Kamp: vs Sheffield U @Elland Road, fredag 18.10. 2024 kl. 21 på Viasport 1

Started by Asbjørn, October 15, 2024, 17:00:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Asbjørn

Forhåndssnakk om denne kampen må handle om når våre internasjonale spillere returnerer - og om de er skadefrie...

Så langt er det ikke meldt om skader. Men Firpo/Aaronson har fortsatt kamp til gode samt lang reisevei hjem. I tillegg spiller Gnonto/Crew og Joseph i kveld, men har korte europèiske reiseveier hjem etterpå.

Leeds-Live:
Of the fit players with Championship minutes this season, only nine outfield options did not travel away, while it's unclear how much work Daniel James and Manor Solomon have been able to do.

Brenden Aaronson, currently the most-used option in the squad behind a starting striker, will be back the latest. Aaronson's likely to report to Thorp Arch on Thursday morning, at best, and he may be jetlagged in addition to the workload of that USA fixture. Junior Firpo and Ao Tanaka also have long flights back to the UK, but may be back soon enough to get to the training ground tomorrow.

Tanaka finished the full 95 minutes of Japan's Australia clash near Tokyo a little after 1.30pm UK time today. He then has around a 12-hour flight back to the UK, which, assuming he leaves promptly, could mean he lands in the early hours of Wednesday morning.

Firpo's Dominican Republic fixture does not finish until 8.30pm tonight, but his flight back from Bermuda is shorter, at around seven hours. This could also mean he lands on Wednesday morning, but would need proper recovery from his exertions if he does head to Thorp Arch tomorrow.

Wilfried Gnonto, Charlie Crew and Mateo Joseph are involved in games being played in Europe today. Their far shorter flight times should mean it's straightforward to get to Thorp Arch tomorrow for recovery sessions.

Karl Darlow and Joe Rodon played in Cardiff on Monday night and if they are not already back in Leeds, should have no issues beginning work with Farke on Wednesday. The entire schedule does mean Farke seems unlikely to have his full complement of starters together until Thursday, and even then, Aaronson will have prayed for a decent kip on the flight home.

https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/leeds-united-missing-half-starting-30148359

Pre game presseren er sannsynligvis i morgen. Da får vi nok i alle fall siste nytt om James og Solomon...

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

auren

Klassisk Leeds å snuble etter landslagspausen, men denne gangen har jeg tro på seier! En gang må vi jammen meg ha litt flyt!

3-1! Piroe, Gnonto og Aaronson.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Asbjørn

Quote from: Asbjørn on October 15, 2024, 17:00:56Wilfried Gnonto, Charlie Crew and Mateo Joseph are involved in games being played in Europe today.

Etter FotMob å dømme er Joseph hverken på banen eller på benk i kampen mot Malta - like fullt leder de 4-0 til pause . Samtlige mål av spissen Omorodion  :o

Anyways, mulig Leeds har hatt gode samtaler med Spanias støtteapparat foran denne kampen mot 'enkle' Malta...
Tell me  Tell me

Dylan

auren

Quote from: Asbjørn on October 15, 2024, 17:53:23
Quote from: Asbjørn on October 15, 2024, 17:00:56Wilfried Gnonto, Charlie Crew and Mateo Joseph are involved in games being played in Europe today.

Etter FotMob å dømme er Joseph hverken på banen eller på benk i kampen mot Malta - like fullt leder de 4-0 til pause . Samtlige mål av spissen Omorodion  :o

Anyways, mulig Leeds har hatt gode samtaler med Spanias støtteapparat foran denne kampen mot 'enkle' Malta...

Eller, Gud forby, er han skadet...

auren

Asbjørn

...om hva Sheffield United har å by på:
🧤 Moore, O'Hare & Hamer all worthy threats for Sheff Utd but if #LUFC are to come unstuck, likely have something to do with Blades' No. 1 Michael Cooper. Six clean sheets in seven, just one goal conceded from 2.8 xG. Saved 12 of 13 shots on target so far.

https://x.com/JoeDonnohue/status/1846129840774070374

https://www.yorkshireeveningpost.co.uk//sport/football/leeds-united/leeds-united-warned-about-unexpected-sheffield-united-threat-as-22-per-cent-deficit-revealed-michael-cooper-4823630
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

Quote from: auren on October 15, 2024, 18:21:41Eller, Gud forby, er han skadet...

auren

Ikke bare Joachim som fryktet skade :D

🇪🇸 Appears Mateo Joseph's omission from Spain U21 squad tonight isn't injury-related. Head coach Santi Denia made 11 changes to team which beat Kazakhstan last week. Joseph trained with the team yesterday. Farke's presser tmrw will shed more light. #lufc

https://x.com/JoeDonnohue/status/1846226689430327412
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

Presseren unnagjort. Egentlig intet nytt. Det vil skje noe mht forsterkninger i løpet av 14 dager if at all.

Mye om Tuchel men liiit om kampen også da:
Injuries?
Good news. Daniel and Manor are since late last week back in team training. Major parts of team training. Wober ahead of schedule. May be back before the next break. Trained with 14 or 15 players today. Need the rest of them to come back, but no new injury news yet. Need to assess them after the travel and their time zones.

https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/daniel-farke-press-conference-live-30156538
Tell me  Tell me

Dylan

Reaney

At det går an å bruke så mye tid på Tuchel. Kan aldri tenke meg at andre lokale journalister til andre klubber holder på sånn etter snart 14 dagers avbrekk.

auren

Firpo og Aaronson bør vel sitte på benken kanskje? Lang distanse hjem og nettopp spilt kamper. Kanskje noe slik?

Meslier - Bogle, Rodon, Struijk, Byram - Tanaka, Rothwell - Solomon, Gnonto, Ramazani - Piroe

Subs: Darlow, Firpo, Debayo, Schmidt, Aaronson, Crew, James, Joseph, Bamford

auren

Asbjørn

Quote from: Reaney on October 16, 2024, 17:02:09At det går an å bruke så mye tid på Tuchel. Kan aldri tenke meg at andre lokale journalister til andre klubber holder på sånn etter snart 14 dagers avbrekk.
Ja, i henhold til Leeds-Live sin dekning synes det i overkant. Men slik YEP dekket det var der plenty andre spørsmål også...

https://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/football/leeds-united/leeds-united-vs-sheffield-united-daniel-farke-issues-long-awaited-injury-and-free-agent-update-amid-early-press-conference-team-news-kouyate-4826006
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

🗞 Reports from Mexico sharing that Fulham chartered a private jet in order to get Raul Jimenez back to the UK quicker ahead of this weekend

⚪️ They also ensured #LUFC's Brenden Aaronson was on the same flight with other UK-based USMNT stars

https://x.com/LeedsAllOver/status/1846879234792329493
Tell me  Tell me

Dylan

auren

Quote from: Asbjørn on October 17, 2024, 14:21:41🗞 Reports from Mexico sharing that Fulham chartered a private jet in order to get Raul Jimenez back to the UK quicker ahead of this weekend

⚪️ They also ensured #LUFC's Brenden Aaronson was on the same flight with other UK-based USMNT stars

https://x.com/LeedsAllOver/status/1846879234792329493

Det var veldig fornuftig. Men tenker Aaronson fint kan hvile i denne kampen. La Solomon starte i stedet, så kan han heller komme inn når vi skal trygge ledelsen 20 minutter før slutt  :)

auren

Blank_File

Det er noe magisk å gå inn på kamptråden til en kamp man skal bivåne. Jeg skal over for første gang siden hjemmekampen mot Nottingham Forest i 2018 (min eneste Bielsakamp) og for første gang skal jeg med meg guttene mine på 10 og 12. Begge sverger til rett klubb og jeg har ikke gjort noe mer for det enn å være ivrig supporter selv. Fytti som vi gleder oss! Har tenkt å ta en tur til DoubleTree Hilton i morgen ettermiddag og se om vi kan få noen bilder/autografer. :)

Så nå Leeds, dere kan bare GLEMME landslagshangover!

Hallgeir *

Quote from: Blank_File on October 17, 2024, 16:31:23Det er noe magisk å gå inn på kamptråden til en kamp man skal bivåne. Jeg skal over for første gang siden hjemmekampen mot Nottingham Forest i 2018 (min eneste Bielsakamp) og for første gang skal jeg med meg guttene mine på 10 og 12. Begge sverger til rett klubb og jeg har ikke gjort noe mer for det enn å være ivrig supporter selv. Fytti som vi gleder oss! Har tenkt å ta en tur til DoubleTree Hilton i morgen ettermiddag og se om vi kan få noen bilder/autografer. :)

Håper at det blir en flott opplevelse kronet med tre poeng!  8)
Super Leeds since 1968

auren

Quote from: Blank_File on October 17, 2024, 16:31:23Det er noe magisk å gå inn på kamptråden til en kamp man skal bivåne. Jeg skal over for første gang siden hjemmekampen mot Nottingham Forest i 2018 (min eneste Bielsakamp) og for første gang skal jeg med meg guttene mine på 10 og 12. Begge sverger til rett klubb og jeg har ikke gjort noe mer for det enn å være ivrig supporter selv. Fytti som vi gleder oss! Har tenkt å ta en tur til DoubleTree Hilton i morgen ettermiddag og se om vi kan få noen bilder/autografer. :)

Så kjekt! Vurderer selv å ta med meg jentene over dammen. Er vel enklest når vi er i Championship  :)
Masse lykke til! Håper det blir en magisk kveld og en fin opplevelse for alle tre  8)

auren

Blank_File

Takk. Starter med at ikke flyet går fra Sola pga tåke i London... For bare håpe vi rekker bort før kampstart. 😞

Blank_File

Quote from: Blank_File on October 18, 2024, 12:34:37Takk. Starter med at ikke flyet går fra Sola pga tåke i London... For bare håpe vi rekker bort før kampstart. 😞
Men vi rekker det! 😊

GeirO

Quote from: Blank_File on October 18, 2024, 17:29:41
Quote from: Blank_File on October 18, 2024, 12:34:37Takk. Starter med at ikke flyet går fra Sola pga tåke i London... For bare håpe vi rekker bort før kampstart. 😞
Men vi rekker det! 😊
Bra, hadde vært ekstremsurt ellers...
MOT

