Skrevet av Emne: 2. play off kamp: Leeds vs Norwich @ Elland Road 16. mai kl. 21 på V sport2  (Lest 4275 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

auren

Knappe to døgn til kamp og ingen kamptråd? Er nervene i høyspenn for tiden eller er folk bare lite engasjerte etter slik sesongen ble avsluttet?

Tipper på ca. samme ellever som spilte 0-0. Kan dog tenkes at Farke vurderer et litt mer offansivt anlagt lag, så kanskje Piroe kommer inn for Gray?

Tidlig tips: 2-1.

auren
« Siste redigering: Mai 14, 2024, 21:27:31 av auren »
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Hallgeir *

Her burde det være mer enn 50% sjanse til å gå seirende ut av kampen på Elland Road. Norwich produserte ikke faretruende mye på Carrow Road. Leeds var ganske kompakte og slapp ikke motstanderen til med mange sjansene gjennom kampen.

Nå blir det sikkert en litt annen type kamp på torsdag. Sannsynligvis vil vi se et mer offensivt Leeds-lag, og det kan jo åpne opp for Norwich-kontringer. Men sesongens bortestatistikk for Norwich skremmer ingen, da bare de tre nedrykkerne pluss Plymouth og Wednesday var svakere.

Så skal det legges til at Derby ikke var så mye bedre på bortebane da de vant 4-2 på Elland Road for noen år siden. Men så lenge vi avgjør før det kommer til straffespark, er jeg optimist. Altså: Som Asbjørn vil heller ikke jeg ha straffer.
« Siste redigering: Mai 14, 2024, 22:13:45 av Hallgeir * »
Super Leeds since 1968

raggen

Har troa og sikker på 2-0 seier 8) 8)
Forever Leeds United!!!!!!!!

baste

16 mai, bare å gled sæ til kamp x 2
Varmer opp på Aspmyra stadion med B/G vs Tromsø først, slaget om Nord Norge.
Så bli det sportsbaren og Leeds United.


Bring it on  :)

Reaney

Jeg kan ikke drømme om at vi taper vår tredje hjemmekamp på rad. Det vil være en gedigen fiasko på sesongen. Norwich sin sjanse vil være uavgjort og straffekonk. De vil parkere bussen fra start. Vår sjanse ligger i å gå ut for fullt og score først så tidlig som mulig.

Tom

Her burde det være mer enn 50% sjanse til å gå seirende ut av kampen på Elland Road. Norwich produserte ikke faretruende mye på Carrow Road. Leeds var ganske kompakte og slapp ikke motstanderen til med mange sjansene gjennom kampen.

Nå blir det sikkert en litt annen type kamp på torsdag. Sannsynligvis vil vi se et mer offensivt Leeds-lag, og det kan jo åpne opp for Norwich-kontringer. Men sesongens bortestatistikk for Norwich skremmer ingen, da bare de tre nedrykkerne pluss Plymouth og Wednesday var svakere.

Så skal det legges til at Derby ikke var så mye bedre på bortebane da de vant 4-2 på Elland Road for noen år siden. Men så lenge vi avgjør før det kommer til straffespark, er jeg optimist. Altså: Som Asbjørn vil heller ikke jeg ha straffer.

Engelske oddssettere har Leeds som ganske klar favoritt til å gå videre. Odds 3/10 som tilsier ca 77 % sjanse for at Leeds tar seg videre. Synes kanskje selv at dette virker noe høyt, men det skyldes nok min innebygde skepsis til Leeds når det gjelder som mest.  Men uansett godt å se at folk som bedømmer kampen objektivt har troen på oss:)

Synes Leeds så bedre ut på søndag, og jeg ble også positivt skuffet over Norwich. Tror derfor vi ror dette i land.
 

Andersen

Tar glatt en 1 - 0. seier . Vil helst slippe straffespark konkurranse . MOT.

Blank_File

Jeg har nervene utenpå kroppen, og orker ikke å tenke for mye på kampen. Det får gå som det går. Blir det finale, så skal jeg prøve å komme meg bort.

GeirO

Ser ikke helt hvordan vi skal begynne å score mål igjen. I mitt hode er det mest sannsynlige at vi ligger og trykker og knoter, og så scorer Norwich på noen kontringer. Høyligen pessimist.

Og skulle alt gå bra på torsdag, venter Wembley,  vår favorittbane.

