Sesongen 2025/26 Premier League

Started by GaryMac, April 21, 2025, 20:30:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Hallgeir *

Wolves er vel nå rykket ned matematisk. 15 poeng å spille for - 16 poeng bak West Ham.
Super Leeds since 1968

GaryMac

Quote from: stian on April 18, 2026, 22:27:08Leedssupportere vet bedre enn å slå seg til ro med 0,27% sjans for nedrykk 😊

Men når det er både luft og flere lag mellom oss og nedrykk så skal det mye til for at vi blir hentet inn.

Med litt resultater med oss så kan vi nok mer eller mindre avgjøre ting ved å slå Burnley hjemme.
Alle som har lært matematikk i livets harde Leeds-skole vet at 0.27% er sånn ca femti-femti.

GaryMac

Quote from: Hallgeir * on April 21, 2026, 19:21:12Wolves er vel nå rykket ned matematisk. 15 poeng å spille for - 16 poeng bak West Ham.
Det stemmer.
Rykker ned i samme runde som de møtte Leeds. Leste et sted at det samme fort kan skje med både Burnley og Tottenham - eller evt med WestHam i siste runde.

Josch

Quote from: GaryMac on April 21, 2026, 19:42:33
Quote from: Hallgeir * on April 21, 2026, 19:21:12Wolves er vel nå rykket ned matematisk. 15 poeng å spille for - 16 poeng bak West Ham.
Det stemmer.
Rykker ned i samme runde som de møtte Leeds. Leste et sted at det samme fort kan skje med både Burnley og Tottenham - eller evt med WestHam i siste runde.

Hadde smakt å sende Tottenham ned. De sendte oss ned i siste kamp i 2023 og jublet vilt.

Jeg tipper Burnley er fortapt neste helg etter Leeds-kampen.

West Ham ned er heller ikke dumt. London-lag det også.

Borge

Burnley er vel nede etter tapet idag
Borge

Asbjørn

Ja, hvis noen hadde kommet med ønsker foran sesongen, eller... ca i midten av november :o :o :o

Let's be honest

If someone said at start of the season...

• We'd get to 40 points with 4 games to spare
• Get to an FA Cup Semi Final for 1st time since 80's
• Beat Scum away for 1st time since 80's
• Longest unbeaten away run since 70's

You'd never have believed it #LUFC
https://x.com/Chr15PG/status/2047209941564272897?s=20
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

leedslife

Overrasker meg ikke hvis vi vinner cupen og går tett på 45-48 poeng.

Men fortsatt en stor, stor jobb i sommer på overgangsmarkedet.

Tar du vekk energien og momentumet i denne gruppen/prosjektet så er det fortsatt åpenbare mangler i kvalitet.
Rodon, Ampadu, Stach, DCL skal levere som de har gjort på sesong 2 er utfordrende med mindre man får maksimalt ut av vinduet.

Vanskeligste delen er og gjenskape samme soliditet og jevnt nivå sesong 2 og 3.
Vi har jo egentlig spilt en hel sesong uten svake kollektive perioder.

Resultatene gikk mot oss noen uker i høst mens tallene var veldig bra. Vi har fått noen skreller mot Arsenal og Brighton. Ellers har vi jo vært fult på høyde og vel så det med samtlige.
Underscorer fortastt xg tabellen bigtime. Oppe på rundt 9 plass nå i klynga med Brentford, Bmouth, Brighton etc. Stort sett vært her hele sesongen.
Dette er også lag vi må outsmarte til sommeren skal vi close gapet.

Her leverte jo klubben til terningkast 1 sist vi var oppe mellom 1,2 og 3 sesong i PL.
Heldigvis så virker det som det over en lang tid er en rød tråd over hvlket caser vi ønsker inn. Har på følelsen at vi kan se et veldig produktivt og godt tranfervindu denne sommeren.

Kato

Quote from: leedslife on April 23, 2026, 10:07:17Overrasker meg ikke hvis vi vinner cupen og går tett på 45-48 poeng.

Men fortsatt en stor, stor jobb i sommer på overgangsmarkedet.

Tar du vekk energien og momentumet i denne gruppen/prosjektet så er det fortsatt åpenbare mangler i kvalitet.
Rodon, Ampadu, Stach, DCL skal levere som de har gjort på sesong 2 er utfordrende med mindre man får maksimalt ut av vinduet.

Vanskeligste delen er og gjenskape samme soliditet og jevnt nivå sesong 2 og 3.
Vi har jo egentlig spilt en hel sesong uten svake kollektive perioder.

Resultatene gikk mot oss noen uker i høst mens tallene var veldig bra. Vi har fått noen skreller mot Arsenal og Brighton. Ellers har vi jo vært fult på høyde og vel så det med samtlige.
Underscorer fortastt xg tabellen bigtime. Oppe på rundt 9 plass nå i klynga med Brentford, Bmouth, Brighton etc. Stort sett vært her hele sesongen.
Dette er også lag vi må outsmarte til sommeren skal vi close gapet.

Her leverte jo klubben til terningkast 1 sist vi var oppe mellom 1,2 og 3 sesong i PL.
Heldigvis så virker det som det over en lang tid er en rød tråd over hvlket caser vi ønsker inn. Har på følelsen at vi kan se et veldig produktivt og godt tranfervindu denne sommeren.

1. Darlow bør fortsatt være en pålitelig back-up. Gjør et nytt forsøk på kjøp av førstekeeeper. Trafford er som vanlig mitt ønske.

2. Erstatt Bornauw med en stopper som gir enda bedre dekning der. Jeg syns Mavropanos har levert godt for West Ham. Kjøp han om de går ned.

3. Justin gir stor fleksibilitet på backplassene. Kanskje vi ikke trenger noe nytt der.

4. Sentralt/tier ville jeg gradert opp med Joao Gomes fra Wolves. Syns det er en god spiller. Eller Tyler Dibling fra Everton. Har fått lite tillit i år, og har et voldsomt potensiale.

5. På kant hadde jeg hentet Jack Clarke om Ipswich ikke rykker opp.

6. Så er det til slutt behov for en back-up for DCL. Her hadde jeg gått for Igor Jesus om Forest havner i sumpa.

leedslife

Egentlig veldig enig i alle der.
Ellers hadde Hackney vært en prioritet for meg, men det er jo ikke akkurat sentralt det brenner mest.

Keeperplassen er jo åpenbar.
Fra kampene så synes jeg også at Leeds har vært sårbare ut av posession når Strujik har stått ute denne sesongen.
Synes heller ikke Justin som venstreback har vært noe godt alternativ når Gudmundsson har vært ute.
Her må klubben prioritere.
Selv om Nmecha har vært bra så mangler vi en vesentlig brodd i spillet når DCL har vært ute.
Her må klubben prioritere.

Personlig synes jeg fortsatt vi er short hva gjelder kvalitet på den tredje sentrale midtbaneposisjonen.
Også kunne jeg tenkt meg som alle andre inn en spiller med litt andre offensive kvaliteter bak/rundt DCL.

Trafford ville jo vært en signering som gav et skikkelig signal.
Jeg blir ikke overrasket om klubben drar opp 1-2 slike i sommer.

Litt for mye rykter mot JSL, Muniz, Wilson som peker i de retninger.

HåvardK

Quote from: leedslife on April 23, 2026, 11:24:07Egentlig veldig enig i alle der.
Ellers hadde Hackney vært en prioritet for meg, men det er jo ikke akkurat sentralt det brenner mest.

Fra kampene så synes jeg også at Leeds har vært sårbare ut av posession når Strujik har stått ute denne sesongen.
Synes heller ikke Justin som venstreback har vært noe godt alternativ når Gudmundsson har vært ute.

Enig i at vi trenger backup her. Møller-Wolfe er jo benket på Wolves, som rykker ned. Tipper Farke er i stand til å få ut hans potensiale, og han kan vel ikke koste all verden?

asbfjell

Noen her som har sett noe særlig av Leo Scienza i Southampton? Han kan opptre både som kantspiller og som tier. Scienza er en 27 år gammel brasiliansk stadsborger som spilte flere sesonger i Tyskland før han kom til Southamton sist september.

Informerte kilder i og rundt Southampton påstår at Farke skal være interessert i å hente Scienza til Leeds.

GaryMac

Jeg holder med Tromsø i den norske serien - et lag som spiller med tre midtstoppere, slik vi også har gjort de siste månedene. Men der vi i Leeds bruker to backer (defensive spillere) på sidene, så har Tromsø så gode stoppere (i norsk sammenheng) at de kan bruke spillere med i hovedsak offensive kvaliteter på kantene, og nærmest spiller en slags 3-2-3-2 formasjon.
Mens i Leeds havner vi ofte i en 5-2-3 eller 5-4-1 som gir oss for lite offensiv kraft.
Så kanskje kan økt kvalitet på stopperplass løse noen av våre offensive utfordringer?

leedslife

Quote from: asbfjell on April 23, 2026, 16:38:14Noen her som har sett noe særlig av Leo Scienza i Southampton? Han kan opptre både som kantspiller og som tier. Scienza er en 27 år gammel brasiliansk stadsborger som spilte flere sesonger i Tyskland før han kom til Southamton sist september.

Informerte kilder i og rundt Southampton påstår at Farke skal være interessert i å hente Scienza til Leeds.
Hvis det er han vingen de mønstret på venstrekant mot Arsenal så virket han veldig lovende. Ikke redd for og utfordre 1 v 1 og var etter mitt syn sammen med Fellows de to spillerne Arsenal virkelig ikke klarte og håndtere i den kampen.

leedslife

Quote from: HåvardK on April 23, 2026, 15:37:15
Quote from: leedslife on April 23, 2026, 11:24:07Egentlig veldig enig i alle der.

Enig i at vi trenger backup her. Møller-Wolfe er jo benket på Wolves, som rykker ned. Tipper Farke er i stand til å få ut hans potensiale, og han kan vel ikke koste all verden?
Han eller Bueno som de brukte mot oss. Noe klønete i straffesituasjonen, men synes han ser veldig solid ut.

Hallgeir *

Super Leeds since 1968

Asbjørn

Quote from: Hallgeir * on April 23, 2026, 17:12:07Nå er de desperate i Tottenham.  :)

https://www.vg.no/sport/i/Rj1yrx/tottenham-krisen-naa-soeker-klubben-etter-psykolog

I det norske magasinet kjører de en variant med det som kan være positivt med et nedrykk. :) 
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan