Kamp: vs Millwall @The Den, onsdag 6.11. 2024 kl. 20:45 på LUTV

Started by Asbjørn, November 04, 2024, 15:20:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Asbjørn

Bare to dager til kamp.

Og hvilken kamp. :)

Millwallsjefen sa det slik i går, etter seieren deres mot et Burnley som lå i tetstriden: Speaking after the win against Burnley at The Den, the Millwall boss said that game was a warm-up for the arrival of Daniel Farke's side.

De flyr høyt nå, Millwall. Tre seire på rad, ubeseiret siste fem og 4-1-2 er hjemmestatstikken deres. "We know the atmosphere is going to be electric. We told the players: 'This is your warm up for Wednesday. Enjoy it, don't live off it. We're back in the training ground tomorrow preparing for Wednesday'."

Dette er deres cupfinale, og jeg tror ikke de har planer om å legge seg med 10 mann bakpå. Jeg ser for meg duellspill, lange baller, farlige dødballer. Og mange kort.
Vi må nok vinne fighten før vi evt vinner kampen.

Ikke at Leeds kommer i dårligere form enn Millwall.
Millwall 4-1-2 hjemme
Leeds 2-4-0 borte. De tre siste er tre uavgjorte på rappen...

Siste fem:
Millwall 3-2-0
Leeds 3-2-0

Sikkert presser i morgen. Bogle er tilbake, ingen suspensjoner som skal sones... Vi fikk hvile en del spillere lørdag, dvs de spilte bare 60 minutter...

Tipper Bogle gr inn igjen i start-elleveren for Byram, ellers ingen forandringer

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

GaryMac

Regner med at James og Gnonto starter på kantene, og så er jeg spent på om vi får se både Firpo og Byram på venstresiden hvis en av vingene byttes ut.

TK20

Litt skeptisk til Brenden og Piroe fremover her. Tror Joseph går mer i krigen. Blir også spennende å se hvordan Tanaka håndterer en kamp av denne typen.

Uavgjort er veldig bra i min bok.

Hallgeir *

Quote from: Asbjørn on November 04, 2024, 15:20:58Bare to dager til kamp.

Og hvilken kamp. :)

Millwallsjefen sa det slik i går, etter seieren deres mot et Burnley som lå i tetstriden: Speaking after the win against Burnley at The Den, the Millwall boss said that game was a warm-up for the arrival of Daniel Farke's side.

De flyr høyt nå, Millwall. Tre seire på rad, ubeseiret siste fem og 4-1-2 er hjemmestatstikken deres. "We know the atmosphere is going to be electric. We told the players: 'This is your warm up for Wednesday. Enjoy it, don't live off it. We're back in the training ground tomorrow preparing for Wednesday'."

Dette er deres cupfinale, og jeg tror ikke de har planer om å legge seg med 10 mann bakpå. Jeg ser for meg duellspill, lange baller, farlige dødballer. Og mange kort.
Vi må nok vinne fighten før vi evt vinner kampen.

Ikke at Leeds kommer i dårligere form enn Millwall.
Millwall 4-1-2 hjemme
Leeds 2-4-0 borte. De tre siste er tre uavgjorte på rappen...

Siste fem:
Millwall 3-2-0
Leeds 3-2-0

Sikkert presser i morgen. Bogle er tilbake, ingen suspensjoner som skal sones... Vi fikk hvile en del spillere lørdag, dvs de spilte bare 60 minutter...

Tipper Bogle gr inn igjen i start-elleveren for Byram, ellers ingen forandringer

Sheffield Utd. hadde 6-3-0 før møtet med Leeds. På Elland Road ble laget greit satt på plass, på tross av kjempeform.

Millwall på The Den blir en helt annen type kamp, en fysisk batalje mellom to rivaler, der publikum er ganske så fiendtlig innstilt i utgangspunktet. Vi har et forholdsvis ungt lag, og det er viktig å ikke la seg påvirke av hatsk stemning. Jeg regner med at Farke forbereder spillerne på hva de går til.

Før kamp er jeg ikke spesielt misfornøyd med et uavgjort resultat, men få steder er jeg mer glad for seier enn borte mot Millwall.
Super Leeds since 1968

raggen

skeptisk når det blir slike fighter kamper.men håper vi får kampen inn i vårt spor og soiller vår fotball så kan dette ende godt. U her lever jeg fint med
Forever Leeds United!!!!!!!!

leedslife

Vil tro Bryan er ute for Millwall.
I tillegg har Leeds endelig fått James i gang på den siden...
En normal Leeds gjennomføring skal vinne oss  denne komfortabelt.
Tror også det er for tidlig i sesong til at vi får et Leeds som ikke er til å kjenne igjen slik vi så mot WBA borte og Preston borte i fjor rundt juletider.
Tror heller ikke spillere som James, Gnonto, Brenden, Strujik, Rodon, Firpo etc knekker sammen av atmosfæren på The Den - de har vært med på langt mer krevende oppgaver og omgivelser enn det.
På den andre siden. Er man ikke på så vil de straffe deg. Langt bedre spillende fotball-lag enn hva man tror Milwall.

* tips: 1-2 -

James, Piroe

Dylan

Veldig spent på denne. Tror vi får slite mot krigerne fra Millwall, håper vi unngår skader på de sentrale hos oss. Enig i at Joseph passer bedre enn Piroe her.

Asbjørn

Quote from: leedslife on November 05, 2024, 08:24:56Vil tro Bryan er ute for Millwall.

Jepps.
Om han er innflytelsesrik for Millwalls dødballer? :o

Leeds United's midweek opponents Millwall will be without full-back Joe Bryan for the visit of Daniel Farke's side on Wednesday evening.
The Lions are set to be without experienced defender Bryan after he picked up his fifth yellow card of the season in Millwall's 1-0 win over Burnley on Sunday.

