Kamp vs Swansea @Elland Road lørdag 29.03.25 - kl. 16:00 på LUTV

Started by auren, March 25, 2025, 18:03:07

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

GeirO

Når vi ikke greier å slå lag som Portsmouth, QPR og Swansea bør vi ikke snakke så høyt om PL. PL er vel i kvalitet 2-3 divisjoner over vesle Championship. Vi bør ikke snakke om PL før vi topper Championship med en ledelse på minst 10 poeng. Og det etter den årlige vårkollapsen.
MOT

Cherry

Noen som vet om Gnonto nå fikk ett kort for mye til neste kamp?
Har ikke siste «sperregrense» passert?

morten1966

Myhre10

Meeeget svak kamp, hjemme mot et lag som ikke har noe å spille for. Absolutt ingenting som fungerer, det verste er innsats og aggressivitet som er helt fraværende. Meslier ok kamp lenge med strafferedning og andre gode redninger, men så kommer tabben som nesten er helt uforståelig, mister ballen etter et løst innlegg helt upresset, en 7. div. spiller i Norge hadde tatt denne 10 av 10 ganger!

ziganda

Spillerne tar ikke ut seg selv. Det er managerens ansvar. Og det er styret og sportslig ledelses ansvar at troppen holder mål. Kaste bort opprykk i januarvinduet er ikke utilgivelig, men å gjøre det to år på rad er meningsløst svak ledelse. Så er ikke sesongen helt over ennå, selv om det ser mørkt ut akkurat nå. Ups and downs, mest downs...

leedslife

Vi ble jo ikke fullstendig avkledd sentralt i banen som i de siste 4 av 5 kamper siste måneden. Det skal vi ihvertfall ta med oss.
Her tror jeg det kan ligge en nøkkel i de resterende 7.

raggen

all ære til dere som er positive men med fjoråret friskt i minne og ingen aktivitet fra klubben til og forsterke i januar så er jeg litt resignert.. tror vi sprekker som i fjor og da er tyskeren borte og vi må begynne på nytt IGJEN!!!!!
Forever Leeds United!!!!!!!!

leedslife

Championship points won by the current top three since Sheff United 1-3 Leeds on February 24th:

Burnley (13)
Sheffield United (13)
Leeds (6)

Oh Leeds.

@LUFCDATA

Kato

Firpo kunne jo kastet en 20kgs murstein på det kastet der på slutten uten at Joseph hadde klart å dempe den. Førstevalg på topp de 7-8 første serierundene, det er jo noe av det verste jeg har sett av valg fra en manager noensinne.

leedslife

Dette er hva jeg tror det dreier seg om.

Burnley vinner altså 1-0 hjemme mot PO contender Bristol som nylig tok poeng mot SU.
Hvor mange sjanser slipper Burnley de til? 0....altså null.
4 skudd totalt. 2 cornere.
0 på mål...

Da vinner man fotballkamper.

Og Swansea altså med 4 store sjanser, 4 cornere. Totalt 9 skudd - 6 på mål.

TK20

Får i hvertfall håpe at Gnonto, den eneste av de offensive spillerne som viser en slags form, starter resten av matchene. Firpo tilbake, Tanaka/Ampadu på midten, håpe det holder.

TK20

Quote from: leedslife on March 29, 2025, 18:42:54Dette er hva jeg tror det dreier seg om.

Burnley vinner altså 1-0 hjemme mot PO contender Bristol som nylig tok poeng mot SU.
0 på mål...

Og Swansea altså med 4 store sjanser, 6 på mål, 4 cornere. Totalt 9 skudd.

I tillegg har de en dritgod keeper nylig tatt ut i England-troppen.

TK20

Nitrist for fotballen at f*ckings Burnley og Sheffield United, som ikke hadde noe å komme med i PL i fjor, skal sprette rett tilbake igjen etter nedrykket.

Gordon McUseless

En ting er sikkert. Dette laget hadde ikke tatt 10 poeng på en sesong i PL slik de fremstår for tiden. Skremmende store svingninger i kvaliteten og da er ikke Meslier med i ligningen engang.

leedslife

Quote from: TK20 on March 29, 2025, 18:45:22
Quote from: leedslife on March 29, 2025, 18:42:54Dette er hva jeg tror det dreier seg om.

