Kamp: vs. Newcastle @Elland Road, lørdag 30.8.25 kl 18 30 Viaplay

Started by Russel_Doig, August 27, 2025, 12:49:31

Previous topic - Next topic

0 Members and 8 Guests are viewing this topic.

Russel_Doig

Snart kamp igjen, dette laget kan prestere bra mot Newcastle:

Perri

Bogle, Rodon, Bijol, Gudmundsson

Longstaff, Stach

James, Gnonto, Harrison

Nmecha

Hawley

Redd vi må legge oss litt bakpå her for det jeg så av Newcastle mot Liverpool var power-fotball deluxe.
Vi blir spist levende hvis vi ikke viser mere enrgi enn mot Aresenal og SheFf.W
Jaggu bra at Isak og Gordon er ute, men småkrise at Ampadu og Tanaka mangler hos oss.

Lite kreativt i James, Gnonto og Harrison, men kanskje tryggest. Får sette på Okafor etterhvert

auren

Tipper Farke mønstrer følgende ellever:

Perri - Bogle, Rodon, Struijk, Gudmundsson - Gruev, Stach, Longstaff - James, Nmecha, Gnonto

Benk: Darlow, Justin, Byram, Bijol, Aaronson, Harrison, Okafor, Piroe, DCL

Foreløpig tips: 0-2.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Killa

Quote from: auren on August 27, 2025, 13:39:26Tipper Farke mønstrer følgende ellever:

Perri - Bogle, Rodon, Struijk, Gudmundsson - Gruev, Stach, Longstaff - James, Nmecha, Gnonto

Benk: Darlow, Justin, Byram, Bijol, Aaronson, Harrison, Okafor, Piroe, DCL

Foreløpig tips: 0-2.

auren

Her trur jeg du er spot on Auren. Den midtbanen uten Tanaka og Ampadu er jeg redd blir spist levende, Newcastle har mye mer kvalitet i alle ledd. Men typisk Leeds å slå tilbake når alle har dømt dem nord og ned...
Newcastle er også svekket her og kan få et tilbakeslag, og vi stiller med den 12. mann😁

flynn

Jeg ble langt fra overbevist av Bijol i går. Syntes han slet med tempo spesielt. I tillegg føk han ut av posisjon for å støte et par ganger, hvor bedre motstandere enkelt ville spilt han ut. Duellstyrke han han nok, men jeg synes også der at det var litt rufs. Jeg ville nok stolt på Struijk igjen, om jeg var Farke. Han bringer også med seg en offensiv dødballtrussel som vi virkelig trenger.
Så ble jo plutselig midtbanen et problem igjen, med både Amapadu og Tanaka ute. Stach er selvsagt, og her tror jeg valget mitt ville falle på Longstaff i par med han, og med Piroe som hengende spiss. Gruev er rett og slett ikke god nok er jeg redd.
Dermed: Perri, Bogle - Rodon - Struijk - Gudmundsson, James - Stach - Longstaff - Gnonto, Piroe, Nmecha

auren

Quote from: flynn on August 27, 2025, 13:58:47Jeg ble langt fra overbevist av Bijol i går. Syntes han slet med tempo spesielt. I tillegg føk han ut av posisjon for å støte et par ganger, hvor bedre motstandere enkelt ville spilt han ut. Duellstyrke han han nok, men jeg synes også der at det var litt rufs. Jeg ville nok stolt på Struijk igjen, om jeg var Farke. Han bringer også med seg en offensiv dødballtrussel som vi virkelig trenger.
Så ble jo plutselig midtbanen et problem igjen, med både Amapadu og Tanaka ute. Stach er selvsagt, og her tror jeg valget mitt ville falle på Longstaff i par med han, og med Piroe som hengende spiss. Gruev er rett og slett ikke god nok er jeg redd.
Dermed: Perri, Bogle - Rodon - Struijk - Gudmundsson, James - Stach - Longstaff - Gnonto, Piroe, Nmecha

Grøss og gru(ev) altså?  ;)

Mener Gruev er bedre enn mange skal ha det til. Derimot er jeg ikke enig i Piroe som hengende spiss mot Newcastle. Totalt anonym nesten hele kampen i går. Da vil jeg heller ha inn Aaronson som 10-er, som ihvertfall er en klegg på motspillerne. Vi trenger både duellstyrke, energi og aggressivitet. De to sistnevnte manglet i går. Det tror jeg er på plass på lørdag!

auren

Hawley

Quote from: auren on August 27, 2025, 14:12:20
Quote from: flynn on August 27, 2025, 13:58:47Jeg ble langt fra overbevist av Bijol i går. Syntes han slet med tempo spesielt. I tillegg føk han ut av posisjon for å støte et par ganger, hvor bedre motstandere enkelt ville spilt han ut. Duellstyrke han han nok, men jeg synes også der at det var litt rufs. Jeg ville nok stolt på Struijk igjen, om jeg var Farke. Han bringer også med seg en offensiv dødballtrussel som vi virkelig trenger.

