Kamp vs West Ham @ Elland Road fredag 24/10 kl 21.00 på Viaplay

Started by Killa, October 22, 2025, 08:08:45

Previous topic - Next topic

raggen, lufc80 and 8 Guests are viewing this topic.

Killa

Er vel på tide å få i gang kamptråd for "dødskampen mot Hammers på fredag kveld.
Hadde smakt utrolig deilig med en 3-poenger hjemme inn mot helga, men "senkede skuldre" er jo noe vi sjelden får kjenne på..
Velger likevel en optimistisk innstilling, jeg så West Ham bli skikkelig filleristet hjemme i sin egen lekegrind  mot Brentford forrige kvelden- og de så rett og slett utrolig tafatte ut.
Vi har vel fortsatt (mest sannsynlig) Okafor ute med skade og i så fall fortsetter vel Harrison på venstrekanten.
Håper Gnonto er klar til start og tar plassen til BA på høyre. Eventuelt at Gnonto testes på venstre og at James tar høyrekanten. Men så er jo Farke ganske glad i BA  sin løpskraft da... Resten sier seg kanskje selv, med mindre Struijk får hvile seg til fordel for Bijol. Skjer neppe dog.. Og Darlow fortsetter nok i mål.

Darlow - Bogle Rodon Struijk Gudmundsson - Longstaff Ampadu Stach - Gnonto Harrison Calvert-Lewin

Tror vi vinner denne 2-1 (DCL, Rodon)

Asbjørn

Bra initiativ! :)

Siden det er fredagskamp er det gjerne pre game presser i dag...
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

peacock

West Ham har en svak sentral midtbane. Dette er kanskje kampen vi kan spille med to defensive her, og ta oss råd til en 10'er. Piroe har fått få sjanser. Kjør ham inn på fredag!

TK20

Mitt lag

Perri
Bogle Rodon Bijol Gabby
Ampadu
Tanaka Stach
James Piroe Aaronson

KJØR DA

auren

Dette blir nervøst og spennende. Håper Elland Road og fansen viser seg fra sin beste side. Har tro på en målrik kamp, og har vel allerede satt et tips på 3-2 til Leeds.

Hvis verken James, Gnonto eller Okafor er fit nok til å starte, ville jeg gamblet på dette laget og en ny 3-5-2 formasjon:

Perri - Rodon, Ampadu, Bijol - Bogle, Longstaff, Stach, Tanaka, Gudmundsson - Piroe, DCL

Utopisk forslag, og særlig med tanke på at Farke aldri bytter nevneverdig. Men Perri, Tanaka, Bijol, Piroe og James er nok farlig nær en startplass, men ikke alle 5 samtidig tror jeg.

Alt annet enn seier er for dårlig. Dette er en must win kamp i mine øyne.

MOT!

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

GeirO

Vi kan godt tippe Leedsseier, men da glemmer vi Herr Skjebne.
Han har bestemt at lag i elendig form skal få sitt ønske om seier oppfylt hver gang de møter Leeds United.
MOT

Josch

Vi kan vel knapt ønske å møte et dårligere lag akkurat nå. West Ham har kun slått Nottingham, et annet dårlig lag.
En ønskemotstander (hjemme) før det blir sterkere motstand i ukene fremover. De har også hvilt i kun fire dager. Alle våre sterke hodespillere må spille. West Ham var helt hjelpeløse mot Brentford i luftrommet.

leedslife

Ble ikke akkurat imponert over WH for to dager siden. De skaper lite store sjanser og det er vel bare to lag i ligaen som har scoret færre enn dem.
Skaper dog relativt OK med sjanser på siden til Diouf og Summerville.
Bowen og Paqueta er vel de to man virkelig må passe på.
Så har de vel et potensielt sterkt skyts med bla Soucek, Kilman, Fullkrig og han grekeren på dødballer.

Ellers slipper de inn flest i liagen, men vil tro det blir jevnspilt. Ligger litt press på Leedsspillerne her etter siste kamper.
Håper vi har kvaliteten denne gangen til og klarer og vippe det i vår favør.
Viktig kamp for Farke og dette prosjektet.

Perri og Bijol er vel de to som har kvaliteten til og gå inn og løfte 11éren.
Regner med 1 bytte eller 2 fra sist. Det mest åpenbare er vel Bijol.
Tror man skal slite med og holde han på benken når laget slipper inn 2 mål på siste kamper og plukker lite med poeng. Farke var vel også inne på det etter kampen sist at vi måtte finne tilbake til den defensive soliditeten vi hadde i pre-season og de første kampene i sesongen.

