Sesongen 2025/26 Premier League

Started by GaryMac, April 21, 2025, 20:30:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Josch

Jeg vil være fornøyd med knepen tapt cupfinale mot ManC 16. mai og fornyet PL-kontrakt 24. mai mot West Ham.

Vi må huske at Palace slo ManC i finalen fjor. Det er ikke umulig å slå dem.

auren

Quote from: Josch on April 07, 2026, 20:17:06Jeg vil være fornøyd med knepen tapt cupfinale mot ManC 16. mai og fornyet PL-kontrakt 24. mai mot West Ham.

Vi må huske at Palace slo ManC i finalen fjor. Det er ikke umulig å slå dem.

Vil vi delta i Europacupen hvis vi taper for City i finalen, gitt at de er kvalifisert for CL?

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

DON REVIE

Quote from: auren on April 07, 2026, 20:37:54Vil vi delta i Europacupen hvis vi taper for City i finalen, gitt at de er kvalifisert for CL?

Tapende finalist får ikke lenger den plassen. Den går til nr 6-7 i ligaen!!
MARCHING ON TOGETHER

Cherry

Chris Wood tilbake for Forest fra start i dag, det er som å få tilbake en helt ny spiller- kan bli veldig avgjørende om han er tilbake i godt gammelt slag.

Asbjørn

Gameweeks spent inside the relegation zone:
Wolves - 32/32
West Ham - 29/32
Burnley - 24/32
Nottingham Forest - 4/32
Aston Villa - 3/32
Leeds - 2/32
Fulham - 1/32
Brighton - 1/32
SPURS - 1/32
https://x.com/MOTweets1919/status/2043387656915071097?s=20
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

West Ham Central ser mot kommende helg:
Forest and Leeds at home to the bottom two next weekend.
Got to be getting a point minimum at Palace.
Spurs won't get anything against Brighton.
West Ham only team of the four playing away.
https://x.com/WestHam_Central/status/2043349355290071457?s=20
Tell me  Tell me

Dylan

auren

Spurs kan vel fort vinne mot Brighton tenker jeg. Snart må vel det snu litt for dem? Sier meg godt fornøyd hvis de spiller uavgjort og vi kan dermed øke til 5 poengs luke på dem. Wolves bør og skal vi slå! Det eneste litt dumme var at de tapte med 4 mål og da er vel sjansen for at de gjør en "ok" neste kamp litt større enn om de bare skulle tapt med f.eks. 1 mål. Mener Drillo hadde noe statistikk på slik. Samtidig er det vel samme for lag som vinner stort, neste kampen blir ikke like lett.

Tips:

Leeds - Wolves: 2-0
Palace - West Ham: 1-2
Spurs - Brighton: 1-1
Forest - Burnley: 3-0

auren

stian

Quote from: auren on April 12, 2026, 21:27:13Spurs kan vel fort vinne mot Brighton tenker jeg. Snart må vel det snu litt for dem? Sier meg godt fornøyd hvis de spiller uavgjort og vi kan dermed øke til 5 poengs luke på dem. Wolves bør og skal vi slå! Det eneste litt dumme var at de tapte med 4 mål og da er vel sjansen for at de gjør en "ok" neste kamp litt større enn om de bare skulle tapt med f.eks. 1 mål. Mener Drillo hadde noe statistikk på slik. Samtidig er det vel samme for lag som vinner stort, neste kampen blir ikke like lett.

Tips:

Leeds - Wolves: 2-0
Palace - West Ham: 1-2
Spurs - Brighton: 1-1
Forest - Burnley: 3-0

auren

Drillo hadde vel også en statistikk i motsatt retning - det laget som får en brakseier (f.eks 4-0...) har en tendens til å komme ned på jorda. Palace er vriene og blir tøffe å ta for West Ham. Palace har uendelig rutine på å ikke ha noe særlig å spille for fra april og utover også.

