Kamp: Carabao Cup 2.r vs Sheff. Wed. @Hillsborough Stadium tirs 26/8-25 kl. 21

Started by auren, August 24, 2025, 18:57:52

Previous topic - Next topic

0 Members and 30 Guests are viewing this topic.

auren

Vi må bare legge skuffelsen mot Arsenal bak oss og se frem til neste kamp, som alt er om kun et par døgn. 2. rundekamp borte mot Sheffield Wednesday. Kampen vises på Viasport 1. Ser gjerne følgende lag i en 4-2-3-1 formasjon:

Darlow - Bogle, Bijol, Bornauw, Gudmundsson - Stach, Longstaff - Aaronson, Piroe, Okafor - Nmecha

Her må vi tørre å gå offensivt til verks. Ramazani er nok på vei ut, hvis ikke kan han fint spille for Aaronson.

Tidlig tips: 1-3 (Piroe, Nmecha og Stach)

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Kato

Quote from: auren on August 24, 2025, 18:57:52Vi må bare legge skuffelsen mot Arsenal bak oss og se frem til neste kamp, som alt er om kun et par døgn. 2. rundekamp borte mot Sheffield Wednesday. Kampen vises på Viasport 1. Ser gjerne følgende lag i en 4-2-3-1 formasjon:

Darlow - Bogle, Bijol, Bornauw, Gudmundsson - Stach, Longstaff - Aaronson, Piroe, Okafor - Nmecha

Her må vi tørre å gå offensivt til verks. Ramazani er nok på vei ut, hvis ikke kan han fint spille for Aaronson.

Tidlig tips: 1-3 (Piroe, Nmecha og Stach)

auren

Enig i laguttaket. Kanskje Byram bør spille istedenfor Bogle som har vært skadet.

raggen

Har vi ingen fra U21 som banker på døra utenom chadwick og gray.??? burde jo være en arena for noen av de og skulle jeg tro
Forever Leeds United!!!!!!!!

stian

Det er tett kampprogram, men jeg kunne tenke meg å la stopperparet Rodon/Bijol få en kamp sammen.

Asbjørn

Quote from: raggen on August 24, 2025, 19:26:38Har vi ingen fra U21 som banker på døra utenom chadwick og gray.??? burde jo være en arena for noen av de og skulle jeg tro
Eg vil egentlig si nei, De som var i vannskorpa, bortsett fra Gray, Chadwick og Chambers (disse var med til Tyskland, Chambers er for tiden skadd), ble frigitt over en stor stil i sommer. Det er det gamle U18-laget som blir kjernen der nå. De spilte for øvrig kamp i dag, tapte 3-2 mot Ipswichuten å imponere.
Litt under den nevnte trioen befinner kapteinen, Alfie Cresswell seg (def. midtbane nå etter hvert), som er enda lenger unna troppen.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

Quote from: stian on August 24, 2025, 19:38:12Det er tett kampprogram, men jeg kunne tenke meg å la stopperparet Rodon/Bijol få en kamp sammen.
Tett og tett, frem til november (fire stk) er det tre seriekamper i måneden. Klart, de som skal på de to landskampsamlingene får det heftigere...
Ja, og så spørs det om det blir noen midtukerunder med ligacup da...
Tell me  Tell me

Dylan

stian

Quote from: Asbjørn on August 24, 2025, 20:41:55
Quote from: stian on August 24, 2025, 19:38:12Det er tett kampprogram, men jeg kunne tenke meg å la stopperparet Rodon/Bijol få en kamp sammen.
Tett og tett, frem til november (fire stk) er det tre seriekamper i måneden. Klart, de som skal på de to landskampsamlingene får det heftigere...
Ja, og så spørs det om det blir noen midtukerunder med ligacup da...

Tenkte mer på kampprogrammet på kort sikt, fredag - tirsdag - lørdag. Det er vel ikke så uvanlig å ha et «cuplag», men her gir kampprogrammet muligheten til å bygge relasjoner i et lag med mange nye fjes.

Når det er såpass rolig på lengre sikt (jeg hadde ikke oversikt over det), så blir det kanskje enda mer grunn til å bruke Wednesday-kampen til å drille det vi tror skal bli til førsteelleveren?

