Kamp: vs Cardiff @CardiffCityStadium, lørdag 21.09. kl. 16 på LUTV

Started by Asbjørn, September 19, 2024, 13:08:20

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Asbjørn

Ser ut som det er LUTV igjen...

Pre match presser om noen timer.

Leeds-Live ser på aktuelle spørsmål.
Rodon/Wöber og Bamford er spillere som kan være tilbake (Rodon mht hodeskaden fra sist).
Hva med midtbanen, er Rothwell/Tanaka aktuelle for å erstatte Gruev?
Har det skjedd ting på treningsfeltet siden sist?
https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/sacking-situation-midfield-switch-three-29963490

Vi møter altså bunnlaget borte. Begge lag vil benytte kampen til å ære Sol Bamba.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

Hvem som blir klar til kamp er litt up for grabs...

Overall, we had a few knocks and hits during this week. Rodon missed two sessions due to some hip problems or glute problems. Firpo struggling with MCL. Manor Solomon with some back problems. Rothwell rolled his ankle. A few concerns, but I am carefully optimistic all of them will be available.

Biggest question mark behind Manor with his back problems. Max Wober back in training from today, light session. Wait to see how he reacts tomorrow. Late decision.

Bamford back in since last Tuesday. Cannot be 100 per cent. Last game starting is five months ago. Every day in training is beneficial for him and he is edging closer to get match fit and sharp.

https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/daniel-farke-press-conference-live-29967055
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

Syns Farke fortjener at dette svaret publiseres:

Feeling tension?
No. I don't feel pressure in these terms because I have followed this club for three decades and always had a soft spot for Leeds. I know more about this club and fell in love with it. Followed the last three decades. It's what we are. After one bad result, everyone panics. It's not a bad thing. No bad intention, just everyone cares so much and passionate about this club.

After every loss, everything is questioned. Even after a draw. I knew this before I came. If I did find this stressful I would be the wrong person in this chair. Drawn first two, two wins, first loss, I spoke about our stats so far, what we have done. The last four games: good clean sheet at West Brom, perfect away result at Sheffield Wednesday, perfect home win against Hull and then Burnley, we dominated possession, had 17 to 7 shots. Three times their xG. Good results against the top teams last season and didn't dominate any of them like we did Burnley.

You cannot concentrate on praying for results. Have to concentrate on is delivering performances and this is how I work with my team. I am not praying for results and drinking beer in the week. We make sure we deliver performances throughout the week. I am not addicted to results, I know I am judged this way, but I am addicted to performances. Last four games: one concession. Good defensive behaviour. Physical: highest sprint distances in the league. Top fit and cannot question mentality.

Final thing is effectiveness. If after one loss I questioned everything, I would be the wrong person for this job. The champions lose seven or eight games every season. You will lose here and there and if a manager panics and changes everything, this is not how you are successful. Do not be a flag in the wind.

Tell me  Tell me

Dylan

baste

Vinn eller forsvinn for Farke dette ?
Bør bli 3 poeng, men viktigs av alt, laget må fungere.
Ble stang ut hjemme sist, tross ok spill.

MOT  ;)

morten1966

Quote from: baste on September 19, 2024, 16:21:52Vinn eller forsvinn for Farke dette ?

MOT  ;)

Sa vi det samme da Bielsa sitt Leeds tapte 0-1 hjemme mot Swansea samme måned 2019?

samadhi

Quote from: morten1966 on September 19, 2024, 16:28:56
Quote from: baste on September 19, 2024, 16:21:52Vinn eller forsvinn for Farke dette ?

MOT  ;)

Sa vi det samme da Bielsa sitt Leeds tapte 0-1 hjemme mot Swansea samme måned 2019?

Det var det sikkert noen som ja. Som Farke sier, etter hvert tap i denne klubben ropes det krise!
marching on together,
derudaf forever...

Asbjørn

Denne karen er fortsatt uten egen tråd. Det blir det gjerne en endring på snart...

Svært fysisk unggutt og midtstopper som nå er 'next in line'

👏 #LUFCU21s defender Reuben Lopata-White has been involved in first team training this week

#LUFCYouth | #LUFC

https://x.com/leedsutdacademy/status/1836820090785792293?s=61&t=KF6bDF_lP8ZP8GAlg2t4VQ
Tell me  Tell me

Dylan

auren

Must win denne kampen. Og et selvsagt bananskall også, men vi skal ha nok kvalitet i stallen til å vinne.

Meslier - Bogle, Rodon, Struijk, Firpo - Ampadu, Tanaka - Solomon, Aaronson, Gnonto - Joseph

Tips: 1-3 (Joseph, Solomon og Struijk).

MOT!

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

flynn

Har andre oppgaver i ettermiddag men ønsker å se kampen forskutt så snart jeg et på plass i godstolen. Men har tidligere slitt med å få til å spille fra start på LUTV. Noen som har erfaringer med det?

flynn

Hallgeir *

Cardiff er en av klubbene Leeds har en negativ totalstatistikk mot. Vi har slitt i Cardiff mer enn man kan like.

