aller største kollapsen er vel Leicester som hadde 17 poengs ledelse på Leeds rundt jul i fjor. Du har etter hvert blitt en kløpper i svartmaling, Kato.

Utvilsomt en skuffelse at Leeds ikke tar de poengene som vi kunne ønske og håpet på, men det er ikke over før det er over. Halvtomt vs halvfullt.
Super Leeds since 1968

Dennis

Sv: Kamp vs Blackburn Rovers @ Elland Road 13.4.24 kl 1330 på VSport 2
« Svar #194 på: April 13, 2024, 22:26:13 »
Leeds har tatt tre poeng mindre enn Ipswich og ett poeng færre enn Leicester av de siste femten mulige. De er i samme form som oss, så og si.

1.1 var Leeds 17 poeng bak Leicester, men det er altså Leeds som står for tidenes kollaps med 1-3-2 siste fem? Det er bare å avskrive opprykk, det har vi skjønt, men hvor mange ganger må det skrives?

Jeg sier i motsetning til auren meg sterkt uenig. Tror ikke jeg har sett maken til negativitet og krisemaksimering. Helt feil å sammenligne spillet i dag med tirsdag er der også. En tilsvarende kamp vinnes oftere enn det tapes poeng.

To poeng bak tabelltopp, ett bak andreplass. Mot to andre lag i like svak form. Soton kan melde seg på og samtidig kan de ta poeng fra Leicester og hjelpe Ipswich og Leeds.

Greit å være skuffa, men det får være måte på til sutring. Hvor mange innlegg på rekke og rad skal påpeke hvor elendig alt er? Eller enda verre: hvor jævlig alt kommer til å fortsette å være? Soton får skryt for seier i 90+9. Greit det, men det glemmes at de tapte på samme måte for tre-fire runder sida!

Klubben står fortsatt i direkte opprykkskamp etter spådommer om nedrykk i høst. Samme hvor mye det avskrives så er det sikkert en del andre som fortsatt har et håp og som syns det er rart å kaste inn håndkleet ved hver.motbakke?

Greit at noen ser halvfulle glass og andre bare hva som kan gå galt, men det er fullt mulig enda. Må vel gå an å la det være noe rom for folk som har trua?
« Siste redigering: April 13, 2024, 22:28:24 av Dennis »
Marching on together!

GaryMac

Sv: Kamp vs Blackburn Rovers @ Elland Road 13.4.24 kl 1330 på VSport 2
« Svar #195 på: April 13, 2024, 23:05:18 »
Må innrømme at jeg så hverken halvfullt eller halvtomt glass rundt kampslutt. Tror ikke jeg så noe glass i det hele ratt, og i den grad det kunne vært noe innhold, så var det forferdelig mørkt....
Syns vi hadde noe på gang en periode, tror det var før målet kom. Virket som om Gnonto trakk ut mot venstre og nærmest doblet med Summerville, og at vi skapte noen halvfarligheter.
Men kan være at det var bare i mitt hode at det så sånn ut. Var såpass oppgitt, sur, forbannet, fortvilt, håpefull, manisk depressiv osv at alt er mulig.
Men litt lys i tunellen igjen etter at Ipswich heller ikke vant. Tror det kan holde hvis vi vinner resten.
« Siste redigering: April 13, 2024, 23:07:08 av GaryMac »

Kato

Sv: Kamp vs Blackburn Rovers @ Elland Road 13.4.24 kl 1330 på VSport 2
« Svar #196 på: April 13, 2024, 23:12:55 »
Glasset er sølt ut over hele kjøkkenbenken. Virkeligheta siger nok inn etter hvert. En gedigen sjanse rotes bort, vi har en mulighet med fallskjermpenger til før vi råtner på rot igjen.
 

Dennis

Sv: Kamp vs Blackburn Rovers @ Elland Road 13.4.24 kl 1330 på VSport 2
« Svar #197 på: April 13, 2024, 23:27:36 »
Glasset er sølt ut over hele kjøkkenbenken. Virkeligheta siger nok inn etter hvert. En gedigen sjanse rotes bort, vi har en mulighet med fallskjermpenger til før vi råtner på rot igjen.

Den dagen "virkeligheten" (les: pessimismen) fullstendig tar gleden fra meg, så finner jeg på noe annet å bruke så mye tid og penger på.
Marching on together!

