Kamp vs West Ham @ Elland Road fredag 24/10 kl 21.00 på Viaplay

Started by Killa, October 22, 2025, 08:08:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

Asbjørn

Kem bryr seg om dommeren på en dag vi vinner. Men han var da kraftig ute og kjøre en stund...

Eg gir ordet til Adonis Storr (ved pause):
HT #LUFC 2 WHFC 0
This was a game Leeds probably needed to win given recent results and they have a great start.

But.. special mention to Stuart Atwell, unbelievable - he whacked Ampadu and then told him to get off the pitch for 30 seconds despite not having treatment - during which Bowen nearly scored with an overhead kick- then Atwell tried the same thing with Gudmundsson - who would have gone off had Ampadu not intervened. Two real moments of madness.

Anyway, Aaronson had to score there and I hope that is a turning point for him. Rodon has added headed goals to his game and is becoming a fantastic centre back at this level.

Farke needed to make changes, he did and Leeds look good although West Ham have been very poor especially Diouf and Summerville.

Big 45 coming up.
https://x.com/theadelites/status/1981816595312771472
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

samadhi

Deilig seier og 3 utrolig viktige poeng.
Så får vi bare innfinne oss med at årets sesong kun handler om å få poeng og unngå nedrykk.
2.omgangene mot Wolves og West Ham er noe av det mer destruktive jeg har sett fra Leeds på langt tid, men så lenge det gir poeng får det gå bra.
marching on together,
derudaf forever...

Russel_Doig

Quote from: Kato on October 24, 2025, 23:19:10Perri 7 - Ser solid ut, god kontroll både på bakken og i feltet. Klar førstekeeper, ingenting å snakke om.
Bogle 6,5 - Med fremover før pause, i andre omgang tror jeg han fikk beskjed om å parkere bak.
Rodon 8,5 - Soleklart bestemann. Scorer også nå. Renser unna som vanlig.
Bijol 7 -Vi slipper West Ham lite til, og det skal han være med og ta æren for. Blir bedre med kamper.
Gudmundson 7 - Mye med fremover før han fikk en i ryggen.
Tanaka 6- En spiller jeg liker, men syns vi blir langt mer åpen med han på banen. Korrekt tatt av.
Longstaff 6 - Vi slet sentralt, tok lite tak i kampen.
Ampadu 6,5 - Ingen playmaker da han kom på store overganger. Vi hadde trøbbel sentralt.
Aaronson 7,5 - Det bor en fotballspiller der inne, spesielt når han nå får mer gjennombruddskraft.
Okafor 6,5 - Glemte å ta på knottsko, et nydelig raid.
Calvert-Lewin 6,5 - Jobber og sliter knallhardt. Blir lite ut av det, og får lite hjelp.
James 7,5 - Syns han løser backposisjonen meget bra. God kontroll.
Harrison 6,5 - Lojal defensivt, ikke all verden offensivt.
Gruev 7 - Inn og kriger bra.
Nmecha - Holder bra i ballen.
James - Bør jo spille mer enn 5 minutter.

Farke - Tror han ga beskjed i pausen om at her skal det mures igjen. Spillestilen i andre omgang ikke til å kjenne igjen. Bør bytte tidligere som vanlig. Men man kan skjønne at her var poeng ekstremt viktig.

100% forutinntatt når Aaronson ikkje ser 8-tallet etter denne!!

Asbjørn

Tanaka på tv rett etter kamp reflekterer vel hva 'alle' følte om denne  kampen:
Tanaka: "This game was so important for us. Especially at home. We had to win this game. We had to get these points." #LUFC
https://x.com/apopey/status/1981835681917022555
Tell me  Tell me

Dylan

leedslife

No Leeds player created a higher xG (0.57), won more ground duels (8), registered more shots (3), completed more successful take-ons (3), created more chances (2) and completed more accurate crosses (2) than Brenden Aaronson against West Ham tonight.
Brenden Aaronson vs. West Ham:

87 mins played
38 touches
8 duels won
4 ball recoveries
3/3 successful take-ons
3 passes into final ⅓
3 tackles won
2 accurate crosses
2 opposition box touches
2 chances created
2 interceptions
2 times fouled
1 shot on-target
1 goal

Superb 👏

Synes innhoppet til JJ var veldig solid.