0 på mål...

Og Swansea altså med 4 store sjanser, 6 på mål, 4 cornere. Totalt 9 skudd.

I tillegg har de en dritgod keeper nylig tatt ut i England-troppen.

Helt enig. Matchvinnere.
Leeds har de offensivt i banen. De andre lagene ser ut til å ha de sentralt i banen og bak i banen.

Av de siste 7 har vi bare en cs. På de siste 7 har vi sluppet inn 8. Før de 7 hadde vi 7 cs på rappen.
Urovekkende. Og av de 8 er majoriteten store personlige feil.

GaryMac

Gud bedre nå er det mørkt i skallen... Tror seriøst vi suller bort opprykk andre året på rad. Talentløst å ikke forsterke i januar. Absolutt alle mente det burde skje noe, helst både 10-er pg spiss, men klubben er totalt handlingslammet. Akkurat som i fjor holder ikke Farke stallen varm, men kjører på med stort sett samme ellever. Når spillere blir slitne / skadet / mister formen har vi en kamprusten gjeng på benken.
Tipper vi blir nr. to i playoff-finalen i år også.
Ser for meg mange år i championship framover, det blir bare værre og værre å hevde seg når fallskjermpengene blir borte.

TK20

Quote from: GaryMac on March 29, 2025, 18:51:44Gud bedre nå er det mørkt i skallen... Tror seriøst vi suller bort opprykk andre året på rad. Talentløst å ikke forsterke i januar. Absolutt alle mente det burde skje noe, helst både 10-er pg spiss, men klubben er totalt handlingslammet. Akkurat som i fjor holder ikke Farke stallen varm, men kjører på med stort sett samme ellever. Når spillere blir slitne / skadet / mister formen har vi en kamprusten gjeng på benken.
Tipper vi blir nr. to i playoff-finalen i år også.
Ser for meg mange år i championship framover, det blir bare værre og værre å hevde seg når fallskjermpengene blir borte.

Når vi har én spiss er det blytungt å se vår sterkeste konkurrent hente Brereton Díaz på lån i januar.

auren

Det verste er ikke å få en i trynet 6 minutter på overtid. Der verste er å innse at denne sesongen mest sannsynlig ender som fjoråret... 😔

Vi er vel der de aller fleste nå...

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

morten1966

Det er en mann som er forskjellen på lagene vi kjemper imot og han heter Illan Meslier!

morten1966

Quote from: auren on March 29, 2025, 18:58:16Det verste er ikke å få en i trynet 6 minutter på overtid. Der verste er å innse at denne sesongen mest sannsynlig ender som fjoråret... 😔

Vi er vel der de aller fleste nå...

auren
Vi fikk jo rett i dag da! En vanskelig kamp som de aller fleste trodde skulle bli lett! Meslier er vårt største problem!

leedslife

Hvis man skal lete etter svaret i en enkeltspiller som vi supportere ofte gjør så er jeg helt enig med deg.
Utvilsomt personlige feil relatert til han som har kostet laget mest pr nå med bare målforskjellen som skiller oss og Burnley.
Kunne man simulert dette med Ilan ut og feks Trafford inn så tror jeg det hadde vært langt mer enn målforskjell mellom lagene.

Dylan

Quote from: raggen on March 29, 2025, 18:35:17all ære til dere som er positive men med fjoråret friskt i minne og ingen aktivitet fra klubben til og forsterke i januar så er jeg litt resignert.. tror vi sprekker som i fjor og da er tyskeren borte og vi må begynne på nytt IGJEN!!!!!
For inderlig håpe tyskeren ikke forsvinner, ser ikke hvilken manager som vil matche han i vår divisjon HVIS vi ikke rykker opp. Tror faktisk vi overvurderer attraktiviteten vår i forhold til managere, Farke er det beste vi kan ha i Championship. Rykker vi opp sier jeg farvel til Farke, og da bør det være flere som er aktuelle/interesserte.