Hallgeir *

Sv: Kamp vs Blackburn Rovers @ Elland Road 13.4.24 kl 1330 på VSport 2
« Svar #198 på: April 13, 2024, 23:39:04 »
Glasset er sølt ut over hele kjøkkenbenken. Virkeligheta siger nok inn etter hvert. En gedigen sjanse rotes bort, vi har en mulighet med fallskjermpenger til før vi råtner på rot igjen.

Jeg må innrømme at jeg aldri har skjønt poenget med å grave seg seg ned når motgangen stirrer deg i hvitøyet? Gir det en egen tilfredsstillelse? I tillegg fyrer det opp dårlig stemning.

Da tar jeg heller skuffelsen i etterkant og tar det som en mann/kvinne. MOT
« Siste redigering: April 13, 2024, 23:45:54 av Hallgeir * »
Super Leeds since 1968

Cherry

Sv: Kamp vs Blackburn Rovers @ Elland Road 13.4.24 kl 1330 på VSport 2
« Svar #199 på: April 13, 2024, 23:55:57 »
Tap, ok ….greit nok.
3 kamper igjen, 9 poeng= direkte opprykk.. lik det eller ei!
Jeg har trua!

peacock

Sv: Kamp vs Blackburn Rovers @ Elland Road 13.4.24 kl 1330 på VSport 2
« Svar #200 på: April 14, 2024, 07:45:14 »
Like så sikkert som at alle lag har sine dårlige perioder, må vi også forvente at enkeltspillere har det samme. Når vi har sett hva f.eks. Georginio er i stand til på sitt beste, så sitter vi der med en forventning om at han skal gjøre de samme kunststykkene i kamp etter kamp. Når han (og flere med han) ikke lykkes, og i tillegg ofte mister ballen, er det klart at man blir skuffet og lett peker fingeren mot han.

Spillere som ikke har spesielle evner som han, og ofte presterer på den jevne i de fleste kampene, skiller seg ikke så lett ut , får rett og slett ikke like mye oppmerksomhet. Det er heldigvis ikke roboter vi har med å gjøre her.

Alle er vel enige i at Rutter har vært svakere etter operasjonen, den er grei.
Han kan allikevel prestere de utroligste kunststykker slik at sjanser skapes. Det MÅ dog forventes en viss evne til vurdering. Han kan ikke fortsette med x antall balltap i hver kamp! Det skaper overganger og livsfarlige situasjoner i mot; ofte!

Kato

Sv: Kamp vs Blackburn Rovers @ Elland Road 13.4.24 kl 1330 på VSport 2
« Svar #201 på: April 14, 2024, 07:55:23 »
Glasset er sølt ut over hele kjøkkenbenken. Virkeligheta siger nok inn etter hvert. En gedigen sjanse rotes bort, vi har en mulighet med fallskjermpenger til før vi råtner på rot igjen.

Den dagen "virkeligheten" (les: pessimismen) fullstendig tar gleden fra meg, så finner jeg på noe annet å bruke så mye tid og penger på.

Leeds er fokuset, øv deg på å ta ballen. Klassisk felle du går i. Rutter og co er viktig, ikke hva du eller jeg burde bruke fritida til. Kom med faglige motargumenter, mye mer konstruktivt. Fortsatt god helg.

Dylan

Sv: Kamp vs Blackburn Rovers @ Elland Road 13.4.24 kl 1330 på VSport 2
« Svar #202 på: April 14, 2024, 09:01:42 »
2 skuffende kamper denne uka, men prinsippet om at så lenge det er håp er det håp er en god leveregel når det gjelder Leeds synes jeg. Skuffelsen vil evt sige på når muligheten via playoff også har gått fløyten, men da er det ikke lenge til sesongstart igjen, så skuffelsen vil ikke vare så lenge.

Dennis

Sv: Kamp vs Blackburn Rovers @ Elland Road 13.4.24 kl 1330 på VSport 2
« Svar #203 på: April 14, 2024, 09:43:49 »
Glasset er sølt ut over hele kjøkkenbenken. Virkeligheta siger nok inn etter hvert. En gedigen sjanse rotes bort, vi har en mulighet med fallskjermpenger til før vi råtner på rot igjen.

Den dagen "virkeligheten" (les: pessimismen) fullstendig tar gleden fra meg, så finner jeg på noe annet å bruke så mye tid og penger på.

Leeds er fokuset, øv deg på å ta ballen. Klassisk felle du går i. Rutter og co er viktig, ikke hva du eller jeg burde bruke fritida til. Kom med faglige motargumenter, mye mer konstruktivt. Fortsatt god helg.

