Kamp vs QPR @Loftus Road lørdag 15.3.25 - kl. 13:30 på LUTV

Started by Asbjørn, March 13, 2025, 14:46:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Asbjørn

Klart for ny kamp, den 38. i rekken.

Dette er en kamp eg i utgangspunktet fryktet. QPR (husk i fjor), London, early kick off, vår tredje kamp på 6 dager...

Men så ser eg skadelisten deres:
Cifuentes will almost certainly be without midfield pair Sam Field and Jonathan Varane, strikers Zan Celar and Rayan Kolli and centre-back Jake Clarke-Salter for Saturday's visit of Leeds to Loftus Road

I tillegg gikk stjernen deres, Ilias Chair, av med (sannsynlig) strekkskadepå tirsdag:
Chair was removed in the 55th minute of QPR's 2-1 defeat at the Riverside Stadium with his side a goal down and chasing the game.
"I'm very concerned," Cifuentes told BBC Radio London of talisman Chair. "He felt his hamstring immediately and we have to do some tests, but usually in these kinds of situations it's going to take some time, but we'll do some scans and see what it is."

Dette var for øvrig deres fjerde strake tap. Tross dette er de trygge på tabellen (nr 14) med 12 poeng opp til playoff og 9 ned til nedrykksstreken.

Mht oss så hintet vel Farke om en del endringer til neste kamp. Tipper Rothwell ikke blir klar, og kanskje prøver han noe annet på kantene. James hadde, i alle fall offensivt, en av sine blekere kamper.

Normalt sett betyr lørdagskamp pre game presser i dag men vi får se...
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Hawley

Strengt tatt burde vi rullert, men er småredd for at vi da roter det til...vanskelig valg, egentlig. James var ikke god i går, men har jo vært veldig god generelt i år. Ramazani og Gnoto har vel til gode å imponere, derfor småskummelt å bytte. Hvis Rothwell er skadet, så må vi jo bytte, men ikke ellers. Bytt heller tidlig hvis noe ikke fungerer, men det skjer vel ikke med Farkes bytte-filosofi

auren

Bør rullere nå. Ny høyreside?

Meslier - Byram, Rodon, Struijk, Firpo - Gruev, Tanaka - Gnonto, Aaronson, Solomon - Piroe

Blir nok stort sett samme lag som sist tenker jeg, bare at Gruev erstatter Rothwell.

Tidlig tips: 1-2 (Piroe x 2)

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Dylan

Rothwell skadet? Hva skjedde, var det i kampen eller noe fra tidligere?

Asbjørn

Quote from: Dylan on March 13, 2025, 20:02:23Rothwell skadet? Hva skjedde, var det i kampen eller noe fra tidligere?
Ja :D

Farke snakket mye om Rothwell på gårsdagens presser. Han roste ham veldig men sa også at han ikke tåler 3 kamper på 6 dager. Han hadde signalisert bytte 10 minutter før han gikk ut. Nå skulle han i isvann i 48 timer spøkte Farke.
Altså, tviler veldig på at han risikeres...
Tell me  Tell me

Dylan

leedslife

Tror det var betfred som skrev at vi bare har tatt to seire og en U på Loftus Road over 9 kamper siden 2011.
Som Asbjørn skriver - kampen forrige sesong, men husker også cupkampen her under Bielsa - to veldig utfordrende perioder i to ulike epoker.
Det har vært en vanskelig arena for Leeds, men denne sesongen møter vi de utvilsomt på et gunstig tidspunkt.
Det skal vel mye til at Chair spiller kampen.
I tillegg mangler de Field. En veldig, veldig god CC spiller.
4 tap på rad. 5 av siste 6.
Etter en shaky første omgang så var vi mer til å kjenne igjen andre omgang mot Millwall.
Det tror jeg blir for mye for QPR akkurat nå.

1-3

Piroe, Solomon, Bogle

Fantasyland

Som nevnt over, Lofthus Road har historisk sett vært en meget dårlig bane for oss. Tidlig avspark, London, liten og trang bane - absolutt alt tilsier at dette går til helvete som vanlig.....boooortsett fra når vi titter på skadelista til QPR. Og vi gikk på tilsvarende smell for en uke siden. Vi SKAL vinne denne, sånn er det bare. Det handler like mye om å ville det nok som prestasjonene på banen. Skal vi si en tight 1-2 ?

Dennis

Quote from: Fantasyland on March 14, 2025, 13:00:58Som nevnt over, Lofthus Road har historisk sett vært en meget dårlig bane for oss. Tidlig avspark, London, liten og trang bane - absolutt alt tilsier at dette går til helvete som vanlig.....boooortsett fra når vi titter på skadelista til QPR. Og vi gikk på tilsvarende smell for en uke siden. Vi SKAL vinne denne, sånn er det bare. Det handler like mye om å ville det nok som prestasjonene på banen. Skal vi si en tight 1-2 ?

Det hadde vært nydelig å gå inn i landslagspausen med to seire på rad. Samtidig kan vi legge press på de øvrige lagene, ettersom vi spiller først.

QPR har fire tap på rad, men alle er med kun ett mål og i tøffe kamper som Pompey, WBA og Boro borte, samt Sheff Utd hjemme. Skadelista er lang, som Fantasyland skriver.

