Kamp: vs Millwall @The Den, onsdag 6.11. 2024 kl. 20:45 på LUTV

Started by Asbjørn, November 04, 2024, 15:20:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Kato

Quote from: Blank_File on November 06, 2024, 22:50:17
Quote from: Kato on November 06, 2024, 22:37:42Kampene er en evig støttepasning. Og kampledelsen er periodevis helt latterlig. Vi blir stort sett aldri bedre når han skal foreta seg noe, som regel altfor seint. Null gjennombruddskraft, kun et evig spill mot etablert forsvar. Knapt en eneste kontring.

Jeg er for så vidt enig med deg i dette, men det er noe med å spille mot lag som KUN er interessert i å forsvare. Det er en utrolig vanskelig øvelse, som ikke en gang de aller beste lagene i verden alltid mestrer. Det er knapt noen spillere i verden som klarer å skinne når det er så lite plass. Alle lag i Championship ser ut til å forstå at dette er den eneste måten man kan få poeng mot Leeds på. Jeg er lei av å se på kampene våre av den grunn. Jeg syns ikke dette var noe bedre under Bielsa, selv ikke på vårt beste med han bak roret. Etter 70 minutter i dag så føltes det helt sikkert at vi ikke kom til å få mål i denne kampen. Det hjelper ikke hvordan vi bytter når kampbildet er det som det er. Selv om vi har 7 stk på linja fremme, så er ikke Millwall interessert i å kjøre nevneverdig når de har sjansen.

Millwall har en trussel, en eneste trussel. Og det er Cooper på dødballer. Hva gjør du da? Du setter din høyeste midtstopper Joe Rodon til å ta ut han. Det er ikke rakettforskning. Det er plain simpel taktikk som enhver fjerdedivisjonstrener evner å gjøre. Men vi, nei vi lar Cooper vinne absolutt alle dueller på dødballer. Og Rodon er ikke nært han en eneste gang. Det er Bogle som spaserer rundt der og skal ta ut Cooper. Ikke nære å gå i kroppen på han engang.

Neil Harris med et mannskap som sannsynligvis er to divisjoner svakere enn vårt, klarer altså å utmanøvrere Farke. Elendig. Punktum.

Blank_File

Quote from: Kato on November 06, 2024, 22:54:14Millwall har en trussel, en eneste trussel. Og det er Cooper på dødballer. Hva gjør du da? du setter din høyeste midtstopper og tar ut han. Det er ikke rakettforskning. Det er plain simpel taktikk som enhver fjerdedivisjonstrener evner å gjøre. Men vi, nei vi lar Cooper vinne absolutt alle dueller på dødballer. Og Rodon er ikke nært han en eneste gang. Det er Bogle som leker markering og skal ta ut Cooper.
Struijk er ikke særlig god i markeringsspillet sitt etter hva jeg har sett tidligere. Cooper er viden kjent som den beste hodespilleren i divisjonen. Vi er er bunn 3 på hodespill. Jeg forstår utmerket godt hva du mener, og har egentlig ingen interesse av å forsvare Farke på ting som dette, jeg bare syns du er for hard.

Kato

Quote from: Blank_File on November 06, 2024, 22:59:04
Quote from: Kato on November 06, 2024, 22:54:14Millwall har en trussel, en eneste trussel. Og det er Cooper på dødballer. Hva gjør du da? du setter din høyeste midtstopper og tar ut han. Det er ikke rakettforskning. Det er plain simpel taktikk som enhver fjerdedivisjonstrener evner å gjøre. Men vi, nei vi lar Cooper vinne absolutt alle dueller på dødballer. Og Rodon er ikke nært han en eneste gang. Det er Bogle som leker markering og skal ta ut Cooper.
Struijk er ikke særlig god i markeringsspillet sitt etter hva jeg har sett tidligere. Cooper er viden kjent som den beste hodespilleren i divisjonen. Vi er er bunn 3 på hodespill. Jeg forstår utmerket godt hva du mener, og har egentlig ingen interesse av å forsvare Farke på ting som dette, jeg bare syns du er for hard.

Jeg er forbanna. :)

Asbjørn

Farke:
I am not annoyed at all. Excellent in the first half. We created more chances around their box than the last four away teams here in total.

https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/daniel-farke-press-conference-live-30314776
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Hawley

Quote from: Kato on November 06, 2024, 22:54:14
Quote from: Blank_File on November 06, 2024, 22:50:17
Quote from: Kato on November 06, 2024, 22:37:42Kampene er en evig støttepasning. Og kampledelsen er periodevis helt latterlig. Vi blir stort sett aldri bedre når han skal foreta seg noe, som regel altfor seint. Null gjennombruddskraft, kun et evig spill mot etablert forsvar. Knapt en eneste kontring.

Jeg er for så vidt enig med deg i dette, men det er noe med å spille mot lag som KUN er interessert i å forsvare. Det er en utrolig vanskelig øvelse, som ikke en gang de aller beste lagene i verden alltid mestrer. Det er knapt noen spillere i verden som klarer å skinne når det er så lite plass. Alle lag i Championship ser ut til å forstå at dette er den eneste måten man kan få poeng mot Leeds på. Jeg er lei av å se på kampene våre av den grunn. Jeg syns ikke dette var noe bedre under Bielsa, selv ikke på vårt beste med han bak roret. Etter 70 minutter i dag så føltes det helt sikkert at vi ikke kom til å få mål i denne kampen. Det hjelper ikke hvordan vi bytter når kampbildet er det som det er. Selv om vi har 7 stk på linja fremme, så er ikke Millwall interessert i å kjøre nevneverdig når de har sjansen.

