Kamp: vs. Newcastle @Elland Road, lørdag 30.8.25 kl 18 30 Viaplay

Started by Russel_Doig, August 27, 2025, 12:49:31

Previous topic - Next topic

0 Members and 10 Guests are viewing this topic.

Asbjørn

Da sesongoppsettet kom så jeg på Everton som nøkkelkampen. Uten seier der kunne det bli skralt med poeng ved International Break/lukking av overgangsvinduet/tre kamper.

Men vi klarte seier der og er allerede likt med snittet 3 poeng etter tre kamper. (les 38 poeng etter 38 kamper)
Altså. helt OK poengfangst etter to tricky kamper i de første tre.

Farke anså det også slik at de hadde spillerstall OK nok til de tre kampene før vinduet ble lukket. Da får man to uker å trene inn de nyeste ankome (og et par/tre stykker tilbake fra skade også viser det seg).

Så, vi har kommet greit nok ut av startblokka. Det neste nå må bli å være klar når del II av sesongen starter, før neste landskampstopp igjen. En del lettere oppgjør i de kampene.

Men den tid den sorg. Nå kan vi sikre et ekstrapoeng eller tre i hjemmekampen mot Newcastle. Vi har i alle fall ikke tapt på forhånd...
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

rd1

Perri
Bogle-Rodon—Bijol-Gudmundson
        Stach-Longstaff
James    Aaronson   Gnonto
           DCL

Okafor fremfor Gnonto om han er skadefri.

Dersom de nye som Bijol, Longstaff, DCL og okafor ikke skal starte, da synes Farke de er dårlige en de Struijk, Gruev, Gnonto og Piroe?. Hvorfor hentet vi dem i såfall?

2-1, DCL x 2
"Who needs Cantona??"

HåvardK

Quote from: rd1 on August 29, 2025, 14:40:54Perri
Bogle-Rodon—Bijol-Gudmundson
        Stach-Longstaff
James    Aaronson   Gnonto
           DCL

Okafor fremfor Gnonto om han er skadefri.

Dersom de nye som Bijol, Longstaff, DCL og okafor ikke skal starte, da synes Farke de er dårlige en de Struijk, Gruev, Gnonto og Piroe?. Hvorfor hentet vi dem i såfall?

2-1, DCL x 2
Har stilt meg selv det samme spørsmålet. Struijk, Gruev og Piroe starter nok i morgen også, som i og for seg er forståelig ut fra det jeg har sett av de nye.

leedslife

Likte det jeg så av Bijol mot SW. Han fant ikke helt rytmen mtp posisjonering og tempo, da spesielt i 1 omgang.
Men skulle gjerne sett han fra start mot Newcastle.

Asbjørn

Quote from: Neo on August 28, 2025, 17:46:40
Quote from: Asbjørn on August 28, 2025, 17:24:30Newcastle har ikke akkurat den beste poengfangsten borte...

Interestingly, Newcastle's last 7 away games:

Lost 4-1 at Villa
Drew 1-1 at Brighton
Lost 1-0 at Arsenal
Lost 4-0 at Celtic
Lost 1-0 at K-League XI
Drew 1-1 at Spurs
Drew 0-0 at Villa

They haven't won away since April 7th at Leicester.
https://x.com/LewisDeighton17/status/1961075361866735895

Jeg frykter alltid slike statistikker...
Det er mot Leeds "alle" lag snur trenden og vinner.

...her kommer èn til  :D
We've not lost at home in the league since our 1-0 defeat to Burnley on 14th September 2024. #lufc

https://x.com/MLeeF95/status/1961514355230396588
Tell me  Tell me

Dylan

ingve1960

Uff. Hvar dessverre på den med min kone. Topp opplevelse for det

Dylan

Mitt tips: Newcastle kommer til å vinne en bortekamp før eller senere, Leeds kommer til å tape en hjemmekamp før eller senere. Og det vil skje uavhengig av tidligere statistikker etc.

Asbjørn

Leeds United v Newcastle United: A chance to bounce back?

Quick update 🤕:

Tonali is said to be "battling to be fit for tomorrow"

Schär is available to play after observing concussion protocols.

But it's fine, it's totally fine, I'm not worried, honestly 😅

⬇️⬇️⬇️
https://x.com/LUFCLUCY/status/1961513844930400572
Tell me  Tell me

Dylan

Borge

Borge

Asbjørn

Quote from: Borge on August 29, 2025, 23:09:03Hvilken skade har Tanaka?

Kne.

Daniel Farke has confirmed Leeds United midfielder Ao Tanaka will be out of action for a few weeks due to a knee injury. The Whites boss made the admission after their Carabao Cup humbling at the hands of Sheffield Wednesday.

Fans favourite Tanaka, an influential figure in the Whites' title-winning season, suffered a knock in Saturday's 5-0 drubbing at Arsenal. The Japan international joins captain Ethan Ampadu on the injury list.

"It is MCL injury," said Farke. "He will be out for a few weeks, not sure how long. Not back before international break. Similar to Ampadu."
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

Eddie Howe følger i Artetas fotspor:

Speaking at his pre-match press conference and as quoted by Newcastle United's official website, Howe said: "Every time we have been to Elland Road, we have experienced the atmosphere their fans try to create.

"The start of the game is going to be very important for us. They have invested in a lot of good players.

"I love going to Elland Road - it is a stadium full of emotion, and we'll need to use that emotion this weekend."

https://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/football/leeds-united/leeds-united-eddie-howe-newcastle-united-daniel-farke-premier-league-elland-road-5294025
Tell me  Tell me

Dylan

auren

En time til laget er klart. Hørte på Square Ball og Bryn Law nettopp. Han trodde det var en liiten mulighet for at Bijol kunne spille Ampadu-rollen og at DCL startet. Så kan vi se noe slik som dette?

Perri - Bogle, Rodon, Struijk, Gudmundsson - Bijol - James, Stach, Longstaff, Gnonto - DCL

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

auren

Laget som forventet:

Perri - Bogle, Rodon, Struijk. Gudmundsson - Gruev, Stach, Longstaff - James, Nmecha, Gnonto

Okafor på benk!

auren

leedslife

Ser ut som en CC 11ér.
Poeng idag og jeg tror vi skal være over the moon med den starten på hjemmebane. Flere andre av bunnlagene som ikke har kommet i gang. Ikke veldig imponert av verken gjennomføringer eller poengfangst fra Wolves og WH. Burnley og Sunderland tror jeg ikke er noe sterkere enn oss.
Putter du Muniz, BEK og Hamer inn i den 11éren sammen med Bijol og Ampadu så ser det ganske OK ut.
Men det er vel lite som tyder på det. Vi snakker vel forhåpentligvis 1 inn her dere som er tettest på?

Hawley

5 av de nye på benken. Er ikke det litt betenkelig i henhold til kvalitet

auren

Quote from: Hawley on August 30, 2025, 17:37:235 av de nye på benken. Er ikke det litt betenkelig i henhold til kvalitet

Vi øker fra 3 nye mot Everton til 5 nye nå. Skynde seg langsomt. Kan ikke bytte ut hele elleveren med det samme.

Men enig i at laget ser litt grått og trist ut. Krever full tenning, energi og agreesivitet i dag. Poeng er bonus, forventer et tap.

auren

Russel_Doig

Quote from: auren on August 30, 2025, 17:41:21
Quote from: Hawley on August 30, 2025, 17:37:235 av de nye på benken. Er ikke det litt betenkelig i henhold til kvalitet

Vi øker fra 3 nye mot Everton til 5 nye nå. Skynde seg langsomt. Kan ikke bytte ut hele elleveren med det samme.

Men enig i at laget ser litt grått og trist ut. Krever full tenning, energi og agreesivitet i dag. Poeng er bonus, forventer et tap.

auren

Poeng er bonus men forventer 100% innsats!

Robert

Får håpe jeg blir positivt overrasket, men har mine tvil i dag. Poeng er bonus!
Ved problemer med forumet, ta kontakt via PM

GeirO

Er ikke veldig optimistisk her. Newcastle er et bedre lag enn oss og jeg synes vår midtbane og spiss holder for dårlig nivå. I verste fall et stortap.

Men vi får håpe på en skikkelig hjemmebanebølge der vi gjør det som en vane å vinne på ER.
MOT

auren

Trenger litt flyt og flaks også. Arsenal scoret jo på de 3-4 første sjansene sine. Vi satser på at Perri leverer en kanonkamp! Tar gjerne en «kjedelig» 0-0 kamp!

auren

Gordon McUseless

Hver gang en ser Gruev i startoppstillingen enten i PL eller championship, så skjønner man at man ikke er ferdig med å styrke laget og bredden som sådan.

GeirO

Perri slår opp mot James og håper han slår Burns i hodeduell. Er vel ca. en halvmeter høydeforskjell på disse to....
MOT

Kickthemdown

Langer baller mot James og nå Gnonto. Genial plan det. Ballen må opp mot Nmecha Perri din løk.

Kickthemdown

Struijk har seriøst en mann å passe på på den Newcastle overgangen og det er han ikke i nærheten av å klare.

Gruev elendig returløp.

Myhre10

Bra overgang, men der må du treffe med pasningen Nmecha, svakt

Kickthemdown

Vi trenger 3 nye offensive forsterkninger ellers rykker vi ned. Masse gode overgangsmuligheter men Gnonto, James og Nmecha søler det bort. tydeligvis ikke god nok.

Myhre10

Sleivind

Helt utrolig mange slurvete pasninger i det offensive spillet. Ødelegger angrep på angrep.

Kickthemdown

Ser ikke for meg at vi klarer å score, vi har null offensiv kraft, helt villt hvordan vi har klart å søle til denne sommeren.

Kickthemdown

Å Elland Road minner om Anfield.. Mer og mer stille. Mange som sitter på hendene sine fremfor stående syngende supportere.