Kamp: vs Coventry @Elland Road, lørdag 28.09. kl. 16 på LUTV

Started by Asbjørn, September 26, 2024, 15:09:35

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Asbjørn

Ny hjemmekamp mot et Coventry som har slitt etter cupsuksessen i fjor.
Dessverre er det mye rusk med skader. Det nye er at Struijk er tvilsom og høyst usikker. Firpo sliter også men større sjanse for at han rekker det. Og så har vi Solomon, Wöber, James og Bamford...

Pre match presseren er unnagjort:

Farke's here - Wober, Solomon, James
We have a few injury updates. Problems this week.

Manor is out for this game. Some back problems. Resulted in problems with his hamstrings. Will definitely miss and hope to have him back for the last game before the break. Perhaps the Norwich game.

Daniel James still out. Perhaps, realistic back after the break. If he is available before, it would be a bonus, but I expect him back after the next break.

Max will miss this game. Setback in training last week in training on Friday before Cardiff. Still ongoing problems with his knee. Medical dept tries everthing to make sure we find a solution in a conservative way. Will find out in the next days. Hopeful there is a chance. Need a decision in a few days, if he can't come back then we go to surgery. We will miss him for weeks in that case.

Pascal struggling with adductors. Junior problems, missed first part of this week. Back today. If it does not react in a bad way, he should be back. Patrick got a hit on Tuesday, but back in today. Optimistic he will be available for the game. Biggest question behind Pascal, not able to train. Definitely a chance, carefully optimistic, but to be available he needs to train tomorrow in our last session.

Blir nok fort Ampadu og Rodon bak med Byram til venstre. Og at Tanaka endelig får starte. OK det. Verre med alternativer fra benk...

https://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/football/leeds-united/leeds-united-vs-coventry-city-daniel-farkes-new-signing-injury-update-and-team-news-in-press-conference-4798445
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

auren

Big surprise at Bamford har fått en ny skade  ::)

Tipper de klarer å stable både Firpo og Pascal på beina, men hvis sistnevnte ikke blir klar ser jeg gjerne:

Meslier - Bogle, Rodon, Ampadu, Firpo - Gruev, Tanaka - Ramazani, Aaronson, Gnonto - Joseph

Tidlig tips: 2-1 (Joseph og Aaronson)

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Cherry

Mange skader allerede gitt, men Solomon og ikke minst Patrick er jo ikke overraskende.
Snakka med en Spurs kompis, og han fortalte at hvis Manor spiller mer enn 20 kamper så er det en stoooor bonus!
Vi får se.  Værre med Wöber da, den skaden høres ikke bra ut.... James og Pascal tror jeg er klare kjapt igjen.

Vi har en god stall da, hvorfor ikke kjøre inn Schmidt som VB, og Firpo lengre opp?
Tanaka gleder jeg meg til å se, kanskje det blir en "fremoverlent" midtbane - med masse løp og (gud forby) SKUDD!!

Har trua`: 3-1.

GeirO

Tanaka virker lovende. Det eneste jeg vil ta han på så langt er for mange korte, sikre pasninger. Neste steg bør være å se etter mulige stikkballer.

Forøvrig på plass i Leeds for å se morgendagens kamp. Deilig!
MOT

auren

Quote from: GeirO on September 28, 2024, 01:40:32Tanaka virker lovende. Det eneste jeg vil ta han på så langt er for mange korte, sikre pasninger. Neste steg bør være å se etter mulige stikkballer.

Så kjekt Geir! Håper du får en god opplevelse og 3 poeng med deg hjem  :)

Jeg er fristet til å stille litt offansivt i morgen. Antar at Coventry murer igjen og da trengs Piroes egenskaper. Hva med følgende oppstilling?

Meslier - Bogle, Rodon, Ampadu, Firpo - Gruev - Ramazani, Tanaka, Piroe, Gnonto - Joseph

Piroe på nytt i 10-er rollen, men nå skal han spille mer spiss enn midtbane. Viktigste oppgaven er å være i boksen og prikke inn sjansene. I slike kamper synes jeg vi må tørre å stille litt offansivt fra start, så får vi heller justere litt etterhvert. Men tipper egentlig samme lag som sist og at Struijk blir klar i tide.

auren

Kato

Quote from: auren on September 28, 2024, 10:31:16
Quote from: GeirO on September 28, 2024, 01:40:32Tanaka virker lovende. Det eneste jeg vil ta han på så langt er for mange korte, sikre pasninger. Neste steg bør være å se etter mulige stikkballer.

Så kjekt Geir! Håper du får en god opplevelse og 3 poeng med deg hjem  :)

Jeg er fristet til å stille litt offansivt i morgen. Antar at Coventry murer igjen og da trengs Piroes egenskaper. Hva med følgende oppstilling?

Meslier - Bogle, Rodon, Ampadu, Firpo - Gruev - Ramazani, Tanaka, Piroe, Gnonto - Joseph

Piroe på nytt i 10-er rollen, men nå skal han spille mer spiss enn midtbane. Viktigste oppgaven er å være i boksen og prikke inn sjansene. I slike kamper synes jeg vi må tørre å stille litt offansivt fra start, så får vi heller justere litt etterhvert. Men tipper egentlig samme lag som sist og at Struijk blir klar i tide.

auren

Du skal ha for all optimisme rundt laguttak, det eneste som vil endre noe som helst er at spillere er så skadet at de ikke kan spille. Utover det så blir det samme laget i dag, som alle andre lørdager.

Asbjørn

Quote from: Kato on September 28, 2024, 10:48:33Du skal ha for all optimisme rundt laguttak, det eneste som vil endre noe som helst er at spillere er så skadet at de ikke kan spille. Utover det så blir det samme laget i dag, som alle andre lørdager.

Mens noen syns vi alltid stiller med de samme er andre glad til at vi får litt consistency slik at de får offensive relasjoner.

Farke:
"It also depends a bit on performances, but the longer we play together, the more you get used to each other. Especially in the beginning of a season, it's important you don't change too much because you need to find your rhythm and, apart from the injuries, I would say we are there on the good path."

I øyeblikket er Farke bekymretover at alle de mest erfarne offensivt (Bamford, James, Solomon) er ute.

Eg lærte i dag (av Beren Cross) at Gnonto er yngre enn Joseph 😅

https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/daniel-farke-harbours-fresh-patrick-30026415

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Kato

Quote from: Asbjørn on September 28, 2024, 11:16:38
Quote from: Kato on September 28, 2024, 10:48:33Du skal ha for all optimisme rundt laguttak, det eneste som vil endre noe som helst er at spillere er så skadet at de ikke kan spille. Utover det så blir det samme laget i dag, som alle andre lørdager.

Mens noen syns vi alltid stiller med de samme er andre glad til at vi får litt consistency slik at de får offensive relasjoner.

Farke:
"It also depends a bit on performances, but the longer we play together, the more you get used to each other. Especially in the beginning of a season, it's important you don't change too much because you need to find your rhythm and, apart from the injuries, I would say we are there on the good path."

I øyeblikket er Farke bekymretover at alle de mest erfarne offensivt (Bamford, James, Solomon) er ute.

Eg lærte i dag (av Beren Cross) at Gnonto er yngre enn Joseph 😅

https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/daniel-farke-harbours-fresh-patrick-30026415

Snakkes i april....

Hallgeir *

Eirik Aase tipper hjemmeseier.

Leeds United – Coventry City
Kampstart: 16.00

Leeds United reiste hjem fra Wales med tre vel fortjente poeng forrige helg. Hvittrøyene tok tidlig kommando borte mot Cardiff City, og allerede før det tidlige røde kortet til Cardiff var det liten tvil om at det var klasseforskjell mellom lagene. Med én mann mer på banen kontrollerte Leeds inn en 2-0 seier uten å bruke mer krefter enn nødvendig. Leeds fikk dermed slått raskt tilbake etter tapet mot Burnley i den foregående kampen. Etter seks serierunde står Leeds med tre seiere, to uavgjort og ett tap. Det ene tapet kom som nevnt mot Burnley, mens Cardiff, Hull City og Sheffield Wednesday er lagene de har slått. Selv om ikke alt har gått på skinner for Leeds så langt, er det liten tvil om at prestasjonene absolutt er bra nok. Defensivt har de vært bunnsolide, noe bare 3.3 forventede innslupne mål forteller alt om. Defensivt er de helt klart på riktig vei, mens det er ting å arbeide med fremover på banen. Et par spillersalg og dårlig uttelling foran mål er nok blant hovedgrunnene til at det ikke har løsnet helt i angrep. Hjemme på Elland Road har Leeds 1-1-1 denne sesongen.

