Kamp vs Blackburn @Elland Road, onsdag 1.1. 2025 kl. 16 på LUTV

Started by Asbjørn, December 29, 2024, 22:32:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Asbjørn

Neste kamp er hjemme mot in-form Blackburn. Skjønt, in-form stemmer ikke helt lenger. Seks seire på rad (inkludert hjemme mot Leeds) har blitt til uavgjort mot Sunderland og tap i dag mot Hull.Borte har de 4-3-4 så langt, og 2-1-2 siste fem hjemme/borte.
Leeds har 4-1-0 siste fem, og imponerende 10-1-1 hjemme (de siste 10 er seiere)...

Vil vi klare å holde momentumet oppe? Det er bare tre dager til neste kamp, men det samme har Blackburn.

Vi roterer for tiden. Jeg er mest spent på om kroppen til Byram tåler ny kamp på onsdag...
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

auren

Kampene kommer tett som haggel. Ampadu og Byram bør vel kanskje nå hviles? Wöber tilbake, hvis ikke bør vel Schmidt få sjansen endelig?

Meslier - Bogle, Rodon, Struijk, Schmidt - Tanaka, Rothwell - James, Aaronson, Solomon - Piroe

Tidlig tips: 2-1.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Kato

Quote from: auren on December 29, 2024, 22:39:48Kampene kommer tett som haggel. Ampadu og Byram bør vel kanskje nå hviles? Wöber tilbake, hvis ikke bør vel Schmidt få sjansen endelig?

Meslier - Bogle, Rodon, Struijk, Schmidt - Tanaka, Rothwell - James, Aaronson, Solomon - Piroe

Tidlig tips: 2-1.

auren

Hjemme skal vi blåse over alt, uaavhengig av hva vi stiller med. Vi er blitt mye bedre på siste tredjedel, hvis en 3-4 av dem nå kjører litt skudd- og avslutningstrening så blir vi å blåse inn mål.

Asbjørn

En brannfakkel fra Eirik Aase her:
John Eustace - Daniel Farke 3-0-0  3-0  9 poeng

Eustace har nemlig møtt Leeds tre ganger som hovedtrener, og samtlige kamper har endt med 1-0 seier til Eustace & Co. Først som Birmingham City-sjef da Birmingham vant 1-0, før Rovers tok en sjokkseier på Elland Road på tampen av forrige sesong. En seier som etter hvert endte opp med å gi Rovers fornyet kontrakt i Championship, mens det ødela for Leeds opprykksmuligheter. Tidligere denne sesongen ble det også seier for Rovers da de fikk besøk av Leeds hjemme på Ewood Park. Den kampen vant Rovers forholdsvis fortjent etter mye bra angrepsspill, mens seieren på Elland Road i vår gikk under kategorien "smash and grab". Rovers la seg bakpå og forsvarte seg dypt hele kampen, før de til slutt straffet Leeds med et av sine få besøk på Leeds halvdel. Det er nok nøyaktig den taktikken Eustace kommer til å gå for denne gangen også, men spørsmålet er om Daniel Farke har lært av de tidligere møtene.
Tell me  Tell me

Dylan

stian

Her har Farke og resten av gjengen litt å revansjere seg for. Blackburn har over tid lyktes taktisk i å gjøre oss totalt tannløse offensivt.

Til forskjell fra Eirik Aase tror jeg ikke dette fortsetter. For det første så har vi et mye større repertoar å spille enn de siste tre gangene vi har møtt dem. Vi varierer mye mer i spillet og skaper sjanser på mange måter. Det er flere våpen de skal stoppe denne gangen. For det andre er det i det tette juleprogrammet vi virkelig får betalt for bredde/dybde i stallen.

Vi vinner denne, og nå tror jeg det kan begynne å sprekke litt opp i troppen. Med seier mot Blackburn og Hull tipper jeg vi ser en brukbar luke ned til 3.-plass.

Asbjørn

Quote from: stian on December 31, 2024, 11:52:15Til forskjell fra Eirik Aase tror jeg ikke dette fortsetter.
Vel, Aase konkluderer:
Alt annet enn hjemmeseier vil være svært overraskende, til tross for John Eustace gode tak på Leeds.

Tips: Hjemmeseier
Tell me  Tell me

Dylan

Dennis

Quote from: Asbjørn on December 31, 2024, 11:57:23
Quote from: stian on December 31, 2024, 11:52:15Til forskjell fra Eirik Aase tror jeg ikke dette fortsetter.
Vel:
Alt annet enn hjemmeseier vil være svært overraskende, til tross for John Eustace gode tak på Leeds.

Tips: Hjemmeseier

Det kan være et lite mentalt overtak før kampstart, men jeg tror ikke Leeds eller Farke tenker noe på det her. Som du sier, noe annet enn hjemmeseier er overraskende. Leeds kan gå på banen med lave skuldre etter å ha henta to-tre poeng "mer enn skjema" i bortekampene.

De tre kampene var heller ikke nødvendigvis noen taktisk triumf av Eustace. B'ham-kampen var nitrist affære hvor en feil av James gav straffe og 1-0-seier til vertene. Burde vært 0-0 om de hadde spilt tre timer fotball, selv om det var riktig lag som vant om noen skulle. Leeds stilte med et ribba lag og det var desertører i stallen.

Hjemmekampen mot B'burn i fjor var Leeds også klart best. En kontring gav 0-1 med en svak inngripen av tre spillere på en gang: Meslier, Gray og Struijk(?). Så var det fortjent at Rovers vant i høst.

Jeg tror vi vinner denne kampen etter igjen å ha dominert banespillet.
Marching on together!

