Kamp: vs. Fulham @Craven Cottage, lørdag 13.9.25 kl 16 på V sport PL 1

Started by auren, September 10, 2025, 17:20:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

Reaney

Man får dessverre ikke poeng for prestasjoner i fotball og personlige feil blir straffet knallhardt som i går. En gigant tabbe som Leeds er bedre enn de fleste andre til å levere. Rykker vi ned på målforskjell, med ett poeng eller to poeng bak Fulham så vet vi hvorfor.

Asbjørn

Quote from: Reaney on September 14, 2025, 11:28:08Man får dessverre ikke poeng for prestasjoner i fotball og personlige feil blir straffet knallhardt som i går. En gigant tabbe som Leeds er bedre enn de fleste andre til å levere. Rykker vi ned på målforskjell, med ett poeng eller to poeng bak Fulham så vet vi hvorfor.

Det er jo riktig - men tidlig i sesongen ser man gjerne bak resultater for å finne ut kor det er  forbedringspotensialer. Og bad luck/flaks jevner seg ut over sesongen (så er jo ikke dette tilfelle alltid, I know...).
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

Isaac Johnson/Leeds-Live med det eg vil kalle en spot on kamprapport.

Eg highlighter denne:
The match at possible relegation rivals Wolverhampton Wanderers next week takes on new importance now, as three straight away defeats without a goal would move things from a concern into an outright problem.

opinion:
Toothless Leeds United taught brutal Premier League lesson as attacking concerns grow

Leeds United played well but performance alone will not win them games this season

Run for 90 minutes. Clear nearly every cross. Cut out or collect each through-ball. Muscle off the attackers. Go home with nothing. This is the Premier League and its brutality.

Gabriel Gudmundsson will not want to watch the defining moment back and Leeds United won't want to either. They harried and hassled Fulham and were the better side in stages but a stoppage time own goal leaves them empty handed.

United were the ones scoring late on last season but had to swallow their own medicine this time. Daniel Farke said he was proud of his side, who did not deserve to lose. But it's not about performances, it's about points.

The away game
Leeds were hardly expected to get a result away at Arsenal but they will be expected to put up a more concerted fight against teams such as Fulham, as they did do. Elland Road is where most points will be gained but that does not mean away form can be disregarded.

In fact, this could be the difference between survival and going down. So yesterday's performance was encouragement for the future - but it was ultimately not enough.

The match at possible relegation rivals Wolverhampton Wanderers next week takes on new importance now, as three straight away defeats without a goal would move things from a concern into an outright problem. Especially in the final third...

Scoring concern
And that brings up another point. Leeds have now not scored in 277 minutes in the Premier League. And that came from the penalty spot, so none have come from open play.

Dominic Calvert-Lewin was handed his first start in a Leeds shirt, the first choice striker finally fit enough to show himself over a longer period of time on the pitch. The new signing showed his aerial ability by winning a series of headers, nearly every one.

However, he was caught offside on a few occasions and didn't do much otherwise. Noah Okafor was the brightest attacker, but Fulham sussed him out after half-time. Still, there is a glimpse of what could be.

But he alone will not be enough. After full-time Farke said, yet again, Leeds need more quality in attack and he cannot ask players to do what they are not capable of. He knows his job is to figure out a way to squeeze everything he can out of what he's got.

James injury worry
Farke had hinted that Daniel James was not 100% fit after Wales duty but nobody expected Brenden Aaronson to be the player to start on the right. Either way, James is now a concerted injury concern.

The Welshman came on in the second half but was forced to go off after taking a whack to the side upon a challenge when winning a free-kick. He had to go off, though Farke hopes it is nothing serious.

But there is a growing trend that Leeds cannot shake. James is hardly the first to pick up a problem this season and we are only on gameweek four. Injuries are part and parcel of the game but for a newly-promoted side, it is essential all key players are fit for as long as possible. Thank goodness Ethan Ampadu and Ao Tanaka are back.

https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/toothless-leeds-united-taught-brutal-32471818
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Kato

Neo

Quote from: Kato on September 14, 2025, 15:02:42Du verden for et selvmål. Knapt sett maken.

Bare å kjøre ham fram på våre cornere, så er spissproblemet vårt løst. Det kreves betydelig skills for å klare å score der.
Spøk til side; - det eneste lyspunktet - i den grad det er noe lyspunkt når Leeds taper en kamp som dette - er at Burnley også tapte. Sågar hjemme. Ikke det at ikke vi gjør det samme mot Liverpool, men uansett - et lag vi skal hold bak oss comes May.

Et Burnleytap var dog forventet.
Det var ikke vårt mot Fulham.
Her kunne vi knepet ett ekstra mot dem begge. På en god dag 3.

Og det er tap som dette som dessverre definerer overlevelse og det motsatte på dette nivået.

Må si jeg er bekymret.
Hjelper ikke å "spille jevnt", "god prestasjon".... Bottom line_; - Marginene er imot oss og udyktighet får konsekvenser.

Neste mot Wolves blir mer viktig enn vi kan like.
Tap der, og presset på DF når nye høyder.

GaryMac

Quote from: Kato on September 14, 2025, 15:02:42Du verden for et selvmål. Knapt sett maken.
KAN se ut som om Leedsspilleren en meter foran Gudmundsson (Rodon??) er på vei opp for å heade ballen bort, men trekker seg til GGs store overraskelse,  og da rekker ikke GG å reagere og styre ballen bort....

Reaney

Jepp. Det er Rodon som til G.G's forsvar skulle renska unna den ballen.

Blank_File

Jeg orka ikke å komme meg inn igjen her før i dag. Det var en ganske godt gjennomført bortekamp som endte opp i 0 poeng på kanskje den verste måten det går an å tenke seg. Vi kan rett og slett ikke kaste bort slike poeng hvis vi skal overleve dette.

Hawley

Quote from: Blank_File on September 15, 2025, 13:09:15Jeg orka ikke å komme meg inn igjen her før i dag. Det var en ganske godt gjennomført bortekamp som endte opp i 0 poeng på kanskje den verste måten det går an å tenke seg. Vi kan rett og slett ikke kaste bort slike poeng hvis vi skal overleve dette.

Early days enda, men blir det kamp for å overleve, så er det superviktig å ikke gjøre sånne blundere som dette. Det går rett og slett ikke. Samme i andre enden - vi må score på sjansene våre

auren

Fikk ikke med meg kampen på grunn av konfirmasjon til min eldste datter. Fulgte dog med på Fotmob inni mellom, og uten å ha sett kampen må da denne prestasjonen være absolutt godkjent frem til 1-0. Forventet tap i denne på grunn av landslagspause, London-kamp og at vi har vært litt skadeplaget.
Utrolig fortærende med den baklengsen etter 94 minutter.

4 poeng på 4 kamper er vel ca. det vi kunne forvente på forhånd. Tap mot Arsenal og Newcastle. Og 4 poeng mot Fulham og Everton.

Neste kamp borte mot Wolverhampton blir en rysare. Wolves står med 4 strake tap og hjemme mot Leeds forventer vel de fleste at de får sine første poeng. Frykter nok et tap, 1 poeng mener jeg er helt greit.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

peacock

Etterpåklokskap er lett!
De to spissene som fikk sjansen på lørdag, kan umulig være særlig bedre enn Bamford og Joseph?
Når det er sagt; også jeg trodde vi skulle signere et førstevalg på topp. Hva tenkte Farke?