Skrevet av Emne: 1. play off kamp: Norwich vs Leeds @ Carrow Road søn. 12. mai kl. 13 på V sport1  (Lest 4361 ganger)

0 medlemmer og 3 gjester leser dette emnet.

Sydhagen

Jeg var kun nervøs da Meslier var nær  ballen...
Ja, her er du inne på noe som frustrerer meg. Han er altså så utrygg med ball i beina at det sprer usikkerhet i forsvarsfireren (og hos oss som ser på). Nå har han så mange sesonger under beltet at han burde være i stand til å fremstå med pondus i de store anledninger. Men slik er det ikke.
Meslier er ikke utrygg med ballen i beina. Det han derimot må forbedre er langpasningene sine, og feltarbeidet sitt.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Eriksen55

Synes folk her inne er for negativ etter gårdagens kamp. Selv fryktet jeg at vi skulle tape med et par mål og der avansement nærmest kunne være utenfor rekkevidde allerede etter første kamp. Dette basert på det vi leverte mot QPR/Southampton. Kampen i går var et stort steg i riktig retning der vi var bunnsolide bakover og der jeg synes det var mer energi på midtbanen enn i de siste kampene. Leeds framsto i går som et lag som absolutt ikke har resignert.  Dårlige trender snus ofte ved at man først begynner å vinne dueller/strammer opp defensivt og så kommer det offensive av seg selv. Ville vært merkelig om vi plutselig både skulle være solide bakover og sprudle framover på banen etter den utviklingen vi har sett i det siste.  Selvsagt litt urovekkende å se at spesielt Rutter og Summerville virker å være så langt unna toppslag, men tror at en seier på torsdag kan være med på å få opp selvtilliten i gruppa før finalen. Jeg har ihvertfall fått en mye sterkere tro på opprykk etter kampen i går. Gleder meg enormt til kampen på torsdag, kommer til å bli elektrisk stemning på Elland Road.
Takk. Endelig et nyansert innlegg.
Taktisk bra gjennomført kamp av Leeds.

Carrow Road var oppildnet i starten av kampen, men det var tendenser til oppgitthet og buing på tampen.
Men kvaliteten bør synes i større grad i returkampen. Vi så den enorme forskjellen på det annulerte målet etter tredve min av 1 omg.
De henger rett og slett ikke med Norwich.
Så får vi håpe at spillerne våre klarer å deale med det trøkket og forventningspresset som vil ligge rundt arenaen på Tors.

Det gjøres aldri på den enkle måten med denne klubben. Forventer en Leicester-aktig reprise på Torsdag.
Tror stadion og Leeds spillerne girer om siste 10 av kampen og vipper den akkurat i vår favør.

Det som var bedre etter pause var at Gruev/Kamara tok større eierskap over midtbanen sentralt. Det jeg savner er at de bidrar mye mer offensivt med gjennombrudd. Vi kritiserer Georginio og Summerville for å være ute av form, noe de sikkert er. Ihvertfall ikke den formen de var i. Men alt de gjør må de produsere stort sett på egen hånd. Veldig lite gjennombruddspasninger hvor Summerville kan utfordre en mot en. Han spilles på fot og må gjøre alt selv. Klart Norwich bruker ressurser på å stoppe det, så jobben er blitt vanskeligere for han. Syns ikke Archie Gray løftet den delen av spillet vårt heller. Det er en stor begrensning i vårt spill at kreativiteten sentralt på midtbanen er totalt fraværende. Ingen dype løp heller, ingen gjennombruddspasninger, det er stort sett vannbærere vi har der.

Derfor har jeg etterlyst Rutter på kant, Summerville sentralt og Joseph/Gnonto på topp fordi dem besitter ok fart. Å forsvare seg mot Leeds er enkelt - 2 mann på Rutter og ligge tett på Summerville - At de er ute av form tror jeg ikke. Kan like gjerne være frustrasjon og oppgitthet da de ikke får noe rom. De også merker nok at det kreves et c moment hver gang de får ballen hvis de skal skape noe..


