Skrevet av Emne: 1. play off kamp: Norwich vs Leeds @ Carrow Road søn. 12. mai kl. 13 på V sport1  (Lest 4345 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

auren

Tja, vi holder nullen. Det var viktig, men for et gjesp av en kamp. Med unntak av den hårfine offsiden vår var det vel ikke en eneste stor sjanse.

Ingen skikkelige svære nei. Summerville fra litt skrått hold er vel den største?

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Eriksen55

Kjedelig kamp med 2 svake lag. Frykten for å tape var størst.


Myhre10

Håper at alle her ser at Leeds ikke har noe i premier league å gjøre, og lager stort sett frispark og klarer ikke å henge med. Har ingen midtbane» general» og ingen på topp som kan score. Tror det blir bra med mye seiere i nok et år i championchip👍Ikke for å være negativ, men realist.

Og det mener du Norwich har? Første kamp i 2024 Norwich ikke scorer på hjemmebane, jevn kamp der Leeds til slutt var det beste laget

RoarG

Sånn. Da blir kampen i Leeds avgjørende.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Cannavaro

Med nøytrale briller så var jo dette en dørgende kjedelig fotballkamp. Med Leeds-briller på så får vi ta med oss en 0-0 forestilling hvor vi ihvertfall holder tett bakover.  Jeg syns Norwich var begredelige, bare Sainz som var bittelitt farlig og som kunne skape ubalanse hos oss, så lite av han i kampen allikevel.  Hos oss syns jeg det var jevnt over litt grått, Kamara vant flere nærdueller kanskje enn han tapte.  Gray kom ikke helt til sin rett i nye rolle, trenger mer tid på å spille i den posisjonen.  Ett irritasjonsmoment for meg er Meslier og utspill ; syns han venter vel lenge med å bestemme seg for hva han skal gjøre, flere ganger var pasningen for dårlig og de lange utspillene taper vi ALLTID ! Det er det samme som å gi ballen til motstander. Flere der bak ble litt irritert på Meslier noen ganger og det er forståelig.
Da ligger alt i våre hender den 16.mai - og med et fullpakket Elland Road så må det være grunn til å være optimist, med små glimt av litt klasse fra våre fremste angrepsspillere så må det kunne gå an å slå dette svake Norwich-laget.  Et littegrann skarpere lag hadde straffet Norwich på en spilledag som denne, og da bør vi kunne klare det på torsdag !
MFLU - Miracles For Leeds United

Smudge

Vi sinker stort sett alt av banespill. Klarer ikke å sette fart på kulen og da blir dette er veldig kjedelig fotballkamp. Gruev og Kamara evner ikke å se etter rom og klarer heller ikke å forsere seg igjennom midtbaneleddet. Ser ikke veldig mye positivt i denne kampen heller, men kan vel trøste oss med at Norwich evner stort sett ingenting de heller. Helt Bingo på Torsdag. Tipper Southampton stikker av med dette til slutt

Blank_File

Jeg tror jeg hadde tatt denne kampen, med dens spill og resultat før kampen. Opplever at vi er bedre enn Norwich i totalen, og Norwich fikk ikke noe ut av dødballene sine, så jeg tipper det har vært litt fokus på det i uka som gikk. Skulle bare mangle. Og Byram kan ikke byttes ut, mest pga sin jobb i nettopp denne fasen av spillet.

Jeg er litt mer optimist nå, enn før denne kampen. Det bekymringsverdige er at angrepet er ute av form. Men da er det ekstremt viktig at det defensive fungerer igjen. Og med unntak av en Meslier som virker preget, var det defensive bra i dag.

50/50 til returoopgjøret vil jeg si.