Nå har Cardiff fått en svært dårlig innledning på sesongen med kun ett poeng på fem kamper. Målforskjell 1-11. Ryktene går om at deres tyrkiske trener snart får sparken. Jeg tror det er en fordel at han beholder jobben til etter møtet med Leeds. Ny manager gir ofte spillerne et løft de første kampene. Det så vi vel senest i siste del av fjorårssesongen da vi tapte mot Sunderland. De hadde akkurat kvittet seg med manageren etter en dårlig periode.

Jeg ser for meg et kampbilde som mot Sheffield Wednesday. Da kan dette bli en hyggelig lørdag. Det er i alle fall mitt håp.
Super Leeds since 1968

Kato

Quote from: Hallgeir * on September 21, 2024, 10:14:52Cardiff er en av klubbene Leeds har en negativ totalstatistikk mot. Vi har slitt i Cardiff mer enn man kan like.

Nå har Cardiff fått en svært dårlig innledning på sesongen med kun ett poeng på fem kamper. Målforskjell 1-11. Ryktene går om at deres tyrkiske trener snart får sparken. Jeg tror det er en fordel at han beholder jobben til etter møtet med Leeds. Ny manager gir ofte spillerne et løft de første kampene. Det så vi vel senest i siste del av fjorårssesongen da vi tapte mot Sunderland. De hadde akkurat kvittet seg med manageren etter en dårlig periode.

Jeg ser for meg et kampbilde som mot Sheffield Wednesday. Da kan dette bli en hyggelig lørdag. Det er i alle fall mitt håp.

Du skal vel ikke se bort fra at de hjelpeløses hjelper slår til igjen.

Hallgeir *

Quote from: Kato on September 21, 2024, 10:38:31
Quote from: Hallgeir * on September 21, 2024, 10:14:52Cardiff er en av klubbene Leeds har en negativ totalstatistikk mot. Vi har slitt i Cardiff mer enn man kan like.

Når det gjelder Leeds kan man nesten ikke utelukke noe som helst. Troen må man uansett ha.
Super Leeds since 1968

baste

Quote from: morten1966 on September 19, 2024, 16:28:56

MOT  ;)

Refererer bare til en del gossip på Leeds news now.

Synes forøveig at sammenligningen ikke holder mål. Under Bielsa var det en helt annen optimisme hos fansen, i laget og i byen.

Æ mein at det va feil å sparke Bielsa, han skulle fått fortsatt. Ganske sikker på at han hadde berget Leeds han og. Se hva han får til som landslagsjef.

Opprykk er ett krav for Leeds som klubb, det betyr at det er naturlig at det dukker opp gossip om at Farke sitter på lånt tid. Æ trur ikke det er lurt å sparke han, tror han har det som skal til, selv om fotballen vi spiller kan være frustrende å se på.

MOT

auren

Ikke umulig. Jeg tror dog sjansene for seier er større nå som vi tapte siste kamp. Denne kampen MÅ vinnes! Det tenker nok Cardiff også. Håper de møter opp og tør å spille ball og ikke lime igjen.

Solomon spiller nok ikke. Så er spørsmålet om Ramazani får sin debut, eller om Piroe starter. De fleste håper vel på det førstnevnte. Jeg ser gjerne Tanaka fra start også, men det blir nok Ampadu og Gruev, hvis ikke Rodon blir klar. Da blir det fort Tanaka i tospann med Gruev på midten.

Har fortsatt god tro på seier!

auren

Hallgeir *

Quote from: Kato on September 21, 2024, 15:14:50Samme lag som sist, samme som alltid så lenge de er friske.

Solomon spiller ikke. Ramazani inn for han.
Super Leeds since 1968

auren

Quote from: Kato on September 21, 2024, 15:14:50Samme lag som sist, samme som alltid så lenge de er friske.

Ramazani erstatter Solomon, ellers likt. Greit nok, synes de gjorde en ganske god kamp mot Burnley.

auren

GeirO

Quote from: Hallgeir * on September 21, 2024, 10:52:50

Når det gjelder Leeds kan man nesten ikke utelukke noe som helst. Troen må man uansett ha.
"Save the Bulut"-aksjonen kan gå dårlig, men vi får se...
MOT

Forever Whites

Medlem 94237

Hallgeir *

Super Leeds since 1968

auren

Vi er gode nå. Viktig å sette et tidlig mål slik momentumet er. Cardiff veldig svake.

auren

TK20

Vet ikke om vi har sett noen reprise, men den sjansen til Aaronson på første stolpe så det ut som han burde satt.

auren

peacock

Dette er et usselt Cardiff-lag. Får vi først hull på byllen, kan det bli mye!

auren

Så spørs det om det er noen særlig fordel for Leeds å spille mot en 9-manns mur i 70 minutter...

auren

auren

Hjemmelaget kommer til å være enda mer kyniske og bruke lang, lang tid på alle dødballer. Blir ekstremt viktig med 1-0 her!

auren

karaba

Quote from: auren on September 21, 2024, 16:27:03Så spørs det om det er noen særlig fordel for Leeds å spille mot en 9-manns mur i 70 minutter...

auren

Gruev må ut nå, skaper ingenting fremover. Sette inn Ao eller Piroe i stedet

auren

Kato

Hallgeir *

Ledd av av hjemmefansen først, men hevnen er søt, Ramazani!  8)
Super Leeds since 1968