Kamp: vs. Newcastle @Elland Road, lørdag 30.8.25 kl 18 30 Viaplay

Started by Russel_Doig, August 27, 2025, 12:49:31

Previous topic - Next topic

0 Members and 9 Guests are viewing this topic.

Asbjørn

4 poeng etter tre. Fortsetter vi slik vil vi ha 48 poeng etter 36 kamper og to kamper gjenstående. Bare å fortsette slik. :)
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

leedslife

Nei, det er lett og kanskje bli litt for optimistisk rett etter kampslutt etter en såpass solid gjennomføring, men tror faktisk vi har 6,7 kanskje 8 lag vi kan konkurrere mot på nedre halvdel.
Med 1-2 inn og unngår de verste skadene så står jeg for at det er flere lag som ser langt svakere ut enn Leeds.
Det har sett relativt komfortabelt ut de to siste hjemmekampene.
Forsåvidt i pre-season og.

Bijol, Ampadu og DCL vil gi den 11éren ytterligere tilstedeværelse og power. Tanaka gir oss et solid alternativ. Jeg er sikker på at det kommer inn offensiv kraft på et langt høyere nivå enn det som har tuslet ut de siste dagene.

Gufrias

Alt i alt et resultat og en prestasjon vi kan si oss fornøyd med. Vil jo helst vinne alt, men Toon er et veldig godt lag, og vi var jevngode i dag.
Hekta på Leeds siden 1974

Hallgeir *

Quote from: Myhre10 on August 30, 2025, 20:49:36
Quote from: Hallgeir * on August 30, 2025, 19:41:51
Quote from: Kickthemdown on August 30, 2025, 19:38:34Null målsjanser og folk på forumet er fornøyd. Glimrende.

Har du et eneste positiv innlegg i løpet av første omgang?

De fleste har sikkert noe de er misfornøyde med, men det er ikke dermed sagt at det er nødvendig å skrive om det.  Alt er ikke bare negativt.

Helt enig, mye negativitet på forumet generelt, men her er den en som tar kaka!

Han har nok gått litt i seg selv, for det var positivt stille fra den kanten i andre omgang.
Super Leeds since 1968

leedslife

Skal ikke ta noe vekk fra Nmecha. Han river og sliter han. Men synd en klubb av Leeds størrelse ikke har Muniz og DCL til å påvirke et kambildet.

Myhre10

Quote from: leedslife on August 30, 2025, 21:06:53Skal ikke ta noe vekk fra Nmecha. Han river og sliter han. Men synd en klubb av Leeds størrelse ikke har Muniz og DCL til å påvirke et kambildet.

Synes han dessverre var meget svak i dag, ingen avslutninger og enormt med enkle pasningsfeil i overgangene 🤔

Cannavaro

1 poeng mot Newcastle får vi være fornøyd med, god laginnsats. Syns bl.a Longstaff gjorde en grundig jobb med ballpress i første omgang, Stach hadde ikke en topp kamp, men legger ned mange meter og mye innsats i nærdueller. Gruev også klarte seg greit.  Vi må tenke på at to av de beste på vår midtbane var ute, så absolutt plusser i margen her for de som startet. DCL har jeg trua på, han kommer til å lage noen mål for oss etterhvert. Det er klart vi ser mangler i spillet vårt offensivt - vi evner ikke å la ballen gå fort nok med 1.-2.-3. bevegelser og god samhandling. Innleggskvalitet må også opp. Bra det er 2 ukers pause nå og et overgangsvindu som stenger mandag. Med all negativitet rundt overgangsvindu og tap i Carabao Cup denne uken så er det fint å få med oss poeng i denne kampen, så skaper det ihvertfall litt positive vibber til neste dyst igjen. Bogle må vi gi litt kred igjen idag, uromoment på backen som ofte tilfører noe ekstra i motstanderens boks, uredd og masse selvtillit, det liker jeg. Men aller mest skryt til lagfremførelsen idag, bygger på erfaring i denne ligaen, og gir trua på at selv på halvdårlige dager kan vi ta poeng og ødelegge for motstanderen....
MFLU - Miracles For Leeds United

Blank_File

Jeg er helt strålende fornøyd og full av tro på Daniel Farke. Denne sesongåpningen har vært over all forventning! Jeg fryktet 1 poeng etter de 3 første kampene, men nå står vi med 4 og det er ikke poeng vi har fått servert på sølvfat.

Det hersker ingen tvil om at vi trenger flere offensive trusler. Vi har enda ikke scoret mål utenom en straffe jeg er litt flau over at blei straffe. Men grunnmuren ser virkelig, oppriktig solid ut, selv med Tanaka og Ampadu ute av spill. Det hadde jeg ikke trodd. I dag var jeg overbevist om vi kom til å bli overkjørt i midtbaneleddet, men det gjorde vi ikke.

Dagens store problem er at vi er utrolig upresise i det offensive spillet. Etter en svak start av Nmecha, spilte han seg opp med tanke på duellene mot Postman. Han vant nesten alt utover i kampen, når de lange ballene kom fra Perri. Men himmel og hav så mye han ødela igjen på disse småtouchene og det spillet vi ble så godt vandt med i fjorårets sesong. Han var ikke alene om det, men han var verst. Derfor ble det knapt skapt sjanser før mot slutten av kampen.

