Kamp vs Sheffield U @Bramall Lane mandag 24.2.25 - kl 21 på Viasport 1

Started by Asbjørn, February 20, 2025, 17:52:54

Previous topic - Next topic

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

Dylan

Quote from: Asbjørn on February 25, 2025, 00:02:38Cooper:
Leeds United have scored 11 league goals from the 89th minute of games onwards this season, more than any other side in the top four tiers of English football. #lufc
Kommentarer på forumet før og etter 89 min, De.Jekyll og Mr.Hyde...... God lesning uansett!

Asbjørn

It's a joy to read. :)

Beren Cross og The Athletic
https://www.nytimes.com/athletic/6158027/2025/02/25/leeds-united-sheffield-piroe-tanaka-firpo/

Sometimes, it just feels like your season. When you fail to turn up in the biggest game of the season until the 30th minute but still win, it feels like your season. When you put together a season-defining comeback and then surpass it exactly seven days later, it feels like your season.

Graham Smyth og Yorkshire Evening Post
https://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/football/leeds-united/leeds-united-act-up-as-classy-wilder-gets-frontrow-seat-graham-smyths-sheffield-united-verdict-5005570

Going 16 unbeaten, winning five in a row, scoring 18 in those five, conceding just two and coming from behind with late, late goals on consecutive Mondays to beat a pair of promotion rivals. If that's not title-winning behaviour then we're about to see the most 'Leeds, that' event of all time and something truly special from Sheffield United or Burnley. In truth, Daniel Farke and his players have the league by the scruff of the neck and can decide what happens next. Their fate is very much in their own hands.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

Quote from: Asbjørn on February 25, 2025, 08:51:45It's a joy to read. :)

Beren Cross og The Athletic
https://www.nytimes.com/athletic/6158027/2025/02/25/leeds-united-sheffield-piroe-tanaka-firpo/

Sometimes, it just feels like your season. When you fail to turn up in the biggest game of the season until the 30th minute but still win, it feels like your season. When you put together a season-defining comeback and then surpass it exactly seven days later, it feels like your season.

Interessant
They trailed 1-0 at half-time in both games but, on expected goals (xG), Chris Wilder's side led 1.09 to 0.28 on Monday night, whereas last week, Leeds had the edge at the break, leading 0.52 to 0.40 on xG against Regis Le Bris's outfit. As with the Sunderland clash, the relief of getting back to 1-1, having stared defeat in the face, was palpable.
Tell me  Tell me

Dylan

leedslife

Quote from: Asbjørn on February 24, 2025, 23:59:43
Quote from: Asbjørn on February 24, 2025, 23:57:22Wilder on Leeds
It was a right game. Congrats to Dan and Leeds, they produced a really top performance. We started the game really well.

We made the game difficult for them and deservedly [went ahead]

They're top of the table for a reason and we said at half-time we might have to suffer here a little bit.

To find a left-back in the middfle of the box to head in shows what they had to do. To concede from the set-piece was disappointing.

Leeds didn't swat us away tonight. We're really disappointed to lose.
Wilder again
Firpo, Struijk, James are Premier Legaue players.

Han har endret tilnærming mot Leeds siste tiden.
Ingen tvil om at dette laget fortjener PL spill og majoriteten bør få den sjansen som ved forrige anledning under Bielsa.
Men de første 20 minuttene i går viser jo også et bildet av hvordan vi vil få det i langt større grad i PL.
Tror nok den defensive kvaliteten må styrkes betraktelig selv om man knapt slipper lag til sjanser siste kalenderåret.
Men tror det har like mye å gjøre med at pressspillet til Leeds på siste tredjede er imponerende godt samt en sjelden god kontringsstyrke begrenser lag kraftig. Og hvis man skal være tøffe mot Leeds så må man gjøre det i små konsentrerte intervaller. Veldig få CC lag som mestrer den oppgaven.

