Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 29. Foran januarvinduet 2026

Started by Asbjørn, September 22, 2025, 12:29:24

Previous topic - Next topic

sethan and 4 Guests are viewing this topic.

Hawley

Quote from: Asbjørn on January 29, 2026, 14:25:32
Quote from: Hawley on January 29, 2026, 14:01:41Har vi en plan B her? Noen som vet?
Tuggy nevnte noe om det ja, og det handlet visst om Tyskland...
Haha, just giving as much as I've heard. All I know is we've been working on him over the last week or so if the JSL deal fell through, and they play in the Bundesliga
Sikkert Harry Kane :D

Asbjørn

Crystal Palace have agreed a deal to sign Evann Guessand on loan from Aston Villa with an option to buy the forward at the end of the season.

The move raises doubts over whether Palace will still push ahead with a deal to purchase Wolverhampton Wanderers' striker Jorgen Strand Larsen.

The south London club were set to submit a bid of about £45m, and sources have suggested that may now be in jeopardy after an agreement was reached over Guessand.

With Jean-Philippe Mateta – who as Telegraph Sport revealed is a £35m target for Nottingham Forest – still pushing to leave Palace, it remains to be seen whether two forwards are signed.

Palace have beaten competition from clubs in Europe, including Real Sociedad and Real Betis in Spain, to sign Guessand. They tried to secure the 24-year-old Ivory Coast international last summer, but he decided to join Villa from Nice in a £22m deal.

Guessand's first-team chances have been limited at Villa, where he has often been used on the wing, and he is expected to play in his preferred position as a No 9, or just behind the main striker, at Palace.

His preference was always to stay in the Premier League.

Strand Larsen, 25, joined Wolves on an initial loan from Celta Vigo last season before making the move permanent for £23m.

Palace's negotiations are being driven by their sporting director, Matt Hobbs, who left a similar role at Wolves last summer and was heavily influential in Strand Larsen's signing.

After Leeds had a bid rejected last week, Rob Edwards, the Wolves head coach, said: "We're under no pressure to sell. We want to try and be as strong as we can throughout the period. Unless we feel it's the right thing, no one will go.

"No one's been knocking on my door [to leave], no one, they've all shown real desire and attitude to be here."

Strand Larsen was a target for Newcastle last summer, with Wolves rejecting bids of £50m and £55m before persuading him to sign a new contract.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

🚨🔵 EXCL | Joël Piroe is currently one of the top candidates for Glasgow Rangers on a loan until the end of the season. #RangersFC

This would be the case if the Ryan #Naderi deal collapses definitively. At the moment, Hansa Rostock are saying no, w/
@SkySport_Ben
.

26 y/o striker Piroe is under contract with Leeds United until 2027.

@SkySportDE
 🇳🇱🇸🇷
https://x.com/Plettigoal/status/2016892461176479752?s=20
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

waccoe:
From what I can gleam from other forums:

Palace fans seem to think Mateta has a knee injury and wouldn't pass a medical.

Forest fans seem to thing that Marinakis will pull out of the Mateta deal because Parish keeps pushing for more money.

Palace have now signed Guessand from Villa on loan and may f**k off the Larsen deal.

Absolutely f**k knows what's going on!!
Tell me  Tell me

Dylan

Kickthemdown

Quote from: Asbjørn on January 29, 2026, 17:15:38waccoe:
From what I can gleam from other forums:

Palace fans seem to think Mateta has a knee injury and wouldn't pass a medical.

Forest fans seem to thing that Marinakis will pull out of the Mateta deal because Parish keeps pushing for more money.

Palace have now signed Guessand from Villa on loan and may f**k off the Larsen deal.

Absolutely f**k knows what's going on!!
Guessand har virkelig ikke vært ok engang for Villa, ser helt ubrukelig ut faktisk. Ser ut som Palace går for nedrykk...

Dylan

Quote from: Kickthemdown on January 29, 2026, 10:25:13
Quote from: Dylan on January 29, 2026, 08:11:43Frykter NRK er å stole på i overgangsalder, lite rykter å finne på statskanalen. Skulle gjerne hatt Jørgen i Leeds! Da satser vi på at Piroe får sjansen og leverer!
Hvorfor skal vi satse på det? DCL, Nmecha og Okafor er før i køen. Piroe er ikke i nærheten...
Hvorfor i all verden skal vi ikke satse på (altså håpe) at våre spillere leverer når/hvis de får sjansen??

