Kamp: Leeds vs Oxford Utd @Elland Road, lørdag 21.12 2024 kl. 16 på LUTV

Started by Asbjørn, December 17, 2024, 17:00:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

GeirO

Quote from: Cherry on December 21, 2024, 17:08:25Vanskelige forhold, men d må være mulig å holde balltempo oppe her.
Vi scora, men etter d er d tynn suppe.
D lukter fortsatt ikke mål av midtbanen vår- dette er en kamp vi kan rullere i tidlig..
Siden midtbanen ikke makter å score, må vi stole på backene...
MOT

ar9

Burde være muligheter for noen minutters spilletid for Hr. Smith idag og om han er fit. Skal vi få noe nytte av han denne sesongen trenger han å få prøvd seg.

Fantasyland

leedslife

det der fra Oxford.
Gud bedre meg.
Rett i dusjen pasning.

Nydelig Brenden.

Cherry

Dette er ett meget svakt lag, så bare å øse' på... med friske bein.
Hva venter han på egentlig?

Hallgeir *

Quote from: Asbjørn on December 21, 2024, 15:36:16
Quote from: Hallgeir * on December 21, 2024, 15:23:35Mot et av de svakere lagene, spesielt på bortebane, burde dette være den perfekte kampen for Schmidt til å få sjansen til å vise seg fram.
Kor ofte har vi ikkje sviktet mot 'de svakere lagene'?

Nå må vi først og fremt skaffe de tre poengene. Kanskje vil vi stange i 90 minutter?
Er vi derimot 'home and dry' tidlig er det bare å kjøre byttebonzana -  tenker nå  jeg

Godt over 70 min passert og 4-0.

Ikke mye bytte-bonanza.

Byttene kom nå, men burde kommet tidligere.
Super Leeds since 1968

Kato

Solomon med en god kamp. Viktig å holde han skadefri. Definitivt blant de aller beste spillerne i denne divisjonen når han får være skadefri.

Kato

Vi scorer fra over alt på banen stort sett, men svært lite fra spissposisjon.

Hawley

Må ha inn en 9'er. De vi har gir oss ikke nok. Men bra å vinne 4-0!!

Kato

Meslier 6,5 - Kommer ut og gjør seg stor på den ene store Oxford har.
Bogle 7,5 - Lite problemer defensivt. Scorer et flott mål.
Rodon 7 - God kontroll, behagelig dag på jobb.
Ampadu 7,5 - Spillesugen. Langt større fart med ball enn med Struijk der bak. Opp på midten etter hvert.
Byram 6,5 - Syns han var relativt svak før pause, bedre etter.
Tanaka 7,5 - Styrer som vanlig kampen sentralt. Vanskelig å spille mot.
Rothwell 7 - Ser ikke like kvikk ut som for noen uker siden, hvile litt?
James 8 - Involvert i svært mye av det vi skaper. En spiller i form.
Aaronson 7,5 - Middels før pause, flott scoring og assist i andre omgang.
Solomon 8,5 MOM - Skadefri og i form. Lett i beina. Akkurat nå en av de desidert beste spillerne i divisjonen.
Piroe 6,5 - En assist, men det slår meg at spissene våre ikke scorer mål.
Ramazani 7 - Kunne og burde scoret ett eller to. Aktiv da han kom inn.
Gnonto 6 - Langt fra like involvert som Ramazani. Ikke i toppslag nå på senhøsten.
Joseph 6 - Ikke så mye å melde herfra i dag heller.
Guilavogui - Litt suspekt pasningskvalitet, ellers greit.
Schmidt 6 - Fikk endelig litt mer spilletid, trenger minutter.

Farke - Bytta etter 73, litt seint etter min smak i en kamp vi hadde full kontroll. Likte at han valgte Ampadu bak (Struijk er vel småskadet). Synes vi er best som i dag med James og Solomon på kantene.

leedslife

Fullstendig kontroll sentralt.
Stor kvalitetsforskjell.
Ble dratt i alle kanter. Som å møte et gutttelag i andre omgang.

ar9

Dylan

Quote from: Dylan on December 21, 2024, 16:55:48Ser ikke kampen, men i følge stats på SkySports ser det ut som enveiskjøring. Statistikk kan vel lyve...... Håper det holder inn, frykter 1-1 tross masse sjanser og 73 % ballbesittelse.
Som englene sa for vel 2000 år siden; Frykt ikke! Da var vi vel så god som statistikken sier.....

leedslife

Leeds have now won TEN home matches this campaign, no side has won more across England's top four tiers.

WWWWWWWWW

Leeds have won NINE consecutive league matches at Elland Road for the second time under Daniel Farke.

