Kamp vs Millwall @Elland Road onsdag 12.03.25 - kl. 20:45 på LUTV

Started by Asbjørn, March 10, 2025, 16:13:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Asbjørn

Etter tap liker spillerne å slå tilbake kjappest mulig. Det har vi mulighet til allerede onsdag. Millwall har 2-1-2 siste fem, borte har de 5-8-5.
De ligger litt i i ingenmannsland, 12.plass, med 16 poeng ned til nedrykksstreken og 7 opp til playoff. De har scoret nøyaktig halvparten av oss (36 mål) og sluppet inn 37.

Millwall er et lag vi tradisjonelt ikke liker å møte, både pga deres fysiske stil og supporterne deres...

Eirik Aase skreiv følgende om Millwall foran helgens runde (Millwall skulle da også ut i bortekamp, mot Watford. En kamp de vant 2-1)

Millwall gikk på et skuffende 0-2 tap hjemme mot Bristol City i midtuken. Et tap som kan ha ødelagt mye for Millwalls opprykksmuligheter. Ikke bare førte det til at Millwall ble liggende et stykke bak gjengen som jager playoff, men det førte også til at Bristol City fikk en klar luke på Millwall. Løvene til Alex Neil ligger nå på en 12. plass med 45 poeng, og opp til playoff skiller det syv poeng. Syv poeng er ingen umulig luke å tette, men problemet til London-klubben er at det er fem lag mellom løvene og playoff-plass. Selv om Millwall skulle klare få en skikkelig oppsving utover i sesongen, er de samtidig avhengig av at de andre lagene også slakker ned litt. Nå står Millwall med bare én seier på de fem siste kampene, og på bortebane har de 4-8-5 denne sesongen.

Det er straks klart for Farkes pre match presser.

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

Pre match presser.

Possible agenda
Team news plus Patrick Bamford update
New Sam Chambers contract
Bouncing back from a defeat
Millwall at home
Jayden Bogle suspension risk
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

Noen smågreier etter kamp, men Farke tror alle fra søndag vil være klar igjen.

Interessant denne om midtbanespillerne våre:
Tanaka
On a normal game, Joel scores two goals. Penalty, would have been three. They were the most disappointing in the dressing room.

We have three midfielders with Ethan out. One is Tanaka, who is playing his furst season in English football and 46 games. He is outstanding for us, He didn't have his best day yesterday.

It's not to criticise him too much for one game he's not his best. The same with Gruev and Rothwell. For two years, Rithwell has hardly played a game so when we have three games in seven days we have to switch it up.

Gruev was our most consistent player before his injury. He worked so hard from his rehab to get back. After three and a half months, he played and we got [several] away clean sheets.

Yes he had poorer displays since. Gruev was our best midfielder yesterday. It's important in this period not to be overly crtical.
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

Hehe, når Sam Chambers nevnes (ny kontrakt) er ikke Harry Gray langt unna:
Chambers new contract and Harry Gray
Perfect day for him. I like this player. It was not a coincidence he had his start in the FA Cup. the new contract is not a gift, we beleivee he can play an important role for usin the future.

We want to develop players. It's perfect news for him and his family and for us.

With Harry Gray, before a player makes his first step I'm always careful about praising him too much. He's with us and trains well and it doing well. He's back in team training for several weeks and is progressing. We won;t rush it too much. He's in the category of Sam Chambers who can play a part in our future.
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

Er vel to kamper til nå før Bogle kan få gult uten å måtte stå over kamper...

On Bogle being on yellows borderline
"No because we have not done this with Joe Rodon, I hope he comes through without a yellow card. It would make no sense (to rest him) he is a very important player for us. You could speak out the load but he came through the last game well. The last Millwall game we played without him and we struggled to create chances. I am pleased I have him as an option for this game."
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

Atmosfæren på en kveldskamp, kor viktig er den?

How important will the fans be?

