Kamp vs Luton @ Kenilworth Road Stadium lørdag 05.04.25 - kl. 13:30 på V sport2

Started by auren, April 02, 2025, 21:23:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Hawley

Har vel vært sånn i 3 år. Det er jo det som gjør det så utrolig.

Josch

Bare så dere vet det:

I 2020 spilte Leeds uavgjort hjemme mot Luton i kamp nummer 40 (samme runde som nå). Leeds vant de seks neste og rykket opp.

Myhre10

Quote from: HåvardK on April 03, 2025, 18:42:48
Quote from: leedslife on April 03, 2025, 17:10:35Det er altså andre gangen på tre siste sesonger at førstekeeperen vår blir henvist til benken når det drar seg til.
Jeg stopper der.
Egentlig et enormt press på Darlow nå. Kanskje greit at det er bortekamp...

Presset hadde vel vært like stort på Meslier. Ikke sikker på om det blir Darlow som blir valgt, spennende å se 🤔

GeirO

Et par ting som forundrer meg:

Hvordan kunne noen være sikre på opprykk for noen uker siden, FØR den årlige vårkollapsen var startet?

Nå, midt inne i vårkollapsen, hvordan kan noen tro at vi vinner i morgen. Går ikke over så kjapt, vet dere. I tillegg en tidligkamp i London. Kan ikke gå an...
MOT

Josch

Quote from: GeirO on April 05, 2025, 00:58:02Et par ting som forundrer meg:

Hvordan kunne noen være sikre på opprykk for noen uker siden, FØR den årlige vårkollapsen var startet?

Nå, midt inne i vårkollapsen, hvordan kan noen tro at vi vinner i morgen. Går ikke over så kjapt, vet dere. I tillegg en tidligkamp i London. Kan ikke gå an...

Leeds har godt nok lag til å vinne kampen og rykke opp. Men så var det dette med nerver og press da. Det hadde vært bra å ha noen få spillere med mye rutine og et kaldt hode nå. Da vi rykket opp i 2020 var Pablo Hernandez sentral. Han var noe skadet men ble brukt fornuftig i de 7 siste kampene. Meget avgjørende spiller.

auren

"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

TK20

Ingen var sikre på opprykk.

Og det skal være gøy å være supporter. Det er ikke særlig gøy å tenke "vi er gode nå, men det kommer sikkert en nedtur snart". Blir ikke særlig bra forum-content av det heller.

leedslife

Jo, jeg var helt sikker på et opprykk.

Hovedargumentet for det er stallen opp mot konkurrenter. Vi er ledende på spillerlønninger.
Vi har langt mer erfaring fra divisjonen opp denne gangen. Flere referanser, mer tyngde og ikke minst talent/kvalitet som skiller oss fra de tidligere 20 sesongene. Vi har vært i posisjon til å plukke på øverste hylle hva gjelder trener. Vi har kunne plukket på øverste hylle hva gjelder en ny core i 11éren (rodon, bogle ampadu,brenden,  piroe) - (cooper, ayling,dallas, pablo, bamford) hadde stort sett bare cc erfaring.
Men jeg innser jo at det kanskje ikke er tilstrekkelig.
Overvurderte nok 24/25 utgaven av CC, da jeg så en divisjon som stod svakere enn tidligere sesonger.
Både lagmessig og i form av spillere.

Summen av dette var jeg helt sikker på ville ha en stor effekt på de problemene vi har stått ovenfor hva gjelder forventninger.

GaryMac

Var ikke SIKKER, men hadde djævelsk trua på opprykk. Først og fremst fordi vi spilte bra fotball og skapte sjanser / scoret på ulike måter.
I fjor var det mye "gi ballen til Rutter/Summerville og håp at det skjer noe.
Kombinert med at vi var solide bakover så jeg lyst på resten av sesongen.
Nå, derimot....
Nei, vi slår Luton i dag, Darlow holder nullen, og om en drøy måned er opprykket i boks :-)

auren

Det ble diskutert litt på Square Ball i går om Farke kunne falle for fristelsen å la både Gruev og Ampadu starte. Blir en fysisk batalje i ettermiddag. Og så vil vi da ha Tanaka og Rothwell å kunne sette inn. Gnonto starter nok, men bør han starte i 10-er rollen eller på vingen? Jeg vil at både Brenden og James får seg en pause nå. Sett Rothwell i 10-er posisjonen!

auren

Myhre10

Helt enig, overraskende mange som meldte at nå var opprykket i boks, veldig rart 🤔  Men seier i dag jan det absolutt bli...

