Ny spiller: Anton Stach

Started by Kato, July 22, 2025, 09:20:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Kato

Stach bekreftet fra Hoffenheim. 6 feet er første melding.

Reaney

Kato

Leeds United are delighted to announce Anton Stach has joined the club on a permanent deal from TSG Hoffenheim, subject to international clearance and a work permit.

The 26-year-old has signed a four-year contract at Elland Road and now becomes the sixth summer addition for Daniel Farke's side, as preparations continue for a return to the Premier League.

Stach brings experience and further quality to the midfield areas after playing in the Bundesliga for the last five years. His time at the top-level in Germany was spent with Mainz 05 and TSG Hoffenheim and he previously won promotion from 2. Bundesliga with Greuther Furth.

Standing at 6ft 4' in height, our latest addition has made over 250 career appearances in all competitions and brings further versatility to the team, having operated in both midfield and defence when required.

With two senior caps for his nation Germany to his name, Stach's international experience previously saw him play alongside fellow summer arrival Lukas Nmecha in the UEFA European Under-21 Championship final in 2021, winning 1-0 against Portugal to lift the trophy!

A commanding presence in both boxes and in the centre of the pitch, he brings a goal-threat having netted 26 times in his career so far.

Last season, Stach played six matches in the 2024/25 Europa League campaign for Hoffenheim and he scored against eventual champions Tottenham Hotspur, furthering his abilities at the highest levels of the game.

Everyone at the club welcomes Anton to Elland Road and we look forward to seeing him in action for the Whites.

auren

Endelig! Velkommen Anton! 🤍💛💙

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

stian

Da er vel midtbanen ferdig handlet, i alle fall for innkommende transfers. Gleder meg til å se Stach spille, vet absolutt ingenting om ham fra før.

Nok en spiller hvor «commanding presence» er beskrivelsen. Nå begynner det å bli mye trøkk i sentrallinja! Vi blir forhåpentligvis vanskelig å ha med å gjøre på både offensive og defensive dødballer. Det er nok et godt sted å starte for et nyopprykket lag.

Killa

Har en merkelig følelse av at dette er et skikkelig scoop som det vil snakkes mye om i ettertid... Prove me right Anton!!

Kato

Foreløpig:

Darlow
Bogle - Rodon - Bijol - Gudmundsson
Longstaff - Ampadu - Stach
James - Nmecha - Gnonto

Subs:
Meslier, Borneauw, Struijk, Byram, Gruev, Harrison, Piroe, Aaronson, Joseph.

Killa

Quote from: Kato on July 22, 2025, 11:04:14Foreløpig:

Darlow
James - Nmecha - Gnonto

Subs:

Tanaka...?

Kato

Quote from: Killa on July 22, 2025, 11:05:02

Darlow
James - Nmecha - Gnonto

Subs:

Tanaka...?

Noen blir alltid borte. Tanaka og Ramazani på benk for Joseph og Gruev. Man ser tydelig at det mangler en spiss og keeper i dette.

Killa

Quote from: Kato on July 22, 2025, 11:06:02
Quote from: Killa on July 22, 2025, 11:05:02

Darlow
James - Nmecha - Gnonto

Subs:

Tanaka...?

Noen blir alltid borte. Tanaka og Ramazani på benk for Joseph og Gruev. Man ser tydelig at det mangler en spiss og keeper i dette.

Enig med deg Kato. Og i tillegg er jo ikke Solomon erstattet... ennå.

Eriksen55

Darlow
James - Nmecha - Gnonto

Subs:

Satser på at det blir 3 Brasilianere inn på de 3 plassene som mangler!

Håper stopperparet blir slik - Rodon oppskrytt .

Blir noe salg pga ffp

Harrison ønsker jeg ikke i Leeds. Utelukkende pga kvalitet!

Ny
Bogle - Ampadu - Bijol - Gudmundsson
Longstaff - Stach - Tanaka
Ny - Ny - Gnonto

Subs:
Darlow,Rodon, Borneauw, Schmidt,Aaronson, James, Ramazani, Piroe, Nmecha

Byram, Gruev

Selges: Meslier, Strujik og Joseph
Harrison (Forhåpentligvis)

Asbjørn

Det eg innser mht PSR-salg så begynner Struijk å ligge tynt an
Ham kan vi få en del for, og det er stor PSR-oppside ved å selge ham (skjønt han har to år igjen av kontrakten).