Sydhagen

Urgh, hater når han fokuserer på sånt.
Tolv. TOLV. 12 😳

"If we had used VAR this season, we'd not be in the play offs. We'd be automatically promoted. That's  a fact."

Leeds boss Daniel Farke says he has TWELVE letters of apologies from officials for wrong decisions. Today they got another one wrong. #LUFC #NUFC #EFL @FA_PGMOL

https://x.com/justinallen1976/status/1789668876059394339?s=61&t=KF6bDF_lP8ZP8GAlg2t4VQ

Ikke fan av dette fra Farke. Dommerne gjør feil på samme måte som spillerne gjør feil. En del av spillet.
OG det er heldigvis ikke VAR i Championship som ødelegger spillet.

Regner med Farke har kontroll på hvor mange brev Ipswich, Leicester, Soton etc fått?
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

leedslife

Synes folk her inne er for negativ etter gårdagens kamp. Selv fryktet jeg at vi skulle tape med et par mål og der avansement nærmest kunne være utenfor rekkevidde allerede etter første kamp. Dette basert på det vi leverte mot QPR/Southampton. Kampen i går var et stort steg i riktig retning der vi var bunnsolide bakover og der jeg synes det var mer energi på midtbanen enn i de siste kampene. Leeds framsto i går som et lag som absolutt ikke har resignert.  Dårlige trender snus ofte ved at man først begynner å vinne dueller/strammer opp defensivt og så kommer det offensive av seg selv. Ville vært merkelig om vi plutselig både skulle være solide bakover og sprudle framover på banen etter den utviklingen vi har sett i det siste.  Selvsagt litt urovekkende å se at spesielt Rutter og Summerville virker å være så langt unna toppslag, men tror at en seier på torsdag kan være med på å få opp selvtilliten i gruppa før finalen. Jeg har ihvertfall fått en mye sterkere tro på opprykk etter kampen i går. Gleder meg enormt til kampen på torsdag, kommer til å bli elektrisk stemning på Elland Road.
Takk. Endelig et nyansert innlegg.
Taktisk bra gjennomført kamp av Leeds.

Carrow Road var oppildnet i starten av kampen, men det var tendenser til oppgitthet og buing på tampen.
Men kvaliteten bør synes i større grad i returkampen. Vi så den enorme forskjellen på det annulerte målet etter tredve min av 1 omg.
De henger rett og slett ikke med Norwich.
Så får vi håpe at spillerne våre klarer å deale med det trøkket og forventningspresset som vil ligge rundt arenaen på Tors.

Det gjøres aldri på den enkle måten med denne klubben. Forventer en Leicester-aktig reprise på Torsdag.
Tror stadion og Leeds spillerne girer om siste 10 av kampen og vipper den akkurat i vår favør.

Det som var bedre etter pause var at Gruev/Kamara tok større eierskap over midtbanen sentralt. Det jeg savner er at de bidrar mye mer offensivt med gjennombrudd. Vi kritiserer Georginio og Summerville for å være ute av form, noe de sikkert er. Ihvertfall ikke den formen de var i. Men alt de gjør må de produsere stort sett på egen hånd. Veldig lite gjennombruddspasninger hvor Summerville kan utfordre en mot en. Han spilles på fot og må gjøre alt selv. Klart Norwich bruker ressurser på å stoppe det, så jobben er blitt vanskeligere for han. Syns ikke Archie Gray løftet den delen av spillet vårt heller. Det er en stor begrensning i vårt spill at kreativiteten sentralt på midtbanen er totalt fraværende. Ingen dype løp heller, ingen gjennombruddspasninger, det er stort sett vannbærere vi har der.
Ja, jeg er delvis enig.
Er enig med beskrivelsen av midtbanen. Det er overhodet ikke godt nok.
Vi fortsetter litt som i fjor. Med Adams og Roca fikk vi tilsammen 1 fullverdig midtbanespiller mtp premissene som ligger i tempo, fysiske og taktiske i den engelske ligaen. Der vi med Kalvin hadde 1 spiller som nesten dekket to posisjoner, så er vi tilbake der at to gjøre jobben til en.
Mao så har vi igjen to veldig mediokre fotballspillere sentralt.