Myhre10

Quote from: auren on April 05, 2025, 09:39:21Det ble diskutert litt på Square Ball i går om Farke kunne falle for fristelsen å la både Gruev og Ampadu starte. Blir en fysisk batalje i ettermiddag. Og så vil vi da ha Tanaka og Rothwell å kunne sette inn. Gnonto starter nok, men bør han starte i 10-er rollen eller på vingen? Jeg vil at både Brenden og James får seg en pause nå. Sett Rothwell i 10-er posisjonen!

auren

Farke sa at Gnonto kunne starte hvis nødvendig, aner at han fortsatt sliter med noe 🤔

Myhre10

Quote from: Myhre10 on April 05, 2025, 09:51:05
Quote from: auren on April 05, 2025, 09:39:21Det ble diskutert litt på Square Ball i går om Farke kunne falle for fristelsen å la både Gruev og Ampadu starte. Blir en fysisk batalje i ettermiddag. Og så vil vi da ha Tanaka og Rothwell å kunne sette inn. Gnonto starter nok, men bør han starte i 10-er rollen eller på vingen? Jeg vil at både Brenden og James får seg en pause nå. Sett Rothwell i 10-er posisjonen!

auren

Farke sa at Gnonto kunne starte hvis nødvendig, aner at han fortsatt sliter med noe etter han ble skadet i landskampen 🤔

HåvardK

Quote from: Myhre10 on April 05, 2025, 00:36:53
Quote from: leedslife on April 03, 2025, 17:10:35Det er altså andre gangen på tre siste sesonger at førstekeeperen vår blir henvist til benken når det drar seg til.
Jeg stopper der.

Presset hadde vel vært like stort på Meslier. Ikke sikker på om det blir Darlow som blir valgt, spennende å se 🤔
For så vidt riktig, men det er vel offisielt at Darlow står i dag.

GaryMac

Quote from: HåvardK on April 05, 2025, 10:08:34
Jeg stopper der.

Tror valget mellom Darlow og Cairns er ganske greit for Farke når han først vraker Meslier.

Myhre10

Quote from: HåvardK on April 05, 2025, 10:08:34
Jeg stopper der.

Ja siden Farke sa det selv så er det mye som tyder på det det, men mye blir sagt før fotballkamper uten at det nødvendigvis stemmer, fasiten har vi om et par timer 😊

auren

Utkommet av denne kampen kommer til å styre humøret for resten av helga. Forrige helg var ekstra dyster, vi får håpe på en opptur denne helga. En knapp halvtime til laget er klart. Begynner å bli nervøs...

auren

TK20

auren

Laget:

Darlow - Bogle, Rodon, Struijk, Firpo - Ampadu, Tanaka - James, Gnonto, Solomon - Piroe

Benk: Meslier, Byram, Schmidt, Wöber, Gruev, Guilavougi, Ramazani, Aaronson, Bamford

Joseph ute av troppen!

auren

Tom

Synes laget er bra. Ville muligens hatt Ampadu istedenfor Struijk bak. Rothwell syk/skadet?

Asbjørn

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

Forklaringene:
📰 Four changes to #LUFC Starting XI
➡️ Darlow, Firpo, Tanaka and Gnonto start
🩹 Rothwell (calf) and Joseph (ill) out
🙌 Wöber and Bamford in match squad
https://x.com/LUFC/status/1908469264346141072
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

morten1966

HåvardK

Quote from: auren on April 05, 2025, 12:03:00Utkommet av denne kampen kommer til å styre humøret for resten av helga.
auren
Tenker vi sier resten av uka.

Kato

Tok sine uker før Farke forsto at Aaronson måtte ut. Og sine måneder før han forsto at Meslier måtte ut.

Håper bedre sent enn aldri.

Hallgeir *

Blir fort en fysisk kamp, dette. Luton er ikke et "snilt lag". Seks røde kort denne sesongen sier sitt.
Super Leeds since 1968

Cannavaro

MFLU - Miracles For Leeds United

leedslife

Willy er best når han smiler sier Dallas.
Vi får håpe det går Leeds vei fra første spark idag.

rd1

Lite sannsynlig, men tenk om Bamford plutselig skyter oss til PL😊😊
"Who needs Cantona??"

Hallgeir *

To nordmenn i Luton. Thelo Aasgård starter - Lasse Nordås på benken.
Super Leeds since 1968