Hawley

Det ryker hvis de har gått for Aston Villa-spilleren. Ville ikke JSL til oss da

Barry

Quote from: Hawley on January 29, 2026, 19:33:11Det ryker hvis de har gått for Aston Villa-spilleren. Ville ikke JSL til oss da
Agenten hans Tore Pedersen, ønsker nok i alle fall det. Han er ihuga Leeds-supporter og har hatt sesongkort på Elland Road i mange år.

leedslife

Men Wolves må jo være relativt presset i forhold til til JSL her?

Økonomiske belastningen og bære for Wolves i CC vedr JSL må jo være katastrofal.

Sjansen for at de rykker ned er stor og de får neppe den summen det forhandles om idag til sommeren ved et nedrykk og potensielt en spiller som står med 3-4 ligamål.

Selv om det var en gigantisk økonomisk avtale ifølge kilder så er jo prisen vesentlig ned fra Newcastle i sommer.
Var ikke totalpakken i sommer et sted mellom 65-70 mill?

Så har man jo såklart et sluttspill i sommer.
Man skal ikke kimse av gode fotballspillere som spiller for landslag på kraftig oppadgående.
Klarer Norge og rote seg videre i utslagsrunder så vil det jo hagle norske spillere i alle retninger

Blank_File

Flere seriøse som melder det samme nå i alle fall. Jeg syns også det ville være vilt om vi skulle bruke 50 mill på JSL, men nå kan jo ting tyde på at vi har kortene på våre hender igjen.

https://x.com/JacobsBen/status/2016936532339286316?s=20

Asbjørn

Tuggy igjen:
Been told that JSL doesn't want to go to Palace and he's holding out for us, so we shall see where this goes! 👀
Tell me  Tell me

Dylan

leedslife

Quote from: Asbjørn on January 29, 2026, 20:15:37Tuggy igjen:
Been told that JSL doesn't want to go to Palace and he's holding out for us, so we shall see where this goes! 👀

Får bare krysse fingrene.Har veldig tro på JSL i Leeds og dette systemet.
Søndag vinduet stenger?

Asbjørn

Det foreligger visst ingen skriftlig enighet mellom Wolves og Palace. En muntlig avtale gjorde at Romano tekstet 'Here we go' men så hadde Palace en låneavtale med Guessand i boks... og ingentig skriftlig dukket opp fra dem.

Noen lurer på om dette er taktikk fra Palace for å få prisen ned.

Graham Smyth (YEP):
Leeds United's position on Jorgen Strand Larsen remains the same. Very keen. Open to a deal that makes sense.

Interesting to see what Wolves will do/accept if Palace do walk away completely.

#lufc
https://x.com/GrahamSmyth/status/2016949238391804048?s=20
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

Quote from: leedslife on January 29, 2026, 20:22:07

Søndag vinduet stenger?
Åhnei, utpå mandagen en gang, var det kl 20 engelsk tid???
Tell me  Tell me

Dylan

Manager

Fra Dagbladet.
Medier: Strand Larsens Palace-overgang kan ryke
Crystal Palace ser ut til å trekke seg fra avtalen om å kjøpe Jørgen Strand Larsen fra Wolverhampton, melder BBC og Sky Sports.
Nye opplysninger tyder på at den norske landslagsspissen likevel ikke ender opp på Selhurst Park.
Både BBC og Sky Sports viser til kilder som sier at Crystal Palace har signalisert at klubben vil trekke seg fra avtalen.
Tidligere torsdag ble det rapportert i britiske medier at Palace og Wolves var enige om en overgangssum på 50 millioner pund – tilsvarende 660 millioner kroner – for Strand Larsen.
Nå skriver BBC at Wolves fortsatt ikke har mottatt et formelt skriftlig bud på nordmannen, og at klubben derimot skal ha blitt informert at Palace likevel ikke ønsker å gå videre med budet.
Premier League-rival Leeds ønsker seg Strand Larsen, men har ifølge The Telegraph og Sky Sports fått avslått et bud på 40 millioner pund.

Russel_Doig

Bare å krysse alt vi har for at han ender i Palace eller blir i Wolves! Er ikkje verdt pengene

leedslife

Quote from: Asbjørn on January 29, 2026, 20:26:23
Quote from: leedslife on January 29, 2026, 20:22:07

Søndag vinduet stenger?
Åhnei, utpå mandagen en gang, var det kl 20 engelsk tid???

