SPILLER: Ao Tanaka

Started by Dennis, August 30, 2024, 13:00:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Dennis

Marching on together!

GaryMac

#1
Vi har vel ikke vært bortskjemt med midtbanespillere som scorer mål de siste årene.  Får håpe Tanaka kan hjelpe på med å få slutt på den trenden.
Velkommen !

Og sangen er vel klar allerede:
https://x.com/lufc/status/1829471162671177799?s=46&t=ggB-NRNb16WXCI-JLxxHUw
(Først publisert av "Svada" i Rykter-tråden :-) )

Reaney


geirsilke

Han ble faktisk matchvinner da Japan slo Spania i forrige VM, og det var vel den scoringen der det var mye tvil om ballen hadde vært ute først. Så vidt jeg forstår er Tanaka først og fremst en 8'er, så i Farkes system blir han vel den mest offensive av de to sentrale. Kanskje en lignende spillertype som Mateusz Klich?

Dennis

Quote from: geirsilke on August 30, 2024, 13:37:57Han ble faktisk matchvinner da Japan slo Spania i forrige VM, og det var vel den scoringen der det var mye tvil om ballen hadde vært ute først. Så vidt jeg forstår er Tanaka først og fremst en 8'er, så i Farkes system blir han vel den mest offensive av de to sentrale. Kanskje en lignende spillertype som Mateusz Klich?

Var også linka i fjor. TSB spekulerte i om ikke det var førstevalget som ble jobba med i fjor sommer, som i stedet endte med at Kamara ble hentet. Plausibelt nok det, da det virka som Kamara-overgangen var mer eller mindre klar i et par måneder før han endelig signerte på deadline day.

Kanskje er det noe av det samme med Ljubicic i år?
Marching on together!

Blank_File

En spennende spiller, men som realisten Farke er inne på, dette vil ta tid. Foreløpig hopper jeg ikke i taket av noen av de signeringene vi har gjort i sommer. 49'ers ikke godkjent fra min side enda.

peacock

Quote from: Blank_File on August 30, 2024, 14:01:34En spennende spiller, men som realisten Farke er inne på, dette vil ta tid. Foreløpig hopper jeg ikke i taket av noen av de signeringene vi har gjort i sommer. 49'ers ikke godkjent fra min side enda.

Tiltredes!
Vi får inn spillere som er helt uprøvd i Championship. Det er ingen garanti for at disse kan erstatte Summerville og Rutter. Om et sent bud på Gnonto kommer, blir det nesten som å starte på nytt offensivt.

GeirO

いらっしゃいませ

(betyr velkommen i tilfelle han leser forumet...)
MOT

RoarG

Velkommen til klubben skal du være, Ao :) .
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Asbjørn

Dette er altså en 180 cm høy (kilde Transfermarkt) 25-åring med solid internasjonal erfaring (27 landskamper), inkludert mesterskap og rundt 100 kamper i 2.Bundesliga.

Leeds-Live:
The 25-year-old, capped 27 times by his country, has penned a four-year contract. "I am so excited and I am so happy to be here," said Tanaka. "I can control the game and make the assists and goals. I want to help the team.

"Of course, we want to go to the Premier League which is why I came here so I want to make a contribution for the team.

Det er drømmen om Premier League som fikk ham til å komme. Men Elland Road-atmosfæren kkjenner han til:
Tanaka is relishing the prospect of playing regularly at Elland Road. "Everyone says Leeds fans are amazing and the stadium atmosphere is amazing, so I can't wait to play in front of the amazing supporters," he said. "I want to win in the stadium with so many supporters!"

https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/ao-tanaka-makes-big-leeds-29838121
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

leedslife

"I can control the game»

Aldri sett han spille, men her har Farke tatt tak i sitt største problem i systemet.

Mye som sier meg at man skal gi denne mannen ressurser og tid. Tror ikke vi skal belage alt på hva Farke viste med Norwich viste i PL.

Eriksen55

Quote from:  ???  on August 31, 2024, 08:58:52"I can control the game»

Aldri sett han spille, men her har Farke tatt tak i sitt største problem i systemet.

Mye som sier meg at man skal gi denne mannen ressurser og tid. Tror ikke vi skal belage alt på hva Farke viste med Norwich viste i PL.

Synd han er så billig bare. Hadde vært bedre om vi hadde betalt minst 10 mill  ???

leedslife

#12
Quote from: Eriksen55 on August 31, 2024, 09:04:48
Quote from:  ???  on August 31, 2024, 08:58:52"I can control the game»

Aldri sett han spille, men her har Farke tatt tak i sitt største problem i systemet.

Mye som sier meg at man skal gi denne mannen ressurser og tid. Tror ikke vi skal belage alt på hva Farke viste med Norwich viste i PL.