Kutt ut, Kato. Det er ikke fritt for å melde fra din side heller. Du skriver jo selv at jeg er virkelighetsfjern som ikke vil gi opp opprykket, så den hesten trenger du ikke sette deg på.

Først av alt, nå skrev jeg hva jeg ville gjort om jeg ble ensidig negativ. Andre skal få være så pessimistiske eller optimistiske de bare ønsker. Jeg forstår og har null problem med at det er like uviktig for deg hva jeg gjør på fritida som omvendt, men for min del er det nettopp Leeds en viktig og stor del av hverdagen. En fristed fra travle hverdager i jobb og med masete unger som jeg gleder meg til og da blir det fort traurig når det går inflasjon i innlegg som varsler alt det forferdelige framtida kommer til å vise om den klubben. Som om ønsket er å fjerne alt håp.

Du snakker altså om at jeg må begynne å ta ballen. Apropos, det er jo nettopp faglige motargument jeg har prøvd å komme med både nå og i jula. Der jeg prøver å gå i dialog med deg og andre om x-antall innlegg om (manglende) bytter, med statistikk for hele sesongen som kanskje nyanserer din gjentakende påstand om at dette koster, så møtes jo kun det med en dobling om manglende bytter og ihjeltrente spillere uten at du engang svarer på noe innlegg om hvorfor du måtte være uenig i det tallene i det minste synes å fortelle. Statistikk forteller sjelden hele sannheten, men det er i det minste å følge opp med noe mer faglig på en påstand som du etterspør. Samme var tilfellet i jula, med oversikt over feilene Leicester gjør defensivt og hvorfor jeg tror de kommer til å rives i filler av gode presslag i Premier League. Om du ønsket mer faglig diskusjon, så hadde du vel tatt mot invitasjonen en av de gangene. Jeg vet ikke hva som er mest faglig av å følge opp en påstand med noe underliggende eller bare si det samme igjen og igjen? Nå er det ikke alltid greit å lese ordlyd av tekst, men det fremstår nesten litt trassig. Jeg opplever vel ikke deg gjennom femten år som en som typisk endrer blikket noe særlig på ting når du presenteres med ting som ikke underbygger påstanden, men når det gjelder faglige argumenter så var det jaggu større hyppighet fra deg på det området tidligere også. Jeg var enig med deg i mye og uenig i en god del, men det var langt mer konstruktivt. Ikke at jeg trenger andres bekreftelse på dette, men det er nevnt flere ganger. Senest i går.

Om du ikke er enig med verken Leicester, "byttene-dataene" eller hvorfor det ikke er over når vi kun har tapt ett og tre poeng til de andre de siste fem kampene, så er det selvsagt helt i orden. Selv om det tilsynelatende ikke var så enkelt som å påstå at manglende bytter koster oss for mye, så er det ikke svart/hvitt. Ingen sesong er perfekt og det er resultatene av alle små og store valg som setter deg i posisjonen du er. Det er lett å påpeke enkelthendelser akkurat der hvor ting går galt (Bamford stjeler straffa mot Stoke), mindre enkelt er det å anerkjenne ting alle små ting som er riktig. Eksempelvis skrev du at de er ihjelkjørte, som med Bielsa. Det er en legitim påstand at Bielsa kjørte sine spillere (for) hardt, ettersom det ikke er noen tvil om kravene som ble satt der. Uttalt av spillerne selv. Så kan man se et halvfullt glass og like legitimt påstå at uten de enorme detaljkravene, så hadde ikke Ayling, Dallas, Phillips, Cooper og Bamford spilt seg til en 9. plass i Premier League. Så var kanskje kostnaden at lufta gikk ut av hele gjengen, men med en mindre ekstrem trener hadde Leds kanskje aldri kommet seg ut av Championship engang. Så får vi se da, om Farke og Leeds skulle skilt lag, om en ny treners innstilling gjør at laget begynner å sprudle med overskudd. Det skjedde ikke akkurat med Jesse Marsch, hvor Luke Ayling fortalte at de kun hadde kapasitet til 45 minutter etter en kamp mot West Ham - året etter Bielsa fikk fyken.