Godt. Da har jeg tid til og ringe klubbshoppen og be de gjøre klar en drakt med Strand Larsen #45.

auren

Quote from: Russel_Doig on January 29, 2026, 20:35:20Bare å krysse alt vi har for at han ender i Palace eller blir i Wolves! Er ikkje verdt pengene

Kjenner jeg er veldig ambivalent til Strand Larsen. Absolutt en god spiss som jeg tror ville gjort det bra i Leedsdrakten, men her er det 15 millioner for mye. 30 millioner +- er min "grense". Samtidig er det positivt at vi har så mye penger tilgjengelig, men jeg frykter også at dette vil fordre et salg av en populær spiller innen 30. juni for å dekke opp for PSR.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Hallgeir *

Quote from: auren on January 29, 2026, 20:42:01
Quote from: Russel_Doig on January 29, 2026, 20:35:20Bare å krysse alt vi har for at han ender i Palace eller blir i Wolves! Er ikkje verdt pengene

Kjenner jeg er veldig ambivalent til Strand Larsen. Absolutt en god spiss som jeg tror ville gjort det bra i Leedsdrakten, men her er det 15 millioner for mye. 30 millioner +- er min "grense". Samtidig er det positivt at vi har så mye penger tilgjengelig, men jeg frykter også at dette vil fordre et salg av en populær spiller innen 30. juni for å dekke opp for PSR.

auren

Jeg er omtrent der, jeg også.
Super Leeds since 1968

Kickthemdown

Allerede en legende i Leeds hvis så skjer...

Asbjørn

...gode, etablerte spisser, da måå man nok opp i ca £40m.

At han vil gå foran DCL pr nå tror jeg ikke, men DCL pr nå er engelsk landslagstropp-klasse. Og han kan bli skadet, da trenger vi en type som JSL. Og de kan spille som to på topp i perioder/enkeltkamper.

TRYGG er eg ikkje på at han vli bli en suksess.

Men det er kjekt med en norsk i klubben, sympatisk virker han også.
Tell me  Tell me

Dylan

Dylan

Sky Sports: Strand Larsen to Palace hanging in the balance. Leeds still very into a possible deal. Litt usikker hva jeg mener om 40 mill pund, men er veldig for en profilert nordmann til heltene fra Yorkshire!

Kickthemdown

Quote from: Asbjørn on January 29, 2026, 21:01:34...gode, etablerte spisser, da måå man nok opp i ca £40m.

At han vil gå foran DCL pr nå tror jeg ikke, men DCL pr nå er engelsk landslagstropp-klasse. Og han kan bli skadet, da trenger vi en type som JSL. Og de kan spille som to på topp i perioder/enkeltkamper.

TRYGG er eg ikkje på at han vli bli en suksess.

Men det er kjekt med en norsk i klubben, sympatisk virker han også.
Tipper vi kommer til å spille ofte med DCL og Strand Larsen sammen.. Blir vanskelig for motstanderne å skyve for mange folk fremover når man har de to på banen samtidig... Buanotte til å fore de med snasne innlegg.

Asbjørn

Quote from: auren on January 29, 2026, 20:42:01Kjenner jeg er veldig ambivalent til Strand Larsen. Absolutt en god spiss som jeg tror ville gjort det bra i Leedsdrakten, men her er det 15 millioner for mye. 30 millioner +- er min "grense". Samtidig er det positivt at vi har så mye penger tilgjengelig, men jeg frykter også at dette vil fordre et salg av en populær spiller innen 30. juni for å dekke opp for PSR.

auren

...pakken vår èr da (drøyt) £30m. Siste £6m utbetales hvis han funker (ikke at jeg kjenner tilbudet med det var da 33 + 6 som ble skrevet... (eller var det Euro det også)
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

Syns Mr Dilkinton her får frem at det ikke bare handler om å handle spillere i januarvinduet:

Last season Farke/Leeds didn't do any business in the January window and Farke's main reason was that he didn't want to upset the balance of the squad; to bring a new face in would disrupt the harmony and may cause problems (Based on Bruce Tuckman's 1965 model of group development; Forming, Storming, Norming, Performing).

Fans were pissed off because while 'Leeds stood still', Sheff UTD bought players. Those players created rifts in the team which Wilder encouraged, leading to a complete breakdown of the team when the pressure was on. Farke was vindicated.

Now we see the same again; struggling teams buying up any old player and hoping for the best but it will bite them squarely in the arse when the pressure is on.

If Farke believes only JSL will fit the squad then I trust him. Signing nobody will be better in the long-run than signing the wrong person.

Sorry for a long and unfunny post.
Tell me  Tell me

Dylan

Hawley

morten1966

Cherry

Få inn JSL og Disasi nå over helgen, så er vi godt skodd` ut sesongen!

Hawley

Quote from: Cherry on January 30, 2026, 09:14:05Få inn JSL og Disasi nå over helgen, så er vi godt skodd` ut sesongen!
Disasi? Er han på blokka?