Leeds' last NINE Championship matches at Elland Road:

WWWWWWWWW

Games: 9
Won: 9
Goals: 24
Conceded: 2
Clean Sheets: 7
Games Scored First: 9
Points Won: 27/27

Maximum return. 💯 #LUFC

When Leeds have scored the opening goal in Championship matches under Daniel Farke:

Games: 35
Won: 32
Drawn: 3
Lost: 0
Goals: 82
Conceded: 11
Clean Sheets: 26
Points Won: 99/105

@lufcdata

Asbjørn

Hehe, Gnonto, Ramasani, Solomon, James, Schmidt, Bogle...

Oxford coach Craig Short on #LUFC : "They're the best by a long way. The athleticism & physicality is the big difference."
https://x.com/apopey/status/1870527886341427628
(likevel, detb er ikke tatt ut av tynn luft...)
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

Tar med litt av det Farke sa post match også:
"It was good that we were already 4-0 up that we could afford to think about the upcoming weeks and rotate a bit more," said the manager. "We wanted to see Isaac in this role in the last 10 or 15 minutes and to give Sam a bit of rest. It's important to have a look at the players, like Willy, more or less the first time he played in the 10 role because we could afford to give Aaronson a little rest. They all chipped in with being on it. I would have liked if Isaac was rewarded for his hard work with an assist or Willy with a goal."

Leeds captain Ethan Ampadu made his return to the starting line-up for the win, due to the injury concern over Pascal Struijk in the build-up to the game. Struijk was on the bench but Farke did not want to take an unnecessary risk with his centre-half.

"He was able to train yesterday but it would have been a little risk," he said. "I took the decision not to risk him. Ethan has not played in the centre-back role for ages but he looked sharp in training. We still have a pretty busy period coming up. I didn't want to take too much risk but I wanted to have Pascal on the bench. It's always a good feeling when you look left and see him on the bench and if you need to win a header in the last five or 10 minutes in a tight game."

Next up for Leeds is Stoke City away on Boxing Day and Farke wants to see the performance level from the Oxford United game replicated again and again because while they have 45 points from 22 games, there is a long way to go.

"This league is relentless and if you want to be successful you have to become relentless yourself," he said. "You have to show this quality of performance through the whole season to have something to cheer about. So far, so good, we have quite an impressive points tally but it's not even half-time. We have a long road ahead. We have to stay humble. We have to keep going exactly in this way and in the upcoming games, weeks and months."

https://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/football/leeds-united/leeds-united-half-time-daniel-farke-warning-after-oxford-united-rout-as-he-reveals-struijk-risk-4919866
Tell me  Tell me

Dylan

TK20

Jeg var bekymret for denne typen kamper uten Summerville. At vi bare skulle stange i blokka. Om noe ser vi i år bedre ut til å bryte gjennom.

lufc80

Quote from: TK20 on December 21, 2024, 22:12:34Jeg var bekymret for denne typen kamper uten Summerville. At vi bare skulle stange i blokka. Om noe ser vi i år bedre ut til å bryte gjennom.

I intervjuet etter match sa Bogle at de hadde jobbet særlig med dette på treninsfeltet den siste uka - det er godt å høre, kan bli en del sånne matcher fremover.

peacock

Quote from: Hawley on December 21, 2024, 18:01:32Må ha inn en 9'er. De vi har gir oss ikke nok. Men bra å vinne 4-0!!

Må vi det? Vi har scoret flest i divisjonen.

Hawley

Asbjørn

Quote from: peacock on December 22, 2024, 08:56:09
Quote from: Hawley on December 21, 2024, 18:01:32Må ha inn en 9'er. De vi har gir oss ikke nok. Men bra å vinne 4-0!!

Må vi det? Vi har scoret flest i divisjonen.
Godt poeng. Vi klarer nok å rykke opp med dagens mannskap, men trenger nok en oppgradering på spissplass før PL...
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

Quote from: Hawley on December 22, 2024, 08:59:31Greit nok, men hva med borteformen?
8.plass, men med to kamper færre spilt enn de fleste...

https://www.soccerstats.com/homeaway.asp?league=england2

- skjønte ikke Sh Utd-poengsummen før eg kom på at de er fratatt to poeng...
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

Quote from: lufc80 on December 21, 2024, 22:50:14I intervjuet etter match sa Bogle at de hadde jobbet særlig med dette på treninsfeltet den siste uka - det er godt å høre, kan bli en del sånne matcher fremover.

Speaking post-match to LUTV, Bogle revealed that Leeds had been putting in plenty of work on how to create more chances as he saluted the quality to finish those chances and called for more of the same.

"We're all very happy with that result," said Bogle. "I think the performance was there as well. We have been working a lot recently on how to create more when teams are sitting deep against us and I think we did that well.