Synes dog venstresiden vår har vært bra til og med inn i sesongens siste måneder.
Synes laget (ofte Gruev/Kamara) stadig setter dem opp i gode posisjoner, men det som skjer etterpå fra laget er ikke i godt nok og egentlig toucher inne på det du mener vi mangler.
Var to gode 1 v 1 situasjoner Summerville skuslet vekk i går.
Etter min husk hadde vel Firpo 2-3 posisjoner der han pisket ballen inn.

Men hjelpes meg. Det er jo opplagt for alle og enhver hvor kvaliteten er i dette laget.
Så blir det og kamuflere for svakhetene våre.
Den usikkerheten til Meslier sprer seg voldsomt. Og igjen så var det like før i første omgang.

Men vi tok brodden fullstendig ut av Norwich ut over kampen. CS igjen, lite Norwich sjanser og en gjennomføring som bør bygge mestringsfølelse og trugghet inn mot returkampen på ER.
Så sånn sett er min konklusjon at dette var en bra plan av Farke og godt gjennomført av guttene.



GeirO

Synes Rutter er mer ute av form enn Summerville. Derfor ville jeg starta med Rutter på benken og satt han inn frisk og uthvilt etter 60 min, da de andre begynner å mørnes. Start gjerne med Joseph som spiss.

Tror også jeg ville startet med James i stedet for Gnonto, men her er jeg litt mer i tvil.
MOT

Sydhagen

Synes Rutter er mer ute av form enn Summerville. Derfor ville jeg starta med Rutter på benken og satt han inn frisk og uthvilt etter 60 min, da de andre begynner å mørnes. Start gjerne med Joseph som spiss.

Tror også jeg ville startet med James i stedet for Gnonto, men her er jeg litt mer i tvil.

Enig om Rutter. Han ser mer ut som våren 2023 versjonen enn den vi har sett tidligere i denne sesongen. Helt håpløs for tiden.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

stian

Synes Rutter er mer ute av form enn Summerville. Derfor ville jeg starta med Rutter på benken og satt han inn frisk og uthvilt etter 60 min, da de andre begynner å mørnes. Start gjerne med Joseph som spiss.

Tror også jeg ville startet med James i stedet for Gnonto, men her er jeg litt mer i tvil.

Enig om Rutter. Han ser mer ut som våren 2023 versjonen enn den vi har sett tidligere i denne sesongen. Helt håpløs for tiden.

Tror dere er inne på noe her når det gjelder Rutter. Har man gått seg fast i et litt uheldig mønster, så må man gjøre noe annet. Nå fikk han prøve seg som spiss uten at det funket nevneverdig, da er det på tide å prøve seg som supersub. Evnene hans er det ingen som er i tvil om og det skal ikke mye til før han er tilbake det han var. Er han på 90% av der han var for 3 mnd siden, så er han uansett et helvete å møte for slitne motstandere på tampen av en kamp.

Når det gjelder James så ønsker jeg også ham på benken fra start. Ikke fordi han er noe dårligere enn Gnonto, men fordi farten hans er et taktisk kort. Det å bytte inn en så rask spiller gjør at motstanderen ikke kan stå høyt mtp bakrom. I et scenario hvor vi enten leder eller det er uavgjort, vil James være et trekk det er vanskelig å håndtere for Norwich. I et scenario hvor vi ligger under vil han fortsatt være en håndfull for en sliten back som ligger lavt.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28970
  • Total likes: 2659
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Virker som alle har glemt at Rutter ble operert for noen uker siden. Da hadde han allerede i lang tid spilt med smerter (og sikkert masse tabletter innabords). Slikt påvirker formen. Han ble videre sendt på banen (som innbytter) bare uker etter operasjonen. Det er først nååå vi kan forvente at han er noenlunde tilbake på sitt vante nivå. Eg tenker at en åttiminutter ala søndag gjorde ham 'the world of good' og at han i løpet av et par kamper nå (hint hint) vil ligne mer og mer på seg selv.