Asbjørn

Quote from: stian on August 25, 2025, 11:59:16Tenkte mer på kampprogrammet på kort sikt, fredag - tirsdag - lørdag. Det er vel ikke så uvanlig å ha et «cuplag», men her gir kampprogrammet muligheten til å bygge relasjoner i et lag med mange nye fjes.

OK, ser den. :)

På lørdag var siste del av presseren viet denne kampen - mot at pressen ikke skrev om det før i dag. Der sa Farke noe om hvilket lag vi kunne vente oss.

I'm a big fan of just two or three rotations perhaps - I think this game will take a little bit more. Also, to make sure that players get up to speed and also on their fitness level to be ready then also for the Premier League."

We have a few players who desperately need right now - after two game days, and haven't been much in the spotlight - a bit of game time.

What about team news, could we see Dominic Calvert-Lewin for the first time?

DF: "Ethan Ampadu definitely out, Ao Tanaka we will have to assess in the upcoming days. Apart from this, no new injury concerns. Dominic is progressing well day-to-day. You could see this in training.
"Obviously there was a long summer break and then he has missed five and a half weeks of pre-season. We are doing at the moment a little mini pre-season with him.

"That means he is joining us in team training and is growing from day to day, but he also has to do additional loads. He does more than the normal team in order to build up his fitness for the long Premier League season. So for that, I was a bit tempted today [Saturday] to let him travel with us.

"But we decided together he needs a few more days on the training pitch. But there's a chance now more or less from day-to-day that to see him for the first time in the travelling squad for a competitive game. It's actually closer and closer and also we'll take a late decision for this game."

After the scoreline vs Arsenal, is there any temptation to use players who might not have potentially played to rebuild confidence?

DF: "No, it's not like we can dwell on confidence just after one loss away game against Arsenal. So if we would have this mentality that we would be completely done, then it would be a long season, difficult season.

https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/daniel-farke-drops-dominic-calvert-32344148
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

Tell me  Tell me

Dylan

GeirO

MOT

auren

stian

OK at Farke prioriterer å bruke cupkampen til å fokusere på den fysiske formen til de som ikke har spilt noe særlig. Da får vi nok se Bijol, Byram/Schmidt og Bornauw i forsvar, Longstaff på midten og kanskje Nmecha på topp?

GeirO

Quote from: auren on August 25, 2025, 16:57:43
Quote from: GeirO on August 25, 2025, 16:53:47Noen som vet om denne går på tv, evt. LUTV?

Går på Viasport 1  :)

auren
Good, da blir det å se på denne på tv'en med et lite skråblikk på Glimtkampen på PC.
MOT

Cannavaro

En kamp jeg forventer at vi vinner greit og med kontroll egentlig. Om det så blir mye bytter/rullering og nye fjes i vår start ellever....
Wednesday er en klubb i krise, har fått en litt dårlig start på sesongen, og eieren har tydeligvis ikke penger til å spytte i klubbkassa, ingen kjøp eller lån av spillere inntil neste sesong, forsinkede lønnsutbetalinger til spillerne o.s.v. En klubb i krise.  Sågar er sånne type klubber også litt vanskelig å møte, enten har spillerne en gi F mentalitet - eller legger i masse innsats for å vise hvor sultne/revansjelystne de er. Lokaloppgjør, Nort Stand på Hillsborough er stengt av (kap. 9255) så tilskuerflyten er noe begrenset.

Anyhow ; en kamp hvor våre gutter er nødt til å vise seg frem og heve seg etter 0-5 mot the gunners.  Håper egentlig at vi kan se noen nye konstellasjoner hos oss og se hvordan det funker. Fint om Okafor og DCL får spillminutter.  Stach syns jeg så veldig sliten ut mot slutten på The Emirates, han må kanskje hviles en omgang ?  Vil se hvordan vi kan forbedre det offensive spillet i denne kampen...
MFLU - Miracles For Leeds United

leedslife

Er det ikke boykott her fra Sheff Wed sine supportere mot eierne?
Kan vel bli rimelig glissent på tribunen.
Leeds har vel solgt ut det de har fått av billetter.

stian

Er Okafor spilleberettiget med tanke på arbeidstillatelse og «international clearance»?