Mener Gruev er bedre enn mange skal ha det til. Derimot er jeg ikke enig i Piroe som hengende spiss mot Newcastle. Totalt anonym nesten hele kampen i går. Da vil jeg heller ha inn Aaronson som 10-er, som ihvertfall er en klegg på motspillerne. Vi trenger både duellstyrke, energi og aggressivitet. De to sistnevnte manglet i går. Det tror jeg er på plass på lørdag!

auren

Syntes heller ikke Gruev var så ille. Han vil ha ballen og har brukbar kontroll og ro. Han er jo dårligere enn Ampadu og Tanaka, men jobber jo som en galleislave.
Piroe ga oss ingenting, sjøl ikke mot Sheff.W, da ville jeg mye heller gått for Nmecha som gir kraft og styrke.

Kato

auren

Du vil ha duellstyrke, og så foreslår du Aaronson? Logisk brist her i gården.

auren

Quote from: Kato on August 27, 2025, 15:47:46

auren

Du vil ha duellstyrke, og så foreslår du Aaronson? Logisk brist her i gården.

Da tolker du feil. Jeg vil HELLER ha Aaronson enn Piroe. Aaronson gir riktignok null i duellstyrke, men masse i energi og agressivitet. Piroe tilbyr ingenting av disse attributtene.

Utfordringen er jo at vi ikke har noen naturlig 10-er i laget. Piroe og Aaronson er ikke gode nok i PL til dette.
Så lenge vi ikke har en naturlig 10-er, er det bedre å spille 4-3-3 med tre sentrale på midten, og da blir det Gruev, Stach og Longstaff fra start mot Newcastle hvis det er opp til meg.

auren

leedslife

Var vel bare Rodon og Stach som vant flere dueller enn Brenden mot Arsenal.
Tanaka og Piroe gikk ikke seirende ut av en duell. I tillegg blandt de svakeste i posession.

Nå tror jeg ikke nødvendigvis at svaret ligger her alene, men vi må bli vonde og spille mot.
Må jo være det lag var mot oss i CC.
Foregikk det på våre premisser de siste to sesongene så var lagene fulstendig sjanseløse.
Men var de fysiske, kyniske og fikk oss ut av rytme så hadde vi tidvis problemer selv om nesten 200 poeng over to sesonger forteller at det var stor dominans fra start til slutt.

Håper på disse:

Perri- Bogle, Rodon, Bijol, Gudmundsson - Longstaff, Stach, Gruev, Gnonto, James, DCL

Men kunne tenkt meg Harrison inn...

Tips 1-1

peacock

Jeg tror faktisk vi trenger løpsstyrken til Brenden her. Jeg vil ha ham som indreløper sammen med Longstaff. Stach bør spille dypt i rollen til Ampadu.

Eriksen55

Quote from: peacock on August 27, 2025, 18:34:42Jeg tror faktisk vi trenger løpsstyrken til Brenden her. Jeg vil ha ham som indreløper sammen med Longstaff. Stach bør spille dypt i rollen til Ampadu.

Tenkte det samme på midten! Mitt lag, men blir neppe sånn.

Perri - Bogle, Bijol, Strujik, Gudmundsson - Aaronson, Stach, Longstaff - Gnonto, Nmecha, Okafor

Så blir det selvsagt Rodon og jeg tror det blir ned Strujik.  James har vært veldig off til nå, men starter nok.

Benk: Darlow, JJ/Byram, Harrison, Rodon, Bornauw, Gruev, James, Piroe, DCL

HåvardK

Russel_Doig

Quote from: Eriksen55 on August 27, 2025, 18:54:38
Quote from: peacock on August 27, 2025, 18:34:42Jeg tror faktisk vi trenger løpsstyrken til Brenden her. Jeg vil ha ham som indreløper sammen med Longstaff. Stach bør spille dypt i rollen til Ampadu.