Synd han er så billig bare. Hadde vært bedre om vi hadde betalt minst 10 mill  ???


 
Quote from: Eriksen55 on August 31, 2024, 09:04:48
Quote from:  ???  on August 31, 2024, 08:58:52"I can control the game»

Aldri sett han spille, men her har Farke tatt tak i sitt største problem i systemet.

Mye som sier meg at man skal gi denne mannen ressurser og tid. Tror ikke vi skal belage alt på hva Farke viste med Norwich viste i PL.

Synd han er så billig bare. Hadde vært bedre om vi hadde betalt minst 10 mill  ???
Er enig med deg at man skal ikke henge seg for mye opp i prisen i dette vinduet. Man kan treffe på spillere selv om de ikke er britiske og koster massevis av penger. Ferdighetsmessig kan han allround også være en bedre spiller enn feks Skipp som har ekstreme ferdigheter i å kontrollere og diktere kamper.
Men du skal integrere han.
Nytt land, ny kultur, nytt språk, annen dynamikk. Helt ny spillergruppe. En gruppe under massivt press.
ifht eksponering, forventninger, trøkk fra omgivelsene så er det en different ball game.
Som fantasyland var inne på her tidligere i uka. Majoriteten av supportere sitter (igjen) med en følelse av at klubb ikke viser ambisjoner - dermed får spillere inn mindre tid til å akklimatisere (det er min erfaring) før dommen kommer av supportere.
Det viktigste Radrizianni gjorde var å høre på Orta våren 18 da han sa at Leeds ikke var noe utviklingsklubb som kunne drives som Luton eller tilsvarende klubber.
Da man gikk fra prosjekt 1 under Rad til prosjekt 2 så fikk man fort voldsom suksess.
Jeg tror mr Orta har veldig rett i dette.
Hva som har fungert i Luton, Brighton, Brentford og senest Ipswich tror jeg aldri i verden vil fungere i Leeds.

Eriksen55

Quote from: leedslife on August 31, 2024, 09:21:04
Quote from: Eriksen55 on August 31, 2024, 09:04:48
Quote from:  ???  on August 31, 2024, 08:58:52"I can control the game»

Aldri sett han spille, men her har Farke tatt tak i sitt største problem i systemet.

Mye som sier meg at man skal gi denne mannen ressurser og tid. Tror ikke vi skal belage alt på hva Farke viste med Norwich viste i PL.

Synd han er så billig bare. Hadde vært bedre om vi hadde betalt minst 10 mill  ???


 
Quote from: Eriksen55 on August 31, 2024, 09:04:48
Quote from:  ???  on August 31, 2024, 08:58:52"I can control the game»

Aldri sett han spille, men her har Farke tatt tak i sitt største problem i systemet.

Mye som sier meg at man skal gi denne mannen ressurser og tid. Tror ikke vi skal belage alt på hva Farke viste med Norwich viste i PL.

Synd han er så billig bare. Hadde vært bedre om vi hadde betalt minst 10 mill  ???
Er enig med deg at man skal ikke henge seg for mye opp i prisen i dette vinduet. Man kan treffe på spillere selv om de ikke er britiske og koster massevis av penger. Ferdighetsmessig kan han allround også være en bedre spiller enn feks Skipp som har ekstreme ferdigheter i å kontrollere og diktere kamper.
Men du skal integrere han.
Nytt land, ny kultur, nytt språk, annen dynamikk. Helt ny spillergruppe. En gruppe under massivt press.
ifht eksponering, forventninger, trøkk fra omgivelsene så er det en different ball game.
Som fantasyland var inne på her tidligere i uka. Majoriteten av supportere sitter (igjen) med en følelse av at klubb ikke viser ambisjoner - dermed får spillere inn mindre tid til å akklimatisere (det er min erfaring) før dommen kommer av supportere.
Det viktigste Radrizianni gjorde var å høre på Orta våren 18 da han sa at Leeds ikke var noe utviklingsklubb som kunne drives som Luton eller tilsvarende klubber.
Da man gikk fra prosjekt 1 under Rad til prosjekt 2 så fikk man fort voldsom suksess.
Jeg tror mr Orta har veldig rett i dette.
Hva som har fungert i Luton, Brighton, Brentford og senest Ipswich tror jeg aldri i verden vil fungere i Leeds.


En dyr Rutter ble hetset fordi han var for dyr. Så kan fort bli motsatt også
Costa kostet 16 og Raphinhia 17. Gnonto 3,8, James 25 - Ingenting av dette gjenspeiler kvalitet. Alder, utvikling, marked, etterspørsel, desperasjon, kontraktstid og sikkert dusinvis av andre ting.