Når det gjelder Tottenham så har vel alle (inkludert de selv?) gått og ventet på at det skal snu. På ett eller annet tidspunkt vinner de en fotballkmp igjen, men Brighton er ganske gode på å utnytte svakheter som Tottenham har vist i fleng over lang tid. Brighton har fire seire på siste fem og en høyst reell sjans på Europa League. Tror faktisk Tottenham kan gå på nok en smell. Jeg tror kommende helgs runde blir tidspunktet hvor vi kan si mer eller mindre takk for følget til de tre i bunnen.

Josch

West Hams store seier var litt flatterende. De var ikke fire mål bedre enn Wolves spillemessig. Kampen vippet lenge. Og Spurs var ikke blitt bedre med ny trener i den omgangen jeg så søndag. Forest kunne både tapt og vunnet. Men nå er Chris Wood tilbake.

Felles for de fire lagene som sloss mot nedrykk er at det blir få seire mot motstand med litt kvalitet. Det tror jeg fortsetter. Jeg tror to seire til holder for Leeds. Jeg synes nesten Tottenham nå er dårligere enn Wolves.

Asbjørn

Leeds Utd 🏴󠁧󠁢󠁥󠁮󠁧󠁿 got a very valuable win last night at Old Trafford.

With 3⃣6⃣ pts and -10 GD, they are likely only a few more points away from staying up.
For ⚪️ Leeds, the lowest point tally that gives them >90% chance to stay up is 4⃣0⃣ pts.
With 1-0-5 in last 6 games (3⃣9⃣ pts) their probability of relegation is 18%.

👉 Detailed analysis of who needs what in 🏴󠁧󠁢󠁥󠁮󠁧󠁿 EPL and 60+ other leagues available in our 🕹� Simulator

https://x.com/fmeetsdata/status/2044037018003378385?s=20
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

...grei statistikk mot topplagene, ja
#LUFC complete record v current top six this season.

Played: 12
Wins: 2
Draws: 5
Losses: 5
Points won: 11/36

30.55% of this season's points tally (so far) have come in games v the top six.
Pretty impressive and, aside Arsenal home and away, given the big boys some tough games.
https://x.com/marshyleeds/status/2044142022123049303?s=20
Tell me  Tell me

Dylan

Hallgeir *

Tottenham er åtte poeng bak Leeds med fem gjenstående kamper. Min påstand er at de aldri kommer til å innhente Leeds. De måtte nok ha vunnet mot Brighton. Vi er trygge, for vi kommer til å ta flere poeng på de resterende kampene.
Super Leeds since 1968

Asbjørn

Quote from: Hallgeir * on April 18, 2026, 20:48:10Tottenham er åtte poeng bak Leeds med fem gjenstående kamper. Min påstand er at de aldri kommer til å innhente Leeds. De måtte nok ha vunnet mot Brighton. Vi er trygge, for vi kommer til å ta flere poeng på de resterende kampene.
De må hente fem poeng på fire kamper - i tillegg til å slå oss i innbyrdes oppgjør.
Tre av de fem poengene kan de hente i kommende runde når de møter Wolves. For jeg er skeptisk til at vi henter noe/mye mot Bournemouth i midtuka.

Til gjengjeld bør vi klare tre mot Burnley i runden etter det. Det må altså Tottenham matche (de møter Villa borte).

Så ja, det ser lovende ut. Men jeg har ikke lagt bjørneskinnet ut for salg på Finn ennå...

PS! Ser at OPTA nå har oss på 0,27% nedrykkssannsynlighet :D
https://x.com/talkaboutlufcv2/status/2045574851381895211?s=20
Tell me  Tell me

Dylan

stian

Leedssupportere vet bedre enn å slå seg til ro med 0,27% sjans for nedrykk 😊

Men når det er både luft og flere lag mellom oss og nedrykk så skal det mye til for at vi blir hentet inn.

Med litt resultater med oss så kan vi nok mer eller mindre avgjøre ting ved å slå Burnley hjemme.

Eriksen55

Quote from: stian on April 18, 2026, 22:27:08Leedssupportere vet bedre enn å slå seg til ro med 0,27% sjans for nedrykk 😊

Men når det er både luft og flere lag mellom oss og nedrykk så skal det mye til for at vi blir hentet inn.