Fido

Keepertabben på 1-3 er kanskje det vi sitter igjen med etter denne  ::)

Cherry

Quote from: Fido on February 25, 2025, 09:13:12Keepertabben på 1-3 er kanskje det vi sitter igjen med etter denne  ::)
[/quote

Quote from: Fido on February 25, 2025, 09:13:12Keepertabben på 1-3 er kanskje det vi sitter igjen med etter denne  ::)

Det bør man jo ikke gjøre....OG, etter det jeg ser så får han fingertuppene på headingen, etter det er det
kaos rundt ham - og han er uheldig med det touchèt når den kommer spinnende mot ham på streken.
Etter det spilte han seg stort opp, og hadde 2-3 meget gode innvolveringer.
Jeg var derimot svært bekymra over James i går, og hans valg og touch ...frem til han jo
gir både 1 og 2 assists..han var mildt sagt ujevn i prestasjonene.

NÅR vi har rykket opp kan vi vurdere troppen igjen, men i denne divisjonen har vi en meget god stall.

Dennis

All honnør til moralen i dette laget. Kommer under på bortebane og blir kjørt med det første kvarteret. De har tydelig sett seg ut Mesliers svakheter i feltarbeidet og går i kroppen på han flere ganger. Den Gruev header fra streken er nok et frispark med VAR (gud bedre så deilig det er uten VAR), men totalt sett lykkes de sterkt med strategien. Meslier var enormt shaky og det kulminerer med et famlete selvmål etter en av sesongens bom fra Tyrese Campbell. Han har vel to + den som sannsynligvis er et frispark veldig svake feltarbeid i tillegg.

Meslier spiller seg derimot veldig opp og på en humpete bane er han tryggheten selv på flere halvfarlige skudd. Det samme må sies om både Rodon, Tanaka og James spesielt. Rodon er elendig på baklengsmålet. Han feilberegner markering og ballbanen fullstendig og virker å skjerme ballen inn til Meslier, som faktisk gjør en enorm redning før han tabber seg fullstendig ut. Rodon spiller en nesten prikkfri kamp etterpå. Tanaka starter (sammen med Gruev) å tape midtbanen, men kommer seg også opp på hesten. Scorer vinnermålet, men han har også en fantastisk inngripen tidligere i omgangen, der han løper opp en Sheff Utd-spiller som ellers er helt alene med Meslier. Husker ikke tidspunktet, men sannsynligvis reddes baklengsmål. Der har han vært enorm i årets sesong, selv om det som regel er foran forsvarslinja han gjør slike ting. En intelligent fotballspiller som får et uforståelig gult kort av en tidvis svak dommer.

Dan James har vært litt gamle-James i det siste, men viser også hvorfor han må starte hver kamp. Han jobber utrettelig, vil alltid ha en preventiv effekt på motstanders back som ikke kan etterlate store rom på sin side og han slutter aldri å gå i dueller. Han kaster seg der han vinner ballen nede på dødlinja og både fordi jeg ikke liker filming og fordi det stod tre Leeds-spillere 45 grader ut, skulle jeg selvsagt heller se han spille ballen inn. Likevel, farta gjør at han fanger opp en ball på vei ut, får gitt den til Piroe og som dermed scorer 1-3 med en kanon. James har en strålende andreomgang.

Nå er det vel bare å forvente at det blir Tanaka og Rothwell mot WBA. Ellers sa jeg også til Asbjørn at jeg håpet på Ramazani fremfor Gnonto, om Solomon var skadet. Gnonto hadde et veldig fint innhopp, er nære et av årets mål.

Ellers er det, om ikke akkurat gledelig, i alle fall interessant å se at en tydelig ute-av-form-Hamer puttes på. Han burde vært utvist og var generelt på etterskudd. Har ikke sett målet igjen, men noen mente han mister Tanaka på 1-2 også. Helt sikkert en spiller vi hadde dratt stor nytte av i Aaronson-rollen, men i alle fall ingen tunge på noen vektskål i årets dueller.

Jeg husker ikke om det var G Smyth som sa det i etterkant av januarvinduet, at de (Leeds) ikke er der for å være kompiser, men for å rykke opp. Dette som tilsvar på Farkes utsagn om en lagmoral han ikke ønsket å rocke for mye ved. Jeg syns Smyth(?) hadde et poeng og var kritisk til mangel på anskaffelser selv, men Farke har opplevd lånekatastrofer, desertører (Sinisterra, Gnonto), og advokattrusler (Sinisterra, Adams). Han har bygd en enorm moral i dette laget og vi vet alle hvor viktig relasjonene er i en lagidrett. Både på banen og som arbeidsgruppe. Der har Leeds truffet meget godt i år. 
Marching on together!