Nei, her det bare å nyte sommeren...
MOT

Hallgeir *

Jeg synes det er imponerende mange som syker seg ned når viktige kamper skal spilles. Man snakker seg/laget ned for å bygge en forsvarsmur mot en skuffelse som kanskje kan komme. Vi er skrudd sammen på forskjellig måte, og det er greit nok.

Selv føler jeg kun optimisme og spenning foran morgendagen. Eventuell skuffelse tar jeg ved kampslutt og tar det derfra.  :)
Super Leeds since 1968

GeirO

Bare basert på historiske fakta og en stor porsjon empiri.
MOT

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28980
  • Total likes: 2661
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Matchday.
På tide snart å komme seg over dammen. :)

Men ja:

Eirik Aase prøver å tolke krystallkula:

TORSDAG

Leeds United – Norwich City
Kampstart: 21.00

Det ble akkurat som forventet da Leeds United besøkte Carrow Road for å møte hjemmelaget Norwich City i søndagens første semifinale. Det var ingenting som tydet på at Leeds ikke var fornøyd med å ta med seg et uavgjort-resultat tilbake til Elland Road, mens Norwich City hadde vansker med å finne en vei gjennom Leeds forsvarsmur. Leeds skapte ikke mye de heller, men det virket tilfreds med hvordan kampen utviklet seg. Leeds-sjef Daniel Farke var likevel ganske irritert etter kampslutt, ettersom han følte at laget ble snytt for scoring da Junior Firpo utnyttet trøbbel i Norwich-forsvaret like før pause. Scoringen ble annullert for offside, men Farke mente at videobildene Leeds hadde tilgang til viste at det burde blitt stående. I tillegg var det en situasjon hvor Wilfrid Gnonto ville ha straffespark, men fikk ikke medhold. Norwich hadde et par sjanser ved Gabriel Sara og Joh Sargent, men uten uttelling. Norwich-sjef David Wagner var likevel ikke resignert i intervjuene etter kamp, og forklarte flere ganger at hans Huddersfield Town-lag også spilte uavgjort i sin første semifinale på hjemmebane den sesongen de rykket opp til Premier League via playoff. Nå er det klart for en fantastisk kamp under flomlysene på Elland Road. Et stadion som har gitt oss utrolige scener tidligere i sesongen da Leicester City ble slått, og kanskje blir det reprise torsdag? Hvis ikke blir det kanskje lignende scener som da Derby County på utrolig vis tok seg videre på Elland Road tilbake i 2019. Uansett er det bare å glede seg, ettersom jeg tror vi får et mye morsommere kampbilde enn det vi fikk servert søndag. Leeds kommer nok til å stå høyere og ta større sjanser fremover på banen. Samtidig har Norwich flere spillere som kan straffe Leeds både på dødballer og gjennom kontringer. Leeds har 16-5-2 på hjemmebane denne sesongen, men de to tapene har riktignok kommet i deres to siste hjemmekamper. Norwich har 6-6-11 på bortebane, noe som er sjette svakest i ligaen denne sesongen. Leeds vant 1-0 forrige gang de møtte hverandre på Elland Road.

Leeds siste kamper:
Norwich – Leeds 0-0
Leeds – Southampton 1-2 (Piroe)
QPR – Leeds 4-0
Boro – Leeds 3-4 (Summerville x2, Gnonto, Bamford)
Leeds – Blackburn 0-1

Norwichs siste kamper:
Norwich – Leeds 0-0
Birmingham – Norwich 1-0
Norwich – Swansea 2-2 (Sara, Sargent)
Norwich – Bristol City 1-1 (Sainz)
Preston – Norwich 0-1 (Sara)

Vurdering: Dette blir spennende! Det kommer nok til å koke på Elland Road, men det trenger ikke bety at vertene vinner av den grunn. Det fikk man blant annet se i 2019, samtidig som Norwich-sjef David Wagner har tatt seg videre til finale tidligere etter å ha spilt uavgjort hjemme i første kamp. Likevel sitter jeg med en følelse av at Leeds kommer til å trekke det lengste strået her. De virker sterkere enn Norwich totalt sett, og jeg følte vi kunne se det litt i den første kampen også. Det vil ikke være noe sjokk dersom Norwich tar seg videre her, men magefølelsen min taler til vertenes fordel. Hjemmeseier blir mitt tips, og jeg tror de klarer det uten ekstraomganger.