Men ja, vi har plenty med midtbanespillere nå, men både Ampadu og Stach har spilt i midtforsvaret, så de er også midtstopper-cover.
Altså er Struijk en som kan selges.

Liker det egentlig ikke, men skal vi ha inn de vi skal ha inn (innenfor PSR) så må nok noen ut.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

stian

Quote from: Asbjørn on July 22, 2025, 11:32:14Det eg innser mht PSR-salg så begynner Struijk å ligge tynt an
Ham kan vi få en del for, og det er stor PSR-oppside ved å selge ham (skjønt han har to år igjen av kontrakten).

Men ja, vi har plenty med midtbanespillere nå, men både Ampadu og Stach har spilt i midtforsvaret, så de er også midtstopper-cover.
Altså er Struijk en som kan selges.

Liker det egentlig ikke, men skal vi ha inn de vi skal ha inn (innenfor PSR) så må nok noen ut.

Dette er nok et veldig nærliggende resonnement for klubben. Synd, men smart.

Hvis det lar seg gjøre økonomisk ville jeg ventet til januar av hensyn til den sportslige risikoen. Vi vet jo ikke om de nyinnkjøpte slår til, og prisen vi får for Struijk blir neppe ekstremt mye lavere all den tid det kan være klubber som er desperate i januarvinduet.

GeirO

Synes aldri Ampadu har imponert på midtbanen (eller lenge siden). Så jeg rangerer Stach, Longstaff og Tanaka foran Ampadu.
MOT

Reaney

Vi trenger vel en kaptein som spiller fast?

Killa

Quote from: Reaney on July 22, 2025, 14:15:22Vi trenger vel en kaptein som spiller fast?

Det trenger vi Reaney - helt enig. Men hvis den midtbanetrioen nevnt over skal spille - så må Ampadu ned i midtforsvaret i så fall. Kan jo være en god løsning det - sammen med Bijol da i så fall. Da havner Rodon på benken i et 4-3-3 system..?

peacock

Quote from: Killa on July 22, 2025, 14:37:57
Quote from: Reaney on July 22, 2025, 14:15:22Vi trenger vel en kaptein som spiller fast?

Det trenger vi Reaney - helt enig. Men hvis den midtbanetrioen nevnt over skal spille - så må Ampadu ned i midtforsvaret i så fall. Kan jo være en god løsning det - sammen med Bijol da i så fall. Da havner Rodon på benken i et 4-3-3 system..?

Det tviler jeg sterkt på. Vi har ikke hamstret stoppere for at Ampadu skal spille der. Og, Rodon skal selvsagt spille!
Men, nå beveger vi oss utenfor trådens tema.

Dennis

Jeg liker rekrutteringen så langt, med det åpenbare forbehold om at jeg ikke har sett fryktelig mye fotball med flere av disse. Har lenge ropt om flere ledertyper, ettersom spillerne har sett skjelvne ut når Ampadu er skadd, og det har jeg fått. Stach ser slik ut, Bijol, Longstaff likeså.

Fysikk bryter med Farkes stil i CC, men ikke med hva han uttalte seg om tidligere i sommer. Jeg liker det godt. Dødballer kan bli en nøkkel og selv om det ikke er noen målestokk i det hele tatt, var det tydelig hvor dominante Struijk og Bijol så ut i siste treningskamp.

Er det forflytningsevne på Stach, kan dette være en skikkelig god signering. Gleder meg til å se de litt utradisjonelle taklingene hans med høyrebeinet på 'vante' PL-spillere.

Dirty Leeds? 8)
Marching on together!

Asbjørn

Tell me  Tell me

Dylan

Hallgeir *

Solid kamp av Stach. Ser ut som et bra kjøp.
Super Leeds since 1968

Asbjørn

Anton Stach has made more Key Passes (7) than any other player in the Premier League this season.

#LUFC |
@lufc

https://x.com/WhoScored/status/1960333408271507518
Tell me  Tell me

Dylan

peacock

Håper Farke forsøker å spille ham inn i Ampadus dype rolle i kveld. Tror ikke Gruev er svaret der mot Newcastle.

Asbjørn

...vet ikke hvor mange som har merket det, men Stach sine instagramposter før kamp er ...legendariske. Dagens:
Tell me  Tell me

Dylan