"All the games are big, 46 games, our home games are also crucial and one of my cornerstones when signing here was to make Elland Road a fortress, we need our supporters, best in the league, best in the country, why should everyone not be excited. We sold some big players and now we are there with 76 points, we are top of the league, have won many many points, we have 5 home games to go and if our supporters sing us to 5 home wins we will finish in the top two. We are league leaders, we have the best GD and we have 5 home games and we know where that would take us in terms of points. We don't get ant help from the schedule, penalty that should have been given, the only manager who is suspended is the manager of Leeds United, we have to use our unity. The basement is our home games. We have not the easiest schedules, we have to deal without our captain, it's not that easy for the boys so everyone has to be at their best at Elland Road and make sure the stadium is buzzing. There is no help from the outside world, we have to help ourselves."

Tell me  Tell me

Dylan

auren

Her bare MÅ vi slå tilbake. Et nytt poengtap og vi risikerer å ligge på 3. plass. På tide med litt flyt igjen. Vi fortjente i utgangspunktet ikke å tape forrige kamp, og vi var bedre enn WBA forrige helg. Tidligere i sesongen ville vi stått med 4 poeng i disse to kampene.

Burnley skal opp mot WBA i morgen kveld. Der tar fort bortelaget poeng. Husk at i 6 av 6 møter mot topp 4 lagene har de spilt samtlige uavgjort.

Tidlig tips: 3-0 til Leeds (Piroe, James og Solomon).

Laget blir vel det samme som sist, bare at Rothwell erstatter Gruev.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

GeirO

Vi ligger vel på tredjeplassen når denne kampen starter, så det er vel bare å trykke på...så får vi se hva som skjer. Kan gå hur som helst.
MOT

leedslife

Max pain må jo være å havne i PO og møte Frank Lampard igjen.
De flyr virkelig for tiden Coventry. For en jobb han har gjort.

Tvilsom til at både Burnley og SU kommer ut med seire ikveld, men for all del. De lukter blod og de bikker kamper i sin favør.
Er vanskelig i forhold til egen klubb nå. Vi har sett en kollaps for mange ganger i slike situasjoner, MEN:
I ettertid så synes jeg det var enklere å se fjorårets kollaps med tanke på hvordan vi hele tiden jaget bak.
Det var tydelig at Summerville og Rutter hadde problemer med skader. Førstnevnte trente vel knapt fullt med laget en lengre periode. Man hadde også fire lag som kjempet helt inn kontra 3 denne sesongen.
For Leeds sin del så tålte man egentlig ikke noe formdupp.
Her er tabellen etter 36 spilte forrige sesong:

Leicester 81 poeng
Ipswich 78 poeng
Leeds 76 poeng
Southampton 73

Synes heller ikke kampen emot WBA og Pompey bærte preg av slitasje og et lag som var helt ute av det.
Det skapes nok sjanser og det slippes fortsatt til lite sjanser. Det minner mer om arbeidsuhell - mer likt det man så mot Preston og Hull tidligere i sesongen.
Tror vi igjen får se en reaksjon.

2-0 Leeds.

Solomon, Firpo

Jeg håper og tror vi får se en annen konstellasjon sentralt på midtbanen.

Dennis

Alex Neils lag er av den typen som står godt til Leeds, dersom de klarer å få Leeds ut av sitt spill. Fysiske, kyniske og dødballorienterte. Kvalitetsmessig skal det derimot ikke være noe spørsmål, men det samme gjaldt mot Pompey. Tror likevel ikke Leeds går en kamp til på rad med tre blåste 100%-sjanser pluss en klar straffe misset av dommer.

Som du skriver Leedslife, håper jeg også på en annen konstellasjon. Tanaka var svak sist, men jeg håper han starter. Rothwell bør inn for Gruev, som ikke akkurat har overprestert de siste ukene. Selv om jeg forstår hva Farke ønsker med 10er-rollen, syns jeg Aaronson er såpass svak for tida at her bør det prøves noe annet. Selv om innhoppa både er korte og innsatsen der heller ikke har vært allverden, skulle jeg likt å se Gnonto testes som #10, eventuelt Ramazani på venstre og Solomon i midten. Det kan fort bli en "lett" rekke bak Piroe, men det kan også bety at tre små teknikere spiller ut Millwall. Dessuten er Ramazani ingen dårlig presspiller og jeg syns ikke Aaronson har vært altfor god i den fasen av spillet sitt i det siste heller. Han løper og jobber, men det kommer ikke så mye ut av det. Kanskje en kamp på benken og en annen tanke bak 10eren hadde vært en ide akkurat nå.

Et annet alternativ igjen er Rothwell som en offensiv spiller. Han har overblikket og kreativiteten, så blir det heller noe mindre dynamisk uten ball. Piroe har også gjort det bra når han trekkes ned der mot Sunderland og Sheff Utd og man kan selvsagt prøve det fra start, med Joseph inn. Kanskje hadde en start vært godt for hans selvtillit også.

Trenger å stykke opp litt i dette, men jeg er heller ikke særlig positiv til å kaste om på alt. Det kommuniserer desperasjon og der er vi overhodet ikke. Farke har også uttalt at for mange bytter i forkant av kamp ødelegger for mye for relasjoner og jeg er helt enig. Men et par forandringer håper jeg på.
Marching on together!

leedslife

Jeg tipper nok vi fort har et sted mellom 65 og 75 prosent posession igjen.
Det blir nok en tålmodighetsprøve der vi blir testet på defensive dødballer som du sier, men også å ha ro og is i magen til å bryte dem ned og sette opp gode nok sjanser.
For meg så ville jeg startet med Gruev og Rothwell sentralt. Jeg hadde flyttet Piroe ned og startet med Joseph på topp. Piroe og Rothwell ønsker man på ballen og Joseph kan dra Tangana og spesielt Cooper ut av posisjon. Det er nøkkelen. Hvis de bare får stå i sone  så vil de klarere ut innlegg etter innlegg kvelden lang.
Tenker også at Ramazani kan være et bytte utover andre omgang og en nøkkel hvis vi får et slikt kampbildet jeg tror.
Gjerne sett han opp i kanalen mellom Denorre og Tangana. Han var glimrende i de rommene på andre siden av sesongen. Piroe har vært strålende her i det siste.
Rothwell vil garantert finne dem, og hvis presisjonen og timing samstemmer, så vil et slitent millwall slite både fysisk og mentalt på denne tiden i kampen.
Blir kampbildet slik så må Bogle og Firpo virkelig gni seg i hendene. Det vil passe dem godt.

Men vi skal passe oss. Til og med mot Palace borte så får de seg endel dødballer. Cooper og Tangana står for flere målpoeng enn de to som spilte på sentral midtbane hos oss forrige kamp.

Med det sagt så tipper jeg det eneste byttet blir Rothwell for Tanaka. Jeg tror ikke Farke under noen omstendigheter leser de siste kampers prestasjoner på langt nær så ille og svake som majoriteten av supportere. Og der er jeg helt enig med han.
Men vi kan ikke komme i en situasjon igjen der vi slipper inn et slikt mål vi gjorde mot Pompey og ikke scorer på sjansene vi setter opp.
Spillerne må vise at de har det hodet og den kvaliteten.

Så er dette et worst case scenario av et kampbildet som man så mye under både Bielsa og Farke.
Best case så er jo ikke dette Millwall laget i nærheten. Klarer vi å flytte på de fra start, feks få en tidlig scoring så er de ferdige.

auren

Viktig å få en scoring her. I begge kampene denne sesongen har vi ikke puttet mål mot Millwall. 0-3 i scoringsprotokollen.

Vi har dessuten nå sluppet inn mål i de siste fire kampene på rad. Det tipper jeg er "sesongverste". Men vi må huske på at tre av kampene var mot meget god motstand, der vi vant to kamper.

auren

auren

Edit: Tidligere i sesongen har vi sluppet inn mål i maks to kamper på rad. Nå altså 4 på rad. Vi må snu en negativ trend nå. Både resultatmessig og spillemessig.

auren

Sydhagen

Ampadu sin skade kom på et kritisk punkt i sesongen. Kan bli skjebnesvangert i innspurten.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

auren

Quote from: Sydhagen on March 11, 2025, 10:50:08Ampadu sin skade kom på et kritisk punkt i sesongen. Kan bli skjebnesvangert i innspurten.

Ja, det frykter jeg også. Forhåpentligvis er han tilbake etter landslagspausen og kan spille siste 6-8 kamper. Viktig at vi nå vinner mot Millwall og mot QPR på lørdag.

auren

Asbjørn

På presseren i går nevnte Farke hjemmebanen. Med supporternes hjelp vinner vi de fem hjemmekampene som gjenstår. Det vil bringe oss til 91 poeng og vi havner på topp to - sa Farke. Og så kan vi hanke inn et bonuspoeng eller to borte, evt hente poeng vi taper hjemme.

"All the games are big, 46 games, our home games are also crucial and one of my cornerstones when signing here was to make Elland Road a fortress, we need our supporters, best in the league, best in the country, why should everyone not be excited. We sold some big players and now we are there with 76 points, we are top of the league, have won many many points, we have 5 home games to go and if our supporters sing us to 5 home wins we will finish in the top two. We are league leaders, we have the best GD and we have 5 home games and we know where that would take us in terms of points. We don't get ant help from the schedule, penalty that should have been given, the only manager who is suspended is the manager of Leeds United, we have to use our unity. The basement is our home games. We have not the easiest schedules, we have to deal without our captain, it's not that easy for the boys so everyone has to be at their best at Elland Road and make sure the stadium is buzzing. There is no help from the outside world, we have to help ourselves."

Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

Her plasserer eg flere innlegg fra gårsdagens presser i feil tråd, og ingen gir beskjed  :o

Heldigvis skjønte eg det (omsider) selv :D
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

Quote from: leedslife on March 11, 2025, 10:20:39Jeg hadde flyttet Piroe ned og startet med Joseph på topp.

Mot WBA startet Joseph glimrende med raidet der han ender med å sette ballen i tverra.

...samtidig tråkket han over i duell på veg mot avslutningen. Og det var i praksis game over for ham. Han prøvde å løpe det av seg men var ikke den samme etterpå.

En Joseph slik vi så ham i pre season er en giftig spiller.

Vi trenger flere målscorere som melder seg på helt der fremme nå.

Bamford er kanskje klar for innbytterroller fremover nå, men tror ikke det hjelper stort. Han trenger spilletid før han er i form og det har vi ikke tid til å gi ham all den tid vi ennå kjemper for poengene.

Så da er det å satse på at Joseph kan bidra når han får sjansen.
Tell me  Tell me

Dylan

Dennis

Quote from: Asbjørn on March 11, 2025, 11:21:43På presseren i går nevnte Farke hjemmebanen. Med supporternes hjelp vinner vi de fem hjemmekampene som gjenstår. Det vil bringe oss til 91 poeng og vi havner på topp to - sa Farke. Og så kan vi hanke inn et bonuspoeng eller to borte, evt hente poeng vi taper hjemme.

Mye KAN være gjort med fem hjemmeseire, men dersom vi "kun" får til det og et bonuspoeng eller to som du sier, er jeg langt fra like sikker som Farke. Sheff Utd hanker med seg seire, mens Burnley omsider har begynt å score mål og ser fortsatt like solide ut defensivt - i målprotokollen i det minste.

Pundits var klare på at Leeds var soleklart best og dette kom vi til å trave inn, men to kamper etterpå er vi likt på toppen (og har plukket to mindre enn Sheff Utd i realiteten) og kun to poeng foran Burnley - sannsynligvis bak når kampen sparkes i gang i morra.

Johnny 'Opta' Cooper påpekte at da Leeds var under mot Sunderland, var de fire poeng foran. To timer fotball senere og etter neste runde (mot Sheff Utd), var Leeds plutselig 13 foran. Det snur fort!

Tør ikke tro at det holder med fem hjemmeseire og eventuelt tap i resten, men Leeds har det i det minste fortsatt i egne hender. Og Sheff Utd har igjen Burnley - hvor poeng uansett vil gå tapt - i tillegg til Sheff Wed borte og høytflyvende Coventry m.fl.
Marching on together!

Asbjørn

Quote from: Dennis on March 11, 2025, 11:37:20Johnny 'Opta' Cooper påpekte at da Leeds var under mot Sunderland, var de fire poeng foran. To timer fotball senere og etter neste runde (mot Sheff Utd), var Leeds plutselig 13 foran. Det snur fort!

