Sesongen 2025/26 Premier League

Started by GaryMac, April 21, 2025, 20:30:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 7 Guests are viewing this topic.

Asbjørn

Quote from: Asbjørn on September 28, 2025, 12:12:12]Bielsa Leeds 2020/21      6 kamper  3-1-2  12-9  10 poeng  7.plass
Farke Leeds 2025/26        6 kamper  2-2-2  6-9    8 poeng  (11.-13.plass)
Div. Leeds 2022/23          6 kamper  2-2-2  10-10 8 poeng  9.plass
Farke Norwich 2019/20  6 kamper  2-0-4    9-14  6 poeng  16.plass
Bielsa Leeds 2021/22      6 kamper  0-3-3    6-14  3 poeng  18.plass
Farke Norwich 2021/22  6 kamper  0-0-6    2-16  0 poeng  20.plass

Nå leder Bielsas første sesong denne tabellen, men årets utgave hever seg. :)
Vi er pr nå likt med nedrykkssesongen :o
Tre kamper siden forrige oppdatering.
Fortsatt leder nedrykkssesongen vår. Men Bielsas første sesong (som endte med 9.plass og årets Farke-utgave er like bak.
Interessant hvor like de to sesongene er så langt!

Div. Leeds 2022/23          9 kamper  3-4-2  14-13  13 poeng 11.plass
Bielsa Leeds 2020/21      9 kamper  3-2-4  14-17  11 poeng  14.plass
Farke Leeds 2025/26       9 kamper  3-2-4    9-14  11 poeng  (15.plass)
Farke Norwich 2019/20   9 kamper  2-1-6   10-21  7 poeng  19.plass
Bielsa Leeds 2021/22      9 kamper  1-4-4    8-16   7 poeng  17.plass
Farke Norwich 2021/22   9 kamper  0-2-7    2-23  2 poeng   20.plass
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

...måttte bevege meg litt.

No har vi altså tre kamper igjen før vi skal opp mot Manchester City, Chelsea og Liverpool i tur og orden.

Då vil det vere greit å ha noen poeng å gå på før vi fort kan havne på 0 poeng på tre kamper.

No har vi elleve poeng på ni kamper, altså pluss to poeng i forhold til snittet på ett poeng pr kamp som vi bør ha for å beholde plassen i Premier League.
Klarer vi å komme opp på 'pluss tre poeng' før møtet med det nevnte trekløveret vil vi ha ett poeng i snitt selv med 0 poeng i de tre kampene...

Det vil vi ha om vi klarer f.eks 1-1-1 i de kommende tre:
- borte mot Brighton (per tiden nr 13)
- borte mot Nottingham (per tiden nr 18)
- hjemme mot Villa (per tiden nr åtte)
To bortekamper her, men ser det som fullt mulig å klare fire poeng på disse tre kampene.

Eg fant jo også noen gode poenger mht å møte disse 'topplagene' i et hektisk program. Etter november-landslagspausen er det kamp to ganger i uken for disse. Leeds får også det (Chelseakampen) ved èn anledning. Men de har det hele veien...

Fordel oss. :)

Og ja, èr de egentlig topplag???

Etter runde ni er de nr fem, sju og ni. Så helt der oppe er de ikke...

Konklusjonen so far er vel at vi ligger greit an i løypa, og burde være rundt ett poeng i snitt selv rundt starten av desember.

...og skulle vi ligge litt mer svett an får vi prøve å reparere i kampene deretter, frem til nyttår venter
- Brentford borte (pt nr 11)
- Palace hjemmme (pt nr 10)
- Sunderland borte (pt nr 4)

:o
Tell me  Tell me

Dylan

Josch

Vi må nok ta noen overraskende poeng fra det vi kaller topplag i løpet av sesongen. Hvis vi kun vinner mot de vi "skal slå" så vil vi ligge rett over nedrykkssonen hele tiden.

Hittil har Leeds hverken vært dårligere eller bedre enn forventet, etter min mening.

Får man en run med kun seire og uavgjort en periode så er man i midtsjiktet og ikke mange poeng fra topp 6. Det er konsekvensen av en jevn liga (kvalitetsmessig) og kun 20 lag.