Pris og kvalitet har ingenting å si om alt det du nevner med å integrere, få spiller til å trives, etc ikke fungerer. Spillerne er også forskjellige. Er man ekstrovert/introvert, selvstendig eller kommer rett fra prompern, you name it, etc, etc.
At det kan ta lenger tid for en Sveitser, Japaner eller Franskmann i forhold til en brite eller svenske er ikke unormalt. Men det kan like gjerne være motsatt.
Er spillergruppen harmonisk er alt lettere og ting vil gå raskere. Det er mye lettere å hente spillere og få de til å fungere i et lag som er i medgang kontra veldig motgang. Tipper de som kom i januar siste halvdel av tiden i PL hadde nesten håpløse forhold for å lykkes. Alt virker bedre nå, heldigvis.

Selvfølgelig har spillere som koster 20 mill bedre CV-er og er som oftest da bedre spillere. Men ikke sikkert de passer like bra inn i laget. En ensom stjerne på et lag fungerer ikke alltid i et kollektiv med spillere som er like gode eller bedre.

Det er nok utrolig mange faktorer som skal krysses av før man blir klarert som et target.  Flere av de Leeds har kjøpt har 1 år igjen på kontrakten. Det påvirker prisen enormt ift det å ha 3-5 år igjen. Neppe tilfeldig og utvilsomt fornuftig og det kan virke som at det har vært en av faktorene som har påvirket.

Målet er opprykk. De forventet opprykk og planlegger med opprykk. Da har kanskje enkelte target en maks pris for hva de mener er verdt å betale for en spiller som kan bidra bra i CC, men er usikker på om blir like viktig i PL eller har bikket en viss alder. I tillegg må de minst tilby en 4 års kontrakt. Videresalg på noen av disse eksisterer ikke. Kanskje dette er tilfellet med Hamer? Hadde han vært 24 så hadde Leeds kastet inn 7-8 mill til? Tydelig at både Rowe og Sara har stått på listen - Ikke mange millioner som skilte på tilbud og krav. Hadde vært gøy å fått vite hva som er grunnlaget fir vurderingene. Helt sikkert sine grunner.
På samme måte hvorfor de velger å bruke 11 mill på Ramezani.

Når det er sagt så hadde jeg personlig lett slengt inn det Norwich og Sheff U krevde for Sara og Hamer. Men lett for meg på utsiden å mene.

Et godt spørsmål fra en her inne tidligere i uken. Rart ingen PL klubber luktet på Sara og Hamer. Jeg vet ikke. Så spør jeg videre? Hvorfor var Summerville, Rutter og til dels Gnonto mer ettertraktet i PL en både Sara og Hamer? Stats og bidrag for sitt lag så er både Hamer og Sars minst like imponerende.

leedslife

#14
Quote from: Eriksen55 on August 31, 2024, 10:13:25
Quote from: leedslife on August 31, 2024, 09:21:04
Quote from: Eriksen55 on August 31, 2024, 09:04:48
Quote from: ??? on August 31, 2024, 08:58:52"I can control the game»

Aldri sett han spille, men her har Farke tatt tak i sitt største problem i systemet.

Mye som sier meg at man skal gi denne mannen ressurser og tid. Tror ikke vi skal belage alt på hva Farke viste med Norwich viste i PL.

Synd han er så billig bare. Hadde vært bedre om vi hadde betalt minst 10 mill  ???


Quote from: Eriksen55 on August 31, 2024, 09:04:48
Quote from: ??? on August 31, 2024, 08:58:52"I can control the game»

Aldri sett han spille, men her har Farke tatt tak i sitt største problem i systemet.

Mye som sier meg at man skal gi denne mannen ressurser og tid. Tror ikke vi skal belage alt på hva Farke viste med Norwich viste i PL.

Synd han er så billig bare. Hadde vært bedre om vi hadde betalt minst 10 mill  ???
Er enig med deg at man skal ikke henge seg for mye opp i prisen i dette vinduet. Man kan treffe på spillere selv om de ikke er britiske og koster massevis av penger. Ferdighetsmessig kan han allround også være en bedre spiller enn feks Skipp som har ekstreme ferdigheter i å kontrollere og diktere kamper.
Men du skal integrere han.
Nytt land, ny kultur, nytt språk, annen dynamikk. Helt ny spillergruppe. En gruppe under massivt press.
ifht eksponering, forventninger, trøkk fra omgivelsene så er det en different ball game.
Som fantasyland var inne på her tidligere i uka. Majoriteten av supportere sitter (igjen) med en følelse av at klubb ikke viser ambisjoner - dermed får spillere inn mindre tid til å akklimatisere (det er min erfaring) før dommen kommer av supportere.
Det viktigste Radrizianni gjorde var å høre på Orta våren 18 da han sa at Leeds ikke var noe utviklingsklubb som kunne drives som Luton eller tilsvarende klubber.
Da man gikk fra prosjekt 1 under Rad til prosjekt 2 så fikk man fort voldsom suksess.
Jeg tror mr Orta har veldig rett i dette.
Hva som har fungert i Luton, Brighton, Brentford og senest Ipswich tror jeg aldri i verden vil fungere i Leeds.