Lenge siden jeg har tippet. 1-0 Leeds
Kanskje et Stach frispark igjen.

leedslife

Synes formasjonssbytte og veldig mange relasjonssbytter blir litt voldsomt auren.

Jeg står fortsatt på at laget står ganske godt opp mot de vi møter.
Målene i mot i det siste og mer spesifikt mot Burnley bør man jo kunne justere på treningsfeltet.
Det går jo mer på detaljer gjennom analyse og  fintuning på feltet.

Hadde vært mer åpen for store endringer hvis vi hadde tapt 0-2 mot Burnley og de hadde kjørt kampen fra start til slutt slik vi gjorde.

Men kanskje man kan frigjøre en plass for Piroe eller Tanaka i start11éren - der er jeg forsvåvidt enig.
Med Nuno Santo så regner jeg med Leeds får ha endel possession på fredag.

Irving, Soucek og Magassa som de har brukt er jo fysisk robuste typer.

leedslife

Okafor og Gnonto ikke trent med laget enda denne uka. (sjanse for at Okafor kan være tilgjengelig)
Ampadu og Strujik tvilsomme? (sykdom) ifølge pressekonferansen.
Gray tilbake i trening.

I'm pleased with how dominant we are. Even in the losses, Arsenal aside, we were in all the stats, the better side, but not the more effective side. Hard work brings us into better positions and being more clinical. Never underestimate one situation.

Burnley had one chance in each half, but created goals. In these periods, you do not complain about fate. If reducing them to one chance is not enough, then we should reduce them to no chances

Farke talking pre West Ham says there's been " hard work on the training pitch to be more clinical. We are working hard to convert our big chances. We need to be more effective in both boxes.

No added pressure. Every game has pressure. We are focused and relaxed and looking forward to it. We have worked our socks off for 24 months for nights like this. Why we play this game. We want to reward ourselves with points, but we respect the opponent.

I didn't like Monday's result because after such a game there is greater resolve to respond, in looking under every stone for solutions. This team will show a good performance and it will be hard to beat them. West Ham very experienced still

DF says Stach has played with a broken finger and damage to his ribs recently.

DF reiterated his rule that if you're not involved in the final training session then you don't play. He won't risk playing 4 or 5 players who are not fully fit, maybe 1 or 2

auren

Huffda. Dette hørtes ikke særlig lovende ut. Sesongens klart viktigste kamp! Da er vi nødt til å ha kapteinen vår fit for fight!

auren

Hawley

Quote from: auren on October 22, 2025, 15:44:20Huffda. Dette hørtes ikke særlig lovende ut. Sesongens klart viktigste kamp! Da er vi nødt til å ha kapteinen vår fit for fight!

auren

Krise hvis Amp ikke kan spille

Reaney

Performance wise uttaler Farke at har lite å utsette på laget og spillerne. Hvordan er det mulig å si noe sånt når laget har havnet bakpå i 6 av 8 kamper? Og hva er det for noen bevisstløse journalister på pressekonferansen som ikke konfronterer han med det?

Asbjørn

Quote from: Reaney on October 22, 2025, 17:01:15Og hva er det for noen bevisstløse journalister på pressekonferansen som ikke konfronterer han med det?
...kanskje fordi det var tema på forrige presser (etter  kampen mot Burnley).

Leeds must also work on not conceding first, having done so for the past five games, beginning with the 1-0 defeat to Fulham last month. After coming back to beat Wolves and draw with Bournemouth, they have lost to Tottenham Hotspur and now Burnley.

"On this level, when you go behind it's always difficult," said Farke. "We have addressed that we want to return back to clean sheet behaviour.

"We've shown several times that we have this mentality where we can come back and turn games. But if you always have to climb a mountain, especially in an away game, it's difficult."

https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/daniel-farke-stance-revealed-15m-32705285
Tell me  Tell me

Dylan

Josch

Quote from: Reaney on October 22, 2025, 17:01:15Performance wise uttaler Farke at har lite å utsette på laget og spillerne. Hvordan er det mulig å si noe sånt når laget har havnet bakpå i 6 av 8 kamper? Og hva er det for noen bevisstløse journalister på pressekonferansen som ikke konfronterer han med det?

Pressekonferansen er vel også et budskap til spillerne om at de gjør ting riktig og må fortsette å følge hans opplegg. Hvis spillerne mister trua på ham er det takk og farvel. Spillerne følger jo med på det han sier til media.