Kato

Quote from: leedslife on February 25, 2025, 09:00:32
Quote from: Asbjørn on February 24, 2025, 23:59:43
Quote from: Asbjørn on February 24, 2025, 23:57:22Wilder on Leeds
It was a right game. Congrats to Dan and Leeds, they produced a really top performance. We started the game really well.

We made the game difficult for them and deservedly [went ahead]

They're top of the table for a reason and we said at half-time we might have to suffer here a little bit.

To find a left-back in the middfle of the box to head in shows what they had to do. To concede from the set-piece was disappointing.

Leeds didn't swat us away tonight. We're really disappointed to lose.
Wilder again

Han har endret tilnærming mot Leeds siste tiden.
Ingen tvil om at dette laget fortjener PL spill og majoriteten bør få den sjansen som ved forrige anledning under Bielsa.
Men de første 20 minuttene i går viser jo også et bildet av hvordan vi vil få det i langt større grad i PL.
Tror nok den defensive kvaliteten må styrkes betraktelig selv om man knapt slipper lag til sjanser siste kalenderåret.
Men tror det har like mye å gjøre med at pressspillet til Leeds på siste tredjede er imponerende godt samt en sjelden god kontringsstyrke begrenser lag kraftig. Og hvis man skal være tøffe mot Leeds så må man gjøre det i små konsentrerte intervaller. Veldig få CC lag som mestrer den oppgaven.

Det jeg vil ta mest med meg til PL fra dette laget er kontringsstyrken.

Asbjørn

Tar med denne fra James - han ble intervjuet av Sky etter kampen, med en diger ispose rundt anklene:
"Just normal, yeah," James told Sky Sports when quizzed on the strapping. "Every pitch is like sand at the moment! [The ice is] just normal."

Banene på denne tiden av året gjør vanlig spill vanskelig. For noen uker siden ble det også klaget på Elland Road-underlaget...
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

Quote from: Dennis on February 25, 2025, 10:13:09Nå er det vel bare å forvente at det blir Tanaka og Rothwell mot WBA. Ellers sa jeg også til Asbjørn at jeg håpet på Ramazani fremfor Gnonto, om Solomon var skadet. Gnonto hadde et veldig fint innhopp, er nære et av årets mål.

Ellers er det, om ikke akkurat gledelig, i alle fall interessant å se at en tydelig ute-av-form-Hamer puttes på. Han burde vært utvist og var generelt på etterskudd. Har ikke sett målet igjen, men noen mente han mister Tanaka på 1-2 også. Helt sikkert en spiller vi hadde dratt stor nytte av i Aaronson-rollen, men i alle fall ingen tunge på noen vektskål i årets dueller.

Ja, kjekt at det var en Gnonto på hugget vi fikk se. Husker også den elleville dansen fra Gnonto (og Tanaka) etter Sunderland-kampen, og det var gledescener fra en Gnonto som ikke engang kom på banen den kampen.

Håper egentlig at Gnonto får en start på lørdag.

Det med Hamer er jo en interessant observasjon,ser jo på statistikker/børskarakterer at Aaronson scorer like bra/bedre enn Hamer over tid - uten at eg skal erklære Aaronson en bedre fotballspiller enn Hamer...
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

En reflektert Bladesman her:
I don't know if they were fitness-related but the Hamer and Cannon subs changed the momentum of the game, but Leeds are just a very very good Championship team. It's why I predicted us to lose, they're better than us by a considerable margin and that's fine, we only need to be better than Burnley to go up. To win we needed to be at our best and catch Leeds on an off day. We had that first half but second half we dropped off and they improved. No need to panic, we've shown already this season that we can put losses behind us quickly. Just need to do it again.

#twitterblades #sufc
https://x.com/The_Bladesman/status/1894145294691901673
Tell me  Tell me

Dylan

peacock

Quote from: Asbjørn on February 25, 2025, 10:52:43
Quote from: Dennis on February 25, 2025, 10:13:09Nå er det vel bare å forvente at det blir Tanaka og Rothwell mot WBA. Ellers sa jeg også til Asbjørn at jeg håpet på Ramazani fremfor Gnonto, om Solomon var skadet. Gnonto hadde et veldig fint innhopp, er nære et av årets mål.