Pris og kvalitet har ingenting å si om alt det du nevner med å integrere, få spiller til å trives, etc ikke fungerer. Spillerne er også forskjellige. Er man ekstrovert/introvert, selvstendig eller kommer rett fra prompern, you name it, etc, etc.
At det kan ta lenger tid for en Sveitser, Japaner eller Franskmann i forhold til en brite eller svenske er ikke unormalt. Men det kan like gjerne være motsatt.
Er spillergruppen harmonisk er alt lettere og ting vil gå raskere. Det er mye lettere å hente spillere og få de til å fungere i et lag som er i medgang kontra veldig motgang. Tipper de som kom i januar siste halvdel av tiden i PL hadde nesten håpløse forhold for å lykkes. Alt virker bedre nå, heldigvis.

Selvfølgelig har spillere som koster 20 mill bedre CV-er og er som oftest da bedre spillere. Men ikke sikkert de passer like bra inn i laget. En ensom stjerne på et lag fungerer ikke alltid i et kollektiv med spillere som er like gode eller bedre.

Det er nok utrolig mange faktorer som skal krysses av før man blir klarert som et target.  Flere av de Leeds har kjøpt har 1 år igjen på kontrakten. Det påvirker prisen enormt ift det å ha 3-5 år igjen. Neppe tilfeldig og utvilsomt fornuftig og det kan virke som at det har vært en av faktorene som har påvirket.

Målet er opprykk. De forventet opprykk og planlegger med opprykk. Da har kanskje enkelte target en maks pris for hva de mener er verdt å betale for en spiller som kan bidra bra i CC, men er usikker på om blir like viktig i PL eller har bikket en viss alder. I tillegg må de minst tilby en 4 års kontrakt. Videresalg på noen av disse eksisterer ikke. Kanskje dette er tilfellet med Hamer? Hadde han vært 24 så hadde Leeds kastet inn 7-8 mill til? Tydelig at både Rowe og Sara har stått på listen - Ikke mange millioner som skilte på tilbud og krav. Hadde vært gøy å fått vite hva som er grunnlaget fir vurderingene. Helt sikkert sine grunner.
På samme måte hvorfor de velger å bruke 11 mill på Ramezani.

Når det er sagt så hadde jeg personlig lett slengt inn det Norwich og Sheff U krevde for Sara og Hamer. Men lett for meg på utsiden å mene.

Et godt spørsmål fra en her inne tidligere i uken. Rart ingen PL klubber luktet på Sara og Hamer. Jeg vet ikke. Så spør jeg videre? Hvorfor var Summerville, Rutter og til dels Gnonto mer ettertraktet i PL en både Sara og Hamer? Stats og bidrag for sitt lag så er både Hamer og Sars minst like imponerende.

"En dyr Rutter ble hetset fordi han var for dyr. Så kan fort bli motsatt også
Costa kostet 16 og Raphinhia 17. Gnonto 3,8, James 25 - Ingenting av dette gjenspeiler kvalitet. Alder, utvikling, marked, etterspørsel, desperasjon, kontraktstid og sikkert dusinvis av andre ting."

Kvaliteten på spillerne Leeds signerer er vel ikke det som stilles spørsmålstegn ved her eller tidligere?
Hvor klubben står til enhver tid speiler i større grad prisen vi betaler for spillerne - så når folk mener Leeds er i en posisjon der vi får det beste ut av avtaler så lurer jeg på hvilken verden de egentlig befinner seg i.
Alt vi driver med gjenskaper tilstanden til klubben. Til og med hets o.l (som du beskriver v Rutter) som flere ofte legger seg opp i når man leter etter hvorfor klubben ikke evner å ta sportslige steg.

Nå er jo dette ting som er enklest å synse noe om da fotball er resultatdrevet og fasit ligger ganske tett opp mot sannhet i det lange løp.

Ang PL beilere vedr Hamer og Sara er vanskelig å ha noe veldig mening om.
Personlig vil jeg tippe nesten samtlige topp 20 lag i England har dem to på sine skyggelag - så er det sikkert mange, mange faktorer som gjør at den ene drar ut og den andre blir.
Personlig vektla jeg alder for Hamer. Forhold til risk v reward som vil jeg tro fra et klubb perspektiv det er det mest naturlige, men det er synsing.
Vedr  "Da har kanskje enkelte target en maks pris for hva de mener er verdt å betale for en spiller som kan bidra bra i CC, men er usikker på om blir like viktig i PL eller har bikket en viss alder. I tillegg må de minst tilby en 4 års kontrakt. Videresalg på noen av disse eksisterer ikke. Kanskje dette er tilfellet med Hamer? Hadde han vært 24 så hadde Leeds kastet inn 7-8 mill til? Tydelig at både Rowe og Sara har stått på listen - Ikke mange millioner som skilte på tilbud og krav. Hadde vært gøy å fått vite hva som er grunnlaget fir vurderingene. Helt sikkert sine grunner.
På samme måte hvorfor de velger å bruke 11 mill på Ramezani"

så ut fra mitt ståsted så tror jeg du har veldig mye rett i dette.