Asbjørn

Summerville byttet ut:
78 - Big jeers as Summerville is subbed, and some boos. Lots of the West Stand clap him off after that.

The South Stand: "You're too shit to play for Leeds."
2-0 #lufc
https://x.com/GrahamSmyth/status/1981825257737437498
Tell me  Tell me

Dylan

HåvardK

Quote from: Kato on October 24, 2025, 23:10:42En kamp hvor resultatet var mye viktigere enn prestasjonen. Vi spiller ingen stor kamp, men vi tar tre uvurderlige poeng. Og vi har fått flere spillere i gang. JJ og Bijol blir bedre og bedre med kamptrening.
Og det samme gjelder Perri. Nå må vi bruke spillerne vi handlet i sommer. Flott å se at JJ leverer.

Asbjørn

Det var trøbbel i troppen inn mot kampen:
Farke here
It's never easy to win a Premier League game. We had a difficult week even after our press conference. We struggled so much with illnesses in the camp and players just back with injury.

Stach had another hit against his rib. It was difficult today to find such a balance and find the right mix. We started very brave and deserved to lead 2-0.

We had way more control in other games. Second half we started way better in terms of control. Missed a bit to score a goal and in last 20 mins you could see the struggles we had. Nervous last four minutes but nevetheless priceless first points.
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

Quote from: Asbjørn on October 24, 2025, 23:59:24Det var trøbbel i troppen inn mot kampen:
Farke here
It's never easy to win a Premier League game. We had a difficult week even after our press conference. We struggled so much with illnesses in the camp and players just back with injury.

Stach had another hit against his rib. It was difficult today to find such a balance and find the right mix. We started very brave and deserved to lead 2-0.

We had way more control in other games. Second half we started way better in terms of control. Missed a bit to score a goal and in last 20 mins you could see the struggles we had. Nervous last four minutes but nevetheless priceless first points.
Okafor and Gudmundsson
Not pre-planned but was let's see how he goes (Okafor). Was really difficult week. Pretty happy.

Gabby - between back and leg - seemed pretty painful.
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

Quote from: Asbjørn on October 25, 2025, 00:02:41
Quote from: Asbjørn on October 24, 2025, 23:59:24Det var trøbbel i troppen inn mot kampen:
Farke here

Okafor and Gudmundsson
Not pre-planned but was let's see how he goes (Okafor). Was really difficult week. Pretty happy.

Gabby - between back and leg - seemed pretty painful.
...spillerne kjenner på presset ja

Dressing room reaction
Players in dressing room relieved but also exhuasted. These young players are under so much pressure. Three wins in nine games is pretty good.
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

...pausepraten - tror ikke Farke er helt klar på detaljene her :D

What said at half-time
We spoke about details about our structure. Today we covered the highest distance in the season so far. It was important to bring it over the line.
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

...Tanaka er en følsom fyr:
Tanaka
First time back in starting XI, it's tough - he did pretty well. A few missed tackles and he was a bit emotional about that in the first half. He handled it quite solid and reliable today.
Tell me  Tell me

Dylan

Kato

Når det er så mye sykdom og styr. Og vi kjøres utover andre omgang. Hvorfor bytter han ikke tidligere? Meningsløst å gi James 5 minutter. Nmecha det samme.

Asbjørn

Quote from: Kato on October 25, 2025, 00:21:42Når det er så mye sykdom og styr. Og vi kjøres utover andre omgang. Hvorfor bytter han ikke tidligere? Meningsløst å gi James 5 minutter. Nmecha det samme.
DF: "Last 20 minutes, you could see the difficult week we had. Would have substituted 11 players, if I could. Priceless three points. First game after losing momentum is never easy. Have to dig in to win the momentum back." #lufc
https://x.com/BerenCross/status/1981842654473162806
Tell me  Tell me

Dylan

Kato

Tre ting å ta med oss videre:

1. Det er ikke farlig å bytte ut spillere fra kamp til kamp. Bijol får det tøft når han kastes inn etter 8 kamper på benken. Det tar tid å tilvenne seg tempoet i PL. Jo lengre de blir sittende på benk, jo vanskeligere blir det å levere når du kommer inn. I går leverte Bijol bra (vet ikke om han spilte fordi Struijk er syk). Ser Farke nevnte det på pressekonfernsen. Jeg tror det er mye mer å hente fra denne stopperen når han får kamper, spilt sammen Rodon osv. Langt fra så svak med beina som enkelt her inne predikerte. Kan ikke forestille meg han mister plassen til neste kamp.