Med litt resultater med oss så kan vi nok mer eller mindre avgjøre ting ved å slå Burnley hjemme.

Det er avgjort. Vi taper aldri resten av kampene. Hva tyder på at både Spurs, West H og Forest plutselig skal vinne 3-4 av 6 kamper hver seg?

Bare å lene seg tilbake. Alt nå er bonus. Både i serie og cup. Farke har levert til terningkast 5

stian

Quote from: Eriksen55 on April 18, 2026, 23:06:15
Quote from: stian on April 18, 2026, 22:27:08Leedssupportere vet bedre enn å slå seg til ro med 0,27% sjans for nedrykk 😊

Det er avgjort. Vi taper aldri resten av kampene. Hva tyder på at både Spurs, West H og Forest plutselig skal vinne 3-4 av 6 kamper hver seg?

Bare å lene seg tilbake. Alt nå er bonus. Både i serie og cup. Farke har levert til terningkast 5

Og han har terningkast 6 innen rekkevidde. Hvis vi avslutter sesongen med et sted mellom 42 og 50 poeng, cupfinale og skalpene til bl.a Man Utd og Chelsea i beltet så har sesongen vært over all forventning.

Milou

Ikkje for å jinxe det, men eg er einig i Asbjørn sin post. Får å vere sikre må vi nok spele uavgjort borte mot anten Totten eller West Ham, eller ta minst 2-3 poeng i dei andre gjenverande kampane.

0.27% sjanse for å ikkje klare det høyres nokolunde riktig ut vi er meir eller mindre klare for ein sesong til i PL. Det betyr likevel at ca 1 av 400 ganger så klarer vi ikkje det, så eg vil heller ikkje skyte bjørnen før skinnet er solgt. Vi snakkar trass alt om klubben som spelte 13 bortekampar på rad i FA cupen, og der skjer kun ca 1 av 8000 gonger.

Reaney

Jeg er totalt uenig i at dette allerede er avgjort til fordel for oss. Vi sloss mot 3 giganter (les økonomi og Europa rennomme). Tottenham, fjorårets Europe League mestere, West Ham Europe Conference League mestere fra 2023, og Nottingham Forest, årets semifinalister i Europe League. Med andre ord. Disse lagenehar "muskler" og kan cup. Og det er cup vi snakker om når 5 kamper gjenstår av årets PL sesong. Så har også vi (les balløyas dårligste cuplag de siste 50 årene), vist uvante muskler i FA cupen inneværende sesong. Jeg tror som mange andre at vi har lite å fare med mot Bournemouth. De taper nesten aldri, og med semifinalen i FA cupen mot Chelsea bare dager senere, er det lite trolig med poeng i denne kampen for vår del. Men man kan jo håpe på ett poeng mot uavgjort spesialistene da. Taper vi mot Chelsea i semifinalen kan det også få negative følger i våre fire siste kamper. Samtidig er det stor mulighet for at Tottenham slår Villa inne i mellom sistnevntes to semifinaler i Europe League mot Forest. Håpet er at Forest også får problemer med Chelsea inne i mellom sin semifinale, men da spørs det om Chelsea er fullt fokusert på FA cup finale (det kan vi gjøre noe med), og om de har noe å spille for i PL. Gjør Tottenham jobben og slår oss kan det plutselig skille kun 2 poeng. Og hvordan står vi i forhold til Forest og West Ham da?. Da gjenstår Brighton (ett av to lag som har "filleristet" oss denne sesongen) og West Ham. Nei, på tradisjonelt Leeds vis (les. "som aldri gjør det enkelt for seg selv"), så er ingenting avgjort enda etter min mening.

leedslife

Må jo legges til her at Tottenham har ikke vunnet i ligaen i 2026. Vi er snart i Mai.
De så heller aldri ut til og vinne i går kveld selv om de ledet to ganger. Det var en uhyre svak gjennomføring.

Spurs bør ihvertfall vinne borte mot Wolves og Forest bør vinne idag mot Burnley hjemme på grunn av kampprogram i avslutningen.
Gjør de ikke det så er de fullstendig sjanseløse på og hente oss.

Tror fort Leeds tar 6-7 poeng til på de siste 5. Mest sannsynlig et defensivt estimat.
Siste 5 kamper i liagen har vi tatt 8 poeng og da fikk vi veldig dårlig betalt.

Tror også det er en stor fordel og spille avslutningen med klart minst press på seg.

Synes siste 5-6 kamper og har vist at Leeds vil sette et skikkelig stempel på sesongavslutningen.

Tror også Spurs vil virkelig mislike hvordan Leeds presser og gjennvinner når vi møter dem borte. Knapt sett en så "god" klubb så ukomfortable i det spillet.
Helt vilt.

Asbjørn

...både Farke og Isaac Johnson er inne på det her. Visst har Leeds 8 poeng å gå på til streken nå. Men to 'innbyrdes oppgjør' gjør at avstanden til noen lag kjapt kan reduseres med tre poeng ved evt tap.

...det positive er jo at vi ikke taper for tiden :)

Daniel Farke analysis shows Leeds United still have final Premier League survival step to take
Leeds United are within touching distance of safety - but are not quite there yet given a rare run-in feature

Leeds United have taken another big leap towards safety with yesterday's 3-0 win over Wolverhampton Wanderers. It's very close - but it's not quite job done just yet.

A total of 40 points - one more than Leeds currently have - would have been more than enough to secure Premier League safety in 90% of previous seasons. But in the words of Daniel Farke this is a 'special season' given the number of teams fighting against the drop zone.

Farke explained: "We have a special season where teams like Tottenham, which is normally ridiculous, are trying to chase us, and Nottingham Forest, who who playing in Europe and invested about £50million in the summer, are trying to chase us.

"And we have also bit the special situation that we play two of these teams, Tottenham and West Ham, that if you lose such a game, it means automatically they would win three points.

"So this makes the situation a bit special. So my attitude is that a lot is achieved, of course, but nothing is done yet."

So to face two of the four teams fighting to avoid 18th is both a blessing and a curse, as is the nature of a six-pointer. But Leeds will feel confident of being able to do the job after the results of recent weeks.

Tottenham Hotspur's draw with Brighton & Hove Albion - which signalled Wolves' relegation is delayed for now - means Leeds sit eight points clear with five games to go. The hope is that by the time Leeds travel to Spurs and West Ham they are out of sight and these are not 'six-pointers'

But as it stands, that is not the case just yet and it so it remains the case that Leeds still have a job to do, with Bournemouth away next up on Wednesday.

https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/daniel-farke-analysis-shows-leeds-33796519
Tell me  Tell me

Dylan

auren

Hvis vi da antar at vi taper både mot Spurs og West Ham og mot Bournemouth, men tar 3 poeng mot Burnley og 1 mot Brighton, da ender vi på 43 poeng.

Da må altså Spurs vinne 3 av de 4 siste kampene mot Wolves (b), Villa (b), Chelsea (b) og Everton (h). Wolves og Everton er jo på papiret mulig. Å vinne mot en av Villa og Chelsea kan være ekstremt tøft.

West Ham derimot må ha 11 poeng for å komme opp i 43:

Seier mot Palace på mandag, seier hjemme mot Everton, seier mot Leeds, uavgjort borte mot Brentford og Newcastle. Tap mot Arsenal hjemme.

Forest trenger 10 poeng for å ende på 43 poeng. Seier mot Burnely hjemme, uavgjort borte mot Sunderland, tap mot Chelsea borte, seier hjemme mot Newcastle, tap borte mot Man Utd og seier hjemme mot Bournemouth.

Hypotetisk sett kan alle 4 lagene ende på 43 poeng. Men det kommer selvsagt ikke til å skje. Jeg tror vi klarer oss med kun 2 poeng, hvis disse to poengene kommer mot West Ham og Spurs. Hvis ikke, må vi nok ha 3-4 poeng til.

auren

auren

Et annet litt "artig" scenario er hvis Leeds og West Ham står på likt antall poeng før siste kamp og Spurs er 3 poeng bak. Da er begge lag sikre på ny PL-kontrakt ved å spille uavgjort. Skulle dette syke scenarioet skje, håper jeg de spiller ballen frem og tilbake i 90+ minutter og vi blir vitne til tidenes kjedeligste fotballkamp.

auren

auren

Snakket med en Liverpool-fan tidligere i uken og han trodde ikke Spurs rykket ned fordi ryktene sa at City ville bli trukket 60 poeng. Har noen andre hørt dette ryktet? Nesten litt "synd" om dette skulle skje helt på tampen av sesongen når vi nå går mot trygg plass.

auren

Andersen

Dersom atte hvis ,! En kan jo bli svimmel av hva Leeds må kunne klare av poeng for å redde en ny sesong i PL . En ting er sikkert vi har satt oss i en mye bedre tabell situasjon denne sesongen , en sist gang vi rykket ned . Med seirene over Man U og Wolverhamton har vi et overtak på de lagene under oss. Tottenham klarte bare uavgjort mot Brighton i går , takket være vår kjære ex spiller Rutter som scoret utlignings målet for Brighton på overtid i 2 omg. Nottingham F og Burnley barker sammen i ettermiddag , skogvokterene har et tett kampprogram om dagen med europacup spill og kamper i PL . En del skader har de og et par andre usikre til dagens kamp. Håper Burnley kan stikke kjepper i hjulene til skogvokterene , tap for skogvokterene eller uavgjort hjelper jo oss en del .  :) MOT.

leedslife

Det interessante her er jo at lagene involvert under oss har gjort det bra i Europa siste to sesongene.
Spurs vant i fjor og kom til utslagsrunder denne sesongen. WH spilte vel kvartfinaler mot Leverkusen.
Forest spiller semifinaler mot Villa denne sesongen.

Spurs og WH fryktelig i ligaen forrige sesong og. WH ender på 43 poeng og tok vel 9 poeng siste 10 kamper.
Spurs tok bare 4 poeng på siste 10 kamper. 1 poeng på sesongens siste 5 kamper.
De endte altså på 38 poeng etter 38 spilte. La det synke inn. Det er altså 7 poeng opp dit for dem med 5 kamper igjen. Eksempelvis 2 seire og en uavgjort.
Det er jo en ubeskrivelig stor oppgave i det hele tatt og close på fjorårets poengsum for dem når man ser på historikk og trend over så lang tid.

Kan ikke se for meg under noen omstendigheter at de to lagene skal nærmest ta full pott på resterende kamper.
Problemene er langt større enn det og hva gjaldt kroppspråk og teknisk så det virkelig ikke bra ut for Spurs i går.

Er ikke usannsynlig at et lag kan finne noe form for håp, momentum og energi og karre seg over, men at tre så svake fotballag skal klare det ser jeg på som nærmest null sjans.

Og hvis disse klubbene plutselig tar full pott så er det jo sjanse for at Newcastle roter seg ned i direkte nedrykksstrid. De vinner jo ikke fotballkamper for tiden. Møter Arsenal og Brighton i de to neste også har de Forest og WH etterhverandre.

De er tre poeng bare over Leeds med knappe bedre målforskjell.

Asbjørn

Quote from: leedslife on April 19, 2026, 12:57:31Det interessante her er jo at lagene involvert under oss har gjort det bra i Europa siste to sesongene.
Spurs vant i fjor og kom til utslagsrunder denne sesongen. WH spilte vel kvartfinaler mot Leverkusen.

Spurs og WH fryktelig i ligaen forrige sesong og. WH ender på 43 poeng og tok vel 9 poeng siste 10 kamper.
De endte altså på 38 poeng etter 38 spilte. La det synke inn. Det er altså 7 poeng opp dit for dem med 5 kamper igjen. Eksempelvis 2 seire og en uavgjort.
Det er jo en ubeskrivelig stor oppgave i det hele tatt og close på fjorårets poengsum for dem når man ser på historikk og trend over så lang tid.

Kan ikke se for meg under noen omstendigheter at de to lagene skal nærmest ta full pott på resterende kamper.
Problemene er langt større enn det og hva gjaldt kroppspråk og teknisk så det virkelig ikke bra ut for Spurs i går.

Er ikke usannsynlig at et lag kan finne noe form for håp, momentum og energi og karre seg over, men at tre så svake fotballag skal klare det ser jeg på som nærmest null sjans.

Gode poenger alt sammen, og vi ligger veldig godt an.

Mht forrige sesong kunne jo disse lagene gi blanke i serien mot slutten, de ville ikke rykke ned uansett så da var det fullt fokus på Europa.

For noen av de vil det jo være ...risikabelt å tenke likedan i år. :o
Tell me  Tell me

Dylan

auren

Quote from: leedslife on April 19, 2026, 12:57:31Det interessante her er jo at lagene involvert under oss har gjort det bra i Europa siste to sesongene.

Godt innlegg, og du oppsummerer jo helt riktig også; vi har pt 0,27 % sjanse for å rykke ned. Det er før Forest og WH-kampene dog.

auren

Asbjørn

Vi har gjort det riiiimelig bra i serien siden Chelsea i desember!

20 games ago... this is table since we played Chelsea at home. Some turnaround. #LUFC

https://x.com/talkaboutlufcv2/status/2045775056173740360?s=20
Tell me  Tell me

Dylan

leedslife

Quote from: Asbjørn on April 19, 2026, 13:06:16

Gode poenger alt sammen, og vi ligger veldig godt an.

Mht forrige sesong kunne jo disse lagene gi blanke i serien mot slutten, de ville ikke rykke ned uansett så da var det fullt fokus på Europa.

For noen av de vil det jo være ...risikabelt å tenke likedan i år. :o

Jo, det er et godt poeng.
Men når det kommer til lagidrett har jeg tro på og gjennomføre på et så høyt fysisk og mentalt nivå som mulig.
Og vinne trumfer alt.
Ser De Zerbi sier at laget er godt nok til og vinne samtlige resterende kamper.
Det er jo ingenting i den performancen i går som viste tegn på at dette er et lag som har mot, ferdigheter, mentalitet eller system godt nok til og vinne resterende kamper.

Samme som at Leeds bør dra til Bmouth og gå for 3 poeng. Har liten tro på og hvile seg til kamp i semifinalen mot Chelsea.

I går for våres del. Back to back. Clean sheet. Må jo gi de en energi og tro på at de faktisk kan vinne samtlige kamper ut sesongen.
Ingenting over de siste 10 kamper for Leeds del som viser tegn på at vi bukker under.
Fryktelige dommeravgjørelser mot Sunderland og Palace og responderer bra i sistnevnte. Tar oss videre mot WH borte. En svært imponerende forestilling mot Manu som hadde hvilt seg i form i en måned. Som nevnt en tricky kamp mot Wolves som vi vinner ganske overbevisende. Ikke i form av spill på banen, men hvordan vi spiller momentumet i kampen og ikke minst forventningene rundt.
Tror det er to veldig gode muligheter for og hente med seg maksimalt både på Tirsdag og til Søndag.
Tirsdag er utvilsomt ekstremt tricky fordi man møter et teknisk og veldig godt drillet lag som også er i storform, men alikavel. Det er muligheter her.
Chelsea fremstår jo som et dukketheater. Det er jo knapt til og tro hvordan de ser ut.

Er jo også utrolig at en klubb med den tyngden i moderne tid som Chelsea  møter opp i en semifinale i FA cupen og er underlegne på trenerbenken for en klubb som nylig rykket opp.
Det er så man knapt tror det.

De burde tatt 3 seire mot dette Leeds laget. Om en uke kan de stå med 1 poeng i ligaen og utgang av cupen.
Og basert på de to kampene vi har spilt mot dem hadde det ikke vært noe og si på det.
Det er jo også noe man virkelig må la synke inn.