Hele greia med å si fra i går handler om å gå lei negativ vinkling over tid, når du selv ikke "biter på" de faglige diskusjonene du etterspør. Du er langt fra alene om å påpeke byttene, men når tallene tyder på at det ikke er riktig så enkelt, så oppfatter jeg som at du fortsetter du å påpeke byttene og enda mer interessant: alle byttene Farke ikke kommer til å gjøre i framtida i stedet for å diskutere. Så hva ønsker du? Diskusjon eller vær enig med deg eller drit i å si noe? Jeg har sagt flere ganger at selvsagt er det lov å være skuffa, spesielt affekten under og rett etter kamp. Det er også lov å være negativt innstilt, men jeg tror de fleste har forstått hvor ille du mener det er nå. Ta en titt på innleggshistorikken din, så forstår du hvorfor. Selv kampen i går ble sammenligna som Sunderland på tirsdag i form av sirup og døde spillere. Om det var en spesielt bra kamp kan selvsagt diskuteres, men det går ikke an å mene at vi ikke var nærmere mål flere ganger i går.
Marching on together!

Kontakinte

Sv: Kamp vs Blackburn Rovers @ Elland Road 13.4.24 kl 1330 på VSport 2
« Svar #204 på: April 14, 2024, 09:52:33 »
Glasset er sølt ut over hele kjøkkenbenken. Virkeligheta siger nok inn etter hvert. En gedigen sjanse rotes bort, vi har en mulighet med fallskjermpenger til før vi råtner på rot igjen.
Svovel prediken, Ipshit og Leicester flyr vel ikke høyt for tiden de heller.

AllWhiteTøyen

Sv: Kamp vs Blackburn Rovers @ Elland Road 13.4.24 kl 1330 på VSport 2
« Svar #205 på: April 14, 2024, 10:27:07 »
Sier meg enig med Dennis her. At Blackburn vant i går var rett og slett et ran. Har irritert meg grønn på elendige avslutninger de siste kampene, men i går hadde vi rett og slett uflaks. Sånt skjer innimellom for alle lag. Synes vi løftet oss betraktelig ift kampen mot Sunderland. Uansett hva folk måtte mene, kan vi være enig om at det blir en relativt spennende avslutning på sesongen. Elsker kokoligaen championship, så det blir nesten en nedtur hvis vi rykker opp.

Forever Whites

Sv: Kamp vs Blackburn Rovers @ Elland Road 13.4.24 kl 1330 på VSport 2
« Svar #206 på: April 14, 2024, 10:40:23 »
Synd det kom 4 dager for seint, men bedre sent enn aldri. Da har tydeligvis Farke til slutt likevel sett noe av det mange oss har sett de siste ukene.

Synd at Farke til slutt så det "mange av oss har sett de siste ukene" da, det medførte vårt første hjemmetap for sesongen.
Medlem 94237

Kato

Sv: Kamp vs Blackburn Rovers @ Elland Road 13.4.24 kl 1330 på VSport 2
« Svar #207 på: April 14, 2024, 11:47:15 »
Sier meg enig med Dennis her. At Blackburn vant i går var rett og slett et ran. Har irritert meg grønn på elendige avslutninger de siste kampene, men i går hadde vi rett og slett uflaks. Sånt skjer innimellom for alle lag. Synes vi løftet oss betraktelig ift kampen mot Sunderland. Uansett hva folk måtte mene, kan vi være enig om at det blir en relativt spennende avslutning på sesongen. Elsker kokoligaen championship, så det blir nesten en nedtur hvis vi rykker opp.

Ran var det ihvertfall ikke. Basert på store målsjanser hadde de minst like mange som oss. Den der Conor Roberts berger oss på streken er omtrent årets prestasjon i championship.
 

leedslife

Sv: Kamp vs Blackburn Rovers @ Elland Road 13.4.24 kl 1330 på VSport 2
« Svar #208 på: April 14, 2024, 13:08:03 »
Sier meg enig med Dennis her. At Blackburn vant i går var rett og slett et ran. Har irritert meg grønn på elendige avslutninger de siste kampene, men i går hadde vi rett og slett uflaks. Sånt skjer innimellom for alle lag. Synes vi løftet oss betraktelig ift kampen mot Sunderland. Uansett hva folk måtte mene, kan vi være enig om at det blir en relativt spennende avslutning på sesongen. Elsker kokoligaen championship, så det blir nesten en nedtur hvis vi rykker opp.

Ran var det ihvertfall ikke. Basert på store målsjanser hadde de minst like mange som oss. Den der Conor Roberts berger oss på streken er omtrent årets prestasjon i championship.
Skjønner ikke helt hvem du prøver å overbevise her, Kato - post etter post.
Du er som regel langt mer treffsikker og balansert enn dette.

