Kamp vs Hull @MKM Stadium lørdag 4/1 - 2025 kl 16:00 - LUTV

Started by Cherry, January 02, 2025, 13:31:11

Previous topic - Next topic

0 Members and 8 Guests are viewing this topic.

GeirO

Quote from: HåvardK on January 06, 2025, 11:27:04
Quote from: GeirO on January 05, 2025, 23:29:36Vi må ikke glemme at Hullkeeperen også tabbet seg ut og forærte vårt et tredje mål.

Poenget? Synes stadig vekk jeg ser kamper der keeperen gjør en tabbe. Viser hvor vanskelig jobb det å være keeper, er. Meslier tabbet seg ut, men har vel ikke gjort så mange KLARE tabber denne sesongen? Og ikke kom drassende med denne Sunderlandkampen igjen. Ingen keepere I verden hadde tatt det målet.

Når det er sagt kan det godt være at vi bør gå for en bedre keeper enn Meslier. Jeg er ikke kjempefan av han, jeg heller. Men husk, ny keeper vil også tabbe seg ut. Som alle keepere gjør

Kan bli en endeløs diskusjon, dette. Til det vil jeg bemerke at det finnes statistikker som analytikere bruker, slik at en kan basere seg på fakta, og ikke synsing. Bjosse77 har gjentatte ganger henvist til dette mtp Mesliers prestasjoner.
Statistikk kan være bra, men den er ikke bestandig ensbetydende med fakta. Jeg regner med det er mennesklige vurderinger som danner grunlaget for å legge inn input'en til statistikk (håper ikke det er en dårlig AI-utgave). Så da kan jo mye input diskuteres (jf. VAR-vurderinger), dvs. shit in - shit out. Men når tallgrunnlaget blir stort nok, er det sikkert greit nok å se til.
MOT

leedslife

https://x.com/lufcmotcom/status/1876200443946385727?s=46

Denne gjør han ingen tjenester.

Husker også Firpos voldsomme reaksjoner FT på stadium of light.

Han trenger en pause.
Finnes jo eksempler på spillere som har trengt det og slått voldsomt tilbake.

morten1966

Quote from: leedslife on January 06, 2025, 11:50:17https://x.com/lufcmotcom/status/1876200443946385727?s=46

Han trenger en pause.

Han fikk jo en pause da han ble satt ut siste kampene i PL , hjalp ikke stort!

leedslife

Quote from: morten1966 on January 06, 2025, 11:57:32
Quote from: leedslife on January 06, 2025, 11:50:17https://x.com/lufcmotcom/status/1876200443946385727?s=46

Han trenger en pause.

Nei, men til klubbens forsvar har de hatt andre branner og slukke.
James Trafford gikk vel for rundt £20m til Burnley så det er jo ikke lommerusk det er snakk om skal du ut med en bedre nr 1.
I samme periode har Leeds blitt tappet for talent for £200m siste to sesongene.
Det har vel vært mer prekært å bruke store summer i andre posisjoner.
Men ja, noe må skje. Jeg tror ikke vi klarer å videreutvikle en enhet som ikke slipper til skudd på mål siste halvdel av sesongen.

Killa

Quote from: leedslife on January 06, 2025, 12:07:24
Quote from: morten1966 on January 06, 2025, 11:57:32

Han trenger en pause.

Nei, men til klubbens forsvar har de hatt andre branner og slukke.
James Trafford gikk vel for rundt £20m til Burnley så det er jo ikke lommerusk det er snakk om skal du ut med en bedre nr 1.
I samme periode har Leeds blitt tappet for talent for £200m siste to sesongene.
Det har vel vært mer prekært å bruke store summer i andre posisjoner.
Men ja, noe må skje. Jeg tror ikke vi klarer å videreutvikle en enhet som ikke slipper til skudd på mål siste halvdel av sesongen.

Godt poeng dette Leedslife.

Det er mer på tross av enn på grunn av Meslier at vi slipper inn (tross alt) relativt lite mål og leder ligaen. Med en bedre keeper tror jeg (min egen udokumenterte synsing) vi hadde hatt 6-8 poeng mer og dermed god luke til de andre lagene.
Dette med xGA har vært helt eksepsjonelt bra i første halvdel av sesongen, og Meslier har hatt svært få kamper hvor han har måttet utføre noe særlig med redninger. Vi kan absolutt ikke regne med at denne statistikken blir like bra videre framover, og dermed blir Meslier sine åpenbare svakheter mye mer kostbare for oss.
Gi Darlow en sjanse i cupen og deretter i serien mener jeg, kan umulig ha noe å tape på det. Han er tross alt landslagskeeper for Wales, så han bør ikke være helt ubrukelig...