Asbjørn

Quote from: Dennis on December 31, 2024, 14:47:04Som du sier, noe annet enn hjemmeseier er overraskende.
For ordens skyld, her limte eg inn Eirik Aases konklusjon - noe som nok ikke var så lett å skjønne (editert nå)...

Men ja, eg også tror på seier selv om vi har flere spillere som har spilt mye nå (for det har Blackburn også). Aase er også inne på noe eg ikkje tok med: Tre dager senere skal de spille 'sesongens høydepunkt' - lokaloppgjør skal en ikke forakte :)
...
 I tillegg har Rovers sesongens høydepunkt ventende noen dager etter onsdagens kamp mot Leeds. Da kommer nemlig Burnley på besøk på et utsolgt Ewood Park, og de fleste Rovers-supportere har allerede rettet blikket mot den kampen.
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

Vi får pitch side besøk under denne kampen - en anledning til å hedre den gamle kapteinen...

Leeds United confirm Liam Cooper Elland Road return for Blackburn clash as half-time plans detailed

#LUFC

https://x.com/leedsunitedyep/status/1874094575142457503?s=61
Tell me  Tell me

Dylan

auren

Andersen

Hjemmekamp i dag. Skal vi gå på nok en smell mot Blackburn ? Litt varierende form på dagens gjester for tiden , mens laget vår har en god flyt om dagen. Jeg tar gjerne en 1 - 0 seier på ER i ettermiddag og så håper jeg at de andre topplagene roter det til for seg selv også denne liga runden . MOT.

Dylan

Killa

Ser det står kampdato 3. januar på denne kampen på LUTV Live... Håper ikke det blir noe tull med streamingen da? Kampen går jo vitterlig i dag....

Sølvreven

Finner ingen link for å kjøpe billett toil denne på hjemmesiden?

Leedsoholic. Oppfinneren av "pretting".

auren

Quote from: Killa on January 01, 2025, 14:08:49Ser det står kampdato 3. januar på denne kampen på LUTV Live... Håper ikke det blir noe tull med streamingen da? Kampen går jo vitterlig i dag....

Stod 1. desember 2024 kl 15 hos meg. Men dette bør jo gå fint  :)

auren

Killa

Quote from: auren on January 01, 2025, 14:19:35
Quote from: Killa on January 01, 2025, 14:08:49Ser det står kampdato 3. januar på denne kampen på LUTV Live... Håper ikke det blir noe tull med streamingen da? Kampen går jo vitterlig i dag....

auren

Håper det. Men "Watch Live"-knappen er fremdeles inaktiv. Skal lite til for å stresse en gira Leedsfan i dag...😅

auren

Quote from: Sølvreven on January 01, 2025, 14:18:47Finner ingen link for å kjøpe billett toil denne på hjemmesiden?

Trykk på "Subscribe" oppe til høyre til venstre for log in / my account. Da får du valget om å få match pass til 10 pund.

auren

auren

Quote from: Killa on January 01, 2025, 14:21:04

auren

Håper det. Men "Watch Live"-knappen ee fremdeles inaktiv. Skal lite til for å stresse en gira Leedsfan i dag...😅

Den blir aktiv når sendingen starter. Vil anta det er 1530 norsk tid.

auren

Killa

Quote from: auren on January 01, 2025, 14:22:27
Quote from: Killa on January 01, 2025, 14:21:04

auren

Håper det. Men "Watch Live"-knappen ee fremdeles inaktiv. Skal lite til for å stresse en gira Leedsfan i dag...😅

Den blir aktiv når sendingen starter. Vil anta det er 1530 norsk tid.

auren

Håper du har rett Auren. Men den knappen pleier å være aktiv tidligere trudde jeg.

Hallgeir *

Ampadu hviles fra start. Wöber tilbake på benken.
Super Leeds since 1968

Hallgeir *

Laget;
Meslier, Bogle, Rodon, Struijk, Byram, Tanaka, Rothwell, James Aaronson, Solomon, Piroe

Benken:
Darlow, Wöber, Schmidt, Ampadu, Guilavogui, Ramazani, Gnonto, Bamford, Joseph
Super Leeds since 1968

GaryMac

Vært mye spilletid på Byram i det siste. Får håpe kroppen holder....
Fjorårets hjemmetap mot Blackburn kom på tampen av sesongen da vi stort sett var ganske rævva. Satser på at vi tar denne - 2-1 i en ganske tett kamp.

Hallgeir *

Foruten Meslier er det kun Rodon som har startet alle seriekampene. Aaronson har startet alle siden 23. august mot Wednesday.
Super Leeds since 1968

Hallgeir *

Super Leeds since 1968

auren

Forventet lagoppstilling i grunnen. Men hadde trodd at Byram kanskje skulle spares. Men Wöber er nok ikke 100 % klar enda og det virker ikke som at Farke har tillit til å gi Schmidt en start. Firpo må snart komme tilbake, Byram kan ikke starte 2 kamper i uken!

auren

auren

Forventer et kampbilde vi har sett hele sesongen. Leeds med 60-70 % possession og full dominans. Alltid viktig at vi klarer å sette det første målet og være effektive. Blackburn får neppe mer enn et par sjanser. Meslier må være årvaken i fulle 90 minutter + tillegg. Holder vi nullen nok en gang?

auren

Killa

I dag cruiser vi inn til en komfortabel 3-0 seier. James, Piroe og Gnonto  ;D

baste

Come on Leeds, vi tar 3 poeng her.

Godt Nytt År folks !

Blank_File

Har noen funnet noen alternative kilder til LUTV i dag? Som Norsk Tipping eller så?

Hallgeir *

Quote from: Blank_File on January 01, 2025, 15:54:15Har noen funnet noen alternative kilder til LUTV i dag? Som Norsk Tipping eller så?

NT streamer den.
Super Leeds since 1968