leedslife

Av mulige poeng igjen så kan vi vel komme på 102 poeng med full klaff.
Altså tett opp mot 100 henger i en tynn tynn tråd som egentlig har vært relativt realistisk hele sesongen med lagets fangst.
Basert på fangsten siste 5 så vil det ta oss tett opp mot 90 med dagens målforskjell.
Det er jo knapt til å tro. Farkes og teamet har kommunisert rundt 92/94 mener jeg å huske.
Fjoråret gav oss 90.

auren

Det
Quote from: leedslife on March 29, 2025, 19:05:28Hvis man skal lete etter svaret i en enkeltspiller som vi supportere ofte gjør så er jeg helt enig med deg.
Utvilsomt personlige feil relatert til han som har kostet laget mest pr nå med bare målforskjellen som skiller oss og Burnley.
Kunne man simulert dette med Ilan ut og feks Trafford inn så tror jeg det hadde vært langt mer enn målforskjell mellom lagene.

Vel, det hadde faktisk ikke forundret meg om at selv Trafford ikke hadde tålt presset med å spille for Leeds og gjort mange brølere. Dette sitter mentalt. Mange spillere som bukker under for presset når det kommer til å spille for klubben vår. Meslier hadde sikkert gjort sakene sine bra i Burnley...

auren

auren

Farke er nødt til å gjøre noen endringer mot Luton, som tok en sterk borteseier mot Hull i dag. Vil ha denne:

Meslier - Bogle, Rodon, Struijk, Firpo - Ampadu, Tanaka - Gnonto, Rothwell, Solomon - Piroe

auren

leedslife

Gnonto må inn fra start. Det er jeg ganske sikker på at skjer.
Gjennomføringsmessig synes jeg det var direkte svakt det Ramarazani leverte idag.
Veldig umoden. Nå var det sikkert endel issues iforhold til landskamper og reising idag (ref Tanaka og Firpo bla), men jeg så landskampene. Solomon var særs frisk for Israel. James var on fire mot Kasakhstan. Det virket på ingen måter som spillere som var ute av form eller slet på noe som helst måte.
Basert på siste 5 utrolig svake gjennomføringer så må Ampadu inn på den midtbanen. Fungerer overhodet ikke uten han. Men.. basert på snart 2 fulle sesonger så synes jeg Leeds ser bedre ut med han ved siden av Rodon bak.
Det gir en helt annen trygghet og jeg synes spesielt at laget har fått ut langt mer individuelt av Rodon og ikke minst Tanaka.

For meg: Meslier, Bogle, Rodon, Ampadu, Firpo - Tanaka, Rothwell - Solomon, Gnonto, James, Piroe.

Luton så helt fryktelige ut på ER, men jeg registerer at de har funnet litt form og ikke minst håp...Sterk seier borte mot Hull og fantastiske Gelhart.

Fantasyland

Fått roa ned litt og klamrer meg til at vi fortsatt har alt i egne hender. Burnley og Blades skal møtes snart og det finnes faktisk ingen unnskyldning for ikke å klare dette.

Men det kommer til å kreve enorm mentalitet. Også får vi bare håpe og krysse det som krysses kan for at han klovnen vi har bakerst ikke gjør flere tabber nå. Kvota er maxa og vel så det

leedslife

Boro borte sesongen på denne tiden i 2018 og en Wiedwald som mildt sagt var litt frynsete... Hva kan gå galt.
En slik kamp ser jo nærmest umulig ut basert på siste 4-5 prestasjoner.
Boro var vel et play-off lag på den tiden og.

Uvirkelig at bare 3 måneder senere så troppet Bielsa opp.
Gå fra Wiedwald, DeBock, OKane, Lasogga og Saiz og inn i en slik epoke.

leedslife

Daniel Farke: "I'm 100 per cent convinced we'll play in Premier League next season."

He's only gone and said it. Such an uncharacteristic thing for Farke to do. Cracks of pressure emerging.

@lufcdata

Den så jeg virkelkig ikke komme.

morten1966

Meslier har like mange tabber som Burnley har sluppet inn mål...11