Dette var et kampbildet som Farke spådde på forhånd.
Leeds trengte å være tålmodige og ikke minst kyniske foran mål. (Uttalt før kamp)
Synes sånn sett vi fulgte kampplan frem til Farke gjorde byttene. Vi byttet jo ut rytme da Gruev forsvant - mener nå jeg ihvertfall. Forstod heller ikke valget med Gnonto ut. Han så fortsatt sharp ut synes jeg.
Vi var jo det klart beste laget og skapte flest og størst sjanser, men vi manglet kynismen  selv om vi satt opp spillere i veldig gode posisjoner. Rovers hadde store, STORE problemer fra 60 og ut. Om det er manglende erfaring, kvalitet eller mentalitet som gjør at vi ikke utnytter det kan man diskutere i det uendelige.
Men er man ukonsentrert så er Rovers farlige og de har gode ballspillere. Vi gir de to muligheter ved slurv av Roberts og Summerville i første omgang. Det vi driver med opp til sjansen der Roberts redder på strek i andre omgang står jo til absolutt stryk. Det er klart du gir Rovers håp når du regelrett kaster ballen til dem. Hva er det Meslier holder på med her?

Selve målet for vår del er jo ikke akkurat noe som hadde gått gjennom sensuren i Italia hva gjelder taktisk og posisjonering i en defensiv lagdel, men timing og utførelse av Rovers er jo spot on. Synes han Dolan, Brittain og  Szmodics var veldig gode for dem.
I tillegg synes jeg de får god hjelp av dommer til å trekke ut tid, momentum og spill av kampen. 
Men nå er ikke dommeren problemet her. Heller ikke Farke.
Det er et veldig ungt Leeds mannskap uten for mye erfaring.
Du ser jo at enkelte spillere de to siste kampene blir preget når publikum blir utålmodige.
Så er jo fotballen på dette nivået også fult av gode spillere som leverer bra deler av sesongen. Et fåtall leverer på slutten når det virkelig drar seg til eller i et cuprun når man møter PL motstand. Den evnen til å gjenskape prestasjoner når det drar seg til skiller en spiller på nest øverste nivå og øverste nivå.

Jeg klarer ikke helt å krisemaksimere så til de grader når vi fortsatt henger så godt med.
Tror det vil hjelpe godt å møte to lag borte. Vi kan gjøre det vi er divisjonens og et av englands klart beste lag på. Nemlig straffe et lag i ubalanse.
Så får vi se i siste kamp mot Soton.

Men ut fra ressurser og utfordringer så er jo dette guidet spot on av Farke og klubben.
Synes vi har sånn sett har overprestert denne sesongen.
Jeg skjønner og at man er skuffet. Men at vi skal tilbake til dette Bielsa hylekoret der han disponerer laget feil, overtrener laget, aldri rullerer, spiller feil taktikk osv osv. Det kan jeg ikke forstå. Vi har hatt en sesong med Prosjekt March - der man hadde en trener og spillere inn som virkelig ikke var i nærheten på noen områder.
Bielsa og Farke har skapt noe av det beste som er levert av Leeds på flere tiår.
Hvis ønske er å se Leeds som en toppklubb igjen tror jeg heller man skal snakke opp slike kapasiteter enn alt det andre vi har hatt inn portene her.


rd1

Sv: Kamp vs Blackburn Rovers @ Elland Road 13.4.24 kl 1330 på VSport 2
« Svar #209 på: April 14, 2024, 14:15:52 »
Jeg har nå behov for å være optimist, og tror vi har en fair sjanse til å ta 7-9 poeng i de tre siste.

Heldigvis er fotball slik at det snur fort. Hvem hadde trodd at vi etter de to tapene i romjula skulle gå på tidenes run? Hvem hadde trodd for seks kamper siden skulle møte veggen så totalt.

Det kan være tilfeldigheter som bikker dette i vår retning, en tidlig ledelse i neste kamp og en trygg 2-0 seier, samtidig som Ipswich el Leicester snubler.

Husker en kamp mot WBA sist vi var i Championship. WBA spilleren feilet fryktelig med et tilbakespill, og vi tok ledelsen 1-0. Ble vel 4-0 til slutt.

Plutselig stemmer det igjen for Summerville, Rutter, Gnonto, James, Bamford og Piroe (trenger bare at det stemmer for halvparten), så bøtter vi inn mål.

Og kanskje er det fint med 2 bortekamper nå for vårt unge uerfarne lag.

MOT

« Siste redigering: April 14, 2024, 14:18:08 av rd1 »
"Who needs Cantona??"