:)

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

stian

Virker som alle har glemt at Rutter ble operert for noen uker siden. Da hadde han allerede i lang tid spilt med smerter (og sikkert masse tabletter innabords). Slikt påvirker formen. Han ble videre sendt på banen (som innbytter) bare uker etter operasjonen. Det er først nååå vi kan forvente at han er noenlunde tilbake på sitt vante nivå. Eg tenker at en åttiminutter ala søndag gjorde ham 'the world of good' og at han i løpet av et par kamper nå (hint hint) vil ligne mer og mer på seg selv.

:)

Det er vel snart to måneder siden den operasjonen, og vi kan ikke bruke vinn-eller-forsvinn-kampene til å spille folk i form igjen. Rutter kan fortsatt være avgjørende i playoff, men vi har andre som kan få mørne motstander før han kommer inn - Piroe fortjener en start nå.

leedslife

Fysikken til Rutter er jeg i tvil om vi hadde klart oss uten. Ingen av dem fremme som er i nærheten. Vi har sett i noen kamper at Summerville, Gnonto mf har flydd veggimellom. (eks mot typiske CC  lag som WBA, Preston, Hudders,Stoke)
Toppnivået til Rutter er det bare Summerville som overgår spør du meg.
Desverre scorer Rutter knapt mål og det er faktisk flere av de offensive spillerene rundt 11éren  som er sjanseskapende på nesten samme nivå som Rutter.  Sånn sett synes jeg det er riktig at spm kommer.
Men noe av grunnen til at han har måtte spille selv om formen mildt sagt har vært dalende er vel fordi Gnonto og James har vært endel skadet(?) og vi faktisk hadde en rekke med seire få lag forunt.
En div opp hadde det jo aldri i livet fungert slik Rutter har vært siste 2-3 månedene, men i CC synes jeg kanskje det er verdt sjansen.
Han har x faktoren og de sekundene med med fysikk, eleganse og balanse der motstanderen preller av han og kampbildet snus fullstendig.
Kvalitetsmessig er det og et ganske stort sprang ned fra de to som gikk direkte opp, Leeds og Soton til resten.

Bare en scoring eller en assist fra han på torsdag tror jeg hadde økt sjansene våre betrktelig for seier i en finale hvis vi kommer der.

ar9

Urgh, hater når han fokuserer på sånt.
Tolv. TOLV. 12

"If we had used VAR this season, we'd not be in the play offs. We'd be automatically promoted. That's  a fact."

Leeds boss Daniel Farke says he has TWELVE letters of apologies from officials for wrong decisions. Today they got another one wrong. #LUFC #NUFC #EFL @FA_PGMOL

https://x.com/justinallen1976/status/1789668876059394339?s=61&t=KF6bDF_lP8ZP8GAlg2t4VQ

Ikke fan av dette fra Farke. Dommerne gjør feil på samme måte som spillerne gjør feil. En del av spillet.
OG det er heldigvis ikke VAR i Championship som ødelegger spillet.

Regner med Farke har kontroll på hvor mange brev Ipswich, Leicester, Soton etc fått?
Enig. Dommerne dømmer der og da eller +- det når VAR er inne i bildet. Uansett er det fortsatt mennesker involvert med sine feil og begrensninger. Vurderingene som blir gjordt er dessuten til en viss grad subjektive. Dermed også delte. Gjelder for dommere,trenere, tilskuere etc.
Noe av fotballens sjarm spør du meg. I hvertfall ikke noe Farke får gjordt noe med eller i det hele tatt bør fokusere på nå.
Det kan han evt vente med til han blir pensjonist og skal skrive bok.
Tipper han heldigvis er klar over det selv også


Sent from my iPhone using Tapatalk

leedslife

Urgh, hater når han fokuserer på sånt.
Tolv. TOLV. 12 😳

"If we had used VAR this season, we'd not be in the play offs. We'd be automatically promoted. That's  a fact."

