Kamp vs Preston NE @Elland Road lørdag 12.4.25 - kl. 13:30 på LUTV

Started by Asbjørn, April 10, 2025, 15:14:09

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Asbjørn

Femte siste seriekamp. Hjemme mot Preston, et lag i ingenmannsland på tabellen. 1-2-2 siste fem (mot våre 2-3-0). Sjefen heter Paul Heckingbottom (vår tidligere manager), og Sam Greenwood får ikke lov å spille mot oss.
De har sine skadeforfall (i likhet med oss). 3-7-10 borte...

Vi blir uten Rothwell og Struijk, og mest sannsynlig også James. Darlow fortsetter i mål, og vil nok ha den walisiske veggen foran seg igjen.

Vi bør ta denne for å ha sjans på direkteopprykk.

Antar det er pre match presser i løpet av ettermiddagen.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Hawley

Denne må vi vinne, og skal vinne! Får håpe på ganske tidlig mål og at nervene ikke tar helt overhånd. Tror det er det eneste som kan felle oss. Synd hvis James ikke kan spille, men er vel den plassen vi er best dekket opp med gode alternativer på. Gnonto, Radz, Schmidt

Blank_File

Quote from: Asbjørn on April 10, 2025, 15:14:09Sjefen heter Paul Higginbottom (vår tidligere manager)
Jeg skjønner at du syns hans egentlig navn er litt voldsomt, så skal la den ligge. Av og til så mistenker jeg at du gjør det med vilje.  ;D

Asbjørn

Quote from: Blank_File on April 10, 2025, 16:12:33
Quote from: Asbjørn on April 10, 2025, 15:14:09Sjefen heter Paul Higginbottom (vår tidligere manager)
Jeg skjønner at du syns hans egentlig navn er litt voldsomt, så skal la den ligge. Av og til så mistenker jeg at du gjør det med vilje.  ;D

LOL. Noen ganger kan slikt gjøres med vilje. Men denne gangen var eg hèlt uskyldig :)
Tell me  Tell me

Dylan

stian

Bare å grue seg til ny formiddagskamo hjemme på ER. Det skal jo være seier, men jeg klarer ikke helt å friskmelde klubben basert på én god prestasjon tidligere i uka.

Mon tro om vi kan håpe på et poengtap for Burnley eller Blades? Det vil ikke være heeelt utypisk Championship om Plymouth tok poeng på hjemmebane. Man kan jo krysse fingre for litt hjelp.

Reaney

Så mange tror plutselig at Leeds vinner en early kick off match? Jeg håper noen har en godt forklaring på hvordan det skal skje. Selv tror jeg ut fra omstendighetene at vi er nærmere vårt andre hjemmetap for sesongen enn noen gang tidligere.

Hawley

Nei, tror vi vinner denne. Formduppen er over. Men synd m James

auren

Quote from: Reaney on April 10, 2025, 20:18:36Så mange tror plutselig at Leeds vinner en early kick off match? Jeg håper noen har en godt forklaring på hvordan det skal skje. Selv tror jeg ut fra omstendighetene at vi er nærmere vårt andre hjemmetap for sesongen enn noen gang tidligere.

Det kommer flere twists and turns denne sesongen, og det forundrer meg heller ikke om vi går på et bananskall. Mye takket være early kick off og at dette er tredje kampen på en uke og Farke rullerer neppe noe særlig. Tipper laget blir det samme, bare at Gnonto kommer inn for James.

Skulle likt å sett at vi hvilte noen spillere:

Darlow - Bogle, Rodon, Wöber, Firpo - Ampadu, Gruev - Gnonto, Piroe, Solomon - Bamford

Tidlig tips: 1-1.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

morten1966

Har litt Wigan følelser for denne kampen da vi tapte 1-2 i påska 2019 ....

Dennis

Quote from: Reaney on April 10, 2025, 20:18:36Så mange tror plutselig at Leeds vinner en early kick off match? Jeg håper noen har en godt forklaring på hvordan det skal skje. Selv tror jeg ut fra omstendighetene at vi er nærmere vårt andre hjemmetap for sesongen enn noen gang tidligere.

Det er samme bane og areal vi spiller på 23 ganger i løpet av sesongen, med samme runde ball, elleve på hvert lag og to mål. 

Så lenge ikke pessimisme eller overtro påvirker spillerne, så er sjansen for seier god. Garanti er det aldri, men at KLOKKA skal være vår største fiende har jeg vondt for å se. :)
Marching on together!

Hawley

Det er tilnærmet meningsløs statistikk at vi ikke har gjort det så godt når kampene spilles tidlig. Det handler mest om tilfeldigheter og andre ting enn tidspunktet. Blir omtrent som den gangen de hadde statistikk på hvilke lottotall som ble trukket flest ganger. Hater tullestatistikker og overtro.