Hallgi

Godt utgangspunkt! Og sjølv om Leeds ser slitne ut, så var det godt å sjå at Norwich ser enda meir slitne ut. Dette kan fort gå veien på ER! Men håper Summerville og Rutter kan komma igang igjen så vi får litt offensiv x-faktor. Men innhopp av James var også oppmuntrende!
Det blir ein nervepirrande inngang til 17. mai :o
ALAW (& I am the pirate amongst us)

Kato

Hadde helt klart før kamp tatt 0-0 borte. Syns vi vant kampen sentralt på midtbanen i andre omgang, og egentlig hadde god kontroll mot et svakt Norwich (som ikke har tapt hjemme på 16 kamper nå). Kontrollerte det fint inn, men dessverre ser Summerville og spesielt Rutter ut til å være totalt ute av form. Norwich veldig utrygge i frispillingsfasen, hjemme er det bare å stå høyt, låse av, og kjøre de knallhardt.

Forever Whites

Alt i alt greit med et poeng.  Norwich var minst like dårlige/ute av form som det vi er.  Nerver har også tydeligvis begge lagene.  Dessverre blir det ikke noe fordel for oss i returoppgjøret da presset på spillerne blir enda større foran et fullsatt Elland Road.

Hvis vi kommer oss videre til finalen håper jeg at det blir WBA som blir motstanderen vår.  Frykter dem litt mindre enn Southampton.

Til dem som sier vi ikke har noe i PL å gjøre, der er jeg veldig uenig.  Med 4-5 forsterkninger i laget som det helt sikkert vil bli, samt våre unge lovende som bygger på seg enda mer erfaring tror jeg at vi har gode muligheter til å unngå direkte nedrykk igjen.

Men dette blir kun en hypotese om fremtiden, først må vi bryte forbannelsen og vinne et play-off.   MOT
Medlem 94237

ar9

Oppløftende defensivt kontra kampen på Loftus.
Fremover seigt som sirup. Det blir ren bingo på ER.
Små marginer og evt feil/unøyaktigheter/småting kan bli avgjørende. James tilbake med enda fler minutter i neste kamp gir ett bitte lite håp.
Men det er bare å stålsette seg.


Sent from my iPhone using Tapatalk

GaryMac

Så ut som to lag som var fornøyde med 0-0 når det dro seg mot kampslutt. Leeds i trua på at de kan ta dette på Elland Road, Norwich i visshet om at de kan tette igjen bakover, frustrere Leeds og ta det på kontringer.

Dylan

Håper at alle her ser at Leeds ikke har noe i premier league å gjøre, og lager stort sett frispark og klarer ikke å henge med. Har ingen midtbane» general» og ingen på topp som kan score. Tror det blir bra med mye seiere i nok et år i championchip👍Ikke for å være negativ, men realist.
Det er i allefall lite realistisk å tro at det er disse spillerne som vil utgjøre første11-eren hvis vi rykker opp. I PL vil det komme til spillere som gjør oss til et PL-lag. Ikke for å være optimist, men realist.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28970
  • Total likes: 2659
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Presseren. Farke enig med meg mht offsiden 😅

Penalty and offside

During the game I was convinced it was a penalty, but replay shows me it started outside the box for a free-kick. Still annoyed with the offside. Sky showed a picture that proved offside, but everyone should look at the scouting feed for a proper feed. It's not offside. The officials have a rule to go in favour of the attackers when it's marginal. I am annoyed they have not followed this.

Everyone speaks about Wembley and a £100m game, but at this level every decision needs to be spot on. If you are in doubt you should favour the attacker. I expect myself to be spot on, my players too, but then the officials should feel the same pressure.


AR in semis if it's in the final?

If we are fortunate enough to go to Wembley, I know if I ask for VAR, it will not be in our favour in the final. That's karma. If we had VAR we would be automatically promoted already. We would not be in the play-offs. If we do not have VAR we have to make sure the referees are even better.

Ellers:


https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/daniel-farke-press-conference-live-29154063
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

TK20

Presseren. Farke enig med meg mht offsiden 😅

Penalty and offside

During the game I was convinced it was a penalty, but replay shows me it started outside the box for a free-kick. Still annoyed with the offside. Sky showed a picture that proved offside, but everyone should look at the scouting feed for a proper feed. It's not offside. The officials have a rule to go in favour of the attackers when it's marginal. I am annoyed they have not followed this.