Perri - Bogle, Bijol, Strujik, Gudmundsson - Aaronson, Stach, Longstaff - Gnonto, Nmecha, Okafor

Så blir det selvsagt Rodon og jeg tror det blir ned Strujik.  James har vært veldig off til nå, men starter nok.

Garanterer at Rodon er topp 3 av dei som er sikrest på laget!
Og takk og pris for det!

leedslife

Kanskje ikke det mest interessante, men slenger det inn.
Kom over et innlegg på X tidligere vedr Newcastle v Leeds og antall kamper i PL fordelt over 11ér. (Tok utgangspunkt i ARSvLEE og NEWvLIV sist)

Rundt 1750-1800 kamper fordelt på 11éren for Newcastle.
300 ca for Leeds. James og Strujik stod ifølge posten for nesten halvparten.

Howe - 333 kamper.
Farke - 51 kamper.

*Så skal det sies at DCL, Longstaff, Justin ikke er regnet med.

Eriksen55

Quote from: Russel_Doig on August 27, 2025, 21:01:30
Quote from: Eriksen55 on August 27, 2025, 18:54:38

Garanterer at Rodon er topp 3 av dei som er sikrest på laget!
Og takk og pris for det!

Lever fint med det. Mener vi har god dekning i midten bak. Plusser og minuser på både Rodon og Strujik. Men Strujik sin duellstyrke er viktig og på offensiv dødball er Strujik overlegen Rodon. Håper bare Bijol tar rollen som sjef bak der, for det tror jeg både Rodon og Strujik trenger.

Asbjørn

Straks pre match presser faktisk...
Farke will speak with the media from 2.15pm today.

Possible agenda today
Final transfer messages
Team news
Newcastle United and the absence of Anthony Gordon
Largie Ramazani exit
James Justin arrival
Injury updates
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

Okafor a doubt.
 Okafor vs Sheff Wed
We saw glimpses. Should have scored but showed his strength and dribbling. First game in XI. Everyone came through but Okafor is a doubt, with groin.

Ellers, om midtbanen:
Midfield vs Newcastle
A bit tricky. It's a bit thin, but we will find some solutions. Might set up differently. I won't say too much but we still have options.
Tell me  Tell me

Dylan

Hawley

En dårlig gjennomføring her, så er hælvete løs...faren er stor

Fantasyland

Quote from: Hawley on August 28, 2025, 17:14:02En dårlig gjennomføring her, så er hælvete løs...faren er stor

Oh yes. Og hvis overgangsvinduet i tillegg ender slik det ser ut nå blir det fullstending meltdown. 49'ers har mye de skal levere de neste dagene om det ikke skal ende i et mega mageplask.

Asbjørn

Quote from: Hawley on August 28, 2025, 17:14:02En dårlig gjennomføring her, så er hælvete løs...faren er stor
Eg fryktet poengfangsten etter tre seriekamper. Vant vi ikke mot Everton kunne det bli to tap deretter osv.

Men vi slo Everton.
Vi ligger på skjema til 1 poeng pr seriekamp dvs 38 poeng som nesten alltid sikrer plassen.

Så det burde ikke bli krisestemning i forhold til antall poeng etter tre kamper. Men så er det jo noen som tenker på hva vi stiller opp med mht rent spill...

Men Newcastle er en free hit nå. Poengene er om bord, nå er det snakk om evt ekstrapoeng. :)

Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

Newcastle har ikke akkurat den beste poengfangsten borte...

Interestingly, Newcastle's last 7 away games:

Lost 4-1 at Villa
Drew 1-1 at Brighton
Lost 1-0 at Arsenal
Lost 4-0 at Celtic
Lost 1-0 at K-League XI
Drew 1-1 at Spurs
Drew 0-0 at Villa

They haven't won away since April 7th at Leicester.
https://x.com/LewisDeighton17/status/1961075361866735895
Tell me  Tell me

Dylan

Neo

Quote from: Asbjørn on August 28, 2025, 17:24:30Newcastle har ikke akkurat den beste poengfangsten borte...

Interestingly, Newcastle's last 7 away games:

Lost 4-1 at Villa
Drew 1-1 at Brighton
Lost 1-0 at Arsenal
Lost 4-0 at Celtic
Lost 1-0 at K-League XI
Drew 1-1 at Spurs
Drew 0-0 at Villa

They haven't won away since April 7th at Leicester.
https://x.com/LewisDeighton17/status/1961075361866735895

Jeg frykter alltid slike statistikker...
Det er mot Leeds "alle" lag snur trenden og vinner.