Cannavaro

Ikke så mage poster i tråden foreløpig.
Hva tror folk her ikveld ?  Ny kamp etter landskamp pause...på tide med en seier igjen etter to uavgjorte.
Meslier i buret igjen ?  Farke vil vel ikke ødelegge selvtilliten til gutten ? Darlow fikk vel kamptrening for Wales nylig...
Bruker vi Piroe foran Joseph på topp ?  Joseph viste hyggelig scoringsform for Spania U21 mot Kazakshtan i deres nest siste kamp (fikk spare seg mot Albania...)
Jeg antar at Farke stiller med samme start-ellever som mot Sunderland.  Han er en manager som er lett å lese igrunn, og stallen er tynn - ihvertfall nå med alle skader vi har...

Positivt at Solomon er på bedringens vei, James også...mulig begge på benken ikveld (litt usikker med James dog).
Med vår offensive kraft håper jeg at vi kan skape trøbbel for et Sheffield United som er i topp slag ; de har ennå ikke tapt i ligaen, har kun 3 innslupne må - og holdt buret rent de 6 siste !!

Vi får ihvertfall en syretest ikveld på hvordan vi ligger an.  Vi burde jo vunnet i Sunderland, og håper vi får se et skikkelig revansje sugent og tent Leeds lag på Elland Road ikveld !

Lykke til folkens !
MFLU - Miracles For Leeds United

Asbjørn

Quote from: Cannavaro on October 18, 2024, 19:18:34Ikke så mage poster i tråden foreløpig.
Hva tror folk her ikveld ?  Ny kamp etter landskamp pause...på tide med en seier igjen etter to uavgjorte.
Meslier i buret igjen ?  Farke vil vel ikke ødelegge selvtilliten til gutten ? Darlow fikk vel kamptrening for Wales nylig...
Bruker vi Piroe foran Joseph på topp ?  Joseph viste hyggelig scoringsform for Spania U21 mot Kazakshtan i deres nest siste kamp (fikk spare seg mot Albania...)
Jeg antar at Farke stiller med samme start-ellever som mot Sunderland.  Han er en manager som er lett å lese igrunn, og stallen er tynn - ihvertfall nå med alle skader vi har...

Positivt at Solomon er på bedringens vei, James også...mulig begge på benken ikveld (litt usikker med James dog).
Med vår offensive kraft håper jeg at vi kan skape trøbbel for et Sheffield United som er i topp slag ; de har ennå ikke tapt i ligaen, har kun 3 innslupne må - og holdt buret rent de 6 siste !!

Vi får ihvertfall en syretest ikveld på hvordan vi ligger an.  Vi burde jo vunnet i Sunderland, og håper vi får se et skikkelig revansje sugent og tent Leeds lag på Elland Road ikveld !

Lykke til folkens !
Takk for innlegget ditt.
Enig i at Farke som oftest er lett å lese mht laguttak.
Hadde vært gull med tre poeng i dag. Men tror det blir en tight kamp. Leeds sikkert med flest sjanser, men sløøøser.

Håper bare vi får det første målet og at det i motsetning til sist holder inn.
Men er redd det blir max uavgjort og at vi må forholde oss til å vinne det meste av kampene frem til neste landslagspause, etter Watfordkampen på tirsdag, som også blir tricky.

Gjør vi det, er vi fortsatt 'on' mht sesongen.

Tell me  Tell me

Dylan

Hallgeir *

Super Leeds since 1968

Asbjørn

Chris Wilder har hatt sine anti-Leeds uttalelser (han har oooofte vært motpart), men:
Chris Wilder: "I think in the world of football, people who know football and understand and have that love of it will recognise that Leeds United are a top six club, without a shadow of a doubt, because of the history, the support, what they have achieved"

(Pre match press conference)
Tell me  Tell me

Dylan

Hallgeir *

Super Leeds since 1968

Asbjørn

For those interested: Leeds are currently up to 216 corners in the Championship + play-offs since we last scored 'directly' from one (Struijk v Ipswich on Dec 23rd). Ampadu scored v Peterborough (FA Cup) in Jan. Summerville scored 16 secs after corner was taken v Swansea in Feb.

https://x.com/lufcdata/status/1847318019942601111?s=61&t=KF6bDF_lP8ZP8GAlg2t4VQ
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

Quote from: Cannavaro on October 18, 2024, 19:18:34Han er en manager som er lett å lese igrunn, og stallen er tynn - ihvertfall nå med alle skader vi har...

Dagens start-ellever er jo et eksempel på dette.
Nå er jo ikke dette nødvendigvis en negativ ting.
Vinner vi, all's good.

Tell me  Tell me

Dylan

Hallgeir *

Super Leeds since 1968

Hallgeir *

Frykter Kieffer Moore når bortelaget får hjørnespark og Hamer på frispark i nærheten av 16-meteren.
Super Leeds since 1968

GaryMac

Asbjørn

Tell me  Tell me

Dylan