For å runde av rundt det siste du skriver.
Jeg tror Leeds er en fantastisk referanse.
Gjentakende prestasjoner på det nivået Rutter, Summerville og Gray gjorde må jo være en helt fantastisk mulighet for topp 15-20 klubber i England.
De håndterer press og forventninger. Kvalitetsmessig er det ikke så stort sprang fra de beste individuelle spillerne fra topp CC til bunn/mid PL.
Jeg tror det er milevis forskjell fra å prestere på et høyt nivå i Leeds enn de to andre klubbene du bruker som eksempel.
Nå har jeg også en stor tro på at det er den mentale kapasiteten som skiller de nest-beste og de beste.
Individuelle ferdigheter har du flust av i CC.
Derfor jeg har dratt frem A Gray i flere år.
Modenhet, rolleforståelse og det faktum at han har virket upåvirket av omgivelsene i en særs krevende situasjon over en 2-3 års periode for klubben.


* det ble noe rot dette da jeg ikke får hevet ut det jeg ønsket å svare på.

Men du har i tillegg noen  veldig interessante betraktninger rundt integrering og lagsammensetning som jeg er veldig enig i.

Eriksen55

Quote from: leedslife on August 31, 2024, 10:39:12
Quote from: Eriksen55 on August 31, 2024, 10:13:25
Quote from: leedslife on August 31, 2024, 09:21:04
Quote from: Eriksen55 on August 31, 2024, 09:04:48
Quote from: ??? on August 31, 2024, 08:58:52"I can control the game»

Aldri sett han spille, men her har Farke tatt tak i sitt største problem i systemet.

Mye som sier meg at man skal gi denne mannen ressurser og tid. Tror ikke vi skal belage alt på hva Farke viste med Norwich viste i PL.

Synd han er så billig bare. Hadde vært bedre om vi hadde betalt minst 10 mill  ???


Quote from: Eriksen55 on August 31, 2024, 09:04:48
Quote from: ??? on August 31, 2024, 08:58:52"I can control the game»

Aldri sett han spille, men her har Farke tatt tak i sitt største problem i systemet.

Mye som sier meg at man skal gi denne mannen ressurser og tid. Tror ikke vi skal belage alt på hva Farke viste med Norwich viste i PL.

Synd han er så billig bare. Hadde vært bedre om vi hadde betalt minst 10 mill  ???
Er enig med deg at man skal ikBrentford og senest Ipswich tror jeg aldri i verden vil fungere i Leeds.



Pris og kvalitet har ingenting å si om alt det du nevner med å integrere, få spiller til å trives, etc ikke fungerer. Spillerne er også forskjellige. Er man ekstrovert/introvert, selvstendig eller kommer rett fra prompern, you name it, etc, etc.
At det kan ta lenger tid for en Sveitser, Japaner eller Franskmann i forhold til en brite eller svenske er ikke unormalt. Men det kan like gjerne være motsatt.
Er spillergruppen harmonisk er alt lettere og ting vil gå raskere. Det er mye lettere å hente spillere og få de til å fungere i et lag som er i medgang kontra veldig motgang. Tipper de som kom i januar siste halvdel av tiden i PL hadde nesten håpløse forhold for å lykkes. Alt virker bedre nå, heldigvis.


Når det er sagt så hadde jeg personlig lett slengt inn det Norwich og Sheff U krevde for Sara og Hamer. Men lett for meg på utsiden å mene.

Et godt spørsmål fra en her inne tidligere i uken. Rart ingen PL klubber luktet på Sara og Hamer. Jeg vet ikke. Så spør jeg videre? Hvorfor var Summerville, Rutter og til dels Gnonto mer ettertraktet i PL en både Sara og Hamer? Stats og bidrag for sitt lag så er både Hamer og Sars minst like imponerende.

"En dyr Rutter ble hetset fordi han var for dyr. Så kan fort bli motsatt også
Costa kostet 16 og Raphinhia 17. Gnonto 3,8, James 25 - Ingenting av dette gjenspeiler kvalitet. Alder, utvikling, marked, etterspørsel, desperasjon, kontraktstid og sikkert dusinvis av andre ting."