As a result, the ex-Fulham man will serve a one-match suspension when Leeds come to The Den on Wednesday night.

Bryan's absence could have a significant knock-on effect to the way in which Millwall play against Leeds, not only because he has featured in every Championship fixture they have played so far this season.

The 31-year-old is yet to register an assist in 2024/25 but his influence is much more nuanced. Bryan is one of Millwall's chief set-piece takers and without him, Leeds' opponents will be forced to employ an alternative at corners and free-kicks.

Throughout the entire Championship, only Luton Town's Alfie Doughty and Milwall teammate Ryan Leonard have completed more dead-ball passes than Bryan this season. The full-back has attempted 165 such passes in 13 matches, an average of over 12 per game, while 42 of those have been from free-kicks which is twice as many as Leonard.

Bryan has also delivered 26 in-swinging corner kicks this season, the sixth-highest in the Championship, which is his and Millwall's preferred method of delivery with 93 per cent of Bryan's corners arriving into the box in this fashion.

In addition, only three Millwall players - Duncan Watmore, George Honeyman and George Savile - have created more chances than Bryan this term, all of whom play further up the pitch. Of the 15 shots Bryan has created, six have been from dead-ball situations.

https://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/football/leeds-united/leeds-uniteds-hidden-good-fortune-revealed-as-millwall-suspension-sends-lions-back-to-drawing-board-joe-bryan-4853593
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

Eirik Aase tipper forresten at Leeds spiller sin fjerde uavgjorte bortekamp på rad i morgen...
Tell me  Tell me

Dylan

Lucas the Kop Cat

Quote from: Asbjørn on November 05, 2024, 22:49:46Eirik Aase tipper forresten at Leeds spiller sin fjerde uavgjorte bortekamp på rad i morgen...
Sikkert ikke dumt tips men det er alle disse uavgjortkampene som kan felles oss til slutt.

Sent fra min LE2113 via Tapatalk

auren

Samme lag, bare Bogle inn for Byram. Sterk benk!

Syretest i kveld. Seier vil imponerer meg. Burnley feila, Sheffield Utd snudde til seier i sluttminuttene i går kveld. Uavgjort er ok. Tap kan fort skje.

Tips: 1-1 (Gnonto).

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

auren

Lucas the Kop Cat

Unngå frispark på egen banehalvdel i dag er mitt råd.

auren

Bare Leeds første 4 min. Bare Millwall nå. Gnonto med dårlig start.

auren

Lucas the Kop Cat

Bogle og Firpo litt uryddige.

auren

Vi nærmer oss! Flere gode skuddmuligheter og en Rodon-sjanse på corner. Nå må vi snart sette sjansene!

auren

Kato

Fantastisk å se hvordan Tanaka styrer tempoet i kampen. En spiller som ikke hører hjemme i denne ligaen i det hele tatt.

Bogle vært svak så langt. Går for seint med ball, og for uryddig i stilen.

Fantasyland

Styrer hele showet her, men må ta bedre vare på mulighetene. Gnonto må snart begynne å levere på scoringsfronten

Lucas the Kop Cat

Mye billige frispark til hjemmelaget.

auren

GeirO

MOT

Kato

Vil se at vi klarer å beholde Tanaka forbi januarvinduet. Fullstendig eid denne omgangen.

Bogle i duell som en guttespiller, svakt.

Gnonto masse balltap, Piroe adri i forkant inne i boks med noen bevegelse.

Lucas the Kop Cat

Ikke helt påskrudd når innlegget kommer.

auren

Quote from: Kato on November 06, 2024, 21:26:50Vil se at vi klarer å beholde Tanaka forbi januarvinduet. Fullstendig eid denne omgangen.

Alle ser ut som guttespillere i duell mot Cooper dessverre.

auren

Kato

Quote from: auren on November 06, 2024, 21:28:39
Quote from: Kato on November 06, 2024, 21:26:50Vil se at vi klarer å beholde Tanaka forbi januarvinduet. Fullstendig eid denne omgangen.

Alle ser ut som guttespillere i duell mot Cooper dessverre.

auren

Da er det jo Joe Rodon som må ta Cooper, ikke en høyreback som hopper opp en meter fra Cooper.

auren

Pause. 1-0 til hjemmelaget. Vi har dominert possession men har vært svake siste tredjedel. Har vel bare skapt 3-4 halvsjanser så langt. Millwall dødelig effektive, selvsagt på dødball. Må bli mer presise om vi skal ta poeng i andre omgang. Lukter tap dessverre.

auren

Lucas the Kop Cat

Et par skudd rett på keeper, noen innlegg der vi gjemmer oss for langt bak i feltet istedenfor å møte foran keeper.

Asbjørn

En av Millwalls største styrker er visst å holde på en 1-0 ledelse (dette blir evt deres fjerde strake 1-0) men samtidig ser vi jo at Leeds absolutt skal være i stand til å score i kveld...
Tell me  Tell me

Dylan

Kato

Ligger helt unødvendig under 0-1. Styrt det aller meste, først og fremst ved en fremragende Tanaka. På tide Gnonto begynner å finne nettmaskene, eventuelt evner å spille ballen foran mål til bedre plasserte spillere. Piroe utrolig lite involvert, lite bevegelser, aldri i forkant. Bogle svak på back. Har enda tro på at vi kan snu dette, men det begynner å blinke et lys mot å kjøpe en ordentlig nr 9 i januar. Mål først, så blir vi svært vanskelige å slå. Det skjer altfor lite i feltet, aldri noen som starter på første stang der mange legg fra blant annet James havner.