Leeds boss Daniel Farke says he has TWELVE letters of apologies from officials for wrong decisions. Today they got another one wrong. #LUFC #NUFC #EFL @FA_PGMOL

https://x.com/justinallen1976/status/1789668876059394339?s=61&t=KF6bDF_lP8ZP8GAlg2t4VQ

Ikke fan av dette fra Farke. Dommerne gjør feil på samme måte som spillerne gjør feil. En del av spillet.
OG det er heldigvis ikke VAR i Championship som ødelegger spillet.

Regner med Farke har kontroll på hvor mange brev Ipswich, Leicester, Soton etc fått?

Her er jeg uenig. Jeg ser på dette som en smart måte å kommunisere på ut mot kamp 2. Dette har garantert dommerteam og sine ledere en gjennomgang på i disse dager.
Såpass kynisk liker jeg at treneren vår er. Vi står midt i et cupspill der det står ekstremt mye på spill. Dommerteamet vet hvilken tricky oppgave en utslagsgivende semi på Elland Road er. Det er en veldig voksen oppgave.
Det vil bli temperatur på banen,fullstendig fyr på tribunen og det kommer garantert til å komme situasjoner for Leeds sin del innenfor motstanderens 16 der marginene er SMÅ om dommerteam blåser for eller lar det passere.
Jeg tar gjerne et tvilsomt straffespark som vi setter hvis det betyr plass i finalen.


Reaney

Dere som følger "One Leeds fan channel" på Youtube vet godt hvem Connor er. I dag gjør han et stort poeng angående den ene spilleren han frykter til torsdagens kamp. Og det er ingen fra Norwich men vår egen målvakt, Illian Meslier.
Se og hør sjøl fra 8.43.
https://www.youtube.com/watch?v=JD0BJfh8CBw



morten1966

Er enig med alt han sier, problemet er Meslier! Unngå cornere og innlegg!

ingve1960

Hvor mange store lag i europa har denne karen vert manager for.
Bare det å gå å prate i ekstrem traffikstøy er jo håpløst.
MOT

GeirO

Og så kan Meslier fort bli den store helten...

Prøve å balansere dommedagsprofetiene.
MOT

Dennis

Dere som følger "One Leeds fan channel" på Youtube vet godt hvem Connor er. I dag gjør han et stort poeng angående den ene spilleren han frykter til torsdagens kamp. Og det er ingen fra Norwich men vår egen målvakt, Illian Meslier.
Se og hør sjøl fra 8.43.
https://www.youtube.com/watch?v=JD0BJfh8CBw

Han har sine poeng, Connor, men jeg sluttet å følge han for lenge sida. Virker mest opptatt av å si "...and that's a fact" om ting som ikke har skjedd enda og kalle sine medsupportere delusional hvis de tror noe annet. Siste videoen jeg så etterapet han folk sarkastisk som "thinks we're staying up this year" (noe vi gjorde).

Syns han i det store er en løk, men han hadde og har vel sikkert enda, gode poenger også.
Marching on together!

sartre0612

Hvis du mener mye hele tiden så får du av og til rett i det du mener

Dennis

Hvis du mener mye hele tiden så får du av og til rett i det du mener

Sant det. Klokke om står stille... osv.

Men nå syns jeg Conor hadde en del vettugt å si den stunden jeg så på han jeg, men etter hvert syns jeg det ble litt mye "hån" av sine medsupportere og nevnte fremtidsfaktum han kom med konstant. Aner dog ikke om det har blitt bedre eller verre i mellomtida. Han hadde en ORDENTLIG rant i fylla etter QPR - den fikk jeg med meg - men der var både beruset tilstand og affekt såpass høy at det får skli. Hadde sikkert ikke vært stort bedre om jeg hadde filma meg sjøl etter det, men jeg hadde ikke tjaset om medfans eller i det hele tatt lagt ut klippet. ;D
Marching on together!