Kvaliteten på spillerne Leeds signerer er vel ikke det som stilles spørsmålstegn ved her eller tidligere?
Hvor klubben står til enhver tid speiler i større grad prisen vi betaler for spillerne - så når folk mener Leeds er i en posisjon der vi får det beste ut av avtaler så lurer jeg på hvilken verden de egentlig befinner seg i.
Alt vi driver med gjenskaper tilstanden til klubben. Til og med hets o.l (som du beskriver v Rutter) som flere ofte legger seg opp i når man leter etter hvorfor klubben ikke evner å ta sportslige steg.

Nå er jo dette ting som er enklest å synse noe om da fotball er resultatdrevet og fasit ligger ganske tett opp mot sannhet i det lange løp.

Ang PL beilere vedr Hamer og Sara er vanskelig å ha noe veldig mening om.
Personlig vil jeg tippe nesten samtlige topp 20 lag i England har dem to på sine skyggelag - så er det sikkert mange, mange faktorer som gjør at den ene drar ut og den andre blir.
Personlig vektla jeg alder for Hamer. Forhold til risk v reward som vil jeg tro fra et klubb perspektiv det er det mest naturlige, men det er synsing.
Vedr  "Da har kanskje enkelte target en maks pris for hva de mener er verdt å betale for en spiller som kan bidra bra i CC, men er usikker på om blir like viktig i PL eller har bikket en viss alder. I tillegg må de minst tilby en 4 års kontrakt. Videresalg på noen av disse eksisterer ikke. Kanskje dette er tilfellet med Hamer? Hadde han vært 24 så hadde Leeds kastet inn 7-8 mill til? Tydelig at både Rowe og Sara har stått på listen - Ikke mange millioner som skilte på tilbud og krav. Hadde vært gøy å fått vite hva som er grunnlaget fir vurderingene. Helt sikkert sine grunner.
På samme måte hvorfor de velger å bruke 11 mill på Ramezani"

så ut fra mitt ståsted så tror jeg du har veldig mye rett i dette.

For å runde av rundt det siste du skriver.
Jeg tror Leeds er en fantastisk referanse.
Gjentakende prestasjoner på det nivået Rutter, Summerville og Gray gjorde må jo være en helt fantastisk mulighet for topp 15-20 klubber i England.
De håndterer press og forventninger. Kvalitetsmessig er det ikke så stort sprang fra de beste individuelle spillerne fra topp CC til bunn/mid PL.
Jeg tror det er milevis forskjell fra å prestere på et høyt nivå i Leeds enn de to andre klubbene du bruker som eksempel.
Nå har jeg også en stor tro på at det er den mentale kapasiteten som skiller de nest-beste og de beste.
Individuelle ferdigheter har du flust av i CC.
Derfor jeg har dratt frem A Gray i flere år.
Modenhet, rolleforståelse og det faktum at han har virket upåvirket av omgivelsene i en særs krevende situasjon over en 2-3 års periode for klubben.


* det ble noe rot dette da jeg ikke får hevet ut det jeg ønsket å svare på.

Men du har i tillegg noen  veldig interessante betraktninger rundt integrering og lagsammensetning som jeg er veldig enig i.

Jeg er helt enig i det du skriver i begge innleggene Leedslife.

Det jeg mente med prisene og det jeg skrev først er generelt og noe jeg har lagt merke til her og mye i some at spillerne ikke er gode nok fordi dem er billige. Tipper mange av dem ikke har hørt om flere av de vi var linket til. Selv ikke de vi kjøpte var det stor kunnskap rundt. Det gjelder ihvertfall meg. Men mange er skuffet fordi vi ikke kjøpte en dyr spiller dem heller ikke har hørt om. Pris og kvalitet henger ikke alltid sammen.

Rolls Royce er ikke en kvalitetsbil hvis man skal kjøre på jorder og skogsbilveier - Da er en sliten Granada riktigere kvalitet. Som min gamle økonomilærer sa - God og dårlig kvalitet er det ingenting som heter. Det er riktig og feil kvalitet og det defineres av hva formålet er 😀

Avsporing - Velkommen Ao. Dette tror jeg blir bra 😍



leedslife

#16
Quote from: Eriksen55 on August 31, 2024, 11:10:09
Quote from: leedslife on August 31, 2024, 10:39:12
Quote from: Eriksen55 on August 31, 2024, 10:13:25
Quote from: leedslife on August 31, 2024, 09:21:04
Quote from: Eriksen55 on August 31, 2024, 09:04:48
Quote from: ??? on August 31, 2024, 08:58:52"I can control the game»

Aldri sett han spille, men her har Farke tatt tak i sitt største problem i systemet.

Mye som sier meg at man skal gi denne mannen ressurser og tid. Tror ikke vi skal belage alt på hva Farke viste med Norwich viste i PL.

Synd han er så billig bare. Hadde vært bedre om vi hadde betalt minst 10 mill  ???


