Analyse så langt av stallen 2025

Started by SupALeedS, July 30, 2025, 22:20:35

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

SupALeedS

Med ca 1 måned igjen av sommervinduet :

Så har vi altså styrket keeper posisjon, som var meget viktig i mine øyne. Perri blir vår nye første keeper. Vi selger nok en av våre 3 gjenværende keepere tror jeg. Tipper det er Meslier som blir solgt videre. Da sitter vi igjen med Lucas Perri og Karl Darlow som keepere i årets sesong. Terningkast 5

Forsvar:

Inn har vi fått vår slovenske venn Bijol, ser ut som en solid stopper med bra duell kraft, spent på hurtigheten, men rodon har han ved siden av seg. Tror disse 2 blir vårt faste stopper par. I back up har vi Struijk, og Bournshauw samt Ampadu som også kan figurere på stopper plass. Backer i år, blir det fort Bogle og Gudmundsson , Schmidt slippes trolig, derfor står vi kanskje litt tynne i denne posisjon. James Justin linkes inn, og kan være fornuftig. Byram er også en cover og fin å sette inn. Terningkast 4

Midtbane:

Vår sterkeste lagdel spør du meg, styrket kraftig i sommer vinduet, Stach kommer inn å tilføyer litt annen duell kraft enn hva vi har vært vant til fra før av. Longstaff inn med masse Pl erfaring er også nyttig.
Ampadu , tanaka skal også kjempe om plasser her. Terningskast : 5

Vinger:

Jack Harrisson - tilbake fra lån, blir han? Selges han? Nytt utlån? Hvem veit. Erfaring, og kan figurere som cover i mine øyne, om han har motivasjonen som trengs. Gnonto sett frisk ut i oppkjøringen, James kan fortsette sin fine sesong fra i fjor , så blir han nok en start spiller. Ramazzani mener jeg også bør få tillit da han har x factor i seg. Vi bør nok handle en ny kant spiller før vinduet stenger. Terningkast : 3

Offensiv midt: Brendan Aaronsen eller Piroe tror jeg fort kan kjempe om denne plassen om vi ikke skal spille med 3 sentrale da, en dyp og 2 indre løpere. Når skal Hernandez egentlig erstattes? Terningkast: 2

Spiss: Lukas Nmencha - ny, men skade plaget, ikke kjempe god statistikk å vise til. I pre season så ser han ut som en god press spiller, men det stopper litt med det. Vi MÅ ha en solid spiss skal vi overleve i Pl. Terningkast: 2

Oppsummert:

En venstre back - cover for Gudmundsson
En solid 10'er - bedre enn hva vi har
En solid kant spiller- bedre enn hva vi har
En solid spiss- som kan score 10-15 mål

19'dager til match, får vi på plass dette?

Mitt tips til start pt.

Perri

Bogle  rodon struijk Gudmundsson

Ampadu

James    Stach     Takaka  Gnonto

Piroe

Alex

stian

Deler langt på vei dine vurderinger av styrker/svakheter. Det er tydelig hva vi gjør og hva som har vært strategien: Bygge laget «bakfra» med fysikk og duellstyrke. Vi skal bli tunge å bryte ned med den midtbanen og midtforsvaret vi har, og det bør være mulig å bli rimelig robuste på defensiv dødball.

Fremover er det spedt. Det er ikke det at vi ikke har styrket oss, men vi er klart svekket. Solomon er borte, Bamford skal ut og Joseph virker uaktuell som alternativ. Nmecha har jeg tro på, men med skadehistorikken så er han en som må bygges møysommelig opp. Rovdrift på ham tror jeg er meningsløst både på kort og lang sikt.

Vi kommer jo til å få inn flere offensive spillere, men så skal det jo bygges relasjoner over litt tid før det virkelig klikker. Håper Underwood & co har noen kort på hånda som de ikke har vist enda - ving og spiss som kan signeres i det «skjulte» uten at vi får en langtrukken kabal-affære som med Paixao og alle top targets vi forsøkte på sist vi var i PL. Det gjør kanskje noe med tryggheten i resten av stallen å vite i preseason at vi kan være slagkraftige når det sparker i gang. En toppsignering på ving kan kanskje være avgjørende for å overbevise en god spiss om prosjektet, og vice versa.

Hawley

Quote from: SupALeedS on July 30, 2025, 22:20:35Med ca 1 måned igjen av sommervinduet :

Så har vi altså styrket keeper posisjon, som var meget viktig i mine øyne. Perri blir vår nye første keeper. Vi selger nok en av våre 3 gjenværende keepere tror jeg. Tipper det er Meslier som blir solgt videre. Da sitter vi igjen med Lucas Perri og Karl Darlow som keepere i årets sesong. Terningkast 5

Forsvar:

Inn har vi fått vår slovenske venn Bijol, ser ut som en solid stopper med bra duell kraft, spent på hurtigheten, men rodon har han ved siden av seg. Tror disse 2 blir vårt faste stopper par. I back up har vi Struijk, og Bournshauw samt Ampadu som også kan figurere på stopper plass. Backer i år, blir det fort Bogle og Gudmundsson , Schmidt slippes trolig, derfor står vi kanskje litt tynne i denne posisjon. James Justin linkes inn, og kan være fornuftig. Byram er også en cover og fin å sette inn. Terningkast 4

Midtbane:

Vår sterkeste lagdel spør du meg, styrket kraftig i sommer vinduet, Stach kommer inn å tilføyer litt annen duell kraft enn hva vi har vært vant til fra før av. Longstaff inn med masse Pl erfaring er også nyttig.
Ampadu , tanaka skal også kjempe om plasser her. Terningskast : 5

Vinger:

Jack Harrisson - tilbake fra lån, blir han? Selges han? Nytt utlån? Hvem veit. Erfaring, og kan figurere som cover i mine øyne, om han har motivasjonen som trengs. Gnonto sett frisk ut i oppkjøringen, James kan fortsette sin fine sesong fra i fjor , så blir han nok en start spiller. Ramazzani mener jeg også bør få tillit da han har x factor i seg. Vi bør nok handle en ny kant spiller før vinduet stenger. Terningkast : 3

Offensiv midt: Brendan Aaronsen eller Piroe tror jeg fort kan kjempe om denne plassen om vi ikke skal spille med 3 sentrale da, en dyp og 2 indre løpere. Når skal Hernandez egentlig erstattes? Terningkast: 2

Spiss: Lukas Nmencha - ny, men skade plaget, ikke kjempe god statistikk å vise til. I pre season så ser han ut som en god press spiller, men det stopper litt med det. Vi MÅ ha en solid spiss skal vi overleve i Pl. Terningkast: 2

Oppsummert:

En venstre back - cover for Gudmundsson
En solid 10'er - bedre enn hva vi har
En solid kant spiller- bedre enn hva vi har
En solid spiss- som kan score 10-15 mål

19'dager til match, får vi på plass dette?

Mitt tips til start pt.

Perri

Bogle  rodon struijk Gudmundsson

Ampadu

James    Stach     Takaka  Gnonto

Piroe

Her har du vel glemt Bijol og Longstaff?? Ser ingen grunn til at de ikke skal starte.

SupALeedS

Bijol er suspendert til første kamp. Midtbanen så blir det spennende å se hva Farke gjør. Vi har jo ikke plass til alle samtidig, hvem skal sitte på benk? Ampadu? Stach? Tanaka? Longstaff? Gruev antar jeg er på benk.
Alex

Cannavaro

Quote from: SupALeedS on July 31, 2025, 09:19:38Bijol er suspendert til første kamp. Midtbanen så blir det spennende å se hva Farke gjør. Vi har jo ikke plass til alle samtidig, hvem skal sitte på benk? Ampadu? Stach? Tanaka? Longstaff? Gruev antar jeg er på benk.
Jeg er litt uvitende vedr. Bijol`s suspensjon ???  Hva er grunnen til det ?
MFLU - Miracles For Leeds United

Asbjørn

Quote from: Cannavaro on July 31, 2025, 09:45:36
Quote from: SupALeedS on July 31, 2025, 09:19:38Bijol er suspendert til første kamp. Midtbanen så blir det spennende å se hva Farke gjør. Vi har jo ikke plass til alle samtidig, hvem skal sitte på benk? Ampadu? Stach? Tanaka? Longstaff? Gruev antar jeg er på benk.
Jeg er litt uvitende vedr. Bijol`s suspensjon ???  Hva er grunnen til det ?

Hans røde kort (to gule) fra siste runde i Serie A overføres til Premier League (ikke akkurat slikt som har skjedd før) :o

AI tror det handler om FIFAs samkjøring av regler...

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

Første kamp er Everton. I likhet med oss er stallen deres langtfra komplett pr dato. Visstnok har de veldig få i stallen akkurat nå.

Jeg tror altså ikke dette er en kamp vi går til med 4-3-3. Da heller å satse på forrige sesongs formel.

Perri - Bogle, Rodon, Ampadu, Gudmundsson
Stach, Longstaff
James, Tanaka, Gnonto
Piroe

Kanskje vil Aaronson være 10'er, kanskje vil Struijk spille og Ampadu dermed flytte Longstaff lenger frem på midten i akkurat denne kampen?

Flere Championship-spisser har tatt nivået. Jeg har et håp om at Piroe vil score en del mål også denne sesongen. Men han bør nok ikke satses på som hovedspissen vår.

Vi MÅ ha inn en ekstra spiss, det er der pengene må brukes. Vi trenger også kant-alternativer men jeg er også tilfreds med en Solomon inn der. Men da må vi også ha en 10'er-type som kan SKAPE.
Og vi trenger alternativer på back.

En del av disse kan komme mot slutten av vinduet når flere pleier å være tilgjengelige. To kan godt være på lån (det er vel kvoten også i Premier Leeague?), det frigjør at vi kan bruke mer på de andre posisjonene.
Tell me  Tell me

Dylan

Cerberos67

Quote from: Asbjørn on July 31, 2025, 10:20:42Første kamp er Everton. I likhet med oss er stallen deres langtfra komplett pr dato. Visstnok har de veldig få i stallen akkurat nå.

Jeg tror altså ikke dette er en kamp vi går til med 4-3-3. Da heller å satse på forrige sesongs formel.

Perri - Bogle, Ampadu, Gudmundsson
Stach, Longstaff
James, Tanaka, Gnonto
Piroe

Kanskje vil Aaronson være 10'er, kanskje vil Struijk spille og Ampadu dermed flytte Longstaff lenger frem på midten i akkurat denne kampen?

Flere Championship-spisser har tatt nivået. Jeg har et håp om at Piroe vil score en del mål også denne sesongen. Men han bør nok ikke satses på som hovedspissen vår.

Vi MÅ ha inn en ekstra spiss, det er der pengene må brukes. Vi trenger også kant-alternativer men jeg er også tilfreds med en Solomon inn der. Men da må vi også ha en 10'er-type som kan SKAPE.
Og vi trenger alternativer på back.

En del av disse kan komme mot slutten av vinduet når flere pleier å være tilgjengelige. To kan godt være på lån (det er vel kvoten også i Premier Leeague?), det frigjør at vi kan bruke mer på de andre posisjonene.

Antar du også ønsker Rodon i denne oppstillingen? Å starte med kun 10 mann er litt for mye handikapp :-)

leedslife

Kommer man egentlig utenom den ekstreme løpskraften til Brenden i dagens 11ér når kvaliteten er som den er opp mot andre lag?