Hawley

Med tanke på hvor dominerende vi har vært i banespillet, så har jo Meslier på tross av det sluppet inn for mange enkle mål. Hvis vi får mere trøkk i mot, som vi garantert vil gjøre i PL, så er det jo mission impossible m Meslier i mål. Han har jo hatt null utvikling de siste årene.

Josch

Quote from: Hawley on January 06, 2025, 12:56:35Med tanke på hvor dominerende vi har vært i banespillet, så har jo Meslier på tross av det sluppet inn for mange enkle mål. Hvis vi får mere trøkk i mot, som vi garantert vil gjøre i PL, så er det jo mission impossible m Meslier i mål. Han har jo hatt null utvikling de siste årene.

Ja vi er dominerende i banespillet. Men vi er IKKE dominerende på innlegg mot eget mål eller på defensiv dødball.

Det har de to siste kampene vist. Ja, Meslier KUNNE ha forhindret tre mål, men det kunne også forsvaret ha gjort.
Mot Blackburn sviktet Gnonto. Hans mann fikk fritt heade corneren tilbake inn i feltet og det ble mål.

Mot Hull tapte vi hodedueller mot slutten på to innlegg (en corner dårlig klarert) som medførte målsjanser og mål. Tapte dueller i eget felt gir ofte mål.

Når Struijk er ute er vi svekket. Med små folk som Wøber, Tanaka, Gnonto, Solomon, James og Bogle er vi ikke sterke i lufta. På slutten av kampene skal alle våre spillere kunne rydde unna cornere på hodet (i det minske gå i kroppen på motstander med fysikk). Vi skal tåle å stå i mot cornere.

Det er naturlig at Hull kjører opp sine beste hodespillere i et siste forsøk på scoring. Blackburn også. (Jeg er klar over at Solomon/Bogle/Tanaka satt på benk da målene kom, men de ble ikke erstattet med luftens baron uansett).

Har vi midtbanespillere/ spisser som kan ta et tak ved defensiv corner? Nei. Vi har ikke spillere som Speed, McAllister, Chapman , Viduka , Bakke eller Chris Wood lenger. Disse var gull verdt i eget felt.

Min påstand er at Meslier har dårligere hodespillere til å hjelpe seg i feltet enn de fleste keepere i divisjonen. Et ok stopperpar er ikke nok. Og Meslier får all skylda!

Asbjørn

Quote from: Josch on January 06, 2025, 18:54:27
Quote from: Hawley on January 06, 2025, 12:56:35Med tanke på hvor dominerende vi har vært i banespillet, så har jo Meslier på tross av det sluppet inn for mange enkle mål. Hvis vi får mere trøkk i mot, som vi garantert vil gjøre i PL, så er det jo mission impossible m Meslier i mål. Han har jo hatt null utvikling de siste årene.

Ja vi er dominerende i banespillet. Men vi er IKKE dominerende på innlegg mot eget mål eller på defensiv dødball.

Det har de to siste kampene vist. Ja, Meslier KUNNE ha forhindret tre mål, men det kunne også forsvaret ha gjort.
Mot Blackburn sviktet Gnonto. Hans mann fikk fritt heade corneren tilbake inn i feltet og det ble mål.

Mot Hull tapte vi hodedueller mot slutten på to innlegg (en corner dårlig klarert) som medførte målsjanser og mål. Tapte dueller i eget felt gir ofte mål.

Når Struijk er ute er vi svekket. Med små folk som Wøber, Tanaka, Gnonto, Solomon, James og Bogle er vi ikke sterke i lufta. På slutten av kampene skal alle våre spillere kunne rydde unna cornere på hodet (i det minske gå i kroppen på motstander med fysikk). Vi skal tåle å stå i mot cornere.

Det er naturlig at Hull kjører opp sine beste hodespillere i et siste forsøk på scoring. Blackburn også. (Jeg er klar over at Solomon/Bogle/Tanaka satt på benk da målene kom, men de ble ikke erstattet med luftens baron uansett).

Har vi midtbanespillere/ spisser som kan ta et tak ved defensiv corner? Nei. Vi har ikke spillere som Speed, McAllister, Chapman , Viduka , Bakke eller Chris Wood lenger. Disse var gull verdt i eget felt.

Min påstand er at Meslier har dårligere hodespillere til å hjelpe seg i feltet enn de fleste keepere i divisjonen. Et ok stopperpar er ikke nok. Og Meslier får all skylda!
Vi har generelt lite høyde i laget, det er sant. Men Wöber (188 cm) og Tanaka (180 cm) trenger man ikke nevne blant de som er underlegne fysisk..
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan