Kamper i dag - sesongen 2025/26

Started by Hallgeir *, August 10, 2025, 18:32:25

Previous topic - Next topic

0 Members and 9 Guests are viewing this topic.

Hallgeir *

Ser ikke på kampen mellom Leicester og Sheffield Wednesday, men jeg registrerer at bortelaget kun har seks spillere på reservebenken. Disse, pluss de elleve som starter, er vel alt Wednesday kan stille akkurat nå. Det er harde tider for den gamle storklubben. En tribunedel (9000 seter) på hjemmebanen er stengt pga manglende vedlikehold, klubben har kjøpsforbud (kun mulig å låne) i tre vinduer, og spillere og ansatte får knapt/ikke lønn.

Men de leder 1-0 til pause.
Super Leeds since 1968

leedslife

1-1

Vestergaard

Også ex Godset, Henrik Pedersen, fra assistent til hovedansvaret hos SW etter Rohl fikk sparken

leedslife

En god tilrettlegger godeste  El Khannouss.

Var det gode kilder på han?

*hadde hentet Justin og på det Leicester laget.

Masse kamper på begge backpos. God alder. Masse erfaring fra PL. OK fotballspiller.

leedslife

Ny assist. 2-1 Leicester.

Faes

Veldig god dødballfot.
Klart beste offensive kraften hos Leicester.

Hallgeir *

Quote from: leedslife on August 10, 2025, 19:19:26Ny assist. 2-1 Leicester.

Faes

Veldig god dødballfot.
Klart beste offensive kraften hos Leicester.

Med to gule=rødt på midtbanemotoren Bannan, måtte det vel komme.
Super Leeds since 1968

leedslife

Banens gigant.
Med ball er det vel så godt som du får det på det nivået.

(No player created more chances, created more big chances or provided more assists than Bilal El Khannouss in the Championship this weekend. 👏

◉= Most chances created (4)
◉ Most big chances created (3)
◉ Most assists (2)

The 21-year-old was fantastic. 💫 )

@squwka

Kato

Sargent på scoringslista i dag igjen i liga-cupen.

auren

Quote from: Kato on August 12, 2025, 21:30:47Sargent på scoringslista i dag igjen i liga-cupen.

Er vel neppe god nok for PL, er han?

Hadde vært skuffende om vi ender om opp med denne amerikaneren etter alle de andre linkede spillerne vi har vært borti. Også litt skadeplaget, er han ikke?

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Kato

Quote from: auren on August 12, 2025, 21:49:48
Quote from: Kato on August 12, 2025, 21:30:47Sargent på scoringslista i dag igjen i liga-cupen.

Er vel neppe god nok for PL, er han?

Hadde vært skuffende om vi ender om opp med denne amerikaneren etter alle de andre linkede spillerne vi har vært borti. Også litt skadeplaget, er han ikke?

auren

Jeg håper lista legges høyere, men jeg er ikke sikker.

Asbjørn

Er nok på tide med kamptråd snart (anyone?), inntil videre får vi poste lørdagens ...resultater her: :o
Premier League Supercomputer Predictions🖥�

Gameweek 1️⃣

Liverpool 3-0 Bournemouth
Aston Villa 2-2 Newcastle
Brighton 2-1 Fulham
Sunderland 3-0 West Ham
N Forest 4-0 Brentford
Tottenham 2-0 Burnley
Wolves 0-3 Man City
Chelsea 2-3 C Palace
Man United 2-1 Arsenal
Leeds 2-0 Everton
https://x.com/The_Forty_Four/status/1955638450709029371
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

Straffemiss på Bilal El Khannouss i dag da Leicester ble utslått i straffekonken :o
Tell me  Tell me

Dylan

flynn

Strengt tatt i går da, men; Liverpool 4 - B'mouth 2. Liverpool trenger nok tid for å klikke helt, men med de innkjøpene de har gjort må det antas at de kjemper om tittelen igjen. Bournemouth svært nære poeng i går. Med Areola ved roret (dere husker at vi var linket til både han og til Slot?) styrer den lille klubben mot trygg plass midt på tabellen. Intet mindre enn imponerende.

En ting jeg ikke liker med å være i PL er at man nærmest hele veien må holde med storlagene når de spiller mot lag vi kan ha sjanse til å konkurrere med. Akkurat det strider ganske greit mot min natur, men slik må det nesten bli nå...

flynn

Dylan

Quote from: flynn on August 16, 2025, 08:18:12Strengt tatt i går da, men; Liverpool 4 - B'mouth 2. Liverpool trenger nok tid for å klikke helt, men med de innkjøpene de har gjort må det antas at de kjemper om tittelen igjen. Bournemouth svært nære poeng i går. Med Areola ved roret (dere husker at vi var linket til både han og til Slot?) styrer den lille klubben mot trygg plass midt på tabellen. Intet mindre enn imponerende.

En ting jeg ikke liker med å være i PL er at man nærmest hele veien må holde med storlagene når de spiller mot lag vi kan ha sjanse til å konkurrere med. Akkurat det strider ganske greit mot min natur, men slik må det nesten bli nå...

flynn
Ble imponert over tempoet i kampen, og det intensive presset fra Bournemouth sin side. Kreftene tok slutt på tampen, men tror de kommer til å bite bra fra seg.

TK20

Hadde håpet Bournemouth skulle være med i nedrykkskampen. De så i går ut til å være et par hakk over oss i kvalitet og tempo.

Asbjørn

Quote from: flynn on August 16, 2025, 08:18:12Strengt tatt i går da, men; Liverpool 4 - B'mouth 2. Liverpool trenger nok tid for å klikke helt, men med de innkjøpene de har gjort må det antas at de kjemper om tittelen igjen. Bournemouth svært nære poeng i går. Med Areola ved roret (dere husker at vi var linket til både han og til Slot?) styrer den lille klubben mot trygg plass midt på tabellen. Intet mindre enn imponerende.

flynn
...det å tenke Leeds og hva som er best for oss er noe som går igjen i alle kamper eg ser med divisjonskollegaer.

Eg også tenkte på at Bournemouth neppe er nedrykkskandidat slik de fremstod (ikke at så mange har de særlig langt nede heller...).

Men det var noen interessante betraktninger inne på waccoe:
- The attacking talent on display tonight was scary! Fingers crossed we're still looking/interested/negotiating, etc.

- Agree, but how open were both teams.
I see a different game with us, our key is ball retention
I'm not saying we're prime Barca, but our game is definitely more not to lose, 70 min sub and try and win it late on

- Completely agree, both sides were very weak in central midfield, our 3 would steam roll them 😀

- I think we could be relatively boring this season
But expectations are low and we need to stay in the league
Let's do boring but grind the results out

- We will try and slow games down to our tempo. You're rite with ball retention, and the midfield will be our key this season to winning balls back.

- If our pre season games are anything to go by that will definitely be the case.
Only problem is, against the top teams, they're going to score at some point

- What I liked from preseason was that we were competitive and resilient. I like to think that bodes well to keep us in games, rather than whipping boys.

- The number of poor passes and half baked tackles, mixed with the lack of discipline on display tonight from both sides was encouraging. Liverpool have game changing talent in their front line, but it's not them we need to worry ourselves with. 3 points off a bottom half team is a good start.

- Liverpool don't like to be pressed at all. Can see the likes of James and Gnonto causing bother with them on the counter.

- If nothing else, Bournemouth showed that with a bit more nouse, even the top of the league can have a bad day. Throwing g it away on 88 minutes was poor. Their keeper looked dodgy as f**k.

- We were boring most games last season despite 100 points so pretty sure we will.

TAR det med fordi i sum syns eg de dekker en del.
Tell me  Tell me

Dylan

Killa

Villa mot Newcastle 0-0 halvveis ut i 2.omgang. Labert nivå etter min oppfatning. Konza med rødt kort for professional foul. Håper Saudi laget taper, unner dem ingenting hvis det er lov å si.
Hvis dette representerer nivået for øvre halvdel kan Leeds gjøre det bra!
Slutt, 0-0.