Jeg tror på ingen måte vi er der nå at vi kan ha Tanaka eller forsåvidt Piroe i en friere rolle offensivt i posession. Joda, vi møter Burnley og Sunderland hjemme, men bortsett fra de kampene så vil vi jo møte lag som er langt mer drillet og har endel kvalitet som kanskje er undervurdert i divisjonen.
Vår egen Longstaff feks, men se McNeill hos Everton - 6-7 sesonger i Premier League. Levert jevnt og godt for lag som sliter.

Har fortsatt tro på at Gnonto, James, Bogle, Ampadu, Rodon bla kan etablere seg og få en karriere som feks McNeill, men det er et stykke igjen.
Levere jevnt godt over 38 pluss kamper er det som er det største skillet selv om flere av våre spillere har vist glimtvis at de har et vel så høyt beste nivå som feks McNeill.

Ellers enig i analysen SupaLeeds.
Veldig positiv til styrking av sentrallinjen og såklart keeperplassen, men offensivt har vi mistet våre to beste spillere fra forrige sesong og det ligger en klar utfordringer her. Greit at vi klarer å stenge igjen og forsvare egen boks, men det kan fort bli langt opp til motstanderens mål hvis vi ikke haler i land 1-2 til i offensive posisjoner. Vi så i vår siste sesong i PL at en spiller som Dewsbury Hall kunne flytte ballen og laget 20 meter opp i banen selv om de uke etter uke ble spilt ned i eget felt (både av Bielsas Leeds og Marsch sitt Leeds)

Det var løpskraften, systemet og rolleforståelsene som hjalp oss forrige gang. Vi har utvilsomt et godt system og rolleforståelser, men Klich, Harrison, Bamford, Alioski, Dallas bla gav oss enorme mengder km og intensitet sist.
Det var tall på flere som lå i absolutt toppsjiktet i divisjonen.
Noe må vi hente marginer på når kvaliteten og erfaringen fra divisjonen enn så lenge er så som så.

Asbjørn

Quote from: Cerberos67 on July 31, 2025, 10:47:56Antar du også ønsker Rodon i denne oppstillingen? Å starte med kun 10 mann er litt for mye handikapp :-)
Det er nok en fordel å starte med elleve mann, så OK, Joe inn :)
Tell me  Tell me

Dylan

Kato

Vi har shippa ut tre spisser nå. Joseph, Gelhardt og Bamford som er avskiltet. Det er vel i beste fall syltynt med Nmecha og Piroe som de eneste spissene. Hadde vel kanskje vært tynt på championship-nivå også.

lowfields

Perry - Darlow
Gudmundson - Byram
Rodon - Bornauw
Biljol - Struijk
Bogle - Ny/Lån
Ampadu - Gruev
Tanaka - Longstaff
Stach - Aronson
James - Gnonto
Ny - Nmecha, Piroe, Gray
Ny - Ramazani, Harrison

Ganske sikker på at dette blir 25-manns troppen. Schmidt forsvinner når backen kommer inn. Meslier blir solgt. Harrison ut hvis mulig. Vi kommer til å bruke ca £60M på ving+spiss
"Welcome to, arguably, the noisiest ground in England"

Asbjørn

Quote from: lowfields on August 10, 2025, 03:29:18Ganske sikker på at dette blir 25-manns troppen. Schmidt forsvinner når backen kommer inn. Meslier blir solgt. Harrison ut hvis mulig. Vi kommer til å bruke ca £60M på ving+spiss
Greenwood og Gyabi skal også ut fra dagens tropp...

Flere nevner at vi har ca £60m igjen å bruke, men det er mulig at PSR-messig må salg av noen til for å få lov til dette.

Vi har også en lånekvote på to stk å ty til. Det vil jo hjelpe mht finansieringen av de siste spillerne.
Tell me  Tell me

Dylan

Hawley

Tipper Solomon kommer og at det er en avtale rundt han.
Vi bør vel også få inn igjen Bamdord hvis ingen vil ha han og vi ikke får tak i spiss.
Glimrende som cover. Han holder greit-minus PL-standard