...vi    ;D
Tell me  Tell me

Dylan

Dennis

Quote from: Asbjørn on March 11, 2025, 11:39:39
Quote from: Dennis on March 11, 2025, 11:37:20Johnny 'Opta' Cooper påpekte at da Leeds var under mot Sunderland, var de fire poeng foran. To timer fotball senere og etter neste runde (mot Sheff Utd), var Leeds plutselig 13 foran. Det snur fort!

...vi    ;D

Helt riktig. Jeg tenkte Leeds ettersom jeg ikke er en del av laget, men burde brukt 'vi'... selvsagt. ;)
Marching on together!

Asbjørn

Matchday!

Dette er faktisk siste kamp før gule kort-suspensjonen løftes til 15 gule.
Men Bogle må passe seg:
Bogle is a booking away from being suspended for two games due to yellow card accumulation. Players in the EFL are required to sit out two matches if they tally 10 yellow cards by matchday 37 - which, for Leeds, comes against Millwall on Wednesday.

So should the full-back come through without blemish in midweek, and then be booked against Queens Park Rangers on Saturday, he would not serve the ban given the threshold will have risen to 15 cards. Farke has indicated he will not rotate Bogle out of the side against Millwall.

The manager said he needs Bogle's attacking prowess against the Lions and is confident his player will come through without a caution. In the event that he doesn't, he will miss matches against QPR and Swansea City either side of the international break.

https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/joel-piroe-warning-leeds-united-31177551
Tell me  Tell me

Dylan

auren

auren

Quote from: Asbjørn on March 12, 2025, 09:43:04Matchday!

Dette er faktisk siste kamp før gule kort-suspensjonen løftes til 15 gule.
Men Bogle må passe seg:
Bogle is a booking away from being suspended for two games due to yellow card accumulation. Players in the EFL are required to sit out two matches if they tally 10 yellow cards by matchday 37 - which, for Leeds, comes against Millwall on Wednesday.

So should the full-back come through without blemish in midweek, and then be booked against Queens Park Rangers on Saturday, he would not serve the ban given the threshold will have risen to 15 cards. Farke has indicated he will not rotate Bogle out of the side against Millwall.

The manager said he needs Bogle's attacking prowess against the Lions and is confident his player will come through without a caution. In the event that he doesn't, he will miss matches against QPR and Swansea City either side of the international break.

https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/joel-piroe-warning-leeds-united-31177551

Bogle spiller garantert i kveld. Trenger hans attacking skills. Ikke hans beste kamp mot Pmouth, men hjemme på Elland Road kommer han til å bombardere venstresiden til Millwall.

auren

Cherry

Utrolig viktig at vi kommer ut av startblokkene i kveld, og ikke blir dratt NED på Millwall`s plan - der de
bruker masse tid og avbryter tempo`i spillet.
Greier vi ett tidlig mål så blir det en kamp der de må frem på banen - og de skal ikke være av samme klasse som WBA i banespillet, noe som igjen gjør at vi får rom fremover.
De kommer for å ta ETT poeng, og de kommer for å krige med alt de har av fysikk og muskler.

Frykter en knokkelkamp.

Dennis

Quote from: Blank_File on March 12, 2025, 14:48:55Jeg hater Millwall.

Ikke akkurat den mest sjarmerende gjengen nei, men - ettersom de akkurat har vært på Elland Road - skal de bli spennende å se hvor mange som tar turen en onsdag kveld. De ligger litt i ingenmannsland for tida, selv om de kan kneppe inn forspranget play off-lagene har* til fem poeng med seier i kveld.

*edit
Marching on together!

Hallgeir *

Rothwell inn - Gruev ut. Akkurat som forventet.
Super Leeds since 1968

auren

Quote from: Hallgeir * on March 12, 2025, 19:54:18Rothwell inn - Gruev ut. Akkurat som forventet.

Jepp. Farke er veldig predictable...

auren

GeirO

På plass på ER og veldig spent...ALT kan skje....
MOT