"I think it's just about finding that final bit of quality when we get into them areas because when we do we showed we are able to score goals. I think we just need to do it more often and the goals will keep coming."

https://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/football/leeds-united/need-to-do-it-jayden-bogle-calls-for-leeds-united-action-in-oxford-united-verdict-with-training-insight-4919880
Tell me  Tell me

Dylan

auren

Det ble til slutt en enkel og stor seier, egentlig som forventet. Men på 1-0 hadde Oxford en diger sjanse, i tillegg to farligheter like før og like etter pause med headinger. Når 2-0 kom var det ingen tvil om hvor seieren skulle ende. Solomon hadde sin beste kamp i Leedstrøya. Han og James bør nå være bankers på vingene. Aaronson med nytt mål. Selv om han ikke er en 10-er og ikke er like kjapp i sin decision making, kan vel ingen klage på målpoengene hans denne sesongen. Arbeidsinnsatsen er også formidabel. Men skulle vi rykke opp, er dette posisjonen vi MÅ få inn forsterkninger på. I tillegg til en del andre posisjoner selvsagt, blant annet en ny spiss. Selv har jeg fortsatt god tro på Joseph, men han må få tillit til å blomstre.

Topplagene vant alle sammen, og det virker som det nå utkrystalliserer seg en tet-kvartett med Sheffield United, Leeds, Burnley og Sunderland. De tre øverste lagene tror jeg kommer til å krige om topp to når vi skriver mai 2025.

Neste kamper i romjula er bortekamper mot Stoke og Derby. Minimum 4 poeng kreves her. Begge lag med tap i forrige runde, men når Leeds kommer på besøk fylles tribunen til randen og spillerne får ekstra krefter. Vi må bare score først, så vinner vi. Slik har det vært med Leeds i maaange kamper denne og forrige sesong.

God jul alle Leedsvenner!

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Hawley

Nøkkelen er å få løst borteformen. De andre topplagene ligger øverst der også. Vi er nr 8. Løser vi det, så drar vi i fra, tror jeg.

leedslife

Quote from: auren on December 22, 2024, 12:04:13Det ble til slutt en enkel og stor seier, egentlig som forventet. Men på 1-0 hadde Oxford en diger sjanse, i tillegg to farligheter like før og like etter pause med headinger. Når 2-0 kom var det ingen tvil om hvor seieren skulle ende. Solomon hadde sin beste kamp i Leedstrøya. Han og James bør nå være bankers på vingene. Aaronson med nytt mål. Selv om han ikke er en 10-er og ikke er like kjapp i sin decision making, kan vel ingen klage på målpoengene hans denne sesongen. Arbeidsinnsatsen er også formidabel. Men skulle vi rykke opp, er dette posisjonen vi MÅ få inn forsterkninger på. I tillegg til en del andre posisjoner selvsagt, blant annet en ny spiss. Selv har jeg fortsatt god tro på Joseph, men han må få tillit til å blomstre.

Topplagene vant alle sammen, og det virker som det nå utkrystalliserer seg en tet-kvartett med Sheffield United, Leeds, Burnley og Sunderland. De tre øverste lagene tror jeg kommer til å krige om topp to når vi skriver mai 2025.

Neste kamper i romjula er bortekamper mot Stoke og Derby. Minimum 4 poeng kreves her. Begge lag med tap i forrige runde, men når Leeds kommer på besøk fylles tribunen til randen og spillerne får ekstra krefter. Vi må bare score først, så vinner vi. Slik har det vært med Leeds i maaange kamper denne og forrige sesong.

God jul alle Leedsvenner!

auren

Mulig jeg er noe naiv i forhold til Brenden her.
Men jeg vil kontre deg på denne. Jeg tror han blir en av våre viktigste ressurser ved et evt opprykk.
For meg handler det mer om erfaring og selvtilitt.
Jeg tror vi har potensielt en midtable PL spiller her. Og jeg mener man så det glimtvis for to år siden - så er naturlignok utfordringen å utvikle han til å prestere høyt nok over tid.

Så vil jeg slå samme slaget for Gnonto selv om han har viklet seg inn i en blindgate akkurat nå.

leedslife

Sikkert flere som hadde et forhold til Walmot. Bidratt med Leeds content over hele sosial media.
Triste, triste nyheter.
Midten av tredve årene bare.

https://x.com/walmot_?s=21

Asbjørn

Quote from: leedslife on December 22, 2024, 16:57:23Sikkert flere som hadde et forhold til Walmot. Bidratt med Leeds content over hele sosial media.
Triste, triste nyheter.

Indeed :(

RIP

Adam overtok i sin tid sin fars initiativ med å poste mål og høydepunkter fra Leedskamper - nå er de begge borte i løpet av fire år - begge fra kreft...

Her skriver Graham Smyth om Adam Thomas, som han het.

https://newsletters.yorkshireeveningpost.co.uk/a-fight-begins-for-a-man-known-but-not-really-to-50000-plus-leeds-fans
Tell me  Tell me

Dylan

Reaney

Quote from: leedslife on December 22, 2024, 16:57:23Sikkert flere som hadde et forhold til Walmot. Bidratt med Leeds content over hele sosial media.
Triste, triste nyheter.

Grusomt trist