Everyone speaks about Wembley and a £100m game, but at this level every decision needs to be spot on. If you are in doubt you should favour the attacker. I expect myself to be spot on, my players too, but then the officials should feel the same pressure.


AR in semis if it's in the final?

If we are fortunate enough to go to Wembley, I know if I ask for VAR, it will not be in our favour in the final. That's karma. If we had VAR we would be automatically promoted already. We would not be in the play-offs. If we do not have VAR we have to make sure the referees are even better.

Ellers:


https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/daniel-farke-press-conference-live-29154063

Urgh, hater når han fokuserer på sånt.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28970
  • Total likes: 2659
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Urgh, hater når han fokuserer på sånt.
Tolv. TOLV. 12 😳

"If we had used VAR this season, we'd not be in the play offs. We'd be automatically promoted. That's  a fact."

Leeds boss Daniel Farke says he has TWELVE letters of apologies from officials for wrong decisions. Today they got another one wrong. #LUFC #NUFC #EFL @FA_PGMOL

https://x.com/justinallen1976/status/1789668876059394339?s=61&t=KF6bDF_lP8ZP8GAlg2t4VQ
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Reaney

Dagens største nedtur for meg er at vi ikke klarer å produsere quality og score ett eller flere mål i siste del av kampen, da Norwich spillerne er fullstendig kjørt. Hva med Joseph i denne fasen, Farke? Her kunne vi allerede i dag sikret oss halvannet bein på Wembley. Opportunity lost.
« Siste redigering: Mai 12, 2024, 18:36:25 av Reaney »

raggen

Dagens største nedtur for meg er at vi ikke klarer å produsere quality og score ett eller flere mål i siste del av kampen, da Norwich spillerne er fullstendig kjørt. Hva med Joseph i denne fasen, Farke? Her kunne vi allerede i dag sikret oss halvannet bein på Wembley.

enig.. skjønner ikke hva joseph og de andre må gjøre for å få noen minutter.. ???
Forever Leeds United!!!!!!!!

Kato

Jeg er tryggere etter denne enn jeg var før. Men det er kanskje fordi jeg opplevde Norwich som et svakt lag. Noe av det svakere vi har møtt denne sesongen. Ikke spesielt gode på dødball, som jo noen lag er. Utrygge med ball i bakerste ledd. Og de hadde ingen voldsomt gode spillere. Og de er helt klart et hjemmelag.

En normalt god prestasjon skal være mer enn godt nok her.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28970
  • Total likes: 2659
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Jeg er tryggere etter denne enn jeg var før. Men det er kanskje fordi jeg opplevde Norwich som et svakt lag. Noe av det svakere vi har møtt denne sesongen. Ikke spesielt gode på dødball, som jo noen lag er. Utrygge med ball i bakerste ledd. Og de hadde ingen voldsomt gode spillere. Og de er helt klart et hjemmelag.

En normalt god prestasjon skal være mer enn godt nok her.

Enig i alt dette. En NORMAL kamp hjemme nå så... Men det var det da.

Og eg vil svært gjerne IKKJE ha straffekonk med Meslier mellom stengene. Han tar jo ikkje straffer...
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Kato

Jeg er tryggere etter denne enn jeg var før. Men det er kanskje fordi jeg opplevde Norwich som et svakt lag. Noe av det svakere vi har møtt denne sesongen. Ikke spesielt gode på dødball, som jo noen lag er. Utrygge med ball i bakerste ledd. Og de hadde ingen voldsomt gode spillere. Og de er helt klart et hjemmelag.

En normalt god prestasjon skal være mer enn godt nok her.

Enig i alt dette. En NORMAL kamp hjemme nå så... Men det var det da.