Quote from: Eriksen55 on August 31, 2024, 09:04:48
Quote from: ??? on August 31, 2024, 08:58:52"I can control the game»

Aldri sett han spille, men her har Farke tatt tak i sitt største problem i systemet.

Mye som sier meg at man skal gi denne mannen ressurser og tid. Tror ikke vi skal belage alt på hva Farke viste med Norwich viste i PL.

Synd han er så billig bare. Hadde vært bedre om vi hadde betalt minst 10 mill  ???
Er enig med deg at man skal ikBrentford og senest Ipswich tror jeg aldri i verden vil fungere i Leeds.



Pris og kvalitet har ingenting å si om alt det du nevner med å integrere, få spiller til å trives, etc ikke fungerer. Spillerne er også forskjellige. Er man ekstrovert/introvert, selvstendig eller kommer rett fra prompern, you name it, etc, etc.
At det kan ta lenger tid for en Sveitser, Japaner eller Franskmann i forhold til en brite eller svenske er ikke unormalt. Men det kan like gjerne være motsatt.
Er spillergruppen harmonisk er alt lettere og ting vil gå raskere. Det er mye lettere å hente spillere og få de til å fungere i et lag som er i medgang kontra veldig motgang. Tipper de som kom i januar siste halvdel av tiden i PL hadde nesten håpløse forhold for å lykkes. Alt virker bedre nå, heldigvis.


Når det er sagt så hadde jeg personlig lett slengt inn det Norwich og Sheff U krevde for Sara og Hamer. Men lett for meg på utsiden å mene.

Et godt spørsmål fra en her inne tidligere i uken. Rart ingen PL klubber luktet på Sara og Hamer. Jeg vet ikke. Så spør jeg videre? Hvorfor var Summerville, Rutter og til dels Gnonto mer ettertraktet i PL en både Sara og Hamer? Stats og bidrag for sitt lag så er både Hamer og Sars minst like imponerende.

"En dyr Rutter ble hetset fordi han var for dyr. Så kan fort bli motsatt også
Costa kostet 16 og Raphinhia 17. Gnonto 3,8, James 25 - Ingenting av dette gjenspeiler kvalitet. Alder, utvikling, marked, etterspørsel, desperasjon, kontraktstid og sikkert dusinvis av andre ting."

Kvaliteten på spillerne Leeds signerer er vel ikke det som stilles spørsmålstegn ved her eller tidligere?
Hvor klubben står til enhver tid speiler i større grad prisen vi betaler for spillerne - så når folk mener Leeds er i en posisjon der vi får det beste ut av avtaler så lurer jeg på hvilken verden de egentlig befinner seg i.
Alt vi driver med gjenskaper tilstanden til klubben. Til og med hets o.l (som du beskriver v Rutter) som flere ofte legger seg opp i når man leter etter hvorfor klubben ikke evner å ta sportslige steg.

Nå er jo dette ting som er enklest å synse noe om da fotball er resultatdrevet og fasit ligger ganske tett opp mot sannhet i det lange løp.

Ang PL beilere vedr Hamer og Sara er vanskelig å ha noe veldig mening om.
Personlig vil jeg tippe nesten samtlige topp 20 lag i England har dem to på sine skyggelag - så er det sikkert mange, mange faktorer som gjør at den ene drar ut og den andre blir.
Personlig vektla jeg alder for Hamer. Forhold til risk v reward som vil jeg tro fra et klubb perspektiv det er det mest naturlige, men det er synsing.
Vedr  "Da har kanskje enkelte target en maks pris for hva de mener er verdt å betale for en spiller som kan bidra bra i CC, men er usikker på om blir like viktig i PL eller har bikket en viss alder. I tillegg må de minst tilby en 4 års kontrakt. Videresalg på noen av disse eksisterer ikke. Kanskje dette er tilfellet med Hamer? Hadde han vært 24 så hadde Leeds kastet inn 7-8 mill til? Tydelig at både Rowe og Sara har stått på listen - Ikke mange millioner som skilte på tilbud og krav. Hadde vært gøy å fått vite hva som er grunnlaget fir vurderingene. Helt sikkert sine grunner.
På samme måte hvorfor de velger å bruke 11 mill på Ramezani"

så ut fra mitt ståsted så tror jeg du har veldig mye rett i dette.

For å runde av rundt det siste du skriver.
Jeg tror Leeds er en fantastisk referanse.
Gjentakende prestasjoner på det nivået Rutter, Summerville og Gray gjorde må jo være en helt fantastisk mulighet for topp 15-20 klubber i England.
De håndterer press og forventninger. Kvalitetsmessig er det ikke så stort sprang fra de beste individuelle spillerne fra topp CC til bunn/mid PL.
Jeg tror det er milevis forskjell fra å prestere på et høyt nivå i Leeds enn de to andre klubbene du bruker som eksempel.
Nå har jeg også en stor tro på at det er den mentale kapasiteten som skiller de nest-beste og de beste.
Individuelle ferdigheter har du flust av i CC.
Derfor jeg har dratt frem A Gray i flere år.
Modenhet, rolleforståelse og det faktum at han har virket upåvirket av omgivelsene i en særs krevende situasjon over en 2-3 års periode for klubben.