Men skal vi handle nå, så er det utrolig viktig at de innehar kvaliteter som er klare forsterkninger. Vi har nok spillere i totalen etter mitt skjønn. Jeg har ikke særlig peiling på markedet om dagen, men det virker som om det kan bli knakende tøft. En hel haug av lag i PL har det samme ønsket. Bare hør på Eddie Howe i intervjuet etter kampen. Og hva har vi å by på, som skulle gjøre oss til en attraktiv arbeidsgiver sammenlignet med resten?

Jeg går derfor ikke i kjelleren om vi står tomhendt tilbake på mandagskveld, men jeg blir veldig skuffet.

Men i dag, i dag er jeg godt fornøyd med 1 poeng mot Newcastle!

leedslife

Quote from: Myhre10 on August 30, 2025, 21:12:02
Quote from: leedslife on August 30, 2025, 21:06:53Skal ikke ta noe vekk fra Nmecha. Han river og sliter han. Men synd en klubb av Leeds størrelse ikke har Muniz og DCL til å påvirke et kambildet.

Synes han dessverre var meget svak i dag, ingen avslutninger og enormt med enkle pasningsfeil i overgangene 🤔
Enig.
Men så lenge vi er såpass shaky i posession dypt i banen så faller det ihvertfall et frispark riktig vei eller en andreball som James og Stach plukket opp ved 2-3 anledninger og som kunne blitt gode sjanser om kvaliteten og relasjonene hadde vært der.
Da tenker jeg opp mot Piroe. Det er jo alternativet her hvis vi feks ikke DCL holder seg skadefri.

leedslife

Hamer og BEK inn.
Aller helst en spiss og BEK.
Da tror jeg vi skal si oss fornøyd med vinduet.
Det vinduet har vært langt mer utfordrende enn hva jeg trodde.
Trodde listen på spillere inn ville være 1-2 knapp opp. Men man ser jo prisene.
Er jo helt hinsides når du ser hva Forest må ut med for to engelske U-21 spillere.

Hallgi

Gratulerer med god poengfangst so langt og ein solid prestasjon i dag. Og det utan Ampadu!
Harrison&DCL imponerte og kjenner kvarandre tydeligvis godt frå tida i Everton ut frå samspelet. DCL i full kampform gleder eg meg stort til!
Backene våre ser veldig bra ut, og bra med konkurranse av JJ i tillegg.
Håper Bijol får tillit og kan bli ein oppgradering frå Struijk. Og at Okafor kan ta over venstrevingen, sjølv om det såg veldig tamt ut mot Sheff Wed. Evt Solomon inn og.
Blir veldig spennande innspurt av overgangsvinduet, eg trur DCL kan bli gull som vår 9er så lenge han er skadefri, Nmecha&Piroe ok backup. Men kreativitet i ein 10er posisjon mangler klart.
ALAW (saludos del pirata)

leedslife

Dette er hva den midtbanen vår trenger på dette nivået.
Også spot on inn og ut av posession og endelig en som kommuniserer og setter krav til de rundt seg.

Sean Longstaff won more duels (8) and won more tackles (4) than any other player involved at Elland Road today.

The Leeds midfielder put in a mammoth physical shift against his former employers. 💪

@LUFCDATA

Jayden Bogle made nine ball recoveries today, more than any other player involved at Elland Road.

Produced a huge performance and battled brilliantly with Livramento throughout and more than held his own. 💪

leedslife

Was really impressed with Leeds who dominated the physical battles with Newcastle. Daniel Farke's side were resolute and competed well.

Duels Won: Leeds 47-37 Newcastle
Tackles Won: Leeds 14-4 Newcastle
Interceptions: Leeds 13-8 Newcastle
Tackles Won: Leeds 78%-40% Newcastle

@LUFCDATA

Her var vi ikke i nærheten mot Arsenal.

Russel_Doig

Deilig poeng mot overmakten!

Noen poeng:

Perri er en enormt bra keeper!

Longstaff er en bra signering!

Harrison er topp kvalitet!

Calvert-Lewin er jævli god!

Nmecha er en bra mann!

Farke leverer!

#happyclappers

Asbjørn

Raphinha har virkelig ikke glemt gamleklubben - det er tre sesonger siden han dro nå.
Like fullt ser han oss på tv - og han driter i at han nå representerer en annen klubb, han legger det ut på sosiale medier, han  :)

https://x.com/lufcsnapchats/status/1961911711117517296
Tell me  Tell me

Dylan

raggen

Laget skriker etter en kreativ midtbanespiller og en spiss som kan putte. Fornøyd med 4 poeng i åpningen av sesongen men det bør komme noe inn dørene før vinduet stenger. DCL positiv og binder opp forsvarere med sin inntreden og kunne avgjort. Nmecha jobber og sliter men "ødela" flere angrep med dårlige pasninger og feile valg.
Longstaff og Bogle MOM og defensivt hadde vi jo god kontroll. Gruev og jobbet og sleit og virket som at det var veldig fokus på det defensive i denne kampen
Forever Leeds United!!!!!!!!

Asbjørn

...denne reagerte eg på!!!

Botman has a FOOT INJURY and he stops the game with Leeds 4v2... to get the Newcastle defender treatment

Where in the rules is that normal?
https://x.com/tomo_w94/status/1961851489795674621
Tell me  Tell me

Dylan