Ja, kjekt at det var en Gnonto på hugget vi fikk se. Husker også den elleville dansen fra Gnonto (og Tanaka) etter Sunderland-kampen, og det var gledescener fra en Gnonto som ikke engang kom på banen den kampen.

Det med Hamer er jo en interessant observasjon,ser jo på statistikker/børskarakterer at Aaronson scorer like bra/bedre enn Hamer over tid - uten at eg skal erklære Aaronson en bedre fotballspiller enn Hamer...

Har aldri forstått "hypen" rundt Hamer. Virker utrent og tung. Bielsa hadde satt ham på slankekur!

Kato

Gustavo Hamer har i snitt spilt 75 min på sine 30 kamper i championship denne sesongen. 7 mål og 5 assist er sterkt fra midtbaneposisjon. En av de aller beste midtbanespillerne i championship, uansett vekt eller ikke.

Asbjørn

Normalt sett er Sheffield United (i Championship 24/25) flinke til å holde ledelsen når de først har fått den.

Not so i går. :)

Until last night, Sheff U had won 20 and drawn 3 of their last 23 championship games when scoring first #lufc

https://bsky.app/profile/tiddydave.bsky.social/post/3liyjcoghik2y
Tell me  Tell me

Dylan

GaryMac

Quote from: Cherry on February 25, 2025, 08:41:55
Quote from: Asbjørn on February 24, 2025, 23:38:32Ampadu
It's a different knee. its a bit too early to assess. Looks like a cartilage injury. He will neeed surgery in the next few days. Too early to give a timeframe. Will not be available for the next few games.

It's a big blow for us. Perhaps this is one of the reasons why we started nervous.

Cartilage = brusk ...men ordet er også anvendt ift menisk.
Menisk er en halvmåneformet skive av fiberbrusk som kan ha til oppgave å fordele trykket mellom to leddflater bedre.
(Store norske leksikon : https://sml.snl.no/menisk )

Dennis

Quote from: peacock on February 25, 2025, 11:32:21
Quote from: Asbjørn on February 25, 2025, 10:52:43

Har aldri forstått "hypen" rundt Hamer. Virker utrent og tung. Bielsa hadde satt ham på slankekur!

Det kan nok hende han hadde fått, men folk er litt forskjellig bygget også. Er nok bra kapasitet på Hamer, selv om skadene har hemmet han en del i år. Hadde han kommet opp på den fitnessen spillerne hadde under Bielsa, hadde Hamer vært en klassespiller for de fleste tror jeg. Nå er det ikke alle som tåler den mengden, men ulogisk nok har en kjeks som Bamford hatt sine lengste perioder uten skader samtidig med murderball hver onsdag.

Jeg har sett noen kamper med han de siste åra og ville gjerne hatt han i Leeds. Nå blir det vel fort Sheff Utd som går opp sammen med Leeds, men skulle de feile mener jeg absolutt det burde være en mulighet for å kunne kjøpe en relativt billig spiller av god kvalitet. Det ble spekulert i at Sheff Utd måtte hatt rundt £15 mill i sommer. For en PL-klubb er det ikke store summer i dagens fotball.

Han eller Dewsbury-Hall, som jeg har nevnt tidligere. Selvsagt ikke begrenset til disse to, men de er eksempler på gode ballspillere som har ferdigheter vi mangler noe av i dagens stall.

Han hadde noen gode kamper for et elendig PL-lag også, men jeg husker han i fra åpningskampen mot Leicester for Coventry før overgangen. Nevnte Dewsbury-Hall scora to (begge etter at Hamer gikk ut etter 70 min.) da Leicester vant, men Hamer var en konstant trussel så lenge han var på banen. Spilte som en av de to sittende i utgangspunktet, men fungerte mer som en 10-er. Viste gode defensive ferdigheter også, i tillegg til dødelige dødballer som fort kunne endt i flere mål for Coventry.

Jeg syns det er en meget god spiller, som i går hadde et elendig innhopp. Til fordel for oss.
Marching on together!

leedslife

Wilder again

Nå skal man ha en edruelig tilnærming og respekt for den enorme kvalitetsforskjellen mellom divisjonene, men alikavel litt intr:
De tre som kanskje fikk mest tyn da vi gikk ned høster mest ros om dagen. Bla fra Wilder her, men også ringreven Warnock siste månedene.
Fantastisk.
Få inn Meslier her ila sesongslutt så er boybandet reunited.