Og eg vil svært gjerne IKKJE ha straffekonk med Meslier mellom stengene. Han tar jo ikkje straffer...


Årets keeper….må vite.
 

Sterland

Jeg er tryggere etter denne enn jeg var før. Men det er kanskje fordi jeg opplevde Norwich som et svakt lag. Noe av det svakere vi har møtt denne sesongen. Ikke spesielt gode på dødball, som jo noen lag er. Utrygge med ball i bakerste ledd. Og de hadde ingen voldsomt gode spillere. Og de er helt klart et hjemmelag.

En normalt god prestasjon skal være mer enn godt nok her.
Skal vi vinne den kampen er vi nødt til å begynne å skape noe.. Vi skaper tilnærmet 0 om dagen, formen til Summerville, Rutter, Gnonto mfl er tungt nedadgående og lysende individuelle prestasjoner vi har sett tidligere i sesongen er helt borte. Når Rutter ikke leverer har vi ingen 10'er som kan fore oss med assister og mål. Gray leverte dessverre ikke i nærheten av hva en kan forvente av en playmaker. Det positive fra matchen er at den defensive tryggheten var tilbake, men offensivt sliter vi big-time. Alt går så sakte at det er en gru, men det var enkelte tilløp til å at det ble satt fart på ballen, og da slet Norwich med å henge med. Torsdag blir ulidelig spennende..

Lucas the Kop Cat

Jeg er tryggere etter denne enn jeg var før. Men det er kanskje fordi jeg opplevde Norwich som et svakt lag. Noe av det svakere vi har møtt denne sesongen. Ikke spesielt gode på dødball, som jo noen lag er. Utrygge med ball i bakerste ledd. Og de hadde ingen voldsomt gode spillere. Og de er helt klart et hjemmelag.

En normalt god prestasjon skal være mer enn godt nok her.

Enig i alt dette. En NORMAL kamp hjemme nå så... Men det var det da.

Og eg vil svært gjerne IKKJE ha straffekonk med Meslier mellom stengene. Han tar jo ikkje straffer...
Og Darlow virker vel heller ikke å være noen straffe-konge.

Sent fra min LE2113 via Tapatalk


Tom

Synes folk her inne er for negativ etter gårdagens kamp. Selv fryktet jeg at vi skulle tape med et par mål og der avansement nærmest kunne være utenfor rekkevidde allerede etter første kamp. Dette basert på det vi leverte mot QPR/Southampton. Kampen i går var et stort steg i riktig retning der vi var bunnsolide bakover og der jeg synes det var mer energi på midtbanen enn i de siste kampene. Leeds framsto i går som et lag som absolutt ikke har resignert.  Dårlige trender snus ofte ved at man først begynner å vinne dueller/strammer opp defensivt og så kommer det offensive av seg selv. Ville vært merkelig om vi plutselig både skulle være solide bakover og sprudle framover på banen etter den utviklingen vi har sett i det siste.  Selvsagt litt urovekkende å se at spesielt Rutter og Summerville virker å være så langt unna toppslag, men tror at en seier på torsdag kan være med på å få opp selvtilliten i gruppa før finalen. Jeg har ihvertfall fått en mye sterkere tro på opprykk etter kampen i går. Gleder meg enormt til kampen på torsdag, kommer til å bli elektrisk stemning på Elland Road.