Killa

Quote from: stian on August 26, 2025, 17:03:03Er Okafor spilleberettiget med tanke på arbeidstillatelse og «international clearance»?
Dette er nok på plass ettersom han allerede har debutert👍

HåvardK

Quote from: Killa on August 26, 2025, 17:49:12
Quote from: stian on August 26, 2025, 17:03:03Er Okafor spilleberettiget med tanke på arbeidstillatelse og «international clearance»?
Ja, det er kanskje en sammenheng der?

stian

Quote from: HåvardK on August 26, 2025, 18:32:50
Quote from: Killa on August 26, 2025, 17:49:12
Ja, det er kanskje en sammenheng der?

Ja, for svarte - han kom jo inn mot Atsenal 😊 Man kunne jo se for seg at de minst løpsvillige spillerne faktisk mistet arbeidstillatelsen, men det blir litt for tidlig å utvise Okafor på det grunnlaget

auren

Laget:

Darlow - Byram, Bijol, Bornauw, Harrison - Gruev, Longstaff - Aaronson, Piroe, Okafor - Nmecha

auren

Asbjørn

Quote from: auren on August 26, 2025, 20:02:16Laget:

Darlow - Byram, Bijol, Bornauw, Harrison - Gruev, Longstaff - Aaronson, Piroe, Okafor - Nmecha

auren
Tipper det blir innhopp av DCL også

Tell me  Tell me

Dylan

HåvardK

Asbjørn

Quote from: HåvardK on August 26, 2025, 20:04:27Tanaka skadet? Ikke bra.
..eller spart.

Men tror nok det er 'noe' - forhåpentligvis bare en 'for alle tilfellers skyld'.

Vi får nok vite på presseren etter kamp.
Tell me  Tell me

Dylan

auren

Da er det straks kick off!
Blir spennende å se Piroe og Nmecha sammen. Tror det kan bli bra. Piroe er nok best i 10-er rollen mot svakere motstandere eller i kamper der vi jakter mål og har momentum.

Blir også spennende å se hva Okafor har å bidra med. Han ville litt for mye mot Arsenal. Forventer en positiv kamp og x-faktor på venstrevingen.

MOT! 🤍💛💙

GeirO

Og jeg er spent på Bornauw...sikkert litt rusten. Lenge siden siste kamp for han.
MOT

Killa

Lucas the Kop Cat

Blir vel stopperne våre som kommer til å ha flest ball berøringer i dag.

Sent fra min LE2113 via Tapatalk

Hallgeir *

Quote from: Killa on August 26, 2025, 21:02:50Longstaff kaptein! ;D

Da stemmer ikke denne:

Sam Byram is the 118th different player to captain Leeds in a competitive game. Andrew Stats Dalton
Super Leeds since 1968

Myhre10

Quote from: Cannavaro on August 26, 2025, 09:55:41En kamp jeg forventer at vi vinner greit og med kontroll egentlig. Om det så blir mye bytter/rullering og nye fjes i vår start ellever....
Wednesday er en klubb i krise, har fått en litt dårlig start på sesongen, og eieren har tydeligvis ikke penger til å spytte i klubbkassa, ingen kjøp eller lån av spillere inntil neste sesong, forsinkede lønnsutbetalinger til spillerne o.s.v. En klubb i krise.  Sågar er sånne type klubber også litt vanskelig å møte, enten har spillerne en gi F mentalitet - eller legger i masse innsats for å vise hvor sultne/revansjelystne de er. Lokaloppgjør, Nort Stand på Hillsborough er stengt av (kap. 9255) så tilskuerflyten er noe begrenset.

Anyhow ; en kamp hvor våre gutter er nødt til å vise seg frem og heve seg etter 0-5 mot the gunners.  Håper egentlig at vi kan se noen nye konstellasjoner hos oss og se hvordan det funker. Fint om Okafor og DCL får spillminutter.  Stach syns jeg så veldig sliten ut mot slutten på The Emirates, han må kanskje hviles en omgang ?  Vil se hvordan vi kan forbedre det offensive spillet i denne kampen...

Yorkshire-derby, cup og bortekamp er aldri lett, det tror jeg ikke det vil bli dag heller, forventer en jevn kamp

Asbjørn

Quote from: Killa on August 26, 2025, 21:02:50Longstaff kaptein! ;D
Sikker på det?

Sam Byram captains Leeds United for the first time tonight in his 221st appearance - the most Leeds appearances before starting as captain for the first time since Alan Smith (his 227th match in 2004). #lufc
https://x.com/JRCooper26/status/1960405066550272399
Tell me  Tell me

Dylan