2. Lucas Perri er en klar førstekeeper. Tilstedeværelsen er noe helt annet. God med beina i går, trygg ute i feltet. Kjøpt inn som førstekeeper, og det skal han være. Keeper trenger trygghet, og da kan ikke manageren vingle.

3. Det finnes en fotballspiller en eller annen plass der inne hos Brenden Aaronson. Blitt sterkere og raskere. Må holdes unna for mye duellspill. Med ball er han i klar fremgang, mye mer gjennombruddskraft. Passer langt bedre når han kan starte litt ute på siden og skjære innover. Der ute er det ikke like mye dueller. Passer fint at vi har to helt ulike spilletyper på høyresiden i James og Aaronson. En spiller som har frustrert mye, senest forrige kamp. I går var han god.

flynn

Gøy at Aaronson fikk denne opplevelsen, og viktig at Perri, Bijol og Justin også ser at de skal bidra utover sesongen. Jeg synes for øvrig Ampadu skal ha enda mer ros enn jeg har sett han få så langt, helt utrolig viktig spiller for oss, og lei å møte for de som ønsker å styre spillet mot oss. Så undrer jeg meg over hvorfor ikke Nmecha fikk en halvtime her, Calwert-Lewin kan ikke spille nærmere 90 hver gang, særlig når han heller ikke lykkes med all verden.

flynn

Reaney

Lettet og glad for 3 poeng. Men igjen. Fernandez first goal for West Ham. Skal ikke være mulig i kamp etter kamp.

leedslife

Quote from: Kato on October 25, 2025, 08:34:02Tre ting å ta med oss videre:

1. Det er ikke farlig å bytte ut spillere fra kamp til kamp. Bijol får det tøft når han kastes inn etter 8 kamper på benken. Det tar tid å tilvenne seg tempoet i PL. Jo lengre de blir sittende på benk, jo vanskeligere blir det å levere når du kommer inn. I går leverte Bijol bra (vet ikke om han spilte fordi Struijk er syk). Ser Farke nevnte det på pressekonfernsen. Jeg tror det er mye mer å hente fra denne stopperen når han får kamper, spilt sammen Rodon osv. Langt fra så svak med beina som enkelt her inne predikerte. Kan ikke forestille meg han mister plassen til neste kamp.

2. Lucas Perri er en klar førstekeeper. Tilstedeværelsen er noe helt annet. God med beina i går, trygg ute i feltet. Kjøpt inn som førstekeeper, og det skal han være. Keeper trenger trygghet, og da kan ikke manageren vingle.

3. Det finnes en fotballspiller en eller annen plass der inne hos Brenden Aaronson. Blitt sterkere og raskere. Må holdes unna for mye duellspill. Med ball er han i klar fremgang, mye mer gjennombruddskraft. Passer langt bedre når han kan starte litt ute på siden og skjære innover. Der ute er det ikke like mye dueller. Passer fint at vi har to helt ulike spilletyper på høyresiden i James og Aaronson. En spiller som har frustrert mye, senest forrige kamp. I går var han god.
Har ikke Perri vært skadet?

Kato

Quote from: leedslife on October 25, 2025, 09:14:59

Jo, men han ble sittende på benken da han var tilbake etter skade.

leedslife

Quote from: Kato on October 25, 2025, 09:20:05
Quote from: leedslife on October 25, 2025, 09:14:59

Jo, men han ble sittende på benken da han var tilbake etter skade.
Kan jo godt være det var en overveid og ok beslutning det hvis man har stått ute noen måneder med skade.
Det var vel bare Burnley sist han satt på benken.

Det kan jo ikke være tvil om at laget i går med Stach +/- Strujik er den soleklare 11éren til Leeds.
Det er jo et hav av kvalitet fra den 11éren til benken.

Kato

Perri

Bogle - Rodon - Bijol - Gudmundsson

James - Longstaff - Amapdu - Stach - Okafor

Calvert-Lewin

Her mener jeg er vår sterkeste ellever når alle er fit. Mangler fremdeles spiss og tier. Hadde vi hatt Lucas Paqueta og en bedre spiss så tror jeg vi hadde havnet over midten i år.

Lucas the Kop Cat

Quote from: flynn on October 25, 2025, 08:45:45Gøy at Aaronson fikk denne opplevelsen, og viktig at Perri, Bijol og Justin også ser at de skal bidra utover sesongen. Jeg synes for øvrig Ampadu skal ha enda mer ros enn jeg har sett han få så langt, helt utrolig viktig spiller for oss, og lei å møte for de som ønsker å styre spillet mot oss. Så undrer jeg meg over hvorfor ikke Nmecha fikk en halvtime her, Calwert-Lewin kan ikke spille nærmere 90 hver gang, særlig når han heller ikke lykkes med all verden.

flynn
Nå er vel taktikken for å ikke bli for baktunge å slå mye langt på DCL, men skal det føre til mer enn at han gjerne vinner en hodeduell så må resten av laget komme hurtigere etter og vinne andreballen. Da vil nok opplevelsen av DCLs bidrag oppleves anderledes. Han ble jo helt ensom på topp store deler av kampen.

Sent fra min LE2113 via Tapatalk

stian

Quote from: Kato on October 25, 2025, 09:34:46Perri

Bogle - Rodon - Bijol - Gudmundsson

James - Longstaff - Amapdu - Stach - Okafor

Calvert-Lewin

Her mener jeg er vår sterkeste ellever når alle er fit. Mangler fremdeles spiss og tier. Hadde vi hatt Lucas Paqueta og en bedre spiss så tror jeg vi hadde havnet over midten i år.

Ganske enig i dette, bortsett fra at hva som er den beste elleveren må ses opp i mot hvem vi spiller mot. Særlig Aaronson vs. James kan være et spørsmål om hvorvidt man trenger Aaronsons løps-/arbeidskapasitet, som har blitt et lite varemerke for ham.

Ellers betyr dette oppsettet at vi har truffet godt på signeringene vi har gjort, det er mange nyinnkjøpte fjes her. Personlig er jeg positivt overrasket over DCL og Okafor som jeg synes har tilført mye nytt til laget, uten at vi har sprengt kontoen.

Asbjørn

...mht Okafor:
Doesn't sound like Okafor has reinjured himself. Farke was keen to take him off around 50 or 55 minutes anyway and the length of the first half meant it made sense to change him then.

He's hopeful Gudmundsson is just a bruise. #lufc
https://x.com/BerenCross/status/1981844477531586571

Farke said Okafor sub was not pre-planned - but:

"I was hoping for 55 mins, but the first half was already 55 mins"

Went on to explain it was more logical to bring him off at HT and not use a sub window in light of Gudmundsson's exit - which left him with two (3 allowed) #lufc
https://x.com/isaacjohnsonLL/status/1981878007364043236
Tell me  Tell me

Dylan

Cherry

Moro å se at Perri fungerte i går, han var god - men han var god i spann med Bijol og Rodon da.
At han og Bijol får spille fremover nå tar jeg som en selvfølge, og at Justin fint kan være cameo`i forsvaret er en trygghet også.
Når det er sagt så var det en svært blanda`forestilling i går.  De første 30 var vi gode, men derfra og ut kampen syns jeg vi fader`ut...og de siste 25 har vi jo knapt ball.

Farke forklarer dette med mye sykdom og skader, men da MÅ det jo byttes tidligere i kampen?
DCL er rovdrift på nå, han gjør en god jobb- jobber virkelig godt og vinner mange dueller
Men får svært lite hjelp der fremme .  Hvorfor ikke spille inn Nmecha med fler minutter?

Nydelig med seier da, selv og kampen totalt sett var svak i mine øyne.

Asbjørn

Endelig kunne vi erfare en seier igjen, Nr 3 på 9 kamper. Det betyr at vi er i rute omtrent der vi trenger å være. 10 seiere er vel benchmarket Farke har satt...

Det gledet at Perri virket så trygg der bak. Usikkerheten som preget ham de første rundene var som blåst bort. Får håpe det fortsetter slik.

En del kritiserer seine bytter (igjen). Vel, ett var tvungent (Gabbi etter 44 minutter), et annet tydeligvis avtalt (Okafor etter 58 minutter dvs etter første omgang). Gruev avløste Tanaka etter 72.

Da hadde vi ett 'vindu' for bytting igjen. Det kunne nok kommet før, men da var risken at en annen måtte forbli på banen kampen ut fordi vi hadde brukt opp byttene...

Han ventet til 87 minutter da James/Nmecha erstattet Aaronson/DCL.

Farke sa han gjerne kunne byttet elleve mann. Det var en mer trøblete treningsuke enn hva han fortalte på pre game presseren, Ampadu/Struijk ble navngitt, om det gjaldt flere vet vi ikek. I tillegg var det en del tilbake fra skade, hvor lenge ville de holde, hva tålte de i kamp???

Leeds United boss Daniel Farke reveals pre-West Ham training issues & calls for backing for 'polarising' player

Leeds United got a huge win on the board against relegation rivals West Ham.
Leeds United's preparations for West Ham were more difficult than Daniel Farke let on before the game so there was relief and pride after they 'dug in' for a 2-1 win.

Farke's men were well worth their 2-0 half-time lead, which came thanks to Brenden Aaronson's early goal and a Joe Rodon header from Sean Longstaff's corner. A wildly open first half brought further chances for Leeds to bury the game but they lacked composure at the crucial moment, while West Ham brought one save from Lucas Perri and had a goal chalked off for offside.

The second half was attritional stuff with Leeds conceding more and more possession and territory, yet defending their box stoutly. Cross after cross was headed away until stoppage time when Mateus Fernandes was allowed to ghost into the area and flick a Jarrod Bowen cross into the far corner.

Leeds saw out the final couple of minutes comfortably enough, however, to celebrate a vital victory and three points that move them seven clear of the Hammers.

"It's never easy to win a Premier League game on this level," said Farke. "We had a really difficult week, even more than I spoke about in my last press conference. We were struggling so much with illness and injury, players just back from injury like Noah and Dan James. Anton Stach had another hit to his rib and was in pain. It was so difficult to find a good balance. We couldn't afford to leave out everyone who had missed training sessions."

Despite the disruptions to the build-up, Leeds got off to a lightning quick start. But as the game wore on, the week caught up with them and Farke saw it in the way things played out.

"We started very aggressive, very brave, deserved to be 2-0 up," he said. "You could feel a little bit that it was a bit wild with and without the ball. We've been more dominant in other games but it was a difficult training week for us. The second half we started way better in terms of control and organisation and the last 20 minutes you could see again what a difficult week we had. So many players were struggling. It was about digging in and grinding out a result. We dropped a bit too deep for the goal we conceded.

"But a priceless three points. The first game after losing momentum is never an easy, straightforward win. You have to dig in to win the momentum back so I'm very, very pleased."

It also pleased the boss that the opening goal came from the boot of a player he admits 'polarises' opinion among fans. Farke felt the criticism aimed at Aaronson after the loss at Burnley was disproportionate.

"I know that he's a player who polarises at times and gets lots of stick when he has a poorer day," said Farke. "He's a younger player who can have a bit more clarity in his actions and be a bit more clinical but we have to back him a little bit more. He works his socks off for Leeds United. Standing ovations when he came off against Bournemouth and Spurs. He played in a different time zone on Wednesday, was on a normal commercial flight back from the international break without sleeping a night and [at Turf Moor] just missed a sitter, it wasn't a bad performance but he got so much stick. I'm pretty pleased he was recovered, recharged and ready to go [against West Ham]. Noah was perhaps ready for just 45, I wanted on the other side a player who has trained the full week. He's not let us down, it was an excellent performance, great he's in the spotlight with a goal. It was a top performance."

https://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/football/leeds-united/leeds-united-news-west-ham-daniel-farke-reaction-5374895
Tell me  Tell me

Dylan

auren

Synes Bijol er ganske uvøren i spillestilen, hadde flere merkelige klareringer. Og det er vel strengt tatt hans mann som helt alene får heade i mål. Perri var solid, foruten brassen til Bowen. Den burde han holdt i fast grep, heldigvis fikk han tuppet vekk returen foran beina til en WH-spiller.