Tips: Hjemmeseier

https://championshipnorge.com/2024/05/16/for-playoff-leeds-united-norwich-city/
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

TK20

Det eneste som gir meg litt trua er at jeg overhodet ikke har trua. Jobber med å holde på den følelsen.

leedslife

Er relativt trygg på dette etter en profesjonell gjennomføring i første leg.
På den andre siden så er man livredd for at det skal rakne fullstendig igjen når ting virkelig drar seg til.
Drar alikavel til med et lite tips.
2-1 Summerville og Roberts.


ibster

Vet det er off-topic men i denne tråden er det liv. Er det fellesvisning i Oslo noe sted? Ser ikke at Carls har den på programmet 😕

Eriksen55

Meslier

Roberts Rodon Ampadu Firpo

Rutter Gruev. Kamara

James  Gnonto. Summerville

Darlow, Byram, Cooper, Shack, Gray,  Gelhardt, Anthony, Piroe og Joseph


Hallgi

Er det ingen pre-match pressekonferanse av Farke til denne kampen? Ingenting delt på LUTV
ALAW (& I am the pirate amongst us)

Dennis

Er det ingen pre-match pressekonferanse av Farke til denne kampen? Ingenting delt på LUTV

Det er visst ingen krav til å holde det i play off og med 0-0 etter første kamp har ikke situasjonen endret seg før returen.
 
Kanskje derfor? Kun spekulasjon.
Marching on together!

GaryMac

Leeds United Team vs Norwich City

 

Meslier, Gray, Rodon, Ampadu, Firpo, Gruev, Kamara, Summerville, Gnonto, Rutter, Piroe

 

Substitutes: Darlow, Roberts, Cooper, Cresswell, Shackleton, Anthony, James, Gelhardt, Joseph

Hallgeir *

Archie tilbake på backplass. Hvem skal spille spiss, Georginio eller Piroe?
Super Leeds since 1968

raggen

farke er som ei åpen bok ::) ::)
Forever Leeds United!!!!!!!!

rd1

Neglene er nedbitte
Får vi nok et spark i skritte?
Play off spøkelse henger over oss
Er Farke den rette boss?

Men når kampen mot slutten går
Vi selvsagt igjen som seierherrer står
Daniel James tar tenning fra bunn
Og scorer vinnermålet mot Angus Gunn
"Who needs Cantona??"

Forever Whites

Synes den lagoppstillingen lukter tap.  Må de motbevise meg.  Hvor er Byram som var en av banens beste i forrige kamp?
Medlem 94237

GaryMac

Synes den lagoppstillingen lukter tap.  Må de motbevise meg.  Hvor er Byram som var en av banens beste i forrige kamp?
Må velvære skade siden han ikke engang er på benken.

Hallgeir *

Uvanlig laber aktivitet på forumet foran en så viktig kamp. Er det morgendagen som forberedes, eller sitter man og skjelver i buksene av pur nervøsitet?  ;)
Super Leeds since 1968

Cannavaro

Sitter nok en del nervøse Leeds-hoder ikveld rundt om i det ganske land......jeg antar det er mange som f eks tenker at Play-Off ikke er for Leeds og at tap (enten idag eller eventuell finale) er neddiskontert....er nesten ambivalent sjøl...tenker at det hadde vært fint med en Wembley-kamp for Leeds, men en statistikk eller forbannelse som MÅ overvinnes....og vi har jo stinket i flere kamper nå....med en bitteliten pluss i margen i første kamp mot Norwich.
Hadde vært gøy for Leeds fans og heise et hvitt flag ved siden av det norske imorgen tidlig.....vel, håpet skal ingen få ta fra oss uansett.....lykke til alle Leeds-venner......
MFLU - Miracles For Leeds United

GeirO

Archie tilbake på backplass. Hvem skal spille spiss, Georginio eller Piroe?
Leeds Live sier Piroe
MOT

GeirO

Uvanlig laber aktivitet på forumet foran en så viktig kamp. Er det morgendagen som forberedes, eller sitter man og skjelver i buksene av pur nervøsitet?  ;)
Slik er det når utfallet er gitt på forhånd...  :o
MOT

Hallgeir *

Archie tilbake på backplass. Hvem skal spille spiss, Georginio eller Piroe?
Leeds Live sier Piroe

Sannsynligvis det beste alternativet.
Super Leeds since 1968

Hallgeir *

Elland Road er et mektig skue i kveld.  8)
Super Leeds since 1968