Kamp vs Portsmouth lørdag 10.august '24 kl 13:30. Elland Road

Started by Asbjørn, August 05, 2024, 12:34:31

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Dylan

Quote from: peacock on August 10, 2024, 14:23:17
Quote from: Dylan on August 10, 2024, 13:48:50Har Ampadu solide nok ankler til å spille/krige på midtbanen??

Hvorfor skulle dette være et problem?
Han spilte vel samtlige minutter i serien forrige sesong.
Tenker vel at midtstopperspill er mer ankelvennlig enn sklitaklinger og dueller på midten ...

Johnnyj

Rutter må vel bytte drakt i pausen så mye som han har blitt holdt i trøya. Utrolig at de har fått slippe unna med det, mens Rodon får frispark i mot og gult kort for samme forseelse.

Elendig dømming. Det er jo symptomatisk på en sånn dag når vi også har marginene i mot.

Kato

Det skumleste er at den defensive soliditeten vi så i januar, februar og mars er totalt borte. Vi fortsetter akkurat som i de siste 7-8 kampene, masse baklengs på få sjanser mot. Spesielt Joe Rodon fremstår like svak som siste del av fjorårssesongen.

Johnnyj

Quote from: Dylan on August 10, 2024, 14:28:01
Quote from: peacock on August 10, 2024, 14:23:17
Quote from: Dylan on August 10, 2024, 13:48:50Har Ampadu solide nok ankler til å spille/krige på midtbanen??

Hvorfor skulle dette være et problem?
Han spilte vel samtlige minutter i serien forrige sesong.
Tenker vel at midtstopperspill er mer ankelvennlig enn sklitaklinger og dueller på midten ...
Ampadu har spilt mye i denne rollen i andre klubber og klart seg utmerket.

Minner litt om sånn Kalvin Phillips ble brukt i sine siste år i Leeds. Ligger lavt og sikrer foran forsvarslinja og strør pasninger fremover på banen. Mye avhenger av at Gruev tar en mer offensiv rolle. Har litt å gå på der, så langt.

leedslife

*Tipper 3-2. eller 4-3 her.
Synes offensivt så ser vi spillekåte ut.

Dylan

Quote from: Sterland on August 10, 2024, 14:21:42Latterlig å forære det usedvanlig dårlige Portsmouth sjanser på denne måten. Men når vi ikke klarer å sette egne sjanser skjer dette.. Meget svakt så langt. Men dette er en match vi bør ta hjem, selv etter å ligge under ved pause. Skuffende så langt av Meslier, Bogle, Rodon og Rutter. Struijk, James, Joseph og til dels Gnonto har vært positive
Synes Bogle åpnet friskt med gode initiativ fremover, men leverte ikke noe særlig defensivt.

Dennis

Quote from: Johnnyj on August 10, 2024, 14:28:09Rutter må vel bytte drakt i pausen så mye som han har blitt holdt i trøya. Utrolig at de har fått slippe unna med det, mens Rodon får frispark i mot og gult kort for samme forseelse.

Elendig dømming. Det er jo symptomatisk på en sånn dag når vi også har marginene i mot.

Enig!

Rodons situasjon var knapt frispark. Så langt mer ut som en forseelse live enn på reprise. Så er man heldig som kan se det igjen, noe ikke dommer kan.

Likevel, som du sier har Rutter blitt holdt i ved flere anledninger uten at det har blitt annet enn frispark.
Marching on together!

Neo

Bekymret.
Mulig dette likevel blir et bra utfall, med 3-2´ish.

Men, blir dette poengtap, så er det mer enn bekymringsfullt. Dette er en kamp som SKAL gi 3 poeng i saldoen.
Det var nok av kamper i fjor som endte som dette.
Og ikke snakk om "uflaks" eller "vi spilte bra", "var bare en sånn dag..", "løsner i neste".... etc.
Lei av slike floskler.

Nå må vi ha lært å styre og avgjøre kamper som dette.

Lucas the Kop Cat

Gnonto tar en Summerville!

Sent fra min LE2113 via Tapatalk

Dennis

Marching on together!

leedslife

Det må aldri glemmes.
Dette laget har potensiale til å enkelt score 4-5 mål ila 90 minutt uansett motstand i denne divisjonen.
bare så det er klart og tydelig.

Borge

veldig bra at Pompey heller ikke har en god keeper.... :)
Borge

Lucas the Kop Cat

Joseph da , nå må du vise at du kan treffe mål.

leedslife

Det Joseph gjør før avslutninga der er det så høy klasse over.

Fantasyland

Dennis

Det Joseph gjør før det er goalgetter-tendens. Ikke avslutningen i stil dessverre.

Ellers har vi vel flere farlige dødballer i dag enn hele fjoråret til sammen.
Marching on together!

Kato

Byram for Bogle, så vi får stoppet trøblet med alt vi taper i lufta på høyreback.

Lucas the Kop Cat

Quote from: Dennis on August 10, 2024, 14:34:58
Quote from: Johnnyj on August 10, 2024, 14:28:09Rutter må vel bytte drakt i pausen så mye som han har blitt holdt i trøya. Utrolig at de har fått slippe unna med det, mens Rodon får frispark i mot og gult kort for samme forseelse.

Enig!

Rodons situasjon var knapt frispark. Så langt mer ut som en forseelse live enn på reprise. Så er man heldig som kan se det igjen, noe ikke dommer kan.

Likevel, som du sier har Rutter blitt holdt i ved flere anledninger uten at det har blitt annet enn frispark.
Holding med begge hender med en viss varighet er innskjerpet. Synes det er lite å kritisere dommer for, virker stort sett å ha lagt samme linja for begge lag

Lucas the Kop Cat

Liker ikke at Strujk så ofte spiller bakover mot Meslier. Gir Pompey anledning til å stå høyere.

Hallgeir *

Rodon er den største skuffelsen hos oss. Lykkes ikke med enkle pasninger heller.
Super Leeds since 1968

stian

Lucas the Kop Cat

Puslete skudd først av Gruev, nå av Rutter

Fantasyland

Borge

Quote from: Lucas the Kop Cat on August 10, 2024, 14:51:58Puslete skudd først av Gruev, nå av Rutter

Ja, ser ikke ut som om han trent på avslutninger siden forrige sesong:-) lurer også på hvor mange unødvendige balltap Rutter har ila en kamp. Må være mange...
Borge

Lucas the Kop Cat

Passer 60 min, snart byttetid. Hvem skal ut og hvem skal inn?

Dennis

Quote from: Lucas the Kop Cat on August 10, 2024, 14:47:08
Quote from: Dennis on August 10, 2024, 14:34:58

Enig!

Holding med begge hender med en viss varighet er innskjerpet. Synes det er lite å kritisere dommer for, virker stort sett å ha lagt samme linja for begge lag

Jeg er nok litt farga av hvilken vei det var. Og det var jo tross alt på vei gjennom.

Syns likevel Rutter-fellere har sluppet enkelt unna, men noen stor feil er det nok ikke, nei.
Marching on together!

Kato

Quote from: Lucas the Kop Cat on August 10, 2024, 14:54:44Passer 60 min, snart byttetid. Hvem skal ut og hvem skal inn?

Han våkner i 83.

Dylan

Lucas the Kop Cat

Quote from: Dylan on August 10, 2024, 14:59:37Gerhard inn, trenger noen som skyter.
Kan vel bli Rothwell og Bamford.