Raidet til Aaronson i 2. omgang var ellevilt. Han hadde fortjent den scoringen! God kamp av Brenda, håper han kan vise litt stabilitet fremover 🤞🏻

Asbjørn nevner dommeren og situasjonen der han selv meier ned Ampadu. Han trengte ikke tilsyn, men måtte likevel forlate banen i 30 sekunder, og da scoret nesten West Ham. Det er jo en latterlig regel i utgangspunktet, men dette var en liten dommerskandale i min bok 😤

Deilig start på helgen med 3 uhyre viktige poeng. Nå satser vi på at Bmouth gjør jobben mot Forest og at Wolves og Burnley spiller uavgjort på søndag 🤞🏻

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

leedslife

Joe Rodon vs. West Ham:

92% pass accuracy
64 touches
44/48 successful passes
9 clearances
7 headed clearances
4 ball recoveries
4 duels won
3/4 acc. long passes
3 final ⅓ passes
1 chance created
1 shot on-target
1 tackle won
1 block
1 goal
1 Premier League Player of the Match

Lucas the Kop Cat

Quote from: auren on October 25, 2025, 11:05:09Asbjørn nevner dommeren og situasjonen der han selv meier ned Ampadu. Han trengte ikke tilsyn, men måtte likevel forlate banen i 30 sekunder, og da scoret nesten West Ham. Det er jo en latterlig regel i utgangspunktet, men dette var en liten dommerskandale i min bok

auren

Er vel bare når en får tilsyn fra det medisinske apparatet at en må.ut i 30.sekunder? Så en dobbelt dommer skandale om det hadde blitt mål.

Sent fra min LE2113 via Tapatalk

Pettersen97

Quote from: auren on October 25, 2025, 11:05:09Synes Bijol er ganske uvøren i spillestilen, hadde flere merkelige klareringer. Og det er vel strengt tatt hans mann som helt alene får heade i mål. Perri var solid, foruten brassen til Bowen. Den burde han holdt i fast grep, heldigvis fikk han tuppet vekk returen foran beina til en WH-spiller.

Raidet til Aaronson i 2. omgang var ellevilt. Han hadde fortjent den scoringen! God kamp av Brenda, håper han kan vise litt stabilitet fremover 🤞🏻

Asbjørn nevner dommeren og situasjonen der han selv meier ned Ampadu. Han trengte ikke tilsyn, men måtte likevel forlate banen i 30 sekunder, og da scoret nesten West Ham. Det er jo en latterlig regel i utgangspunktet, men dette var en liten dommerskandale i min bok 😤

Deilig start på helgen med 3 uhyre viktige poeng. Nå satser vi på at Bmouth gjør jobben mot Forest og at Wolves og Burnley spiller uavgjort på søndag 🤞🏻

auren

Vedrørende West-Ham skåringen er jeg uenig med deg. Jeg mener at Ampadu må ta denne på sin kappe. Han følger spilleren inn til 15-16 meter for så og stoppe opp. Da klarer ikke Bijol og omstille og komme opp i situasjonen. Hadde Ampadu fulgt Fernandes hele veien så hadde «Amps» kommet først på ball og kunnet avklare eller vinne et frispark. Har sett at dette har skjedd i tidligere kamper av midtbanen til Leeds, der de slipper motstander for sent, slik at forsvarerene ikke når å omstille.

Her må midtbanen, stopperne og Farke analysere og implementere prosedyre(r).

a) Midtbanen må gi slipp på motspiller på et tidligere tidspungt og gi beskjed til stopperne.

b) Midtbane må følge løp inn i 16meter og være førsteforsvarer, gi beskjed til sine midtbane kolleger at løp følges inn slik at andre midtbane spillere kan tette rom som blir åpne.
The Mighty Whites