Asbjørn

Men da er det avgjort da :)

"Every promoted team the last ten years that has got eleven points after ten games has stayed up"

https://x.com/BBCMOTD/status/1982387522211926080
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

Etter ni runder har vi en seks poengs luke ned til nedrykksstreken.

Flott. Glimrende. :)

...men der er noen men.

Sesongen vi rykket ned hadde vi etter ni runder en luke på sju poeng ned fra vår 11.plass og 13 poeng. Samme avstand hadde vi i Bielsas første PL-sesong. Da lå vi på 14. med samme poengsum som i år. I 21/22-sesongen var luken ned på 3 poeng.

Og så er det at det er Sean Dyche-Forest som nå ligger der. De tapte i dag, ingen Dyche-effekt. Men Forest-forsvaret har vist før at de kan duge (i fjor....). Og Dyche er vel bortimot ekspert på å få sving på bunnlag...

Heldigvis skal de få kjørt seg med Europe League-kamper, bl.a. mot Sturm Graz borte torsdagen før de møter oss (på søndagen).

Kjekt med forspranget, anyways :) 
Tell me  Tell me

Dylan

Reaney

Europa kamp i beina er sjelden minus når man skal opp mot Leeds. Husker Leicester City spilte Europa cup torsdag 29. oktober i Athen og kom til Elland Road mandag kveld 2. oktober og knuste Leeds 1-4. Riktignok en dag mindre hvile på Forest men fordel av hjemmebane.

Hallgeir *

Quote from: Reaney on October 26, 2025, 21:32:01Europa kamp i beina er sjelden minus når man skal opp mot Leeds. Husker Leicester City spilte Europa cup torsdag 29. oktober i Athen og kom til Elland Road mandag kveld 2. oktober og knuste Leeds 1-4. Riktignok en dag mindre hvile på Forest men fordel av hjemmebane.

Unntak finnes alltid. Vil heller ha den fordelen enn motsatt situasjon.
Super Leeds since 1968

Asbjørn

...også vår kommende motstander har midtukekamp :)

Borte mot Arsenal i ligacupen på onsdag.

Glitrende :)
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

...en ettertanke fra Barney:
Feels like football is healing a bit this season.
Promoted teams to the PL competing in the league
Top of the championship it's not the relegated teams at the top
The old firm struggling this season
And good old fashioned football tactics back in vogue again
https://x.com/BarneyLUFC21/status/1982443219053900004
Tell me  Tell me

Dylan

Reaney

En tidligere fotballspiller sa til meg en gang: Et fotball lag blir bare bedre og bedre jo flere kamper det får spille. Å ha spillefri gjør en bare dårligere. Jeg støtter den tanken og tror at Forest har størst muligheter mot oss gjennom å holde hjulene i gang.

Cherry

Quote from: Reaney on October 27, 2025, 09:46:41En tidligere fotballspiller sa til meg en gang: Et fotball lag blir bare bedre og bedre jo flere kamper det får spille. Å ha spillefri gjør en bare dårligere. Jeg støtter den tanken og tror at Forest har størst muligheter mot oss gjennom å holde hjulene i gang.

De har stor stall, fikk inn Dyche nå - men det tar nok tid å komme i gang med den type fotball.
Vi kan stjele Wood i Januar syns jeg  ;)

auren

Quote from: Reaney on October 27, 2025, 09:46:41En tidligere fotballspiller sa til meg en gang: Et fotball lag blir bare bedre og bedre jo flere kamper det får spille. Å ha spillefri gjør en bare dårligere. Jeg støtter den tanken og tror at Forest har størst muligheter mot oss gjennom å holde hjulene i gang.

Jeg kan være enig i dette når det gjelder landslagspauser, og det er 14 dager mellom to kamper. Men jeg tipper at statistikken tilsier at lag som har vært i europa-cupen i midtuken sliter med å få gode resultater påfølgende helg.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Asbjørn

Vi holder oss - men bare med to poengs klaring :)
Opta's probabilities have Wolves, West Ham and Nottingham Forest as the three most likely clubs to be relegated from the Premier League this season.

Sunderland's flying start has given them only a 9.5% chance of being drawn into trouble.

But will the three new teams really survive?

Data writer
@Conor0Neill_
 and The Athletic's club correspondents explain the realities facing the eight sides most at risk of the drop and the reasons they have for hope and fear.

https://www.nytimes.com/athletic/6763075/2025/10/31/premier-league-relegation-chances/?source=twitteruk

Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

10 kamper inn i sesongen ligger vi plassert på tabellen ca der vi håpet vi skulle ligge. Poengsnittet er også slik at vi skal kunne klare oss.

De fleste skjønte at dette ikke ville bli en sesong for minnebøkene. En kunne håpe vi 'tok' divisjonen og etablerte oss mid table, men realistisk skulle vi overleve.

Gitt at West Ham taper for Newcastle i dag har vi en flott avstand til lagene under streken.

Alt dette er greit. Jeg tror nesten alle Leedsfans er enige i dette.

Det som ikke er greit, er borteformen. Vi tar for lite poeng borte. Flott at vi gjør det bra hjemme men borteformen må forbedres.

Bijol er fortsatt fersk i midtforsvaret. Han er ikke godt samkjørt med de rundt seg ennå. At han kan være treg kan være et problem, men jeg tror det er for tidlig å slå det fast ennå. Han brøt glimrende foran ved et par anledninger i går. Han tar for seg i duellene. Jeg er for å gi ham mer tid sammen med Rodon.

Trioen Ampadu, Stach og Longstaff var ikke gode sammen i går, den tiden de etter hvert fikk. Men i teorien skal disse være de tryggeste å ha rent defensivt på midtbanen. Men de må spille mer sammen før vi kan slå fast at de ikke er gode nok sammen. Hittil har de få opptredener i trespann.

En ting til, jeg tror Nottingham ikke vil forbli i nedrykksstriden. Spillerne (også defensivt) skal være for goode for det, samt at Sean Dyche pleier å få satt lagene rent defensivt. Men klarer vi å unngå å tape for de neste helg vil de fortsatt være fem poeng (eller åtte) bak oss, DET hadde vært knall.

Oscar skriver:
If you look at the current league table from 12th down (taking out Newcastle, Everton & Forest as they won't go down) we have best out & out winger in Okafor imo & other than Bowen I don't think any other forward offers more end product or variety of it. Massive player for us.

Kershaw skriver:
It's clear there's a real divide among the fanbase when it comes to expectations. We're a team fighting a relegation battle, aiming for around 10 wins, with that comes plenty of defeats. We also have a bottom-three squad that's in desperate need of more quality. That's the reality.
3 wins, 2 draws from the first 10 games is good, puts us exactly where we hope to be, if we can do the same over the next 10 games It will be a good return #lufc

White Knight:
If we did sack Farke before January
who do we replace him with. Would you trust the 49ers? The January transfer window is massive #LUFC

Mht den siste. Jeg er ikke så naiv at jeg ikke tror dette KAN skje i løpet av noen uker. Men det er ikke slik at det er mange tilgjengelige managere som vil klare en bedre jobb med tilgjengelig mannskap...
...og så vil vi ha denne greia med utskifting av spillerstall osv uten egentlig å ha lov til å hente noe nytt uten å selge først...

Puh...
Tell me  Tell me

Dylan

leedslife

Nå fikk vel både Dyche og Oneill nylig jobb, men tenker slike typer trenere er aktuelle og stiller seg åpne til en situasjon og et mannskap Leeds har til rådighet.

Spille videre på defensiv soliditet, lange baller og kollektiv kapasitet.

Strujik, James ++ kan kanskje få luft under vingene igjen.

Solide karakterer i rodon, Ampadu, Longstaff og DCL og spille på.

Asbjørn

Fulham had lost 4 in a row before winning yesterday, no one at all calling for Silva's head because fans understand the premier league is difficult, you don't win every week

...eg legger til at West Ham hadde ett poeng på seks kamper inntil dagens seier (joda, de byttet manager)...
Tell me  Tell me

Dylan