Vi andre kan nok se annerledes på det.
Leeds har hengt med brukbart spillemessig, men har vært for dårlig
foran begge mål i flere kamper. Personlige feil og vi blir liggede under, slik du skriver.

Farke må jo være positiv utad for få spillerne og fansen til å yte 100% for ham i kamp. Å ha trua er viktig.

Reaney

Takk for orienteringen Asbjørn. Så ikke pressern etter Burnley. Og takk for godt innspill Josch. Verdt å merke er også at vi ikke ha har maktet å score i halvparten av kampene.

Asbjørn

Ampadu er så viktig for Farke/laget at jeg tror det sitter langt inne ikke å bruke ham. Men han må nok møte til trening i dag. Får håpe han gjør det...

Mht Struijks sykdom så kan det være incentivet Farke trenger for å bytte inn Bijol.
Jeg er ikke trygg på at det på kort sikt hjelper oss. Er redd han er rusten tross to landskamper i forrige uke. Men duellsterk er han så han vil nok uansett gjøre en jobb på det settet.

ER det tids for Tanaka? At Stach har vært litt utenfor de siste kampene fikk vi jo forklaringen på (spilt med brukket finger/brist i ribben). Igjen, her har Farke en mulighet til å bytte inn en Tanaka som er sårt trengt i fremre ledd så lenge vi stiller med Aaronson/Harrison på kantene. Det er jo forresten mulig James kan brukes fra start nå?

Så får vi håpe at ikke flere er berørt av influensaen (?) som herjer troppen...

Blir det disse fra start?
Darlow - Bogle, Rodon, Bijol, Gudmundsson - Longstaff, Ampadu, Tanaka - Aaronson, Calvert-Lewin, Harrison

Tell me  Tell me

Dylan

auren

Matchday!  8)

Sesongens desidert viktigste kamp!

auren

Cherry

Etter det jeg så av West Ham mot Brentford på mandag, så har de større issues enn oss om dagen.
Summerville var frisk, ellers var det tamt......nøkkelen er og nøytralisere Paqueta på midten - han er deres playmaker.  Brentford lyktes veldig godt med det.

For vår del, så er jo det å score mål issuet.
Håper virkelig Okafor kan bidra i denne, men er jo svært skeptisk om Aaronson/Harrison er i start oppstillingen i denne kampen også - da blir det mildt sagt tynt fremover.
DCL fungerer godt fremover mener jeg, han binder opp stoppere og kan vinne mange dueller i denne også - MEN da må vi jo fylle på i rommene  rundt ham og utnytte sjansene som vil bli skapt.
Tipper sliteseier 2-1.

GaryMac

Quote from: auren on October 24, 2025, 07:37:07Matchday!  8)

Sesongens desidert viktigste kamp!

auren
Hell, yeah!
og enig i at det er sesongens viktigste kamp så langt - særlig etter tapet mot Burnley.

Hawley

Quote from: Cherry on October 24, 2025, 09:51:34Etter det jeg så av West Ham mot Brentford på mandag, så har de større issues enn oss om dagen.
Summerville var frisk, ellers var det tamt......nøkkelen er og nøytralisere Paqueta på midten - han er deres playmaker.  Brentford lyktes veldig godt med det.

For vår del, så er jo det å score mål issuet.
Håper virkelig Okafor kan bidra i denne, men er jo svært skeptisk om Aaronson/Harrison er i start oppstillingen i denne kampen også - da blir det mildt sagt tynt fremover.
DCL fungerer godt fremover mener jeg, han binder opp stoppere og kan vinne mange dueller i denne også - MEN da må vi jo fylle på i rommene  rundt ham og utnytte sjansene som vil bli skapt.
Tipper sliteseier 2-1.

Trua på ketchup....3-0 :D

Asbjørn

...er det et hint fra Jaka?

Jaka Bijol hasn't put a matchday post on for 2 games running until today...
Is he getting his chance?
#LUFC

https://x.com/bclufc/status/1981665571046629761
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

Quote from: Asbjørn on October 24, 2025, 14:38:52...er det et hint fra Jaka?

Jaka Bijol hasn't put a matchday post on for 2 games running until today...
Is he getting his chance?
#LUFC
https://x.com/bclufc/status/1981665571046629761
...og så tolker vi kanskje for mye? :o

Struijk, Ampadu and Okafor all posting matchday images on Instagram.

Positive signs...

#LUFC
https://x.com/AllDayLUFC/status/1981658078719381807
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

Ja, Leeds, dere vet hva dere har å gjøre:

Leeds have failed to score the opening goal in seven consecutive Premier League matches for the very first time.
https://x.com/WainmanJoe/status/1981674439206203885
Tell me  Tell me

Dylan

rd1

"Who needs Cantona??"