Millwall har en trussel, en eneste trussel. Og det er Cooper på dødballer. Hva gjør du da? Du setter din høyeste midtstopper Joe Rodon til å ta ut han. Det er ikke rakettforskning. Det er plain simpel taktikk som enhver fjerdedivisjonstrener evner å gjøre. Men vi, nei vi lar Cooper vinne absolutt alle dueller på dødballer. Og Rodon er ikke nært han en eneste gang. Det er Bogle som spaserer rundt der og skal ta ut Cooper. Ikke nære å gå i kroppen på han engang.

Neil Harris med et mannskap som sannsynligvis er to divisjoner svakere enn vårt, klarer altså å utmanøvrere Farke. Elendig. Punktum.

Lurer på hvor mange kamper jeg har sett m Leeds i campionship som denne! Så utrolig frustrerende å se på. Det er jo helt latterlig at det går an å tape mot et såpass dårlig lag som Milwall. Skal du slå lag som parkerer bussen, så burde vi hatt en skikkelig god hodespiller på topp. I hvert fall en på benken som vi kunne satt inn. Slå inn på han. Umulig å tråkle seg igjennom. Merkelig å ta ut Rothwell som er den eneste bakfra som vil framover. Blir sprø av denne saktegående balltrillingen i bakre ledd.

Asbjørn

Quote from: Asbjørn on November 06, 2024, 23:05:22Farke:
I am not annoyed at all. Excellent in the first half. We created more chances around their box than the last four away teams here in total.

https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/daniel-farke-press-conference-live-30314776

Make sure Cooper cannot score and you are there with the second balls. Problem we spoke about this. Should have been two players dropping with Tanganga for the goal. They just stood there and were not disciplined in that moment. Applaud their effectiveness.

Tell me  Tell me

Dylan

karaba

Ja hvis det er excellent å ha skapt mer sjanser enn de fire siste lagene uten og score så har vi nok litt forskjellig syn på hva som er bra og ikke bra

Asbjørn

Quote from: karaba on November 06, 2024, 23:09:15

Ja hvis det er excellent å ha skapt mer sjanser enn de fire siste lagene uten og score så har vi nok litt fors

Jada, min feil. Eg siterte to setninger i et to minutter langt svar...

Les heller hele pressern så får man et mer balansert bilde
Tell me  Tell me

Dylan

Bellini

Vekdig enig i at bytter kommer seint. Og det har vært en gjenganger for Farke både hos Leeds og tidligere. Har dårlig evne til å påvirke kamper underveis og bytter generelt seint. Solomon først etter 72 min og Bamford og Joseph først etter 80 min!!! Er utrolig svakt er ikke lett  gjøre en forskjell på så kort tid og når spillet er så tannløst er det rart at noe ikke gjøres tidligere.

Asbjørn

En skal slett ikke snakke Millwall ned. De har slått to av topplagene på rappen no, har fire seire på rad, er på femte as we speak...

No reason why Millwall cannot be contenders?
Completely agree. They are consistent. One result after another. They can defend and have big strength in set-pieces. They have not played us off the park, but their efficiency is crucial. If you climb the table like this, there is a good home crowd and balance between young and experienced players. They did the right things tonight. Good chance to get into the top six.

Og, kveldens første spørsmål:
Farke's here - why didn't it happen?
Congratulations to Millwall for excellent defending and efficiency. More effective than us with their chances.

Accept the loss sometimes. Football is efficiency with your chances and no mistakes. They were better than us.

...må ta med denne om Tanaka også:
Tanaka could have done more in the 4-1-4-1?
It's easier when he has a player next to him. Brings out his strength in going forward. Hr had to be more disciplined later on. It's the Championship. He has to deliver every three days. He has been outstanding. First half again here. Second half wild. His strength when we are more in control. It was not about helping Ao to shine with our changes. We were thinking about the team.
Tell me  Tell me

Dylan

Kato

Jeg er overbevist om at vi ikke får ut halvparten av potensialet i mannskapet vårt. Spillestil er en ting. Men jeg gir meg ikke på at den manglende bruken av stallen gjør oss svakere. Innbytterne får ikke nok minutter med fotball. De evner ikke å levere på de få minuttene de får spille. Vi bytter oss aldri bedre. Laget er konstant det samme. Det går ikke an å bomme når man skal gjette på laguttak.

Enhver manager vi møter, Harris inkludert, mener vi er det beste laget de har møtt. Likevel klarer vi ikke å vinne mer kamper. Det er uhyre svakt.

En bedre manager og vi seiler gjennom denne divisjonen.

Hallgi

Fascinerande at det kan bli so knallhard skyts mot Farke her etter eit 1-0 tap i ein knalltøff bortekamp. Snakk om korttidshukommelse. Tap skjer i fotball, The Den er ein brutal plass å reisa til, men Farke har verkeleg levert og gjer håp for både denne sesongen og framtida til Leeds. Dei tre absolutt beste stjernespelarane forsvant etter nedrykket, men det har blitt eit meget bra lag igjen likevel.
At Farke har holdt 0-en i 45% av kampane sine som Leeds-manager før dagens kamp er jammen sterkt. Effektiviteten må så klart forbedrast, og lykken må snu, men til tross for det; Topp to ser veldig oppnåelig ut denne sesongen!
ALAW (& I am the pirate amongst us)