HåvardK

Synes folk her inne er for negativ etter gårdagens kamp. Selv fryktet jeg at vi skulle tape med et par mål og der avansement nærmest kunne være utenfor rekkevidde allerede etter første kamp. Dette basert på det vi leverte mot QPR/Southampton. Kampen i går var et stort steg i riktig retning der vi var bunnsolide bakover og der jeg synes det var mer energi på midtbanen enn i de siste kampene. Leeds framsto i går som et lag som absolutt ikke har resignert.  Dårlige trender snus ofte ved at man først begynner å vinne dueller/strammer opp defensivt og så kommer det offensive av seg selv. Ville vært merkelig om vi plutselig både skulle være solide bakover og sprudle framover på banen etter den utviklingen vi har sett i det siste.  Selvsagt litt urovekkende å se at spesielt Rutter og Summerville virker å være så langt unna toppslag, men tror at en seier på torsdag kan være med på å få opp selvtilliten i gruppa før finalen. Jeg har ihvertfall fått en mye sterkere tro på opprykk etter kampen i går. Gleder meg enormt til kampen på torsdag, kommer til å bli elektrisk stemning på Elland Road.
Helt enig med Tom. Jeg var veldig pessimistisk før kampen, men da jeg så lagoppstillinga ble jeg positivt overrasket. Tydelig at Farke hadde skjønt at vi måtte eie midtbanen mer, noe som lyktes veldig godt. Lenge siden jeg har sett Kamara og Gruev fungere så godt - de hadde til og med et par crossere til kantene som hadde et snev av offensiv karakter i seg. Det er vel det nærmeste en kan forvente av offensive bidrag fra den kanten. Kamara har visst bestemt seg for at han IKKE skal fyre av ETT skudd i retning mål denne sesongen.
Ja, det stemmer at Giorgi og Cree har en formdupp. Samtidig er motstanderen veldig oppmerksom på disse nå, og slik vil det være også på torsdag. Jeg er i tvil om vi kan regne med at dette snur i de resterende kampene, men da er det gledelig å se at vi faktisk kan skape noe (ikke mye, for all del) med de andre spillerne. Og James er sikkert klar for flere minutter på torsdag.
Skal ikke si at jeg har særlig tro på opprykk, men finale er ikke usannsynlig etter kampen i går. Håpet er i hvert fall så sterkt at jeg tenker å se kampen på torsdag.

morten1966

Jeg var kun nervøs da Meslier var nær  ballen...

leedslife

Synes folk her inne er for negativ etter gårdagens kamp. Selv fryktet jeg at vi skulle tape med et par mål og der avansement nærmest kunne være utenfor rekkevidde allerede etter første kamp. Dette basert på det vi leverte mot QPR/Southampton. Kampen i går var et stort steg i riktig retning der vi var bunnsolide bakover og der jeg synes det var mer energi på midtbanen enn i de siste kampene. Leeds framsto i går som et lag som absolutt ikke har resignert.  Dårlige trender snus ofte ved at man først begynner å vinne dueller/strammer opp defensivt og så kommer det offensive av seg selv. Ville vært merkelig om vi plutselig både skulle være solide bakover og sprudle framover på banen etter den utviklingen vi har sett i det siste.  Selvsagt litt urovekkende å se at spesielt Rutter og Summerville virker å være så langt unna toppslag, men tror at en seier på torsdag kan være med på å få opp selvtilliten i gruppa før finalen. Jeg har ihvertfall fått en mye sterkere tro på opprykk etter kampen i går. Gleder meg enormt til kampen på torsdag, kommer til å bli elektrisk stemning på Elland Road.
Takk. Endelig et nyansert innlegg.
Taktisk bra gjennomført kamp av Leeds.

Carrow Road var oppildnet i starten av kampen, men det var tendenser til oppgitthet og buing på tampen.
Men kvaliteten bør synes i større grad i returkampen. Vi så den enorme forskjellen på det annulerte målet etter tredve min av 1 omg.
De henger rett og slett ikke med Norwich.
Så får vi håpe at spillerne våre klarer å deale med det trøkket og forventningspresset som vil ligge rundt arenaen på Tors.

Det gjøres aldri på den enkle måten med denne klubben. Forventer en Leicester-aktig reprise på Torsdag.
Tror stadion og Leeds spillerne girer om siste 10 av kampen og vipper den akkurat i vår favør.