Cannavaro

Et par timer igjen til avspark...jeg vet ikke om jeg gleder meg eller gruer meg ??
Det er åpenbart at vi trenger poeng ikveld - ALLER HELST 3 !!
På alle parametere så var Leeds det beste laget mot Burnley, men det hjelper lite når man står igjen med null poeng !

Ikveld går det an å rette litt på det, vi møter et West Ham lag som er i svak form, og som plukker lite poeng. Sist de vant var 31.august 3-0 borte mot Nottingham.  Dette bør bli en 3-poenger, uansett hvordan den vinnes - skal vi overleve er det nettopp en kamp som denne som MÅ vinnes !  Spørsmålet er hvordan ? Score mer enn motstanderen, og helst mure igjen bakover...kan vi klare det ?  Vel, kanskje aller fremst ; laguttaket...
Hvem er friske nok til å starte ? Hvem er litt "ute" av form ? Gjøre endringer ?  Daniel Farke er lett å "lese" - manøvrere seg i PL med sikkerhet, en innspilt 11-er i 4-3-3 formasjon. Lite endringer i start 11-er og bytter som kommer etter 60-70 spilte minutter....DF er lett å bedømme...

I min bok så er det ikke vanskelig å se at Harrison og Aaronsson ikke er "ønskelige" kantspillere i Premier League, ifjor hadde vi Solomon og DJ eller Gnonto - det funket bra i Championship.  Kunne såvel fungert i PL også. DJ er vel ikke helt klar for 90 min enda..men er mer å foretrekke enn Aaronsson. Håper Okafor er klar til kamp ikveld, han er det mer energi og trøkk i enn Harrison. Hva med Calvert Lewin ? Ikke overbevist helt, men får ihvertfall mye kamp minutter, og han vinner hodedueller og binder opp forsvarere - men trenger flere sjanser for å få nettsus.
Vil Farke prøve Piroe eller Nmecha der fremme fra start ?  Neppe. Uansett vært interessant å se en av disse fra start kanskje...
Midtbanen : Stach er ute av form og har spilt med brukket finger og ribbeins problem ? Allikevel blitt brukt av DF, altså er han da selvskreven ikveld også ?  Jeg ville latt Tanaka få sjansen...Ampadu og Longstaff starter.
Backene er selvskrevne, likeså Rodon. Flere har ymtet frempå at Bijol burde starte fremfor Strujk....men har Pascal spilt seg ut av laget ? Blant fansen ja, men Farke stoler fortsatt på PS og han fikk starte mot Burnley. Da starter han sikkert ikveld også....
Keeperplassen : Darlow - har han spilt seg ut av start 11-eren ? Skulle han vært bedre mot Burnley ? Neppe. DF velger nok han også ikveld, enda Perri var kjøpt inn som et 1.valg.

Altså, jeg spør : har vi ikke kjøpt inn forsterkninger i sommer ? Gudmundsson, Stach, Longstaff, DCL og en Harrison tilbake er de som bekler roller i 11-eren av de nyankomne. Gudmundsson og Longstaff, deretter kanskje Stach er vel det vi kan kalle forsterkninger sålangt.

Tror Farke kjenner litt på det, at det må komme resultater etterhvert, og særlig ikveld, mot denne motstanderen. Jeg mener at kun seier er godt nok, og at han (DF) er ansvarlig for uttaket og hvordan spillerne blir brukt. Vi har spilt 4-3-3 i PL, mens vi lyktes godt med 4-5-1 i CS. Det å kunne se fullt potensial i spillere er også avhengig av formasjon og rollebetegnelse på spillermaterialet, det er også Farke`s ansvar.  Han vet godt at det er et press å lede et lag som Leeds United - ikveld vil han kjenne på det litt ekstra.

Jeg en realitetsoptimist, og har en feeling på at spillerne også er revansjesugne etter forrige kamp, vi vil ha mye ball og kan diktere mye i denne kampen, så jeg går for en 3-1 seier ikveld. Mål fra DCL, Longstaff og Gnonto eller James....
MFLU - Miracles For Leeds United

Cannavaro

Perri, Bijol, Tanaka og Okafor i start-elleveren....jøss Daniel Farke kan gjøre endringer !!
Da er det opp til gutta og bevise....
MFLU - Miracles For Leeds United

Myhre10

Kato

lufc80

Spennende 11-er i kveld - håper det slår positivt ut i 3 poeng! Ser Summerville starter for West Ham.. MOT!