* det ble noe rot dette da jeg ikke får hevet ut det jeg ønsket å svare på.

Men du har i tillegg noen  veldig interessante betraktninger rundt integrering og lagsammensetning som jeg er veldig enig i.

Jeg er helt enig i det du skriver i begge innleggene Leedslife.

Det jeg mente med prisene og det jeg skrev først er generelt og noe jeg har lagt merke til her og mye i some at spillerne ikke er gode nok fordi dem er billige. Tipper mange av dem ikke har hørt om flere av de vi var linket til. Selv ikke de vi kjøpte var det stor kunnskap rundt. Det gjelder ihvertfall meg. Men mange er skuffet fordi vi ikke kjøpte en dyr spiller dem heller ikke har hørt om. Pris og kvalitet henger ikke alltid sammen.

Rolls Royce er ikke en kvalitetsbil hvis man skal kjøre på jorder og skogsbilveier - Da er en sliten Granada riktigere kvalitet. Som min gamle økonomilærer sa - God og dårlig kvalitet er det ingenting som heter. Det er riktig og feil kvalitet og det defineres av hva formålet er 😀

Avsporing - Velkommen Ao. Dette tror jeg blir bra 😍



Jeg tror mye av kritikken/frustrasjonen er signaleffekten rundt spillerlogistikk.
Jeg tror eierene ikke helt forstod signaleffekten ved et salg av Gray. Heller ikke at Cooper ikke har fått noe form for avskjed.
Dette gjaldt også det forrige  eierskapet. Du så det måten de avskjediget Bielsa på - hvordan de måtte backtracke vedr Klich.

Det har vært tidvis vært en arroganse og nøkkelpersoner som ikke har klart å forstå klubben.

Det er ekstremt styrt av følelser og det har vært en stor mismatch eiere v supportere i denne klubben.

Jeg tror frustrasjonen samlet sett kommer herfra.
Referansen på japaneren for vår del er McKenna - han sa noe sånn som at du skal være relativt dypt inne i scouting for å finne en spiller av Tanakas potensial.

Mao du har en ferdighetsmessig veldig god spiller, men supporterne reagerer på manglende ambisjoner pga klubbens størrelse, år med erfaring og manglende resultat = mismatchen slik jeg ser det.

Jeg mener situasjonen rundt Rutter ikke kom av Rutter selv eller påfølgende pris.
Jeg mener man må finne svaret lenge før Januar.
Vi var tynn her i flere sesonger. Totalt avhengig av Bamford.
En fantadtisk spiss for oss, men alt for skadeutsatt.
En diskusjon som flere supportere mange måneder tidligere hadde gitt uttrykk for som avgjørende å bruke pemger på hvis vi skulle stå i divisjonen.

Hvis eiere ikke forstår det klimaet dette skaper tror jeg de skal slite med å integrere spillere i en sunn, sterk og konkurransedyktig enhet.


Dennis

Jonny Cooper
@JRCooper26
Since Opta began recording Championship data in 2013-14, only two players have ever completed more passes than Ao Tanaka did yesterday (18) having been subbed on in a game as late as the 86th minute. Looking forward to seeing how many he manages in a full 90 minutes... #lufc
Marching on together!

Asbjørn

Måå ta med denne fra Farke på presseren om Tanaka:

Farke on Tanaka
I tried 12 months ago to sign him, I was desperate, I followed him, he caught my eyes in the second tier. I'm fully convinced of his qualities. Good age, tidy on the ball, good passing skills and can score goals. Out of number eight role he has scored and assisted. He plays the second-last pass, I really like him, we like to dominate the game and possession, are good with the ball and smart. It's the same for him, big challenge and honour to have this move to England - he's desperate to play with us. A bit same like Isaac, he hasn't played on the top level for a while. Obviously he comes from the second tier in Germany so we'll give him time to adapt. First glimpses are promising, I liked his cameo, he's shown there has good passing choices. Good sense of humour, really like him, good to have around, it's difficult to predict right now he will have the best midfielder in the league, lots of competition in this position. He was not so much in the spotlight so far, I'd like to mention Joe Rothwell, he's not played one bad pass, I like his skills and in pre-season. Together with Joe, Ao, I think we are really good in this position. We are all happy Ao has finally arrived. Today he was back after international duties at Thorp Arch.

https://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/football/leeds-united/daniel-farke-reveals-fresh-leeds-united-injury-update-and-team-news-vs-burnley-after-international-break-press-conference-4779290
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan