Sesongen 2025/26 Premier League

Started by GaryMac, April 21, 2025, 20:30:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 7 Guests are viewing this topic.

Josch

Enig i alt som skrives av Auren her. (forrige innlegg)

Hittil har Leeds scoret 47 mål på 35 kamper.
Det er fullt på høyde med lag oppover på tabellen, f.eks likt med Aston Villa på 5. plass. Vi har ikke den utpregede målmasikinen men DCL og flere har meldt seg på med ulike typer mål.

Vi var jo urolige for hvem som skulle score målene. God fysikk inne i motstander feltet har vært viktig ved corner og Ampadus innkast. Klabb og babb i målfeltet har ofte gitt mål.  Denne detaljen (fysikken i boksen) må vi nok tilskrive Farkes strategi.

leedslife

Sunderland har jo fått skryt fra sommeren og gjennom hele sesongen. Er godt og se at Leeds får dele litt av den samme scenen nå. Signeringene er jo en ting, men mest overrasket over at to nyopprykkede lag treffer såpass godt på trenden i divisjonen over.
Synes det er mye likheter mellom oss. Inntrykket er at Leeds kanskje har gjort det litt mer nøkternt enn Sunderland, men totaliteten er ganske lik.

Også interessant og fort det snur. Forrige gang vi var oppe var Leicester en modell vi og flere andre nyopprykkede lag så etter. Både hva gjaldt rekruttering og spillsystem. Idag er det kanskje Brentford som har vært den største referansen for klubber som oss og Sunderland.

Blir ikke overraket om neste viktige referanseklubb blir Leeds.

Det er en lang og kronglete vei fortsatt, men 3 utrolig solide sesonger er et godt fundament.

Også helt enig med aurens post på forrige side vedr rangeringer.
Stach er nok spillemessig 10 av 10 for meg og den viktigste, men man må ta med overgangssummen her. Den er ikke ubetydelig historisk i Leeds sammenheng.

Jeg tror og håper man vil se 2-3 i den størrelseordren til sommeren og overganger fra 20 til 35 kommer med et helt annet press.
Er flere draktnummer i Leeds som veier tungt, men 1,4 og 9 mener jeg er posisjoner som kommer med en voldsomt vekt.

Ampadu og DCL har jo vært profiler som har passet perfekt her. 1 har vært et problem over mange år. en 7/10 eller Pablo-rollen om du vil,  kommer også med en stor merkelapp med erfaring, kvalitet, karakter etc.
Ballkvalitet og fotballiq koster voldsomt med penger i dagens marked.

McAtee som har en fantastisk bakgrunn og gjorde et ordentlig godt mesterkap forrige sommer, men fortsatt ikke satt noe merke på PL kostet vel 30mill.
Det kan jo fortelle oss at vi bør sette oss på ryanair mot destinasjon Tyskland til sommeren.

til GaryMacs post;

Jeg hadde shiftet ut disse;

Meslier, Byram, Woeber, Bornauw, Strujik, Ramazani, Gelhard, Tanaka, Piroe, Gnonto og sett på muligheter for James og Harrison.

Setter Strujik høyt, men det må være et altfor godt regnestykke for klubben.
Gnonto ønsker jeg rett og slett et annet miljø. Jeg tror fortsatt det bor en veldig, veldig god fotballspiller der hvis han kan være mainman og er i et system som passer han. Usikker på James - fantastisk god i CC, men basert på det jeg har sett fra han i PL så synes jeg han reduseres voldsomt.

De andre tror jeg vi kan ersatte med ganske mye bedre kvalitet tar man utgangspunkt i posisjonen vi har kommet oss i.

Ny kontrakt til Gruev. Du vil få nok av kamper neste sesongene der du trenger en slik profil. Aldri noe sutring. Tilpasningsdyktig og gir deg alltid en solid 6 av 10. Så ærlig du kan få det. Undervurdert i posession, venstrebent og selv om han har sine utfordringer med intensitet og tempo spesielt når de antatt beste lagene "klikker", så er det alltid et stort behov for slike i et kollektiv. Sterkt fotballhode. Akkurat som faren.

GaryMac

Har vel skrevet det før, men et lag bør ha inn minst 4-5 spillere hver sesong, nær sagt uansett hvor gode man har vært foregående sesong.
Vi bør ha minst 20 spillere i stallen som er aktuelle for start-elleveren og i moderne fotball bytter spillere gjerne klubb etter 3-5 år. Si ett snitt på 4 år, så er det i grunn ganske grei matematikk at man bytter ut rundt 20 spillere over en 5-års periode.
For vår del - i sommer - er ny keeper udiskutabelt. 3-valget Meslier forsvinner, og vi bør ha ny førstekeeper.
En stopper må inn hvis vi fortsatt skal spille med tre stoppere. Bør være en reell konkurrent til Rodon eller Strujik - eller helst en som går rett inn selv om både Rodon og Strujik fortsetter.
En høyre kant - slik at vi kan spille med tre stoppere og to  offensive kanter mot de antatt svakere lagene, og ikke med tre stoppere og to backer slik vi gjør i dag. Avhenger selvsagt av at vi også har gode nok stoppere.
En ny tier - som vi har manglet i årevis. Og en reell utfordrer til DCL på topp.
Hvem skal ut?
Meslier, Byram, Bornauw, Piroe (ikke gode nok) Harrison, Ramazani og et par andre som er på utlån. I verste fall James (Skadeutsatt) og Gnonto/Strujik - vi må få til noen salg for å balansere FFP.

Asbjørn

This is the best Premier League relegation battle of all time. Two of the teams in it with title race form... 😂

https://x.com/nocontextfm1/status/2051594306251616721?s=20
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

Quote from: Asbjørn on April 24, 2026, 17:16:23Tre kamper spilt siden forrige sammenligning.
For tre kamper siden ledet Bielsa med 12 poeng, nå er det nede i sju poeng. Ellers holder stadig nedrykkssesongen vår seg over streken, såvidt.
Bielsa Leeds 2020/21      34 kamper  14-5-15      50-52    47 poeng    11.plass
Farke Leeds 2025/26      34 kamper  9-13-12      44-51    40 poeng    15.plass
Bielsa Leeds 2021/22      34 kamper  8-10-16      38-71    34 poeng    16.plass
Div. Leeds 2022/23          34 kamper  7-9-18      43-67    30 poeng    17.plass
Farke Norwich 2019/20    34 kamper  5-6-23      26-63    21 poeng    20.plass
Farke Norwich 2021/22    34 kamper  5-6-23      22-72    21 poeng    20.plass

Vi nærmer oss innspurten så her må det oppdateres:
Bielsa Leeds 2020/21      35 kamper  15-5-15      53-53    50 poeng    10.plass
Farke Leeds 2025/26      35 kamper  10-13-12      47-52    43 poeng    14.plass
Bielsa Leeds 2021/22      35 kamper  8-10-17      38-75    34 poeng    18.plass
Div. Leeds 2022/23          35 kamper  7-9-19      44-69    30 poeng    19.plass
Farke Norwich 2019/20    35 kamper  5-6-24      26-67    21 poeng    20.plass
Farke Norwich 2021/22    35 kamper  5-6-24      22-74    21 poeng    20.plass
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan