Kamp vs Liverpool @ Elland Road lørdag 6/12 kl 1830 på VSport PL

Started by Killa, December 04, 2025, 15:35:13

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

jaho

Quote from: Hallgeir * on December 06, 2025, 22:07:45
Quote from: Bromancer on December 06, 2025, 21:07:45Aldri vært noen stor fan av Farke, men i dag tar jeg av meg hatten. God kampledelse! Bytter formasjon og tre av innbytterne er involvert i mål.

De som har hevdet/påstått at Farke har mistet garderoben, synes jeg burde ta seg en real bolle. Aldri i verden at laget ville ha kjempet på dette viset i flere kamper på rad dersom garderoben var tapt for Farke.

Det KAN se ut som om Farke er i ferd med å bevise at han er en PL-manager, tross alt.

1-1-1 med 8-7 i målforskjell i 3 kamper mange fryktet stygge tap. Matchavgjørende bytter i dag..Gnonto fikk straffe, herlig forarbeid av Brenden og scoring av Ao. Blir fort roligere her inne da.. ;)  ;D

GaryMac

Viktig seier, og Farke berger nok jobben med resultatene den siste uka. Tar ikke helt av likevel - var vel et par kamper (hvorav en mot Liverpool) på denne tiden av sesongen som berget Marsch for et par måneder til den sesongen vi rykket ned...
Men ønsker selvsagt av hele mitt hjerte at vi lykkes med Farke i stolen.

raggen

alt alt i alt en herlig 2 omgang og skikkelig fightervilje..på 0-2 ser det bekmørkt ut før straffen tenner lyset. synes farke treffer med byttene og venter ikke så lenge som før og ikke redd for og bytte formasjon. MEN før tanaka kom inn så var det relativt dårlig på midten... vi trenger som vi har etterlyst siden hernandez,en kreativ midtbane (til) i dette leeds laget.
MEN synes ting ser mye bedre ut enn på lenge men friskmelder oss ikke enda ;D
Forever Leeds United!!!!!!!!

Eirik

Strålende å ta med seg poeng mot Liverpool på en middels dag. Spillet før Stach-goalen var virkelig "play of the day"! Noe av det beste med City-omgangen og Chelsea-kampen var mange initiativ i bakrom, og det savnet jeg i dag. Mulig det skyldes tett kampprogram. Nå blir det spennende å se hvordan Farke angriper de neste tre kampene, hvor vi er underdogs mot både Brentford og Palace. Håper vi fortsetter i 3-5-2, med Tanaka, Stach og Ampadu sentralt. Ampadu ser bedre og tryggere ut for hver kamp som går.

Æres den som æres bør: Veldig bra innhopp av Aaronson i dag! Det fins altså en fotballspiller inni der et sted..!

Reaney

En fantastisk prestasjon av laget vårt mot fjorårets PL vinner. 9 Championship spillere ut på i dag mot flere enkeltspillere kjøpt for over en milliard. Det sier det meste.

stian

Quote from: GaryMac on December 06, 2025, 23:43:45Viktig seier, og Farke berger nok jobben med resultatene den siste uka. Tar ikke helt av likevel - var vel et par kamper (hvorav en mot Liverpool) på denne tiden av sesongen som berget Marsch for et par måneder til den sesongen vi rykket ned...
Men ønsker selvsagt av hele mitt hjerte at vi lykkes med Farke i stolen.

Ingen grunn til å ta helt av, nei. Motstanderne kommer til å finne mer ut av formasjonsendringene, vi får skader på spissplass der vi er mer sårbare med behov for to spisser, og en lang rekke faktorer. Det hører også med til historien at vi var virkelig ute å kjøre både mot City og Liverpool i ganske lange perioder. Hadde de vært sine vanlige selv hadde vi ligget under med 4-5 mål og god 2. omganger hadde ikke hatt noe å si uansett.

Men Farke berger jobben på managerprestasjonene han viser frem når det gjelder som mest. Det er for meg det som er mest gledelig. Vi alle begynte vel å bli litt i tvil på om han har noe mer å by på enn det han har vist. Hvis han blir sittende kan vi bruke januarvinduet til å byggenvidere i stedet for å bygge nytt. Så får vurderingen av om Farke er mannen til å ta Leeds inn i en ny sesong heller komme til våren. Mye lavere risiko.

Lucas the Kop Cat

Quote from: stian on December 06, 2025, 20:56:54Den antatt tøffeste delen av kampprogrammet har gitt 4 poeng, mer enn godkjent.

Men nå blir jeg spent på hvordan vi omstiller til litt andre kampbilder. Vi kan ikke satse like mye på kontringer når vi møter antatt svakere motstand, med Brentford først ut. Vi må klare å balansere vår nyfunne fighting spirit med mer possession. Mon tro hvordan det blir seende ut i en ev. 3-5-2? Dette blir spennende!
Vi må bruke mer bredde om vi skal trenge gjennom et lag som satser på å forsvare seg i en helt annen grad enn våre tre siste motstandere. Så tror at kantspillerne må får mer kamptid enn innhopp.

Sent fra min LE2113 via Tapatalk

Andersen

Herregud for en kamp på Elland Road i går kveld . Det skal gjøre vondt for gjestende lag å møte Leeds på Elland Road ! Det har laget bevist i 2 hjemmekamper på rad nå ! Da jeg så de 3 kampene Leeds hadde foran seg først Manchester C borte Leeds spilte en god kamp og ga Manchester C kamp til døra med 3 - 2 tap , Så en fryd av et Leeds lag som slo Chelsea 3 -1. Og i går en knallgod opphenting 2 ganger da Liverpool ble holdt til 3 -3 . Er vel bare å holde på 352 systemet fremover når det gir så gode resultater? Selv om Farke la om til det gamle systemet som også ga resultater.  :D Det som vel overskygget resultatet mot Liverpool etter kampen , i hvert fall Liverpool og deres supportere var vel Mo Salas sitt private pressetreff etter kampen der han gikk klart ut og kritiserte Arne Slot og Liverpool for sin situasjon over å ha blitt benket i 3 kamper på rad . Som Mo Sala sa han ikke hadde fått noen begrunnelse for. Dette er vel en dødssynd som ingen spillere i en hver klubb ikke burde bruke pressen offentlig til å beklage sin situasjon. En PL runde igjen før Afrika mesterskapet begynner , Er Mo Sala i Liverpool klubben etter mesterskapet ? Time will show ! Uansett et gledelig resultat mot Liverpool i går kveld !

Hawley

Var det Gudmundsson igjen som rotet det til på 2-0 målet?

auren

Quote from: Hawley on December 07, 2025, 18:33:12Var det Gudmundsson igjen som rotet det til på 2-0 målet?

Fikk vel ikke en kompispasning av Struijk akkurat, men ja, han mistet ballen og det ble slått inn og 2-0.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Eirik

Quote from: auren on December 07, 2025, 20:11:15
Quote from: Hawley on December 07, 2025, 18:33:12Var det Gudmundsson igjen som rotet det til på 2-0 målet?

Fikk vel ikke en kompispasning av Struijk akkurat, men ja, han mistet ballen og det ble slått inn og 2-0.

auren

Det virket som begge mistet hodet da Anthony Taylor fintet straffespark, men lot spillet gå!

Reaney

Gudmundsson trøbler på 0-2. Ja, pasningen fra Struijk er svak, men svensken sloss ikke for å vinne ballen. På 2-3 følger han ikke mannen sin og blir i tillegg lurt trill rundt av McAllister.

Hawley

Quote from: Reaney on December 07, 2025, 20:55:26Gudmundsson trøbler på 0-2. Ja, pasningen fra Struijk er svak, men svensken sloss ikke for å vinne ballen. På 2-3 følger han ikke mannen sin og blir i tillegg lurt trill rundt av McAllister.
Han MÅ bare få luket vekk sånne ting. Det er ikke tilfeldig når det skjer så ofte