Allanclarke

Quote from: Killa on August 16, 2025, 14:57:29Villa mot Newcastle 0-0 halvveis ut i 2.omgang. Labert nivå etter min oppfatning. Konza med rødt kort for professional foul. Håper Saudi laget taper, unner dem ingenting hvis det er lov å si.
Hvis dette representerer nivået for øvre halvdel kan Leeds gjøre det bra!
Slutt, 0-0.
Det var tynn suppe ja. Men det er første kamp for sesongen. Lag kan være rustne. Og rødt kort gjør at Villa må forsvare seg til 1 poeng. Nå har jeg sett masse Premier League fotball selv om Leeds har vært borte fra Premier League. Så tror ikke vi skal legge så mye i akkurat en kamp. Jeg har stor tro på at vi kan holde plassen. Men ingen tvil om at det kommer til å bli knalltøft. Jeg hadde fint tatt en 17 plass idag.

leedslife

Gray fra start i dag.

1-0 over burnley

Hallgeir *

Quote from: leedslife on August 16, 2025, 16:51:21Gray fra start i dag.

1-0 over burnley

Og Solomon ikke på benken engang.
Super Leeds since 1968

GeirO

MOT

GeirO

MOT

Hallgeir *

Quote from: GeirO on August 16, 2025, 17:50:44Drømmeåpning for Sunderland

Fire målsjanser - tre scoringer. Veldig effektive. Og langt bak i ballbesittelse. Et sterkt resultat.
Super Leeds since 1968

morten1966

Muniz putta for Fulham, syns Diarra så meget god ut for Sunderland

Hallgeir *

Brentford ser ut til å få skikkelig juling av Forest. 3-0 til pause, og to mål av Chris Wood. Brentford er vel et av lagene vi må ha bak oss i mai neste år.
Super Leeds since 1968

Reaney

Gelhardt med mål for Hull etter 2 min. spill.

Hawley

Quote from: Reaney on August 17, 2025, 16:03:57Gelhardt med mål for Hull etter 2 min. spill.

Joffygutten 😁

leedslife

Imponerende det Wood har levert de siste sesongene.
6 sesonger har han vært over tosifret antall ila en full sesong på øverste nivå.

I en verden der det snakkes om ukristelige summer for Muniz og en case som aldri har løftet seg over tosifret antall ila en sesong.

Selv om man så klart ikke skal avskrive at en 24 åring kan ha samme utvikling.

Asbjørn

Hehe, litt morsom han her da   :)
It's some relegation battle isn't it #lufc

https://bsky.app/profile/guinness69.bsky.social/post/3lwmc3kawfc2t
Tell me  Tell me

Dylan

Hallgeir *

Tung start for West Ham. 0-3 mot Sunderland og 1-5 hjemme mot Chelsea i kveld.

Hvor mange sånne resultater tåles før manageren blir sendt "Potter-i-vold" ?  ::)
Super Leeds since 1968

stian

Quote from: Hallgeir * on August 22, 2025, 23:08:06Tung start for West Ham. 0-3 mot Sunderland og 1-5 hjemme mot Chelsea i kveld.

Hvor mange sånne resultater tåles før manageren blir sendt "Potter-i-vold" ?  ::)

Mange har stilt spørsmålstegn ved West Ham inn mot sesongen, men etter to kamper ser det mye verre ut enn i alle fall jeg hadde trodd. Når laget bues av banen i kamp nr. 2(!) så brenner det allerede under beina til Potter.

Nå er ikke sesongen skikkelig i gang enda, men det kan vise seg at denne sesongen var et heldig tidspunkt å komme opp i PL på. Jeg tror det kan blir jevnere i bunnstriden enn på lenge, det er såpass mange etablerte lag som er sterkt svekket i år.