Kamp: Swansea vs Leeds @Swansea.com Stadium 24.11.24 kl. 16:00 på Vsport2

Started by auren, November 20, 2024, 17:48:01

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

GaryMac

Vil bare si en ting til alle som bidrar i diskusjoner om Farke, spillerstall, spillestil og alt annet her: HERLIG.
Dere er alle en viktig faktor til at jeg er innom forumet hver dag, og dere holder liv i Forumet med stor F - og ofte lærer jeg noe. Noen ganger om fotball, andre ganger om menneskesinnet.
Vi kan saktens være uenige om hvor vi er, og hvordan vi skal komme oss videre, men vi er vel (stort sett) alle enige om målet; opprykk.

Kato

Quote from: GaryMac on November 26, 2024, 19:54:04Vil bare si en ting til alle som bidrar i diskusjoner om Farke, spillerstall, spillestil og alt annet her: HERLIG.
Dere er alle en viktig faktor til at jeg er innom forumet hver dag, og dere holder liv i Forumet med stor F - og ofte lærer jeg noe. Noen ganger om fotball, andre ganger om menneskesinnet.
Vi kan saktens være uenige om hvor vi er, og hvordan vi skal komme oss videre, men vi er vel (stort sett) alle enige om målet; opprykk.

Så koker det (over) i perioder. Spesielt under/etter kamper når vi er de hjelpeløses hjelper.

peacock

"Nå vet ikke jeg om du kato har trenerutdanning men treneryrket på toppnivå har blitt så ekstremt på detaljer og analyse at jeg forstår ikke hvordan du kan heve deg over en trener på farkes nivå og mene at du kan ting bedre fra en sofa i norge.."

Noe av det mest fornuftige som er postet på en stund! :)

GaryMac

Quote from: peacock on November 27, 2024, 10:37:32"Nå vet ikke jeg om du kato har trenerutdanning men treneryrket på toppnivå har blitt så ekstremt på detaljer og analyse at jeg forstår ikke hvordan du kan heve deg over en trener på farkes nivå og mene at du kan ting bedre fra en sofa i norge.."

Hvis vi ikke skal kunne komme med våre meninger uten å ha FIFA PRO trenerlisens kan vi like godt legge ned hele "Ordet er fritt".
Skriv og men det du vil så lenge det ikke er personangrep på andre forumdeltakere.

Kato

Quote from: GaryMac on November 27, 2024, 11:38:19
Quote from: peacock on November 27, 2024, 10:37:32"Nå vet ikke jeg om du kato har trenerutdanning men treneryrket på toppnivå har blitt så ekstremt på detaljer og analyse at jeg forstår ikke hvordan du kan heve deg over en trener på farkes nivå og mene at du kan ting bedre fra en sofa i norge.."

Hvis vi ikke skal kunne komme med våre meninger uten å ha FIFA PRO trenerlisens kan vi like godt legge ned hele "Ordet er fritt".
Skriv og men det du vil så lenge det ikke er personangrep på andre forumdeltakere.

Mest interessant å diskutere med de som er opptatt av sak, og gjerne er uenig. De har ofte mest å farte med. Hvis vi ikke skal kunne mene noe uten å sitte i garderoben, så er det bare å pakke sammen, og fly rett inn på facebook.

Dennis

Vi må kunne diskutere med det forbehold at ingen - så vidt jeg vet - har trenererfaring som tilsier at vi skal kunne "vite bedre" enn en trener med Bundesliga- og Premier League-erfaring. Eller kritisere at en spiller skyter i stedet for å passe til en bedre plassert medspiller, uten at man må ha bevist seg selv på tilsvarende nivå. At de er profesjonelle trenere og spillere på et høyt nivå betyr jo heller ikke at de ikke gjør feil, som ofte kan være åpenbare og grunnlag for kritikk. Man trenger ikke være en bedre trener enn Pep for å påpeke at Man City lekker som ei sil om dagen. Eller selv være en virtous på gitar for å sette pris på James Hetfields riffing, ei heller være lydingeniør for å kunne mene at produksjonen på Metallicas St.Anger slo feil.

Det ville vært fryktelig kjedelig å være her, dersom det var et krav. Alle diskusjoner har vel den forutsetning om at Leeds' trener(e) ser spillerne hver dag på trening og tar valg ut fra prestasjonene der, fra forrige kamp, hvilken lagsammensetning og relasjoner de mener gir størst sjanse for tre poeng osv. Uten at man trenger å ha en 'disclaimer' om det forbeholdet hver gang man skriver noe.

For øvrig er det kjedelig om alle skulle være enige også. :)

Helt isolert sett handler det vel her om Tanaka og tidspunktet for å starte han. Nå mener jeg helt subjektivt at det ikke er en soleklar grunn for kritikk i og med at han kom etter at sesongen startet og skulle slå seg inn i en lagdel som hadde spilt godt sammen. Jeg tror derimot at det er noe som ville skjedd de aller fleste steder. Likevel, Tanaka har, siden han tok over for kaptein Ampadu halvveis i kampen mot Coventry, vært Leeds' kanskje beste og mest stabile spiller. Så en påstand om at han burde kommet inn tidligere er het klart ikke uten legitimitet, selv om jeg (og andre) måtte mene det var en naturlig utvikling og neppe hadde mye å si for poengfangsten. Så tror jeg nok han hadde kommet inn etter hvert uavhengig av skader. For han er bare så god.
Marching on together!