Ettersom Leeds vil være minst nr to uansett resultat denne helga, håper jeg det senker skuldrene og gjør at de går offensivt ut og styrer kampen.

Jeg tror vi stiller uendret (tar sjansen på Rothwell før pause) og vinner. Blir det poengtap for enten Sheff Utd eller Burnley (eller begge), så er det en helt strålende inngang på pausen.
Marching on together!

Killa

Her trur jeg Leeds er tilbake i godt slag og motbeviser alle dystre spådommer her.

0-3,Piroe Gnonto og Tanaka (igjen!)

Andersen

Vi har dårlig statistikk mot London lag , og QPR er et av lagene vi har slitt med . De har fått mange gode spillere på skadelista før de møter oss i morgen . Men det hadde Portsmouth også da de slo Leeds hjemme på sørkysten . Håper Leeds gutta er skjerpet inn mot QPR kampen og reiser fra London med alle 3 poengene i morgen. Loftus Road synes jeg er en veldig fin og intim liten bane , har vært der et par ganger når jeg har vært i London og ville bare ha med meg en kamp i London for moro skyld . Seier ønskes , MOT.

Asbjørn

Nei, så synd...

Ilias Chair sustained a hamstring injury during Tuesday's trip to Middlesbrough 🤕

A follow-up scan is required in 7-10 days, at which point we will have a clearer timeline for his return ⚠️
https://x.com/QPR/status/1900517272684257758
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

27. april 1974 - Leeds United fans in the stands at Loftus Road watching their team beat Queens Park Rangers, thus winning the First Division Championship.
#lufc #Leeds #leedsutd #LeedsUnited #mot #alaw
https://x.com/HelmerReenberg/status/1900568199537496212
Tell me  Tell me

Dylan

Kato

Vanskelig kamp på en liten bane hvor vi har slitt. Kunne tenkt meg mer rotasjon, og en litt mer kynisk tilnærming. Vi sliter mest når det blir fysisk batalje, det skjer fort på en mindre bane.

auren

auren

Quote from: Kato on March 15, 2025, 08:45:08Vanskelig kamp på en liten bane hvor vi har slitt. Kunne tenkt meg mer rotasjon, og en litt mer kynisk tilnærming. Vi sliter mest når det blir fysisk batalje, det skjer fort på en mindre bane.

Det blir nok bare den ene endringen som vi er vant til.

Kunne også ønske et par endringer til. På tide at Gnonto og evt Ramazani starter, Byram kan også komme inn for en av backene.

auren

TK20

stian

Veldig spent på å se midtbanen i denne kampen. Det blir nok kriging, og en kamp hvor Ampadu hadde vært god å ha på banen. Tanaka og Gruev/Rothwell skal få kjørt seg fysisk, i alle fall hvis det blir en jevn kamp. De lagene som har lyktes best mot oss har i alle fall gjort det gjennom å skape kaotiske forhold på midten og gjøre det så trangt at balltempoet går ned.

Planen er forhåpentligvis å dominere kampen fra start og ikke ende opp med å spille QPRs spill. Men jeg er egentlig også fornøyd med en U her

Asbjørn

Denne skal vi ikke tape. Rent defensivt kan vi gjøre rommene mindre med en smalere bane.
Offensivt tror jeg nøkkelen ligger i å få brukt de fire vingene våre (ikke samtidig, hehe)...

Jeg VIL ha tre poeng, orker ikke en landslagspause der Burnley/Sheffield United ligger rett rundt oss. Sheffield sågar foran.

Men så får man det ikke alltid som man vil... 🫢
Tell me  Tell me

Dylan

auren

Samme lag som sist! Litt overraskende, men er det så lurt da?

auren

peacock

Uforandret lag.
Jeg må si at det er litt overraskende med så liten rotasjon. Men, vi stoler vel på Farke.

HåvardK

GaryMac

Quote from: HåvardK on March 15, 2025, 12:37:50
Quote from: auren on March 15, 2025, 12:32:22Samme lag som sist! Litt overraskende, men er det så lurt da?

auren
Overraskende?
Jeg hadde trodd at Gruev skulle starte i stedet for Rothwell. Ellers som forventet.
Tror vi tar denne 2-0. Piroe og Firpo

Kato

Dylan

baste

HåvardK

Quote from: GaryMac on March 15, 2025, 12:47:30
Quote from: HåvardK on March 15, 2025, 12:37:50
Quote from: auren on March 15, 2025, 12:32:22Samme lag som sist! Litt overraskende, men er det så lurt da?

auren
Overraskende?
Jeg hadde trodd at Gruev skulle starte i stedet for Rothwell. Ellers som forventet.
Tror vi tar denne 2-0. Piroe og Firpo
Skjønner. Rothwell glimrende sist. Aronsson kunne fått hvile litt, men det får han vel fra 87.minutt.

Cannavaro

MFLU - Miracles For Leeds United

auren

Lykke til ja! 3 poeng bør være innen rekkevidde. Vi ser fort hvordan kampen utvikler seg om det blir en ny slitekamp eller om vi er like suverene som vi har vært i 2025.

MOT!

auren

auren

Cannavaro

Frey - the big striker....ser mer ut som en utkaster enn fotballspiller spør du meg....
MFLU - Miracles For Leeds United