Asbjørn

Pre game presseren i gang:
Farke on team news
We have injured players with Struijk - I can officially confirm his season is over. Doesn't need surgery will be out for about 10 weeks. He'll be ready for when pre-season starts.

We have Rothwell and James out with injury. James came out with hamstring injury. Ruled out weekend, a right race for the Easter weekend.

Sam Chambers is ill. Everyone who is training is ready to be picked and ready to play,
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

Dette vil bli Farkes 100. Leedskamp:
Farke on his 100th Leeds game
I wasn't really aware. One of those topics you don't have time to think about yourself. This club is so emotional and nervous, it feels as a manager you don't just have to lead the team but also the supporters and whole staff. It's great atmosphere, great setup to work for because you have the chance to make so many people happy. But it's a big responsibility. Always have to be awake and switched on. In one second the world can be turned upside down. I wouldn't say the club has changed me, it just takes lots of energy. Right now there is no time to recharge, we have to be switched on. Next weeks we have to be concentrated to achieve what we want to achieve. (YEP)

100th game
I was not aware of this. This club has a lot of emotion! I've never experienced a club where all the staf members are such diehard fans of the club they work for.

It's a great set-up to work for. It's a big responsiblity. But have to be switched on because one second can change everything. In the enxt weeks we have to be very successful. (Leeds-Live)

Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

LUFCMOTcom treffer nok her:
With the injury news, this the team we see tomorrow? #LUFC
Tell me  Tell me

Dylan

peacock

Liker dårlig at D. James er ute. Han er for tiden vår viktigste mann offensivt :(

Fantasyland

Quote from: peacock on April 11, 2025, 16:39:56Liker dårlig at D. James er ute. Han er for tiden vår viktigste mann offensivt :(

Vanskelig å være uenig, men får litt rotasjon og tror Gnonto er jæææævlig spillesugen og målkåt 8) Kan bli bra dette uansett.

rd1

Quote from: Asbjørn on April 11, 2025, 15:12:27LUFCMOTcom treffer nok her:

98% sannsynlig det der, men håper litt på Bamford som nr 9
"Who needs Cantona??"

Asbjørn

Quote from: rd1 on April 11, 2025, 19:10:3298% sannsynlig det der, men håper litt på Bamford som nr 9
Mee 2.
Bare å bruke ham så lenge han funker. Vi må kjappest mulig skaffe de fire seirene vi trenger - det kan fort holde med færre poeng...
Tell me  Tell me

Dylan

rd1

Quote from: Asbjørn on April 11, 2025, 19:12:04
Quote from: rd1 on April 11, 2025, 19:10:3298% sannsynlig det der, men håper litt på Bamford som nr 9
Mee 2.
Bare å bruke ham så lenge han funker. Vi må kjappest mulig skaffe de fire seirene vi trenger - det kan fort holde med færre poeng...

Bamford har vært sylskarp i de to innhoppene, ufattelig trist at nevøen til Ferguson tok fra han en legendarisk goal på tirsdag.
"Who needs Cantona??"

GeirO

Quote from: Dennis on April 11, 2025, 11:13:16

Det er samme bane og areal vi spiller på 23 ganger i løpet av sesongen, med samme runde ball, elleve på hvert lag og to mål. 

Så lenge ikke pessimisme eller overtro påvirker spillerne, så er sjansen for seier god. Garanti er det aldri, men at KLOKKA skal være vår største fiende har jeg vondt for å se. :)
Klokka er vel vår fiende. Mener å huske at vi spiller mye dårligere på formiddagen enn ettermiddag/kveld.
MOT

auren

Hallgeir *

Super Leeds since 1968

Lucas the Kop Cat

I dag tror jeg faktisk vi vil blomstre, hjemmebane mot et lag uten så mye å spille for.

GaryMac

Cherry

Jøss, tror dere ikke at Brenden er i 11`ver igjen a gitt!  :-\
Årets klippekort.

Ja, ja - håper Gnonto overbeviser i dag- og at Patrick kommer inn tidligere  -
Om Piroe er like lite involvert som sist.

GaryMac

Quote from: rd1 on April 11, 2025, 19:10:32
Quote from: Asbjørn on April 11, 2025, 15:12:27LUFCMOTcom treffer nok her:

98% sannsynlig det der, men håper litt på Bamford som nr 9
Det ble som skissert. Bamford på benk. Ingen James i sikte...

auren

Veldig skeptisk i dag. Men håper vi klarer å dra i land en seier. Får ikke sett kampen, så får følge med på Fotmob.

Lykke til folkens!

MOT! 🤍💛💙

auren

Lucas the Kop Cat

Quote from: Lucas the Kop Cat on April 12, 2025, 12:20:20I dag tror jeg faktisk vi vil blomstre, hjemmebane mot et lag uten så mye å spille for.
Dallas tipper 3-0 og Bridges 5-0, så flere optimister enn meg.

Sent fra min LE2113 via Tapatalk

Lucas the Kop Cat