Coventry City var et av lagene jeg hadde størst tro på før sesongstart, men som har hatt en del trøbbel i starten av den nye sesongen. Forrige runde gikk de på et skuffende og litt overraskende 1-2 tap hjemme mot Swansea City. Dog må det nevnes at Coventry var involvert i en jevn og spennende kamp mot Tottenham Hotspur i ligacupen bare noen dager tidligere. The Sky Blues står med én seier på de seks første kampene, og den kom hjemme mot Oxford United. Det er alt annet enn bra nok, og i enkelte kretser rundt Coventry diskuteres det nå om Mark Robins kanskje har gjort sitt som Coventry-sjef. I mine øyne er det ikke en diskusjon noen trenger ta nå, men jeg kan forstå hvorfor Coventry-fansen er frustrerte. Tar man med kampene fra forrige sesong, står Coventry nå med bare én seier på de tolv siste kampene i serien. Det positive en kan ta med seg fra Coventrys start på sesongen er at selve tallene bak resultatene har vært forholdsvis positive. Fortsetter med lignende prestasjoner tror jeg det snart kommer til å snu for de himmelblå. På bortebane har Coventry to uavgjort og ett tap. De har tapt mot Stoke City, samt spilt uavgjort mot Bristol City og Watford.

Leeds siste kamper::
Cardiff – Leeds 0-2 (Ramazani, Gnonto)
Leeds – Burnley 0-1
Leeds – Hull 2-0 (Joseph, Piroe)
Sheff Wed – Leeds 0-2 (James, Aaronson)
West Brom – Leeds 0-0

Coventrys siste kamper:
Coventry – Swansea 1-2 (Selvmål)
Coventry – Tottenham 1-2 (Thomas-Asante)
Watford – Coventry 1-1 (Simms)
Coventry – Norwich 0-1
Coventry – Oxford 1-0 (Thomas-Asante)

Vurdering: Leeds United med en grei start på sesongen. Selve prestasjonene og det gode forsvarsspillet har vært positivt. De seiler frem som en av de aller største opprykksfavorittene etter seks serierunder, men det samme kan ikke sies om Coventry City. De har slitt tungt i starten, og jeg tror nedturen fortsetter her. Et bunnsolid Leeds-lag bør kunne skape nok til å vinne hjemme mot Coventry lørdag.

Tips: Hjemmeseier

https://championshipnorge.com/2024/09/28/for-runden-lordag-28-september/
Super Leeds since 1968

auren

Struijk ble klar og da ble det selvsagt samme lag som sist... Bamford faktisk på benk!

auren

Dylan

Hvor langt er Gelhardt unna en startellever? Og hvor lenge vil han vente med å prøve å få fart på karrieren?

Kato

Quote from: auren on September 28, 2024, 15:01:17Struijk ble klar og da ble det selvsagt samme lag som sist... Bamford faktisk på benk!

auren

:)

Hallgeir *

For 1-2 år siden...

Ikke mange hadde tippet at Struijk skulle bli så viktig for laget som han faktisk har blitt.
Super Leeds since 1968

baste

auren

Hjemme har vi 1-1-1 og 5-4 i målforskjell. Borte har vi 2-1-0 og 4-0 i målforskjell. Så langt har det vært på hjemmebane vi har slitt mest. Løsner det skikkelig i dag tro? Jeg tror egentlig ikke det, selv om jeg tror på seier. En knepen 1-0 eller 2-1 tipper jeg det blir. Kampbilde som vi så ofte har sett. Motstander ligger lavt og vi sliter med å skape de store mulighetene. Eller skal vi score et par mål tidlig i ettermiddag?

auren

auren

Fantasyland

Hallgeir *

Super Leeds since 1968

auren

Rutter har puttet sitt første mål for Brighton...

auren

Forever Whites

Joseph gjorde alt riktig bortsett fra at han skjøt rett på keeper.
Medlem 94237

Kato

Spenstige frispark og cornere. Spillerne starter på første, og ballene slås på bakstang. Gang på gang.

auren

Ai ai ai Ampadu. Kan være en stygg skade dette....

auren

Forever Whites

Medlem 94237

Kato

Fantasyland

Quote from: Forever Whites on September 28, 2024, 16:40:01Fortsatt får vi lite uttelling i kamper vi dominerer.

På et eller annet tidspunkt må kethcup'en komme. Er jo giga-mulighet

auren

Ampadu må dessverre ut, så får vi se hvordan Tanaka klarer seg i 45-50 min og ikke 5 min.

auren

Hallgeir *

Super Leeds since 1968

Dylan

Hva skjedde med Ampadu? Overtråkk, strekk, spark......?

Reaney

Fortsatt like skremmende dårlige på cornere og frispark.