Reaney

pedro

Makan til nederlagsstemning har eg skjelden vært borti etter å stort sett ha rundspillt Everton i seriepremiæren for deretter å tape for kjøpelaget Arsenal. Ka i helvette er det dere forventer som nykommer i PL, verdens beste liga? Gi nå laget en sjanse, ikkje døm alt nedenom og hjem etter 2 (to) kamper. Den der cupkampen hopper vi glatt over, Leeds er ikkje ett cuplag.
Leedsomaniac

Russel_Doig

Quote from: pedro on August 28, 2025, 19:07:33Makan til nederlagsstemning har eg skjelden vært borti etter å stort sett ha rundspillt Everton i seriepremiæren for deretter å tape for kjøpelaget Arsenal. Ka i helvette er det dere forventer som nykommer i PL, verdens beste liga? Gi nå laget en sjanse, ikkje døm alt nedenom og hjem etter 2 (to) kamper. Den der cupkampen hopper vi glatt over, Leeds er ikkje ett cuplag.

Takk!
Noen tror at alt går til helvete, dei samme som tror Ramazani hadde herja i PL!

Taper vi mot Newcastle er vi 100% på skjema! Alt over er bonus!

Asbjørn

Både Phil Neville og Roy Keane tror Leeds vil få med seg noe fra morgendagens kamp
Gary Neville expects Leeds United to get something on Saturday as they welcome an injury-ravaged Newcastle United to Elland Road.
"Joelinton got injured [vs Liverpool]," Neville told The Overlap. "Gordon can't play, Tonali can't play, and then [Fabian Schar] came off with a concussion, didn't he? So he can't play? Will Newcastle have a little bit of a hangover? 1-1."

"They were good against Everton, weren't they? They're good at home," Keane added, before also predicting a draw, this time 2-2.

I The Athletic har Oliver Kay sine tanker foran helgens runde:
Leeds United vs Newcastle United
Oli says: My historic references last week led subscriber Sam K to accuse me of living in the 1950s. Come on, Sam. Let's get this right: 1980s, 1990s, even early 2000s, but not 1950s. Anyway, for me, this fixture evokes the turn-of-the-century feeling that anything was possible. (Spoiler: it wasn't, particularly for these two clubs.) It's Lee Bowyer, it's Jonathan Woodgate, it's Mark Viduka, it's James Milner, it's Alan Smith. It's a Kevin Keegan meltdown in front of the TV cameras at Elland Road and it's chairman Peter Ridsdale living the dream while feeding his tropical fish in the executive suite. It's two clubs who, after a miserable period, are now in a happier place again. And it's... very hard to call actually, but I'm going to go for a depleted Newcastle battling to their first win of the season.

Leeds 1-2 Newcastle
Tell me  Tell me

Dylan

auren

Men de glemmer å ta med at Ampadu og Tanaka mangler hos Leeds.

Jeg tipper at Farke fortsetter med 4-3-3, men hadde denne vært interessant i 4-2-3-1 eller er det for offensivt?

Perri - Bogle, Rodon, Bijol, Gudmundsson - Stach, Longstaff - James, Okafor, Gnonto - Nmceha

auren

Blank_File

Tror også dette blir for tøft fordi vi mangler så utrolig viktige spillere sentralt. Men kan vi kanskje karre til oss ett poeng? I så fall er seriestarten over all forventning for min del!

Cherry

Den "stammen" som skulle vært klar etter å ha "hentet spillere tidlig i vinduet" ....er  jo ikke på plass!
Ampadu......kanskje Stach..ellers syltynt.
Mange som har noe å bevise nå som både Tanaka og Ethan er ute - hvem tør og gå foran ?
Okafor antagelig skadet, Buanotte ikke klar tidsnok.

Vi er David mot Goliat igjen føler jeg , Toon`har kvalitet å sett inn - vi har ikke det.
Alt annet enn tap overrasker meg i morgen, Newcastle skal være bedre enn oss - selv med klassespillere som Jualinton, Gordon, Tonali og Schar ute.
Det har sikkert ikke vært lett å få tak i de rette spillerne for Farke og Co - vi har ikke muskler til å
by på de mest kjente navn som kommer opp/er ledige - så vi får håpe at flere enn Gudmundsson og Stach slår til etterhvert. Spesielt vår nye keeper Perri bør vise bedre takter...

Husk at "overlevelse" er målet i år da, lett og bli FOR positiv! ;)