Kato

Synes folk her inne er for negativ etter gårdagens kamp. Selv fryktet jeg at vi skulle tape med et par mål og der avansement nærmest kunne være utenfor rekkevidde allerede etter første kamp. Dette basert på det vi leverte mot QPR/Southampton. Kampen i går var et stort steg i riktig retning der vi var bunnsolide bakover og der jeg synes det var mer energi på midtbanen enn i de siste kampene. Leeds framsto i går som et lag som absolutt ikke har resignert.  Dårlige trender snus ofte ved at man først begynner å vinne dueller/strammer opp defensivt og så kommer det offensive av seg selv. Ville vært merkelig om vi plutselig både skulle være solide bakover og sprudle framover på banen etter den utviklingen vi har sett i det siste.  Selvsagt litt urovekkende å se at spesielt Rutter og Summerville virker å være så langt unna toppslag, men tror at en seier på torsdag kan være med på å få opp selvtilliten i gruppa før finalen. Jeg har ihvertfall fått en mye sterkere tro på opprykk etter kampen i går. Gleder meg enormt til kampen på torsdag, kommer til å bli elektrisk stemning på Elland Road.
Takk. Endelig et nyansert innlegg.
Taktisk bra gjennomført kamp av Leeds.

Carrow Road var oppildnet i starten av kampen, men det var tendenser til oppgitthet og buing på tampen.
Men kvaliteten bør synes i større grad i returkampen. Vi så den enorme forskjellen på det annulerte målet etter tredve min av 1 omg.
De henger rett og slett ikke med Norwich.
Så får vi håpe at spillerne våre klarer å deale med det trøkket og forventningspresset som vil ligge rundt arenaen på Tors.

Det gjøres aldri på den enkle måten med denne klubben. Forventer en Leicester-aktig reprise på Torsdag.
Tror stadion og Leeds spillerne girer om siste 10 av kampen og vipper den akkurat i vår favør.

Det som var bedre etter pause var at Gruev/Kamara tok større eierskap over midtbanen sentralt. Det jeg savner er at de bidrar mye mer offensivt med gjennombrudd. Vi kritiserer Georginio og Summerville for å være ute av form, noe de sikkert er. Ihvertfall ikke den formen de var i. Men alt de gjør må de produsere stort sett på egen hånd. Veldig lite gjennombruddspasninger hvor Summerville kan utfordre en mot en. Han spilles på fot og må gjøre alt selv. Klart Norwich bruker ressurser på å stoppe det, så jobben er blitt vanskeligere for han. Syns ikke Archie Gray løftet den delen av spillet vårt heller. Det er en stor begrensning i vårt spill at kreativiteten sentralt på midtbanen er totalt fraværende. Ingen dype løp heller, ingen gjennombruddspasninger, det er stort sett vannbærere vi har der.
« Siste redigering: Mai 13, 2024, 11:06:31 av Kato »
 

HåvardK

Jeg var kun nervøs da Meslier var nær  ballen...
Ja, her er du inne på noe som frustrerer meg. Han er altså så utrygg med ball i beina at det sprer usikkerhet i forsvarsfireren (og hos oss som ser på). Nå har han så mange sesonger under beltet at han burde være i stand til å fremstå med pondus i de store anledninger. Men slik er det ikke.

Lucas the Kop Cat

Jeg var kun nervøs da Meslier var nær  ballen...
Ja, her er du inne på noe som frustrerer meg. Han er altså så utrygg med ball i beina at det sprer usikkerhet i forsvarsfireren (og hos oss som ser på). Nå har han så mange sesonger under beltet at han burde være i stand til å fremstå med pondus i de store anledninger. Men slik er det ikke.
Hvis en ser på tilsvarende vis andre lag som havnet høyt oppe, så er min påstand at det langt fra er noe bedre der. Hvor mange ballmist har Meslier hatt "med ball i beina" eller hvor mange mål har vi fått mot oss pga det denne sesongen? Tror dette pro lener er overdrevet av oss supportere.

Sent fra min LE2113 via Tapatalk